sargad: Man kan nästan säga att det fanns en spelidé där. ;)
Men det är ju precis detta som dysterkvistarna på forumet saknar. Något som kuggar i och skapar mervärde utöver individuella prestationer skapade ur intet. Även ganska medelmåttiga spelare kan skapa stordåd om det finns en underliggande strategi.
Sputnik: Ja jag trodde på en annan spelidé med mer fart och bättre uppspel och mer på mål.. Men men det kommer väl senare!🤔 Kul att Modanos kompis fick göra mål!😂
Clay.2: vill verkligen inte bänka honom, men Nubben borde ge honom två veckor ledigt. Han har burit det här laget hittills och måste få chans att brinna mer!
Jari Kapanen: Finns det någon spel idé i laget , ser ingen spel glädje hos någon kan man bänka Dahlen han har försvunnit i kedjan ,tycker han inte att det är roligt stt spela med dom , han är ju ett proffs , skall han inte visa något alls .
Raggaren Putte: Såg repris på målet. Det här det ser ut när man jobbar tillsammans som en enhet. Boyce börjar checka, Berglund kuggar i med nästa checking, Lindholm läser spelet och är först in på nästa lösa puck o Boyce fullföljer med att positionera sig i skottzon och SMACK upp i taket. Skolbok!
sargad: Jag gillar fjärdekedjan. De spelar enkelt och effektivt. Finns också tillstymmelse till mer kreativt spel, ytor och fart i andra. Det blir nog bra med de nya. De tillför något. Annars tycker jag att Nielsen gör en supermatch. Även Bratten förstås. Och vår snabbskrinnare.
Fast det är bättre passningar och mer vunna närkamper...
Våra skridskointensiva killar som typ Ohlsson gör det riktigt bra! Bra kamper som skapar chanser!
Nu väntar jag bara på att 50 ska vinna en duell med! Boyce har gjort sitt första mål för säsongen så nu ska bara 50 lyckas komma ut med pucken ur en kampsituation med så är allt fullbordat!
Så fort benen går kommer både chanser, press och mål. Timrå måste köra mer och tänka mindre. Vi är skickligare än såhär men ingen spelare på toppnivå blir bättre av att hela tiden fundera och själv komma på i varje given situation exakt vad som blir bäst.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Heja Berglund och Boyce!
Ni jobbar i det tysta varje match!!