1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

592632 inlägg · 6217 ämnen

Anti-Virus?

« · 788140 · » Till forumet

Sv: Anti-Virus?
Lemmy: Men det syns rätt tydligt att man kör budgetversion när det är ppv-sändning. Både på "pausunderhållningen" (består av att visa resultattavlan i en kvart) samt kommentatorerna. Vad vi, och i synnerhet undertecknad tycker om Virus är väl klart, men den andra virrpannan som sitter där är ju inte så vass han heller. Mängder av felsägningar och igår rörde han till det rejält när han började yra om powerplay-statistiken och boxplay-statistiken. Han blandade ihop allting 2 gånger på 2 olika powerplay, så Virus fick rätta honom bägge gånger.

All heder till Niklas H som jag tycker är mycket duktig. Alla kan göra fel, men nog märks det att kvalitén skiljer sig kommentatorerna emellan.
Kommentera

RedEagleJkp: "Min personliga uppfattning är att det gör varken till eller ifrån" syftar på vad Virus tycker eller inte tycker i TV-rutan. Inte om det fick mycket fokus på HS =). På den frågan så är min personliga uppfattning att det får för mycket fokus. Bara för att klargöra saken =).
Kommentera

Lemmy: Hehe, jag kommer ihåg en match förra sässen mellan Timrå och Brynäs på C+ Timrå vann skotten i första perren med typ 14-4 och ändå säger han att Brynäs har stått för det mesta. Färgad eller inte, vad vet jag.
Urusel är han iallafall.

Det går att dra upp några dussin liknande exempel.
Kommentera

73Sjöbba: Om ni skärskådar alla kommentatorer, finns det då någon som inte någon gång har kritiserat Timrå och därför borde vara den som får kommentera Timråmatcher?

Det är väl så att man hör vad man vill höra, självklart tycker jag själv att kommentatorer och bisittare är överdrivet kritiska mot mitt lag och inte klagar på det andra laget... ifall jag lyssnar med det örat.

Kommentera

Paddan: Nä, visst finns det bra kommentatorer också Niklas Holmgren och Calle Johansson är 2 exempel.
Frustrationen blir inte lättare när Silverfisken kommer med oobjektiva och okonstruktiva utlägg när det är uppförsbacke
Kommentera

Paddan: Jag har hamnat i ett "igoneraläge" rörande Virus och orkar knappt ens dra på smilbanden längre. Det som ligger till grund för min uppfattning stärktes igår. Det jag retar mig på är spontanta lyckotjut typ "Nu har Timrå ett hårt tryck...bra! där fick Skellefteå ut pucken". JVirus, och vilken annan kommentator som helst, får i övrigt gätna sprida såväl ris som ros över Timrå, bara det baseras på fakta och inte känslor.
Kommentera

Tjalle: Amen.
Kommentera

RedEagleJkp: SÅ om du ser en tråd med rubriken "Anti-Virus" varför gå in och posta ett inlägg som ditt? Betyder det att alla som inte är intresserade av detta ämne ska gå in och säga det? Då skulle tråden bli helt förstörd, min uppfattning är att håll dig borta om du nu inte tycker om ämnet, jag tycker ämnet är viktigt för mig, sen om du nu inte tycker det är väl det ok för mig.
Kommentera

Lemmy: Nej jag tycker inte att alla behöver gå in och säga att de inte tycker det är så mycket att diskutera. Men jag gjorde det för att jag tycker att det är ett himla fokus på Virus så kallade Timråhat. För mig är det en skitsak vad han tycker. Men du verkar störa dig rejält på vad han har att säga om Timrå så för all del, fortsätt spy galla över Virus. jag tänker inte stoppa dig. Jag har sagt vad jag tycker om det hela. Det räcker för mig. Vill du älta detta mer så är det din fulla rätt.

All heder för att du inte vill förstöra tråden här på HS... fast i ärlighetens namn Lemmy så ifrågasätter jag hur mycket till tråd det är att försvara när man enbart idiotförklarar andra lags fans som inte tycker att Virus hatar Timrå. Ibland så skulle det inte skada om vi Timråsupportrar var lite mer toleranta mot oliktänkande.

Fast nu har jag upptagit för mycket plats på denna Anti-Virustråd. Nästa gång jag har en åsikt om detta ämne så lovar jag att göra det under en kommande Anti-Anti-Virustråd. Länge leve Symantec och Norton!
Kommentera

RedEagleJkp: Haha, bra det. Idiotförklara har jag gjort det?...Ironi verkar det vara många som har svårt att se, även om man markerar med ( ;) ) smileys, tycker dock att min åsikt idiotförklarades och ett gensvar var att vänta.
Kommentera

RedEagleJkp: Dessutom är jag med och betalar fanskapets lön så att som arbetsgivare borde jag ha rätt att om inte kicka honom så åtminstone spy galla som du så elegant uttrycker det.
Kommentera

Lemmy: Betalar du hans lön? =)

Med den logiken så betalar vi alla varandras löner på ett eller annat sätt och borde ha rätt att ge folk kicken lite hipp som happ. Ja, varför inte? Bra förslag. You're fired.
Kommentera

Hawerchuk: Du var ju rolig du...haha. Om jag slutar betala Anal+ så slipper jag ju han. Virus tar emot lön av Canal+, jag bidrar med min del. Vilken del av min lön bidrar du med?
Kommentera

Lemmy: Nu behöver det inte nödvändigtvis vara du som idiotförklarat de med avvikande åsikt. utan det var mer menat till de Timråiter som brukar bemöta en avvikande åsikt med kommentarer typ "Vad annat hade man förväntat sig av en supporter till banjolirarna" eller annat som för debatten framåt på en hög och akademisk nivå. Tyvärr var början av mitt meddelande ett svar till dig så du fick bära hundhuvudet. Det var dock inte min mening.
Kommentera

RedEagleJkp: Då hajar jag =). De e lugnt. Har lagt ner detta med Virus nu ett tag ialla fall, haha. Tills nästa gång då. Lite skönt att fokusera på något annat än alla skadorna bara. Undrar vad man ska önska sig av tomten då?
Kommentera

Lemmy: Då hoippas jag att Tomten bjuder på någon trevlig julklapp typ Marko Jantunen, Peter Tenkrat eller något sådant i din julklappssäck =). Ha det!
Kommentera

Nu har jag sett sändningen från ppv mot Skellefteå. Ska jag vara helt ärlig förstår jag inte kritiken mot "Virus". Han till o med försvarade TIK publiken när kommentatorn tyckte att det hade varit tyst. Virus sa att det höll han inte med om för att det alltid är kanon stämning i Timrå. Publiken lider verkligen med sitt lag osv.

Däremot kan dom lära sig att zooma in!!! man ser ju knappt spelarna.
Kommentera

Fan vad skönt det är att slippa fåntratten idag. Jag kommer att berömma dom här kommentatorerna även om det skulle bli torsk today.
Kommentera

Fick inte Angell 2 plus 10 i den 12 minuten??????????????
Kommentera

uhahl: tyckte han kom in jäkligt tidigt
Kommentera

uhahl: Nix, däremot åkte Dackell ut 11.53, GA-MI.
Kommentera

uhahl: Han fick bara 2 min för Diving
Kommentera

Röda Tallen: Rådbjär visade för osportsligt uppträdande
Kommentera

Röda Tallen: Han fick även en tia för att han protesterade.
Kommentera

uhahl: Ja det är otroligt, här han man nästan trott på alla de som tycker att man är för färgad när man dömer ut Ljushuvudet, bara att lyfta hatten för Arto eller så är han också Timråit.  ;)
Kommentera

Hälge: Inte enlingt Swehockey. Och han var ju inne på isen igen
Kommentera

Hälge: Tyckte också att Rådjer visade för en tia .. även tv trodde det då de stog så, men han spelade efter 2 min
Kommentera

Katastrofal match igen av canal+ älskade tik-hatare!! om Linköping gör en bra sak så är det timrå som är dålig men om Tik gör en bra sak så är det bara bra men linköping gjorde inget dåligt och sedan ska han förklara noggrant varför och hur klubban åkte upp i ansiktet! Näe BOJKOTTA VIRUS!!!
Kommentera

Tycker Virus bevisar sin storhet som expertkommentator ikväll igen. Han är f-n bedrövlig karln. Man riktigt hör hur mycket han vill att Timrå ska förlora. 
Kommentera

Timrårocker: Det är ungefär som du skrev "Linköping gör en bra sak så är det timrå som är dålig men om Tik gör en bra sak så är det bara bra men linköping gjorde inget dåligt"

Ett tillägg till detta är att om TIK gör något bra är det tur. Enligt virus är det ju tur och tillfälligheter att TIK leder matchen.
Kommentera

250kg kärlek: PRECIS!!

dagens virus citat:

"nu ska puckuslingen in" "NEEJJJ" när LHC missar mål,, "nu kanske den förlösande pucken sitter" i power play LHC ,, "detta får inte hända" efter målet i3 mot 5 virus analyserar det länge om vad LHC gjorde för fel innan han kort säger "ja det var bra av andersson". detta är bara ett axplock från dagens match!!!
Kommentera

Red Rocker: Fler och fler har skådat ljuset. Borde inte någon i ladningen för C+ också kunna skåda ljuset?  =P
Kommentera

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!

sparka Koskinen, jävla sopa!
Kommentera

känns igen torsk i sudden
Kommentera

HELEVTE!!!!
Kommentera

RocknRolf2: Vad f-n håller karln på med?!
Kommentera

känns igen torsk i sudden
Kommentera

Vad fan gör dem i slutet? sämsta jag sett. Nä fyfan, vilket hån mot Johan Andersson...

2 poäng de senaste 5...
Kommentera

hoppas det slutar våran väg i någon match
Kommentera

Nu kan det verkligen dröja innan vi vinner något. värre bortbjudning av en match var det riktigt länge sen jag såg.

Skäms för fan!
Kommentera

Även om denna match påminner om Brynäs matchen skiljer den sig på ett väsentligt sätt Timrå orkar i denna match och är det bättre laget även i 3:e perioden vi tar 2 poäng ijkväll surt att
Kommentera

RocknRolf2: Grattis.
Kommentera

Red Rocker: Yess sa ju det
Kommentera

snyggt mål, men fortfarande en pinne åt helvete. Så jävla dåligt.

Koskinen borde få böta en halv månadslön eller nåt
Kommentera

JAAAAAAAAAAAAA
Kommentera

Red Rocker: ....surt att tapp en poäng skulle jag säga!!!
Kommentera

RocknRolf2: 3 poäng sista 5, blev det.
Kommentera

Dream team: mm.. två poäng och överlag en hyfsad match. Men avslutningen sticker som fan i ögonen. Vad hände med disciplinen?

Vi vinner tack vare ungdomlig entusiasm.

Andersson, Sundh och Regin bäst idag, lätt
Kommentera

Har k.k tappat allt efter skadan?
Kommentera

...och Laine bör lära sig offsideregeln
Kommentera

« · 788140 · »