RocknRolf2: Coolt med Andersson. Han har väl i bara matcherna mot LHC gjort dubbelt så mycket poäng som han gjorde på 2 säsonger i Linkköpings håkky klöbb :-)
RocknRolf2: Tja, på tal om felaktigt trådval så är det faktiskt fascinerande att lyssna på Virus. Sedan hur länge har han varit anställd som personlig psykolog åt Linköpings HC?
Han har inte heller vett att ge Timrå beröm för att man gör mål i spel 3 mot 5. Där är det istället synd om LHC, och han betonar hur mycket otur som ligger bakom målet. Hur vore det att lyfta fram det som faktiskt gjordes bra? Pinsamt, Virus!
Dream Team: Jo, jag har också svårt för Virus. Han verkar tycka att "så länge man är bortalag så gör man det bra även fast man gör allt sämre" eller nåt åt det hållet.
Överlag tycker jag det ofta är rätt outhärdligt att lyssna på svenska hockeybisittare eftersom de alltid ska vara så inåthelvete gnälliga. Wikegård och är också en jävelsk gnällspik
Hur i helvete kan kenta köra med Styf på backen istället för Moe som varit riktigt bra dom senaste matcherna? Styf har ju gått från hårt jobbande back till värsta sortens glidare. Och Timrås spel bygger ju knappast att att vissa skall glida om kring.
HerminatorJr: Allt är inte bra jämt och man måste få kritisera de egna vid dessa tillfällen. Man får inte ge bort en ledning som TIK gör idag. Det var helt enkelt bedrövligt försvarsspel både vid straffsituationen och framförallt vid kvitteringen. Inte blir det heller bättre av att man slår av på takten när man har chansen att definitivt avgöra i de två powerplay som man har under sista delen av tredje...
Per HApps: Styfen är nonchalant och bedrövlig dålig i egen zon. Vid offensiva blå slarvas det som oftast vilket får till följd att han drar på sig många onödiga utvisningar. Han har haft en tung säsong hittills och det skulle förvåna mig oerhört om han återfinns i nästa års upplaga av Timrå IK.
Ambroo: Det mest pinsamma är att man inte ens vågar gå till anfall i PP de sista 10. 2-3 man anfaller och backarna stannar i egen zon och säkrar en eventuell kontring - resolut PP och matchen hade varit "stängd" och avgjord med 4-1
Har nyss kollat highlights på hockeyligan och KK:s instats innan straffen är bland det BEDRÖVLIGASTE! Jag tyckte jag såg situationen bra live, men när jag vevar reprisen så ser man att det går i ultrarapid även utan den... Hans byte vid 3-3 går inte heller av för hackor. Tacka domarn? Tacka Kosken.
Ambroo: Kan bara hålla med.vad hjälper det att ha en lång klubba! när benen står stilla.. förstår att man åtminstone teoretiskt iallafall vill ha igång dessa ben o därför matchar som man gör.. men det kommer knappast att ske så hellre Matcha Eric Moe istället där utvecklingen verkligen går tydligt brant uppåt.. och han också gjort sig förtjänt av att spela på sex backar.
RocknRolf2: Det är skamligt gjort av Kenta vilken tilltro han sätter till 30+-arna i laget. Blir inte Koskinen bänkad i nästa match blir jag flyförbannad alltså. Hur motiverar han att Moe får sitta på bänken sett till vad han har presterat. Det är ju smått fantastiskt att gamla meriter tycks vara det kriterium som får agera vägvisare och vara en måttstock för laguttagningarna.
Vad i hela fridens namn har du emot egenproducerade talanger från Medelpad Kenta? Jag blir mörkrädd alltså.
Titta på Mats Hansson, han spelar mellan 26-28min i varje match för Kalpa i FM-Liigaa i Finland.
Det kan inte bara vara en slump! Jag har snart slut på argument alltså. Kan någon arma själ väcka ledningen i Timrå så det inser vad som är på väg att hända?
SKROTA JUNIORVERKSAMHETEN OM DET SKALL FORTSÄTTA SÅHÄR! Eller renodla den för guds skull.
Juniorhatet är utbrett i Timrå. Men nu får det vara nog. Jag står inte längre ut med att se på den här misshandeln av våra råvaror.
Är det verkligen ämnat att vi skall göda klubbar i Södra Sverige med våra förmågor? Är det inte meningen att vi skall ha egen vinning utav dem?
Det finns ingen som helst logik längre i resonemanget kring att våra egna inte håller måttet!
Tacka fan för det när det får göra 1-2 byten per match och vid minsta lilla misstag placeras i frysboxen medan toleransnivån verkar vara oändligt lång för våra hitvärvade spelare som dessutom gör bort sig gång efter gång efter gång...
När dessutom en del juniorer lämnar föreningen innan de ens uppnått seniorålder så borde varningsklockorna ringa!
ernie eagle: Med Moe håller jag med dig. Men spelare som spelar alla matcher i J-serien ska man vara försiktig med att matcha för hårt i ES. Riskerna är större än vinsterna. I så fall ska spelaren avstå J-matcher och J-träningar. Det tror inte jag händer iaf..
Kan bara instämma, Sanny o Moe har ju spelat riktigt bra tillsammans. Nu kom Kalle K in där. Det måste väl vara bättre att matcha in Kalle K långsamt efter skadan?
Laine har fötvivlat svårt med balansen, känns som om han väger för lätt i närkamperna. Men är ändå ett mycket bättre nyförvärv än Machulda.
Snacka om att kasta pärlor för svinen. Vilken flopp värvning. Antingen var han skadad redan när han kom (vilket är troligast) Eller så har han fejkat skada för att han var i så usel form. Nä nästa vecka hoppas jag han sitter på ett plan till Prag.
Skulle även Timo Pärssinen bli borta längre än beräknat så värva Jason Krog, eller Petr Tenkrat klass. Annars kan det lika gärna få vara.
Tycho: Oscar Johansson då? Han är snart förlorad för Timrå. Känns som att man statuerar exempel där för att det är Thords pojken. Han skall minsann inte ha några gräddfiler in till A-laget. Han blir inte bedömd på lika villkor. Men det är ju mysigt att se honom slå igenom i ett annat lag. Jättemysigt.
Sedan är det ju inte lätt för Österholm när han bara får ett byte i matchen. Men av det jag har sett av honom, så undrar man om det inte finns någon annan junior som skulle kunna vara intressantare???
friskan: Det finns en morgondag också vilket väldigt få tänker på nu. Skall vi gå samma fälla som Brynäs. Förlita oss på gubbarna jämt och ständigt och se på när det blir dekadens och förfall. Man måste tänka långsiktigt. Det går fort i den här branschen. I Gävle krävdes det en man med hårda nypor för att återupprätta statusen igen. Kom ihåg var ni läste det först.
Visst är det värt att diskutera.. Men att orka bli såupprörd som du och många andra härinne!?!?!
Egentligen vet vi aldeles för lite för att kunna uppröras så rejält över ditten och datten. Det mesta bygger ju på antaganden och spekulationer.
Visst.. Moe spelade inte en enda sekund i går. men.. Ingen av oss vet egentligen varför.. Han kanske hade ont i en fot, ryggen eller en släng av nackspärr? Kanske hade känning av magsjuka? Kanske inte hade Kentas förtroende? Tja??? Vem vet?? Uppenbarligen ett antal hockeysnackare..
Det finns en hel del skribenter här inne som är väldigt insatta.
Som vet exakt vad Machulda tjänar... som vet varför Moe inte fick istid i går... som vet hur mycket Jonte tränade i somras... som vet hur mycket istid Strålman anser sig palla...
Det är mycket kunskap här på HS .. Men ingen verkar vilja berätta exakt...
Vad machulda tjänar...eller... SKÄLET till att Moe spelade 0 sek i går.. eller.. HUR MYCKET Jonte tränade i somras... eller... HURUVIDA strålman VERKLIGEN anser sig sliten...
Allt detta är (tror jag) bara spekulationer...
På det stora hela känner jag mig ganska trygg som TIKare, med Nubben, Kenta o Micke vid rodret. Vi leder serien, trots skadeläget. Sett över 60 min, 22 sek i går så vann vi två poäng. Målsättning nr 1 kommer förmodligen att uppfyllas.
Men visst... Det är ju aldrig för sent att ge upp!
Ingen som har några kommentarer angående Kentas uttalanden rörande sin framtid? Enligt aftonblaskan ska han vara synnerligen intresserad av att köra ett år till. Ja tack, apselut. Men: våga lira en junior för faen..!
Janken: Den här säsongen är jag inte ett dugg orolig för. Men en verksamhet kan inte vara så bräcklig att man bygger bara från en säsong till en annan eller?
ernie eagle talangscout m fl: Håller med er vad gäller att ge junisarna lite större utrymme, inte minst när skadesituationen är som den är och t ex fallet Moe, där han visar att han verkligen har potential för denna nivå.
Vad gäller TIK-juniorer som inte riktigt fått chansen i Timrå för att sedan slå igenom i andra lag har jag lite för dålig kunskap för att kunna bedömma. Vad jag känner till så är det väl inget stort sådant flöde. Jag vet inte om vi gödslar andra lag med talanger.
Janken: JA alla ni som tycker att Hans "VIRUS" Lindberg, är dålig som experkomentator HAR FATTAT RÄTT.
Jag bor själv i sthlm och ser alla matcher som går på tv och vid varje hemma match i år och förra året satt/sitter VIRUS som besittande expert.
Att han inte gillar att prata gott om Timrå utan endast finner dåliga saker om oss och att han istället pratar ur motståndarens perspektiv är helt sjukt. Är man hemma lag så ska så även låta i TV rutan.
Var speciellt en komentar från gårdagens match och det var när LHC gjorde 3-3 om någon har matchen inspelad eller så, titta igen så får ni höra vad VIRUS gör, JO VIRUS brister ut i ett "YES" när LHC gör 3-3 målet, är detta bra inte i mina ögon och öron i alla fall. Detta tycker jag bara bevisar att Virus hejar på motståndarna och det är inte första gången som jag hört detta "YES" utan det kommer lite då och då. PINSAMT.
När han sedan säger att Chechamneks ingripande på Regins 4-3 mål var dåligt för att han gick ut lite snett skitsnack den satt vi vid stolpen precis hade LHC gjort detta 4-3 mål istället hade Virus sagt expremt bra placering av LHC-spelaren helt otagbart för Backlund.. Så ska de låta men varför låter det bara så för MOTSTÅNDARNA när VIRUS pratar.
Alla vi som inte gillat virus som besittare borde ta tag i detta för jag har tröttnat för länge sedan och samtliga personer jag kollar hockey med på TV.
sargad: Vad gör Öhrling i Vallentuna? Vad Gör Fagerström på en skolbänk i Uppsala? Vad gör Mannström i Sundsvall? Vad gör Lauritzen i Bofors? Vad gör Sjöström i Holland? Vad gör Hansson i Finland? Emil Lundqvist i Kovland? Zetterström i Sundsvall?
Hade mkt hellre sett dem i Timrå? Kan Luleå och Brynäs så kan vi också.
lungan: Håller med, jag har också tröttnat på Virus, gårdagsmatchen borde studeras, 70/30 procent LHC-sympati kändes det som. Inte bara Virus, utan båda två, btw!
ernie eagle: Ja Oscar Johansson och Österholm borde kunna få mer speltid. Men då ska de inte alls spela i J-laget. Eftersom de spelar för fullt där ska de även få begränsad speltid i A-laget. Det funkar helt enkelt inte att spela båda.
Släpp fram juniorer, men med lite eftertanke. En junior som blir övertränad/övermatchad kan vara förstörd för lång tid framöver.
lungan: Ja det är inte många komentatorer som uppvisar ovilja o skadeglädje i negativt avseende på det sätt Virus gör..kan knappt komma på någon, nej han är bara för sorglig att lyssna på.
"Vad gör Öhrling i Vallentuna? Vad Gör Fagerström på en skolbänk i Uppsala? Vad gör Mannström i Sundsvall? Vad gör Lauritzen i Bofors? Vad gör Sjöström i Holland? Vad gör Hansson i Finland? Emil Lundqvist i Kovland? Zetterström i Sundsvall?"
Dessa spelare är helt enkelt för dåliga för att få spela i Timrå IK. Lauritzén och Zetterström har dock kanske potential att bli Timråspelare i framtiden. Mats Hansson fick väl fyra-fem år på sig att bli fullt ordinarie men lyckades aldrig ta den. Han var iofs ordinarie till och från.
Den enda kritik jag i så fall köper ska väl varför Mathias Månsson spelar i Brynäs som egentligen ville spela i Timrå och som gjorde det i många pojkår? Men det kanske hänger mer på Nubben det?
JimmyH: Sedan tycker ju även att jag att Österholm, Sjölund och Johansson skulle kunna få lite mer speltid då vi har mycket skador. Kanske 2-3 byten på en period.
Men som det var igår så såg jag ingen anledning till det då vi hade tre riktigt bra fungerande kedjor. Det finns ju tydligen spelare som växer av förtroende.
JimmyH: Det jag vill ha fram är ett tankesätt som gör det mer naturligt att ta fram ungdomar på ett strategiskt sätt. Att spela in juniorerna i A-laget behövs för att få en organisation som gynnar våra egna produkter.
Det är under dessa år de ska formas för att kunna ta en chans att göra sig stor nog för ES-kostymen.
En organisation som inte gynnar denna övergång, till en viss gräns givetvis, kommer även att tappa de spelare vi vill ha kvar. Eller förstöra dem så de inte lyckas ta steget fullt ut. För de är väldigt påverkningsbara i den åldern.
Jag tror organisationen i sig mår bra av egna juniorer i A-laget, även om det kanske inte är det bästa för laget just den matchen. Fast då måste spelandet i andra serier minskas ner. Min uppfattning iaf.
htikare: Jag brukar vara opartisk även om jag är en TIKare big time, så kan jag se att killarna får klara utv, att domaren försöker göra sitt bästa mm, MEN Virus är ju f-n inte sann, har försökt lyssna på om han är opartisk eller partisk flera matcher nu, alla föregående inlägg stämmer till 100%.
När Mårtensson lurade Backis var det så snyggt, men när Andersson lurade LHC-målisen var det bara slarv av LHC (vilket det iofs var) men inte super av Andersson att läsa spelet, tjuva, det var nästan idiotiskt av honom i 3/5 istället. Vid 3-3 jublade han som sagt......klapp,klapp,klapp Virus.
Finns det inga andra bisittare av rang man kunde variera med????
Fråga 1. A: Hur mycket tjänar Machulda? B: Totalkostnaden inkl skatt o socavgifter? (Borde faktiskt RR2 kunna svara på)
Fråga 2. Varför rekryterar inte klubbarna tränare och sportchefer från HS? Här finns ju alla lösningar och det gedigna kunnandet. 33% säger VÄRVA! 33% Säger Matcha junisar 33% Säger VÄRVA OCH MATCHA JUNISAR!
Både VF och MIF har kris... Det tredje krislaget är TIK! Det är länge sedan vi upplevde en sådan här kris. Fortsätter den så kan det sluta med att vi dalar... Ja kanske, ve o fasa, ända ner till 4:e 5:e plats.. (åååångest) AGERA NU! Alla resurser... All ekonomi måste nu satsas på att försvara serieledningen.
Kosta vad det kosta vill! Värva 3-4 toppspelare och matcha 3-4 junisar.. Konsekvent! Byt tränare och vi måste nog börja se oss om efter en ny sportchef..
Janken: Även om man går in med ångest inför varje match så måste jag säga att jag är ganska nöjd att jag inte supportar VF. Trodde aldrig VF:are skulle vara avundsjuk på Timrås tabellplacering... :)
1. Tycker du att Machulda har varit lyckad? (oavsett vad han tjänar, han lär ju inte vara gratis om du tror det.)
2. Förtjänar inte Moe speltid? (Han har ju gjort nästintill succé, ändå blir han bänkad)
3. Vi måste värva, om vi inte kan/vågar släppa fram juniorer, det hänger ihop. Och ska vi värva ska det vara klass så enkelt är det ju. Pärrsinen, Robban borta länge. Två klasspelare som blir svåra att ersätta. Varför skulle vi då inte värva?
4. Vi leder serien, har blivit ett av Europas bästa lag. Då måste man höja målsättningen. Kris är det väl ingen som har nämt?
Tycho: Jo men samtidigt så kan man inte "kvotera" in juniorer. Det är en elitverksamhet där de bästa ska spela.
Det är juniorerna som måste bli bättre, helt enkelt. Men det är föreningens jobb att se till att de får bästa möjliga förutsättningar till att lyckas att bli tillräckligt bra för att kunna ta en plats i ett elitserielag då man är 20 år gammal. Satsar man tillräckligt på dem idag?
Kan man få en ur varje årskull att nå den nivån som 20-åring så tycker jag att vi har en bra verksamhet. På elitserienivå idag så spelar tre spelare födda på 80-86 (Zäta, Crippe, Hansson) som kommit från våra j-led, det är tre spelare på sju årgångar. Vill man ta bort 80:or och räkna från 81 så är det 1 spelare på 6 årgångar och vill man ta bort SM-liiga som elitserienivå så är det 0 spelare på 6 årgångar.
Det är hur som helst underkänt. Jag tycker dessutom att man kan försöka nå att även ha iaf två spelare per årgång som når allsvensk nivå också.