Hållande 5, Wedin3+, Lander 3 är de forwards som klarar sig över en tvåa i betyg. Resten är en jämntjock smet med enstaka toppar enstaka matcher men sett över en hel säsong förtjänar inga fler betyget minst bra. Godkända och knappt godkända kan lottas ut bland övriga.
Karlsson74: absolut det jag menar. Det är vinnarskallar och sådana blir frustrerande att ha en tränare som inte agerar eller lyssnar på spelarna. Eller ha en vettig spelstrategi.
Till syvende och sist blir det en existensfilosofiskfråga. Varje säsong vållar mig avgjort mer lidande än lycka, slutar (med få undantag) i raseri och sorg som fördärvar halva sommaren. Vad är mening med livet? Finns bättre sätt att tillbringa tid fram till döden?
Andersson: Jag tror ärligt att Ante Karlsson är tacksam att säsongen snart är över! Han har tappat omklädningsrummet och lider säkert som det är nu. Tack som fan att du höll oss kvar i SHL men du har inte taktiska skills att ha huvudansvaret för ett SHL-lag.
KulltorpsOlli: Ja, det är rätt genomskinligt att det brustit mellan tränarhåll och spelarhåll. Nånstans därimellan har Lander behövt stå mellan spelare och sin pappa till tränare.
Jag tror och hoppas det kommer vara en helt annan energi i laget nästa säsong och att det gör Lander gott att inte behöva ha farsan som tränare. Nästa år gasar vi!
Andersson: Enda chansen är som jag ser det att bänka Eronen och sätta in Rindell istället nästa match. Det är slutmarkerat nu Rindell måste få spela nästa match han är trots allt vår poängstarkaste back.
*förutom hållander är de någon annan timrå spelare som sticker ut från mängden????? 1. hållander resten är mellan mjölk rättar mig själv, JJ oxå men han har ju ingen Hjälp
Stryparn: Absolut han gjorde en bra match. Men säger bara att han har ett dåligt facit mot Rögle. Sen att det beror på andra faktorer än han själv är såklart möjligt. Själv tycker jag det är märkligt att sätta in JJ med sådant dåligt facit när Juel hållt nollan ena matchen.
Olli Nomadinen : Ante har tappat det för länge sen. Alla intervjuer med ”laget gör en bra insats” trots att vi torskat är pinsamma. Nä jag tror på en rejäl makeover nästa säsong med Ollie. Alla kan lyfta sig, och då går vi för guldet
Bragd-Birger: Nu är man väldigt besviken. Vi förlorar den första viktiga matchen och 17 av 18 lag som har vunnit första matchen har gått vidare de senaste åren. Chansen finns såklart fortfarande. Vi får köra den klassiska en match i taget och satsa allt i nästa match för att försöka få 1-1 i matcher. Sedan kan allt hända i en avgörande match som vi dessutom har hemma isf.
Tränare som inte markerat sista 6-7 omgångarna. Spelare som fått fortsatt förtroende trots dåligt kroppsspråk, halvhjärtat jobb och enkla misstag. Då blir det så här! Det är inget som vänder bara för att det vankas slutspel.
Markeringar och uppsträckningar borde ha kommit för länge sedan men det fick rulla på…
Tycker dock synd om de som verkligen försöker (se mitt inlägg nedan).
Joslan00: Du menar att man inte är mer profisionell som hockeymiljonär .Att man inte gör sitt bästa bara för att man tycker tränaren är dum och inte coachar som man själv vill? Inte bara i en enstaka match.. utan under en hel säsong ..🙄
Den här matchen blev ganska exakt så som man kunde föreställa sig på förhud.
Nej:
- Jonte "kom inte igång" genom att man, igen, spräckte den bästa kedjan och gav honom en ny omgivning. Chock!!!1 - Eronen var inte en SHL-back i den här matchen heller. Chock!!!2 - Ante har inte lärt sig att coacha. Finn Femtio Fel. Chock!!!3 - Att sätta in Edfeldt istället för Rindell när man jagar mål blev ingen hit. Chock!!!4 - Att ha ett spelsystem för att kunna anfalla strukturerat är inte tramsigt. Chock!!!5 - PP började inte plötsligt fungera av sig självt. Chock!!!6
Ja: - Timrå är seriens mjukaste lag. ✅️ - Hanzl är i Tjeckien. ✅️ - Vi har två dagar Ante-hockey kvar. ✅️ - Någon av Kapanen eller Eronen ska bort. Sportchefen väljer. ✅️ - Det här var hockeysäsongernas motsvarighet till torkande målarfärg. ✅️
297: Fullständigt korkat att låta AK fortsätta och speciellt efter januari när inget funkat och i vissa matcher har inställningen varit uselt. Förtroendet finns inte, Ante kan rya hur mycket han vill men ingen lyssnar annars hade PP tex kommit igång och man ser att det är sprickor, tex finns ju inte på kartan att tex Ante skulle bänka Lander även om han skulle behövt det för att väckas de senaste månaderna. Man behöver inte vara professor i psykologi för att förstå lager har ingen styrning eller ledning. Obegripligt hanterat av Kapanen, antingen har han varit styrd av styrelsen att inte röra Ante, för så här dåligt så länge kan man inte se mellan fingrarna med utan att agerat, annars ser inte Kapanen en minut av matcherna.
Simmalugnt: Ante har inte gett en enda matchintervju den här säsongen där han sänt trovärdiga signaler. Snacka om själva sinnebilden av att önska sig bort
Nästa år blir ett stålbad, 1 slutspelsmatch som inte lär bli slutsåld är nog under budget med marginal. Kapanen får trolla, tråkiga förutsättningar för Jokinen.
Sputnik1: Hanzl går ju ändå till nåt annat lag, vad ska han bry sig om? Skriver två nya år och går i pension sen. Om ryktena stämmer att Timrå har försökt sälja Hanzl länge så kan man ju förstå att Hanzl skiter i allt. Amatörmässigt.
Om halva laget spelar värdelöst och ryktet stämmer att ante har tappat omklädningsrummet, vad ska bli bättre av att han får fortsätta? Ingenting så klart och ingenting blev bättre heller.
Så jävla färdig med den här säsongen nu. Som att se en bilkrasch i slowmotion.
Timrå IK - dyr kostym men ingen som är man nog att fylla ut den.
Eugen Sandberg: Nä, vi tror på det. Inget talar för ngt, men vi tror på det. Allt vi presterat talar ju för att det blir en lååång säsong. Hur kan vi buttergökar tro annat? Näe, nu går vi för guldet!!! Kan inte förstår kritiken mot Dahlén tex. Han levererade ju under en omgång 2023. Jag e nöjd.
Misstänker att det föreligger brist på förtroende från spelarna på Ante. Något som blivit värre under säsongen. Det vi ser på vissa spelare (Eronen etc) kan ni ju räkna med att spelarna också ser. Har själv spelat hockey och frustrationen blir stor när man har en coach som inte agerar. Säkert vissa som tagit upp det med Ante.
Ser ut precis som det gjort alla de senaste matcherna. Sen att ställa JJ mot Rögle när han redan släppt in 8 mål mot dem denna säsong. Han gjorde förvisso en bra match, men mentalt har han inget övertag som t.ex Juel har som nollat Rögle. Problemet är dock vårat otroligt taffliga försvarsspel och okreativa anfall. Rögles match från början till slut.
Jag är rätt övertygad om att nästa match är Timrås sista match för säsongen.
Det är bra så för det är ganska ovärdigt nu.
Modano har övertygat mig. Jag vill inte ha några jävla gossedjur till backjävlar! Jag vill inte ha massa rollspelare som strävar mot att vara några jävla Zlatans!
Jag vill ha jobbet igen! Tacklingar inte hösäckar.
Rindell bänkad…
Jaa han var sopig mot leksand! Han kommer försvinna men Eronen har varit en sopa i 50 omgångar med undantag för när han var skadad… Inte fan bänkar det honom…
Men han kanske har vädrat lite idéer också… det kan landa dig på förnedringsplatsen…
Jag ser fram emot en ny giv nästa år med en ny chans.
Vi är faktiskt ganska svaga nu… Typ som Oskarshamn…
Vi får vara ohyggligt tacksamma för det där rycket med 6 raka tidigare. För utan det hade vi gjort upp om allsvenska platsen.
Vad fan är detta? Börja borta? Denna matchserie skulle varit bäst av 5. Med 2 hemma sedan 2 borta sedan 1 hemma om det hade behövts. Det är HEMMAPLANSFÖRDEL. Inte så som det är nu. Eftersom vi spelar en borta och en hemma.
Synct: Ser fram emot en annan kravställning mot de höginkomsttagare vi har i laget med Jokinen vid rodret än en apatisk bomullstuss som vi har nu. Just nu åker ju 54 och 14 runt och bara kostar pengar. Blir så otroligt triggad av deras beteende, har dom haft ett blåmärke under hela säsongen tro?
Ska testa arbetsvägra på mitt jobb i ett halvår jag med, jag hör av mig i september om utfall! Ett fucking jävla SVEK av spelare som ska ha ”Timråhjärta”. Usch, skäms.
9839: "Även Örebro ser ut att segra. Och hur var det nu, bara en av 20 gånger laget som vunnit första matchen inte gått vidare eller nåt? Som sagt, kul det här med den otroliga hemmaplansfördelen!"
Nä det är ju ett kasst jävla upplägg det MÅSTE ju bara vara H,B,H, men tror fan inte det hade hjälpt oss ändå.
Vi har inga bra backar (för lite puckmongon som står framför mål och vevar ner folk)
Eronen ska inte spela i PP för det förtjänar han inte för han varit tvärkass en längre tid
Dahlen har spelat skadad en längre tid och spåddes vara "hel" till sista hemmamatchen.
Lundin har spelat skadat även han och misstänktes att han kommer spela skadad säsongen ut.
Det är spelarna som är problemet inte coachingen, nånsin.
Svensson var skadad upp till sista matchen då dom försökte tejpa ihop 2 fingrar för han skulle kunna spela men det gick ej.
Det var fler spelare som också spelade skadade en längre tid men de nämndes aldrig vid namn