1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

AVGÅ PERRA!

« · 1452600 · » Till forumet

Sv: AVGÅ PERRA!
Kattgubben: Ja vi kanske skulle behöva en Bäckman typ?
Låst ämne

Timrå Icon:Vi kanske har uppslaget till en ny dokusåpa, hörru. "den arge tränarn" istället för snickarn. John Tortorella åker runt och styr upp misslyckade tränargärningar runtomkring i världen med mycket gap, skrik och action. Vore nåt det ;)
Låst ämne

Kramer: Bra att du ser det på det viset när det gäller Perra.
Du är tydligen väldigt nöjd med hans "spelidé", coachning osv de här 2 säsongerna, märker jag.

Vi har tydligen olika krav på Timrå IK.

Det räcker så.

Låst ämne

Hahl Bundy: Ja det här är fakta det men många av er räknar ju framtida spekulationer som fakta.

Typ : vi blir överkörda i kvalserien..om några år finns inte Timrå ik längre som förening....osv  osv. 

Inte ens att Perra är en dålig tränare är fakta...det kanke är närmare fakta att han tränar ett lag som inte är bättre än såhär...                                                                            

Låst ämne

Kattgubben: Jaa men hade han någon självbevarelsedrift borde han nog lägga benen på ryggen snart ;-)
Låst ämne

John K: OK då måste tränarna för lag typ Barca, Real, MU, M.City och dyliga lag vara dom mest överbetalda människorna i världen ..Dom lagen om några måste väl vara självspelande...:)
Låst ämne

Det enda lilla som pekar på att Perra kommer reda ut det här, är nog hans självbevarelsedrift - i det här fallet att rädda sitt rykte som hockeytränare. Den driften borde vara mycket stark. Timrå IK som elitserieklubb stirrar snart döden i vitögat, och nog vore det väl fan om det inte finns tillräckligt mycket genuint kött och blod i laget för att den inte skall inse detta och agera som en organism som ställs inför det faktum att dess existens står på spel. Låt adrenalinet pumpa och slå vilt omkring er och rid på panikångestvågen så kanske vi överlever när krutröken har lagt sig!
Låst ämne

Kramer: Ja vad är fakta?

Jag kopierar Johnnys inlägg kl.10.04 idag. Det säger mycket Om du Vill se.

Challe som vi inte tyckte om heller..., på sammanlagt 55 hemma matcher under 2 säsonger så tog vi 33 vinster.

Under perras period hittills, 44 hemmamatcher  har vi tagit 16 vinster, varav hela 4 stycken denna säsong. 11 hemmamatcher kvar för att fixa till siffrorna, även om vi tar dessa 11 så fick vi se mer vinster med challe vid rodret.

Hade challe bättre spelare att tillgå eller var han en bättre hockeycoach.

Shoot....

Johnny B Goode Kommentera    Idag kl. 10:04
Låst ämne

Nisse:

Vidhåller ändå att "linkan" är den enskilt största anledningen till att vi ligger där vi är just nu.

Hans oförmåga att bygga ett lag. Där det krävdes dyra panikvärvningar under säsongen för att rätta till hans egna misstag. Misstag som har urholkat ekonomin.

Vi väntar ju exempelvis fortfarande på "linkans" 1:e back...

Låst ämne

Nisse: Timrå är en anrik klubb i det ordets finaste betydelse.
Vi har funnits länge.

TJ Linkan mfl har underminerat förtroendet och tålamodet hos tusentals fans. Ju värdigare och historiskt tyngd en klubb är, desto viktigare är det att klubben sköts.

Om man ser på matcherna nu....Ju längre tiden går, ju ängsligare blir Timrå. Du får inte visa dig rädd mot ett rovdjur, som de andra lagen är.
Varje match nu för oss, är en VM-final, särskilt hemma.

Ny förlust för Timrå. Ännu ett skamgrepp runt sårade ballar.

De senaste Årens säsonger o spec. årets är ett allvarligt symptom på flera moraliska och grundläggande brister i en av världens finaste klubbar, enl. mig då´rå.

Det är en stor skam.

Låst ämne

Hahl Bundy: Va fan är fakta då..att vi går till kvalserien är förvisso mycket troligt men inte ens det är fakta än, och resten är ju bara rena spekulationer...Heja Timrå!!
Låst ämne

Nisse: Så tänker jag med. The bottom is nådd
Låst ämne

The great one:Linkan har en stor, stor del i detta fiasko tillsammans med, Perra, Clas E, Thomas J. Christer E. samt övriga styrelsen. Med anda ord, ledningen har inte gjort många rätt, det är bara att se på vår placering.

Timrå icon: Det gör jag också. Jag använder mig av filosofin: Det kan bara inte bli sämre.

Låst ämne

Nisse:

Man tänker hur det blivit ändå, förr om åren när det var matchdag kände man i hela kroppen när man vaknade att ikväll smäller det.

Idag är det första gången någonsin jag har glömt bort att TIK spelar en match.

Linkan har dödat klubben.

Låst ämne

Nisse: Nollan tror jag definitivt på faktiskt
Låst ämne

Timrå Icon:Den som höll i rekryteringen av sportchef Linkan var ingen mindre än vår högt hållne klubbdirektör. De två som nu hållit i rekryteringen av vår nye klubbdirektör är inga mindre än ordförande och nuvarande klubbdirektör. Känner Du kalla kårar efter ryggraden ? Det skall dock sägas att Lars N. verkar vara en trevlig person, besittande socialt beteende och jag önskar honom verkligen all lycka om han skall få ordning på denna härdsmälta.
Låst ämne

ÖstrandsNisse: Förtvivlans förtvivlan, var ordet sa Bull.

Jag är nog ensam i min umgängeskrets som hänger härinne på HS. Jag har även, om en del kanske inte tror det, jobb o barn o otroligt många kompisar.

Några är modoiter men många är oxå timråiter.....men dom vet nog inte ens vad HS är för nånting.
Hursom när man snackar hockey med dessa.. om det är hemma hos mig, hos dom, på stan eller på jobbet....så har dom exakt samma syn på Perra o Timrå IK som dom allra flesta härinne. Fast det som sägs är betydligt starkare än det som skrivs härinne.

Vad är det vi supportrar ser o som förenar oss men som ingen inom Timrå IK ser o gör nånting åt?

Den här Clownen Perra, som jag var ytterst glad att vi värvade en gång i tiden, vad har han åstadkommit?

Jo, precis det som fakta visar: Katastrof, katastrof o åter katastrof.

Jag är förtvivlad. Vad är det som händer? Ingen gör nånting på 2 säsonger.
Jag förstår inte o det är fler med mig.

Nattsvart.

Låst ämne

liston: Det kanske är billigare att byta ut Clabbe mot Boork och låta Perra stå kvar och titta på....?
Låst ämne

liston: Ja det här var bra skrivet av Boorken;

"Min uppfattning är att en elit­ishockeyspelare eller tränare alltid är i tjänst under säsong. Och identifieras som representant för en stor affärsrörelse i Sverige, som lagkapten/spelare, som landslagsman. Jag förväntar mig ett uppträdande därefter.
Min uppfattning är att under säsong skulle vi kunna kräva en rökfri, drogfri, snusfri, alkofri elitishockeyspelare. Privat är han bara på privata tillställningar, hemma, på semestern och efter karriären. Pratet om "att man måste kunna ta ett glas vin", "var går gränsen?" gör jag till nolltolerans under säsong. I elitidrottens namn. I förebildernas namn.
I ishockeyn kräver jag fullt fokus till träning och match. Och alltid optimal insats. Att spelaren lyssnar på och respekterar sina ledare. Särskilt headcoachen. Det finns bra ledare och idioter till ledare. Under en lång karriär stöter spelaren på alla sorter. Spelaren gör sitt jobb oavsett."

Det borde Timrå sätta upp på väggen i omklädningsrummet

Låst ämne

"Porrklubbs-Kalle" ha ha ha
Låst ämne

Hahl Bundy: Jag är mest förtvivlad över hur vi ska vända på det här? Vad är det som tyder på en vändning som gör att vi överlever en kvalserie? Vad? När inte laget förmår samla ihop sig vid sexpoängsmatcher då det står så oerhört mycket på spel, hur ska då nerverna klara av en kvalserie då alla matcher, mer eller mindre, är måstematcher.

Om det fanns detaljer att slipa på för att få till stånd ett spel som skulle räcka, okej då. Men det är så mycket som inte fungerar att det verkligen behövs ordentliga krafttag. Oavsett tidigare erfarenheter om vad ett tränarbyte kan innebära så är det läge att chansa. Inget kan bli sämre, eller kan det det? Jag ser inget som skulle bli så mycket sämre.

Naturligtvis är inte den sista pusselbiten lagd i årets trupp men som jag sagt. Det är så mycket som måste förändras så att det behövs tid för att rätta till det. Bara att hitta grunderna igen efter att Perra totalt tagit bort det ur samtliga spelare lär ta sin tid.
Att liksom gilla läget är inte min grej. Att låna pengar när man inte kan betala är ungefär samma sak som att acceptera läget och tro att det ordnar sig. Det gör det inte. Sanningen hinner i kapp. Jag vill inte vara den som säger, när vi står där på vårkanten med en allsvensk biljett att, 'vad var det jag sa'. Det är bättre att försöka rätta till sakerna som inte fungerar. Där är min uppfattning att ett första steg är att förändra på tränarsidan. Det kommer jag tycka i morgon, i övermorgon och hela säsongen. Per-Erik må vara hur mysig och gosig som helst, men han har inte lyckats med en bråkdel av de förväntningar jag, och sannolikt väldigt många andra, hade på honom.

För mig är det en gåta att han fortfarande är kvar.
Låst ämne

Timrå Icon:

En bra artikel av Boork, tycker att den har en klar poäng.

Låst ämne

Per HApps: Ja hur man kunde värva Stefan Lindqvist till SC är för mig en gåta. Men att en organisation är så sårbar att det hänger på en enda person som det gjorde i Nubben-fallet är ju i sig tragiskt
Låst ämne

Per HApps: Bra skrivet PH! 

Beträffande Perras CV så skall man komma ihåg att  när han tog SM-guld med Färjestad hade att ta hand om ett "självspelande piano" och i stort sett samma sak när han kom till Skellefteå. Hur svårt kunde det vara? Hur starkt CV kom han till Timrå med, egentligen? I alla fall inget som jag ger mycket för.

Låst ämne

superfalle: Jag tänkte mer på Bremberg än typ Flurran och Murran
Låst ämne

ÖstrandsNisse: Jag håll med du jag.

Det här Bagdad Bob beteendet från vissa som vägrar inse fakta är för mig oförklarligt.

Men men alla tacklar vi motgångar olika. Jag o du mfl är inga strutsar som doppar huvet i sanden direkt.

Låst ämne

Per HApps: En sak man inte bör glömma i allt det som hände för ett par år sedan är Nubben-historien. Han var spindeln i nätet i den långsiktiga plan man hade för att flytta fram klubbens position. När han bröt kontraktet och drog till Frölunda föll allt som ett korthus.

Nej, jag vill inte go Arslet on his ass eller hänga ut honom som Judas, men det är uppenbart att det var ett gigantiskt dråpslag mot föreningen. TJ, CE och alla dom andra var bevisligen inte kompetenta nog att fullfölja själva eller ens rekrytera den kompetens man behövde.

Förhoppningsvis kommer Timrå överleva den kris man befinner sig i. Den nya organisation man bygger måste vara ljusår bättre än den förra. Samsyn, tydlig målbild, delat ansvar. Inga envåldshärskare eller oersättliga nyckelfigurer.

Låst ämne

Abron: När får man vara kritisk? Jag menar, vi har en tränare som stack ut trynet förra säsongen och berättade att Timrå IK vinner SM-guld. Vi vet hur det gick, det var på skethålet (ordagrant) att vi skulle få spela kvalserie redan då. I år så fick minsann vår demontränare de svar han ville ha, valde att köra ett är till, och hur har det då gått? Jo vi ligger cementerad i botten utan några som helst tecken på att det ska vända. Det finns inte ett tecken ens som säger mig hur vi ska överleva en kvalserie. Det finns ett par lag som kommer köra över oss plus att ytterligare ett lag från elitserien ska göra upp om de två es-platserna.

Så, när får man vara kritisk? När får man tycka att tränaren ska sparkas? När? Jag tycker det finns fog för starka röster om Perras avgång. Förlåt om jag gjort dig och andra upprörd.
Låst ämne

Timrå Icon:
Jag skiter egentligen i vilket. Den som skall ha och kommer att få skit är Thomas Johansson, Christer Ericson och den övriga styrelsen med dom avgångna medlemmarna som suttit dom senaste tre åren.

För fyra år var Timrå IK med om att spela den häftigaste slutspelsserien sedan ( fritt val) mot Modo Hockey.  Vi var en stolpe ifrån ett förmodat SM-guld och var nästan on top of the world. 

Sedan togs en armada av felbeslut. Vilka dom är får vi aldrig reda på då jag misstänker att dom förvunnit ner i någon dokumentförstörare.

Men ett par uppenbara är att man valde Linkan till sportchef, en person utan trac record whats so ever. Och som lök på laxen plockade man in Perra, en med förvånade bra CV. men så här i efterhand efter två säsonger mäktat med att håva in 11 vinster av 44 möjliga.

Sedan har ett antal, mig inberäknat vurmat för en flytt in till Sundsvall med en ny arena som kronan på verket. Det hade kanske kunnat varit en bra ide. Men detta hade och kommer att kräva en organisation som är ett antal snäpp vassare en den vi har för närvarande.

Framtiden får väl utvisa huruvida Lars Nolander lyckas med att vända på skutan Timrå IK. eller om vi har tagit in för mycket vatten alla redan.

Låst ämne

Timrå Icon: Producerande spelarna ? . Vilka är de . Är de flurran .
Låst ämne

Johnny B Goode: Challe tog oss tillslutspel alla tre år han var här . Var ju närmast en final någonsin när Timrå hade 3-1 i matcher i semi mot HV. Säga vad man ville om han men en tjurig jäkel var det som hata och torska. Nu när perra står där kvittar det om  man torska han är lika oberörd ändå märkligt nog. Måste vara mycket piller där eller gubben är förvirrad demens syntom.
Låst ämne

Timrå Icon:

Förstå mig rätt, jag är inte en förespråkare för challe, jag hörde till en av de som jublade när han försvann, och en som blev glad när pärra kom...

du ser vad det kan vända...

Låst ämne

Patrick Polly: Fast det där är ju lite hårklyverier. Klart att det inte är spelarna som har det faktiska mandatet att kicka tränare, lika lite som löntagare i allmänhet kan focka chefen.

En ledare som inte får med sig folk och vars ställning är underminerad brukar dock, i fungerande organisationer, bli bortpetad. Det är trots allt resultat vi snackar om.

Låst ämne

Timrå Icon: Lite timrå i blaskan expressen.
Låst ämne

Patrick Polly: Jo visst är det så. Problemet är bara att om Perra har majoriteten av de producerande spelarna mot sig (vilket jag inte tror att han har) så har Nubben ändå inget val.....
Låst ämne

Johnny B Goode: Jo men Challe kan vi inte ta hit igen. Då tar vi all initiativförmåga av den ende i laget som brinner för det här

Låst ämne

Nubben har helt rätt anser jag. Det kan inte vara spelarna som bestämmer om tränaren ska vara kvar eller inte. Wag the dog är sällan en bra princip..

Det låter sunt att han snackat med några spelare som han litar på. Kan tänka mig att det rör sig om Jonte, Pärssinen o Hallin t.ex.

Där får han säkert bra förstahandsinformation om hur det fungerar i truppen och med tränarna.

In Nubben we trust!

Låst ämne

Abron:

Okay här kommer lite faktiska fakta :-)

Challe som vi inte tyckte om heller..., på sammanlagt 55 hemma matcher under 2 säsonger så tog vi 33 vinster.

Under perras period hittills, 44 hemmamatcher  har vi tagit 16 vinster, varav hela 4 stycken denna säsong. 11 hemmamatcher kvar för att fixa till siffrorna, även om vi tar dessa 11 så fick vi se mer vinster med challe vid rodret.

Hade challe bättre spelare att tillgå eller var han en bättre hockeycoach.

Shoot....

Låst ämne

haggen: Ja men Friberg kommer att vara som ett nyförvärv då han kommer tillbaka med ett självförtroende som Zlatan :-)
Låst ämne

haggen:

Heller hur!

Måla gärna din värld i  negativa illutionerna, men behåll dom för dig själv. 

Låst ämne

Abron: Heller hur, varför bli förbannad, forsätter detta kommer vi lira AS nästa säsong, Sundsvall springer ifrån oss, tar över de flesta sponsorer sedan är Timrå ett minne blott.

Det är en utveckling man inte behöver bli överdrivet frustrerad över.

Låst ämne

Abron: låt tiden läka alla sår gott slut
Låst ämne

Kanske tiden är inne för merparten här på H.S att sluta med onyanserade påhopp och negativa återkommande teman. Kritik är en sak, om den är befogad och saklig, men ingen har rest en staty till minnet av en kritiker.

TIK kanske har det tabell läget man förtjänar, spelet går i stå och Vi som har ett hjärta för laget känner självklart förstämning inför detta faktum. Men det hjälper inte att plita ner massa oväsentliga negativa längor, det föder bara än mer svartsyn och det är ingen förtjänt av. Visst jag kan förstå att det är svårt att skriva något positivt i nu läget, men då kan man ge fa,, i att klottra ner negativa repriser. 

Don´t be afraid of opposition. Remember, a kite rises against, not with the wind.

Låst ämne

superfalle: Så du tror inte att det kan bli en "snålheten bedrar visheten" av det då? Att det slutar att komma publik menar jag.
Låst ämne

Knylan: Det är väl samma sak? Jag skiter i vilket, man betalar för en produkt, just nu vill jag inte ha den produkten som jag betalar för.

Du köper väl förfan inte en rosa dildo till dig själv bara för att?
Man köper väl saker man vill ha? Eller är du en sån som köper saker bara för att företaget går dåligt? Isåfall så bör du genast byta till att bli en SAAB supporter. De är verkligen i knipa.

Timrå IK är inte mer än en produkt, likt vilken surmjölk som helst.

Och hur menar du att diskussion dör ut? Skiten går väl att diskutera sålänge både du och jag är oense.
Låst ämne

superfalle: Ja det kanske är lika bra att vänta till nära deadlinen och värva klass inför kvalserien då det kostar mkt mindre att bara värva in för styva 2 månader.
Låst ämne

Steffe: Du menar dom som skulle skänka pengar oavsett om de stod värvnings pott eller inte för att föreningen behöver pengar . De är väl klart som fan de kommer att värvas . Om de finns nåt att värva . De är ju flera månader kvar till kvalet . Man kan ju se de som att varje vecka som de inte värvas så spar man pengar inför nästa säsongs lagbygge . För i kvalserien hamnar vi oavsett om de kommer in nån ströback och en center eller inte . Om inte detroits två första femmor värvas då . Fast den chansen är nog inte så stor
Låst ämne

TIK55: App app app, inte ifrågasätta den insamlingen. Nu kommer du att få alla Timrås hardcorefans efter dig med ett svärd som dom inget hellre vill än att svinga över din oskyddade hals.
Låst ämne

Jag dedikerar denna låt till Perra.

Tyvärr kan den ses som en hyllning. Så bra är den.

Låst ämne

ÖstrandsNisse:

På matchen igår står bägge tränarna med händerna i byxfickorna ända tills DIF gör 1-4 då hoppar den galne Perra framför sina spelare och börjar att skälla på dom . Vad skulle en bra tränare gjort ?

Jo , tagit timeout vid 1-2 för man såg redan då vart det skulle barka.
Byta målvakt vid 1-3 , det skulle en bra tränare gjort.

Sen tycker jag att det är alldeles för tyst om spelarintågen , har vi supportrar och sponsorer sponsrat pengar till att betala av något som TIK är skyldiga för ?????

Nu jävlar förväntar jag mig lite action från TIK;s leningens sida.

Låst ämne

« · 1452600 · »