1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589720 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2011-10-25

« · 1417985 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2011-10-25
erathoo: Du kanske kunde ställa dej i båset med mysis och regera.
Kommentera

Nu har jag fått en positiv injektion :-P

Det gäller att ligga tätt på BIF:arna ikväll. Vi måste förhindra att de lyckas med sina snabba kortpassningar när de vänder spelet. Vi måste gå på kropp, men det gäller att våra backar tajmar kontakten oerhört noga mot BIF's forwards, man får inte stressa, och inte vänta för länge, men man får absolut inte vara sen. Vid de tillfällena måste forwards läsa spelet noggrant och hjälpa backarna för att förhindra snabba sidledspass när backen tar spelaren i första hand.
Fart på rören hela kvällen är ett måste - vi måste skjuta mycket, högt och hårt - När Vampola transporterar ner pucken vill jag ha en forward bakom kassen och en på släp i mitten, En back högt i mittzon och en lågt för att safe:a hemåt.

Detta måste gå bara vi ger oss den.....första segern på de 9 senaste försöken ikväll kanske??
Kommentera

Ambroo: Max 13 sek. om han ens får spela PP.

Hagos kommer att ha över hälften av all minuter i PP som den spelfördelare han är.
Vampola packar resväskan.
Kommentera

Johnny Bravo: Ska vi gissa hur många sek. Ilkka får på blå i päpä?
Kommentera

Ambroo: Perra kör med "positive waves".

Jag börjar bli bitter.
Kommentera

Johnny Bravo: Ingen Jonte ikväll, men Bagarn och Pikka, igen...
Kommentera

Apropå Perra så har farmarlaget nu gjort klart med ny klubb åt Djoos. Så de kanske vill ha två klämkäcka värmlänningar?
Kommentera

MB:
Har jag förstått dig rätt? Utifrån dåligt PP och BP drar du slutsatsen att Perra inte har gruppens förtroende, och att TIK borde lära av AIS att man bör ta reda på när det är så och agera utifrån det.
Kommentera

superfalle:

2000-talets Dimman.
Kommentera

superfalle: Bra idé! Själv har jag gjort en tatuering i ryggslutet ;-)
Kommentera

Timrå Icon: Herre gud va hypad sonnenberg har blivit bland oss . . Vi kanske ska lägga en bild på honom i alla suspar så blir de sm guld
Kommentera

ÖstrandsNisse: Frågan är ju om vi har råd att INTE byta ut dem så fort som möjligt.

Ja det var det jag avsåg igår då jag skrev att Ante förmodligen inte är mogen att axla ansvaret än. Det vore orättvist mot honom att börja från ground zero.
Men assisterande skulle ju vara lämplig start till att börja med.

Allt handlar om att köpa sig framgång idag. På ett eller annat sätt.
Mental coach i det här läget tror jag inte ett dugg på om han inte heter Sonnenberg i efternamn.

Ja att behålla lugnet utåt sett är bra om man jobbar febrilt bakom kulisserna. Tyvärr låter det inte så om man läser tidningarna.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Som jämförelse till Timrås "Krismöte" läste jag i UNT att t.ex. AIS sportchef tog på sig en del i skulden med värvningen av Bobo Simensen och att det inte funkat inom truppen. Tycker ju att det finns lite samma dilema i TIK, att tränarna inte får till PP och BP på två säsonger visar ju att spelarna innerst inne inte tror på deras idé och upplägg annars skulle det ha sett bättre ut förlänge sen. Det är ju faktiskt heltidsproffs vi talar om och hyfsade hockeyspelare i grunden så trodde de på deras idé skulle det verkligen kriga för den, ta Luleå och Skellefteå som exempel. AIS sportchef och ordförande hade haft samtal med alla spelare för att få en klar bild över sitiuationen och kom fram till detta beslut baserat på resultat och stämmningen inom gruppen. Konstigt att Timrå skulle behöva lära sig lite av AIS i detta samanhang om att hantera en kris. Förövrigt borde Timrå kolla in Öhrstedt som en pontentiell sportchef.
Kommentera

Timrå Icon: Om tidningsartikeln verkligen beskriver hur föreningen resonerar (man behöver inte tro på allt som står i tidningen) så är jag väldigt oroad. Jag sade redan förra säsongen att min besvikelse på vilket sätt Perra coachade fått mig att "ta tillbaka" det faktum att jag ansåg att Perra var helt rätt för Timrå IK. Inledningen på den här säsongen har ju inte visat på några större förändringar i Perras taktiska kunnande. Det har snarare fått ett ännu sämre utfall. Av den anledningen tycker jag att det logiska i dagsläget är att byta ut tränarparet och testa något nytt. Det finns många spelare som måste lyfta sig väsentligt. Dessa spelare har inte Perra haft förmågan att lyfta till dessa höjder under inledningen och jag tror i ärlighetens namn att han inte kommer att göra det heller.

Sedan kan det naturligtvis vara så att ekonomin "helst" inte tillåter ett tränarbyte. Det är förenat med stora merkostnader och om inte det skulle lyckas så står vi där med ännu mindre plånbok, på runinens brant, med allra högsta säkerhet.
Naturligtvis kan det finnas kompetent folk underifrån, Ante/Tjobba t.ex., som skulle kunna gå in och ta över men frågan är om dessa herrar verkligen är mogen att axla det ansvaret. Det finns ju risk att man knäcker dem psykiskt med tanke på det drev som går när saker inte blir som många vill.

En annan möjlighet är att köpa sig till framgång. Min bedömning där är att det behövs åtminstone 3 klasspelare, kanske 4, för att ge allt en ärlig chans. Det kostar som bekant också pengar, pengar som vi inte har.

Däremot står det klart att vi måste göra något, och det snabbt. Det som gör mig orolig är att det verkar prio med en mental coach och mindre prioriterat är att ge sig ut på spelarjakt eller titta på det organisatoriska (läs tränare). Jag tror inte att den menatla coachen löser några problem på kort sikt. Och kort sikt är väl vad som bör prioriteras nu? För varje omgång som går halkar vi efter mer och mer. Det blir inte bara svårt att hämta igen det poängmässiga tappet, det blir också tufft att locka tillbaka publiken, föreningens levebröd.

Credit till föreningen och styrelsen som i det läge vi befinner oss i, i alla fall utåt sett, behåller lugnet och inte gör något överilat. Men jag hoppas för allt i världen att de inte gör saker för långsamt. För då går det nog fort att hamna i ett läge där det kan vara svårt att ens överleva som förening.

Redigerad kommentar

Kommentera

Andersson: Mental coach haha va fan hjälper det linkans skitbygge. Det är han som ska ligga på Mentalsjukhus "dårhus"
Kommentera

ÖstrandsNisse: Ja det var väl ingen skräll att tränarparet blir kvar. Vem skulle tagit beslutet? Det är ju liksom en klubb för inbördes beundran. Alla har varit lika delaktiga i skiten
Kommentera

ÖstrandsNisse: Håller med dig om det där med mental coach, det är något man måste ha under en längre tid för att det ska ge något varaktigt resultat. Nu när vi står i skit upp till knäna redan är det för sent att börja fundera på att köpa en spade.

Man lär inte en hundjävel att inte bita ungar efter att den har börjat bita, man gör det innan.
Kommentera

erathoo: De senaste säsongerna har det höjts röster på att värva, sparka e.t.c. Denna säsong är inget undantag. Men i år känns det verkligen som att dessa rop på förändringar måste ske. Vi har en lika trött tränare i båset som inte förändrat sin idé ett skit, vi har backar som vi bara kan konstatera är så mycket sämre än dem vi trots allt hade förra året, vi har två spelare med genuint Timrå-hjärta som lämnat oss med allt vad det innebär och vi hade en målvakt som kom hit och vann matcher åt oss.
Dessutom hade vi några kronor på kistbotten som vi kunde använda och en publik som inte hade gett upp helt och fullt.

Vad är det styrelsen ser som inte jag ser? En mental coach...
Jag tror inte på det för en sekund. Kanske mer långsiktigt men inte i det läge föreningen befinner sig i nu. Det måste till betydligt mer drastiska saker. Byta tränare, in med klasspelare, kraftsamla för att locka tillbaka publiken.
Det är blodigt allvar nu!
Kommentera

Berglund: Alright då kör vi!
Uppladdat:

450x300-lir.jpglir.jpg

Kommentera

Andersson: Hå hå ja ja...zzzzzzzzzzzzzz, väck mig när det är nedsläpp i KS.
Kommentera

mikenomad: He He Mike, känner precis likadant - agera kraftfullt (My A..)som sagt, vad har hänt efter två krismöten??
Kommentera

RubinCarter: Ok, jag e fan på, jag lägger 500 oxå.
Kommentera

Enligt Expressen / Linkan ska vi göra så här

MENTAL COACH
Just nu överväger man att ta in en mental coach för att
skapa så bra förutsättningar som möjligt för spelarna.
”Vi är lite sköra mentalt och det syns i vissa delar av matcherna”, säger Stefan Lindqvist.

VÄRVNINGSPLANEN
Under den här veckan ska sportchefen Stefan Lindqvist, tillsammans med tränarna, skapa en åtgärdsplan som innehåller två eventuella nyförvärv. En back och en forward.

ARBETET MED SPELARTRUPPEN
Fortfarande anser klubben att det finns mycket att hämta av den befintliga truppen. Där kommer stort fokus att läggas för att vända trenden.
”Om alla kan höja sig några procent, spelare och ledare, så kommer
vi vinna mycket på det. Vi har mer att hämta än vad vi visat hittills”, säger Lindqvist.
Kommentera

John K: Ja dock lite orättvisa odds, hade velat se 4-4,1 i odds iaf ist för 3,6. Vi har trots allt bara 2st 3:poängare på 14 matcher och vinner typ ALDRIG nere i Gävle.

Jaja, jag kommer spela 500kr på Timrå visnt idag, nu jävlar känner jag mig som en Kamikaze bombare, nu eller aldrig, sista chansen att imponera på mig nu Timrå IK.
Kommentera

mikenomad: Japp man vände nån sten......i allafall.
Kommentera

mikenomad: Det är nästan så att jag hoppas vi torskar ikväll.

Annars tar det bara längre tid innan nånting EVENTUELLT händer.
Kommentera

mikenomad: The Timråway av att agera kraftfullt: Vaska om i kedjorna...
Kommentera

Johnny Bravo: Visst. Det blir bra det här. Eller varför begränsa sig med att mixtra mellan kedjespelarna? Vi kanske skulle testa Thorp, Jonte och bagarn? Eller Halonen, Pikkarainen och Hedin? Eller Andersson och Pettersson och Lundström och jag....Aahhhrrrgghhh vad less jag är!!! :-P
Kommentera

Älska mig mest när jag förtjänar det minst heter det ju, men när de inte förtjänar det alls då?
Kommentera

ÖstrandsNisse: Jag är stum efter att ha läst artikeln.

Nä det är jag inte......Vänta........Vänta........Nu!

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH
Kommentera

ÖstrandsNisse: ibland blir man så trött på hur man lägger fram saker o ting i klubben:
"- Ett sätt är att komplettera med en mental tränare, säger ordförande Christer Ericson, som också ska undersöka möjligheterna till spelarförstärkningar."

Ja, nu ska ordföranden börja 'undersöka' möjligheten till spelarförstärkning....låter jättebra, vi kan nog få in nån vilket halvår som helst....suck...
Kommentera

Hoppas det kommer några tillskott innan jul iaf.

Känns som det kommit några klickar kola i maskineriet, för man kan inte påstå att det tokstressas direkt med några nya namn. Eller vad vet jag, kanske telefonerna går röda där borta hos Lindqvist o co.

Hoppas att iaf man letar spets denna gång, och inte faller för något höstlöv som fått sparken av Örebro lr annat tok.

Kvalite tack, kosta vad det kosta vill. ES existensen är dyrbar, den ska man vårda ömt.

Kämpa!

Redigerad kommentar

Kommentera

ÖstrandsNisse: Ska man skratta eller gråta?

Jaja. Ny vecka. Nya möjligheter........
Kommentera

ÖstrandsNisse: "

- Det kan bli, men handlar också om ekonomi. I så fall måste vi göra omprioriteringar och nu ska vi se över det och lägga fram ett åtgärdsförslag senast om en vecka. Vi måste visa handlingskraft, både mot oss själva och utåt.

Ericson poängterar också att det ekonomiska läget inte gynnas av att laget gått dåligt hemma och publiken minskar. I lördags var 3612 åskådare i Eon Arena. Aldrig tidigare har siffran legat under 4000 sedan arenan byggdes om 2003.

- Nu ska vi nog inte stirra oss blinda på den siffran, då Giffarna spelade samtidigt. Men fortsätter vi förlora kommer vi också att fortsätta tappa publik. Vi måste börja vinna hemma och nu har vi två chanser till den här veckan (AIK på torsdag och Frölunda på lördag)."

Ser man till detta så ska man alltså sjösätta åtgärdspaketet under denna vecka. Så tidigast till novemberuppehållet har vi ny spelare/tränare. Vinner man inte hemma dessa två matcher den här veckan ryker nog Perra oavsett vad som sägs utåt i tidningarna, eller det måste han göra.

Mer oroande att CE tror att endast vinster hemma räcker för att få tillbaka publiken. GIF har t ex vunnit hemma i många år men spelat en bedrövlig fotboll, vilket folk också påpekat då man snackat GIF. I år gick snacket annorlunda då man efter Falkenberg hemma blev något av ett norrlands svar på Barcelona i många folks ögon. Produkten blev genast mer intressant och att ha 14000 totalt sista två matcherna är riktigt fina siffror i en serie under högsta ligan.

Timrå kan säkert snubbla hem en seger på dessa två omgångar. Men frågan är ju hur det ser ut på isen. Är det en produkt som lockar och som folk vill betala för att se?

Kommentera

lite timråsång på svt!
Kommentera

ÖstrandsNisse: Va härligt . Hemma spels och box , powerplay experten perra får fortsätta föra timrå till topps .
Kommentera

ÖstrandsNisse:

Jag hade kunnat tillägga att den yttersta inkompetensen naturligtvis finns hos ledningen.

Men det är så självklart att det är löjligt.
Kommentera

mikenomad:Och för att verkligen klarlägga det du menar bifogar jag artikeln som beskriver just det där.
Kommentera

Johnny Bravo:

Timrå IK anno 2011; toksist, hela 7 p till strecket efter ung. 1/5-del av serien. Detta efter uppenbara brister såväl på isen som i båset.

Reaktioner? Tränarna har fullt förtroende, Timrå sparkar av gammal vana inte några tränare och det är ju ändå inte deras fel.

Nähä?!?

Spelarna då? Tja, slutar de hänga med huvudena så ordnar det sig nog.

Typ.

Timrå IK anno 2011 är i det absolut mest svårbehandlade stadiet av ett sjukdomstillstånd; Total brist på sjukdomsinsikt.

Vad samtliga utanför laget ser verkar alla inblandade fullständigt förneka. Inkompetensen och bristen på tillräcklig kunskap för ES genomsyrar varje lagdel samt tränarstaben.
Kommentera

Brendl-Vampola-Murley
Pikkarainen- Larsson-Pärssinen
Hedström-Gnagarn-Röymark
Örnerud-Bagarn-Hallin

Motin-Robinson
Granath-Hedman
Halonen-Torp

Ja detta tror jag skulle förändra en del.
Kommentera

Strålman förhandlar med Rangers.

Gå vidare Timrå ta in någon annan plus två forwards, sedan kommer vi klättra.

Gör nånting NU!

Motin, Brendl & Nilsson. Där har ni mina förslag.

Boyce till katterna som det var tänkt från början och bryt med Hagos, ni gav visst killen lite för hög lön, har ju sirap under grillorna. I min mening en mycket dålig värvning och sitter förmodligen på en del slantar. Ingen som producerar direkt, och boxplay tycker jag inte heller han bidrar i. Där har vi redan Hallin, Bagarn, Larsson, Hedström, Murley, Röymark, = tre forwards par till boxplay, vad har ni till PP? Inte sex forwards i alla fall. Vampen, Pikkarainen som inte får spela PP. Nä spets behöver komma in vi har tillräkligt mycket defensiva forwards, vi måste börja göra de jobbiga målen som får motståndarna att tappa suget. Vilket vi inte har idag.
Kommentera

Andersson: Orkar inte svara mer än så här.
Kommentera

Johnny Bravo:

Vi har iaf spelat bättre borta än hemma
Kommentera

Johnny Bravo:

Oui, C'est moi!
Kommentera

Ambroo:  Kall och hård. Bister.

Redigerad kommentar

Kommentera

John K: Behåll pengarna. Det blir en kall vinter.
Kommentera

« · 1417985 · »