1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586482 inlägg · 6217 ämnen

Den bistra sanningen...

« · 28318 · » Till forumet


Sv: Den bistra sanningen...
Jag var på matchen idag och jag var nära att falla i sömn under stora delar av matchen. Inget av lagen visade på initiativförmåga eller aggresivitet, det som skedde på isen verkade mer vara som ett resultat av puckens studsande, d.v.s slumpmässighet. De få gånger då någon spelare bestämde sig för att göra något kunde han också göra i princip vad han ville, detta för båda lagen, alla andra stod oftast och tittade på. Det verkar som att hungern saknas och att det där lilla extra som gör att man gör mål och därigenom kan vinna matcherna av någon konstig anledning inte finns där just nu. Ishockey är en lagsport där alla måste kämpa och ge allt, det går icke att lita till en eller fåtal andra spelare.

Att TIK skulle söka efter en ny målvakt är något som jag varken tror eller hoppas på. Vad skall man med en ny målvakt till ? Har man en målvakt som Fredrik Andersson så skall man vara nöjd. Det är inte Fredrik som skall göra målen och om det är så att 2 insläppta mål per match är för mycket. Tja då har man inte samma krav på målvaktspelet som man har på forwardsspelet. Jag skulle vilja påstå att om man satsar på en ny målis och tror att detta skall lösa problemet, då blir man nog utskrattad runt om i hockeysverige. Att värva någon ny forward eller back lär inte heller vara någon lösning på problemet. Dock skulle en sådan värvning göra att man klarar skador bättre.

Nä spelarmaterialet är i nog bättre i år än vad det var i ifjol. Det gäller nu att göra förändringar som får spelarna att börja spela ishockey igen. Det finns fler altarenativ till hur detta skall gå till och jag tror att det mest drastiska är det rätta just nu. Det är dags att gå vidare !

Nickes inlägg visar på uppenbara brister vad det gäller ishockey och hockeykultur. Detta är givetvis icke någon större överraskning för de flesta av oss. Med anledning av hans senaste inlägg där han säger att tränaren inte har något med spelet på isen att göra, så tänker jag inte ens komma med något motargument. Det behövs nog inte. För Nickes bästa hoppas jag att han åtminstonde ångrade sig efter att ha skrivit sitt inlägg och kanske desperat sökte efter en raderingsfunktion eller liknande.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Oraklet: Med andra ord så tycker du att det är lika bra att prova med ett tränarbyte?

Älska Timrå IK!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Björklöven 22 4 3 2 13 54— 83 20

Timrå 22 5 0 17 43-67 19

Say no more.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Borga B:Ni kommer inte tillbaka till elitserien.Vi kommer vinna över er på onsdag.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
"2001-11-16
Molin och Sandin varslas - Kärv ekonomi i Björklöven"

Går att läsa på Skellefteås hemsida men inte bjorkloven.com


Annars håller jag med om att det är pinsamt att ha en sämre tabellrad än Björklöven. Vi ses i Kvalserien.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Så var vi då här igen då!
Alla dessa typer och medgångs supportrar som hojtade om slutspel innan säsongen.
Men som nu inte kan förstå vad som är fel
Mitt tips var 10:a och det är inte helt kört än.
Det stora dilemmat verkar vara nyförvärven, enligt min mening,ingen av dom har visat sig vara den spelare som man trodde man värvat ,men så går det oftast när man går på agenters rekomendationer.
Det Timrå behöver nu när Hautama verkar spelat klart för säsongen är en center av Landslagsklass, en klassback och en landslags mässig målvakt vart vi nu skall hitta dom.
Enligt min mening så bör Zäta spela forward eftersom vi inte utnyttjar hans bästa sidor som center.
Dessa värvningar borde naturligtvis gjorts innan säsongen om ekonomin tillåtet .
Den stora frågan är trots allt har Timrå "råd" att åka ur Elitserien.
Lite bättre ordning i båset skulle jag också vilja se, som det sett ut på dom senaste hemmamatcherna så verkar spelarna knappt veta om dom skall vara på isen eller i båset.
Tränar byte kittlar måste jag säga men i så fall så måste man ha något bättre på gång och det tror jag är svårt för tillfället.
Angående Challes tips om att Peo skulle få foten så är det ganska naturligt att tro att han hört talats om spelarnas förtroende för honom.
Nu gäller det att stötta grabbarn resten av säsongen även om den slutar i kvalserien, det är ju då vi behövs som bäst.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Var det så jävla konstigt att man stenhårt trodde på slutspel iår när laget kom 9:a förra säsongen, skaffat ES-rutin och hade ett på papperet bättre lag denna säsong????
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Helge!
Man kanske skall se det så att Elitserien i år är betydligt bättre än i fjol ,det finns inget Grislöven Leksand eller ett hårt skadedrabbat HV.
Sen har samtliga lag betydligt bättre förstamålvakter än Timrå
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Kid Cox:
Ja, inte trodde man att "Ni är en skam för ES"-LHC och "Missa nästan SA"-SSK skulle vara bättre än TIK! Ytterligare ett lag vi skulle ha bakom oss var "Sparka alla etablerade"-AIK.

Hå hå, ja ja.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Kloka ord Kidden, kunde tro att man skrivit dom själv, trodde också på en 9-10 plats och att backsidan ser tunnare ut var ju som man trodde, nästa så det har gått tyngre än då bakåt, men visst, det är många matcher kvar innan kvalserien så man får hoppas självförtroendeet kommer då. Hörde LG Jansson på sportradion säga att TIK borde inrikta sig på offensivt spel i stället för att spela snålt, visst har han rätt, ingen kan ju hålla i pucken där bak förutom Danne och Jindrich, till vi del, den ende som fick godkänt var väl Styf om man lyssnade på LG. Tror också att det bara köra på fullt framåt och hoppas på mål utdelning kommer snart, allafall på hemmaplan då kanske självförtroendet kommer, sen vill vi se Zäta få en center brevid sig annars blir det
mycket svårt, Peo sa att Åhlund var slimmad, vältränad det får väl tiden utvisas, tror om det vänder så tar det många matcher att komma upp i den standard som TIK hade innan AIK matchen hemma för nån månad sen, sen dess har det gått tungt.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Hur kan PEO gå ut och säga att han inte kan göra nåra förändringar fördet inger panik vad är panik?
jo panikvärvningar och att t.e.x fråga Challe om han skulle kunna göra comeback är inte det panik då vet inte jag.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Peo missnöjd på spelarna efter aik förlusten,det är väl så att dom inte har hjärtat i laget längre,dom spelar ju inte med stort hjärta som ifjol.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Finns något att lära av, hur andra lag löst en liknande situation? I så fall, se hur RBK gjorde förra säsongen. Deras tränare tog timeout och den nye tränaren stannade säsongen ut. Under tiden letade de en ny tränare för denna säsong och de tycks nu ha återfunnitt ett fungerande grundspel.

En spelare intervjuades i lokalradion idag och han såg fram emot veckan som kommer - 3 matcher och bara lite träning. Hos oss är det snarare så att spelarna behöver finna sig själva, så att anlita en idrottspsykolog tror jag också är ett måste.

Lika bra att inse att denna säsong är förlorad, så tillvida att vi får inrikta oss på att försöka stanna kvar. Inget annat.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Swen: Ett bra och konstruktivt inlägg.
Vår enda målsättning nu är att undvika nedflytning - inget annat!
Hoppas styrelsen ser över vilka tränare som finns tillgängliga?
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Peo: "Vi är rädda för att vinna"...

PRECIS detta skrev jag för flera veckor sedan, alla förluster har satt sig i huvudet på grabbarna. Det finns bara ett sätt att ta sig ur mörkret: Kämpa Timrå!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Laken:
Man kan väl inte vara rädd för att vinna eller?? Dom måste ha skrivit fel....Man är väl rädd för att förlora och då blir det svårt att vinna, när den känslan är borta då vinner vi....................
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
...............har kommit ikapp oss alla !
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Att laget inte håller högre klass än så här denna säsong accepterade jag, om än motvilligt, samt vissa andra redan för flera månader sedan. Inse fakta: Vi kommer att komma sist i elitserien.
Därför bör all planering vad gäller formtoppar och dylikt redan nu inriktas på kvalserien. Det kommer att bli säsongens höjdpunkt! Tänk bara bortaresan till Leksand...
Alla orsaker till vad fiaskot sedan beror på orkar jag inte ta upp i denna tråd ikväll men man kan ju snabbt konstatera att många av nyförvärven inte motsvarat förväntningarna...
Någon gång vänder det ändå, det är ju tjusningen i sportens värld. Om sedan vändningen kommer denna säsong eller i allsvenskan 2002-2003 låter jag dock vara osagt. Oavsett mörkret som är över oss just nu så rubbar det i alla fall inte min kärlek till Timrå IK.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Jag håller faktiskt med Challe i det han sade igår. Vi måste våga acceptera att det med allra största sannorlikhet blir Kvalserien. Vi är nog (tyvärr) för långt efter för att kunna hinna ikapp TVÅ andra lag. Det räcker inte med att vi vinner några matcher, de andra (två) lagen i bottenskiktet måste samtidigt också förlora!
Tror faktiskt på förlust mot Linköping, sedan blir det nog poäng igen mot Södertälje.

P.S. Ingen blir gladare än undertecknad om jag mot förmodan skulle ha fel... D.S.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Laken:
Om vi nu leker med tanken att jag vill se dej glad då och det fortfarande fins en j-la massa poäng att spela om,,,,

Lallandefåne som jag är så, tror jag detta fixar sig, så varför gräva ner sig i sådant man inte vet ett skit om, man funderar inte om frun verkeligen går på jobbet eller om hon går till ällskaren heller,,,,

Konstig gämförelse tycker någon men är precis samma sak, känns mycket bättre att veta att det går vägen/jobbet och vi slipper kval, kan säga att möjligheten till slutspel fins än, fasst den är liten men fins där det gör den,,,,,

Men å anndra sidan så vad sammbon har försig skiter jag i, huvudsaken Timrå går bra,,,,,,
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Viktig match nu mot svinköping det här är en match som vi måste vinna om vi vill försöka undvika kvalserien. Personligen tror jag fortfarande att det kommer att bli kvalserien för Timrå men en vinst nu mot svinköping och två-tre segrar efter det så ligger vi bra till för att kunna undvika kvalserien.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
kval?? tror inte det! hade samma optimism med giffarna hela året och vi vet hur det gick så jag tror att vi klarar detta! kanske var det vändningen igår!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
DMF: Kalla staden vid sitt rätta namn, det där var inte ens kul. Hur som helst, Linköpings HC kan spela underhållande hockey, hoppas att det även blir så i morgon. Tror även det spelet passar oss bra, nu när grabbarna hittat tillbaka till ett bra "tvåvägsspel".
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Linköping-Timrå kan bli en bra match, nu gäller det för oss att visa vad vi går för.

Krossa LHC !.

Timrå IK är dom bästa.

Hallin är väl tillbaka och Ward kanske taggar upp sej efter bänkningen, ser hoppfullt ut.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Hans-Henry(?): Att frun skulle gå till älskaren behöver jag inte bekymmra mig om efter som jag inte har någon.
Dock har jag en lidelse för Timrå IK.
Men samtidigt så måste man kunna se realistiskt på saker och ting, man kommer långt bara med sunt förnuft.
Jag kan bara bli bara bli positivt överraskad eftersom jag inte förväntar mig att Timrå klarar sig ifrån Kvalserien.
Kvalserien förresten - vilken höjdare det kan bli!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Laken: Kom att tänka på Peos upplägg med att laget skulle vara på topp i ett slutspel. Om det nu istället blir kval, så ska vi ta hem den lilla turneringen ganska enkelt, eller hur? ;-)
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Laken:
Bara att hoppas att grabbarna som är ute på isen inte tänker likadant som både media och vissa supportrar här på HS. Nä själv så är jag stolt över att vara en stor j-la Lallande Fåne....det är inte över förrens det är över om du förstår vad jag menar...Realist ja visst är jag det och ser möjligheterna istället för att tjöta om nånn kvalserie...Nu äre Linköping vi ska försöka att lägga omkull i nästa drabbning, en match i taget...KÄMPA TIMRÅ...

FORZA TIMRÅ IK VÄGRA KVAL......Lall on Lall on
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Laken:
Åååå tänk vad jag gillar dej nu, ingen sådan och fredag och allt, Men å anndra sidan rätt sort så är dom rätt treveliga att ha,
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Återigen måste jag hålla med Laken! Klart det blir kvalserien. Allt annat är en mindre sensation. Att man vägrar tro på denna serie är lika dumt som att tro på fortsatt ES- spel utan kval.

Det är en knepig situation det här. Ska vi köra på i 110 och ev bränna allt krut inför en kvalserie i förhoppning att undvika den? Eller ska vi rikta in oss på kvalserie och vara fräscha och laddade, men med lite mindre självförtroende? Ingen enkel matematik detta.

Att det vänder snabbt med trepoängssystemet börjar nästan bli en klyscha. För att ta tre poäng ska man också vinna matcherna- och det har varit en bedrift mitt lag inte lyckats med alltför många gånger. Dessutom när vi till slut vinner, ja då vinner vi mot elitseriens näst sämsta lag. Det gör att man kanske inte ska dra alltför höga växlar över "miraklet!" Hoppas dock att det har vänt!

Enligt Wennerholm har Timrå värvat klart. Vi har inte mer pengar. Skulle vi låna pengar till ytterligare förstärkningar kan det sluta i tragedi. Vad vet han/ni om det? Är det så illa? Gillar inte att en reporter på Aftonbladet vet mer om så viktiga saker än mig och andra som verkligen brinner för laget.

Jag hoppas att Timrå klarar sig kvar, det finns ju också en hel del sympati i övriga hockeysverige för detta. Via kvalserien eller ej, så är jag övertygad om att Tik spelar mot Sm- guldvinnarna även nästa säsong!!
Det är segt virke i Wifsta- Östrandsfolk!!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
250 kg kärlek..
mannen med mora knäck..det är inte ofta vi är oense om saker o ting..men jag (Lallande Fåne) ger inte upp förens det är total kört att vi måste kvala oss kvar..och som du skriver så får vi möta sm vinnarna nästa ES säsong..FORZA TIMRÅ IK

VÅGA VÄGRA KVAL...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
gud: I det mesta är vi rörande överens. Dock blir mitt tips:

VÅGA VÄGRA DEGRADERING....

Oddsen är hugget som stucket skulle man kunna säga.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Timrå IK grejar det här.

För
Timrå IK är dom bästa.

Våga vägra kval.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
250 kg kärlek..
en hundring på att TIMRÅ IK klara
sig kvar utan kval..är du med??

VÅGA VÄGRA KVAL..
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
gud: Är du ändå lite osäker?? En hundring??

Jag höjer till 1000..... på att Timrå reder ut detta i kvalserien....
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
är skatten dragen då???

250kg du får väll tänka på att det ges inte så mycket koleck i kyrkorna numer så gud har inte så fett
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
HH..du e la för goo..

250 kg kärlek..
det är taget..
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
250kg: 10 matcher före OS och 5 matcher efter. Det finns inte något utrymme för att spara krafter till kvalet. I någon artikel sades att laget skulle ge allt i alla matcher nu i januari. Därefter ställa in sig på kvalet om läget är sådant. Kan vi vinna över tabellmässigt bättre lag, så är det värdefullt för självförtroendet i kvalet. Vi får väl göra likadant, ge allt i kommande tio matcher. Kanske blåser Molin och grabbarna oss på det spännande kvalet? Den tiden, den sorgen. ;-)
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
gud: Din hundring ang "våga vägra kval" är förlorad. Men att du sätter emot mig i det andra sammanhanget är vågat. Vem är du?? Kapitalist? HH nämnde ngt om att "gudar" inte har det så fett....
Vem ska man tro på tro på tro på....?
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
250kg:
Nu har du gjort bort dig igen..Slå inte vad med gud han lurar av dig hela ICA affären...Se på min profil hur det gått.......Ska aldrig ta ett vad med fusk guden nå mer.......
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
250kg kärlek..
Kapitalist jag?? självklart..vi i kyrkan har det inte så pjåkit
som vissa tror (HH) ty med sådana människor som ängeln
Gabriel o Jesus kommer det in stålar..och lyssna inte på mike66..han är en dålig förlorare..
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
swen: Denna "någons artikel" vill jag härröra till aftonbladet och denna min idol- Mats Wennerholm. Han har alla rätt. Han vet hur det går till att vinna 40 miljoner på V75, han vet hur man tänker när man "bollar" in 8 rätt på måltipset osv. Att han orkar slita på som han gör men en bankbok som uppskattningsvis närmar sig miljardsträcket är ofattbart. Men det får stå för honom. Låt han lämna jordelivet med en fet bankbok. Mig kvittar det.

Dessutom anser han INTE att Zäta ska spela Os, håller med andra lags tränare bara för att han ogillar Tik.... Vem har retat honom? En icke påläst journalist som AB lyckats värva för att han vet hur man retar gallfeber på andra och hur man säljer upplagor.... Allt känns rätt okej med tanke på killens arbetsuppgift om han kunde komma med fakta och INTE BARA skitsnack i det han skriver. Huga huga.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
25kg kärlek..
gäller vadet 1000 kr eller 100kr..
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
gud: Du som ALLTID är positiv kan väl i alla fall kalla mig för 250 kg??? 25 kg räcker inte på långa vägar. Jag är en stor jävla kärleksbomb- värre än den värsta du mött!!
Nu blev jag lite ledsen....

( Har du redan nallat på whiskeyn?)
:o)
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
250kg kärlek..
jag är so sorry..hjärnsläpp..kan du förlåta mig??
snääälla.....tycker att vi kör på 1100 kr så finns
det inga tveksamheter....jag tror att TIMRÅ IK
klara sig kvar utan KVAL..och du tror att våra HJÄLTAR
klarar sig kvar med KVAL..låter det bra??

VÅGA VÄGRA KVAL..
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Är att nu äger gud snart en ICA Affär i Mora...Passa dig 250kg..Lömska gudar finns det gott om...Ring Nisse på Manpower #55# så får du ett bra svar hur du ska göra..........
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Den bistra sanningen är bara att man idag faktiskt blivet så jävla omhuldad och hyllad här nere i södern.

Grattis! Kul att TIK tog poäng! Ryggdunkar och glada människor var man än gled omkring här nere i söder.

På Systembolaget:

-Grattis!!! Ska du fira i helgen? Kul att TIK slog AIK.

Inte fan är det någon som bryr sig om Färjestad vinner 7 raka...

TIK väcker känslor.

Nu laddar TIK-Bergslagen på att försöka sända omkring minst 4 pers till Linköping för att fortsätta festen.

Jag har aldrig varit säkrare på att slå gröthalsarna från Stångebros stinkande stasiinspererade tråkhall. Vi vinner med 3-6.

Och festen fortsätter...

HH: Timrå hade väl Assistancekåren som sponsor förr?
Dom kan bogsera.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Med tanke på Molins frånvaro av framgångar som coach de sista åren tror jag att Timrå gör bäst i att låta bli kvalserien. Går TIK till kvalserien är jag rädd att NHA väntar nästa säsong. Hoppas på AIK och LHC istället.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Smokey: Vackert!

MEN: Du och en hel del andra tror på fortsatt evangemang där inga hinder finns. Vi som med mindre erfarenhet börjat undra vart åt detta leder och kanske inte nöjer sig med ett tik i allsvenskan... var på en skala är vi? Tar det sån jävla tid att bli en obotlig optimist som lider men aldrig visar det?? Jag lider många gånger med mig själv och den "anti" denna kropp besitter. Jag försöker verkligen bli en sån som dig och El Maco och swen och HH och Friskan och Daniel Kungsör och gud och mike66 och lallande fånar och Madde och Jesus och Ängeln.... ( kan vara nick där en och samma persom döljer sig bakom flera nick.)
Oooops- Dr Dängroth- excuse me..

Var finner ni bränsle till er OBOTLIGA optimism??

Känns som en kontaktannons, men jag garanterar att så inte är fallet.

Timrå alltid alltid alltid!!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
250 kg:

Bränslet har jag helt enkelt. Jag är en riktig optimist.
Jag kämpade hela sommaren för att sprida optimism runt Giffarna, sedan hade jag inte mycket energi kvar när säsongen var slut!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
250kg kärlek: Antagligen för att vi har varit med så fruktansvärt länge......i upp och nedförsbacke man får liksom ställa sej själv åt sidan och bara fokusera på Timrå IK.....hinder finns alltid i de mest konstiga formationer. Vi övervinner dom tillsammans.
Kommentera

« · 28318 · »