1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588768 inlägg · 6216 ämnen

Djurgårdens IF - Timrå IK 2009-10-31

« · 1194740 · » Till forumet

Djurgårdens IF - Timrå IK 2009-10-31
Jaaa!!! Äntligen Timrå-match på Canal+ igen! Har inte sett en match sedan Frölunda borta nu. Dessvärre har man tagit del av grymt mycket gnäll på HS. Visst förstår jag frustrationen härinne, men anser ändå att det går för långt när man låter ens favoritlags (icke-)prestationer påverka ens hälsotillstånd. Ser fram emot lördagens match med stor tillförsikt och viss bävan eller, som det brukar heta, skräckblandad förtjusning. Ständiga ödesmatcher is da shit!

Ett tips: Slappna av med lite skön jamaicansk soul, det vill säga reggae, efter en förlust. Detta lindrar en del...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2009-10-31
DJ Hemp: Tippar 12-1 och ett rakblad.
Kommentera

DJ Hemp:

Sluta provocera...
Kommentera

DJ Hemp:

Slayer är terapeutiskt det också.....
Kommentera

DJ Hemp: Ingår röka så är jag med!
Kommentera

Ambroo:

Japp, röka ingår. Obligatoriskt.

The Great One:

Provocera? Jag startade en matchtråd.

Simmalugnt:

Nja, Slayer skulle jag inte rekommendera efter en förlust. Energikrävande...
Kommentera

...Som stockholmstimråit är du välkommen för uppladdning på O'Learys Götgatsbacken.

Man beställer individuellt vad man vill äta och dricka, och vi disponerar källaren.

När det börjar bli dags tar vi oss smidigt med tunnelbanan till matcharenan.

För matchbiljetter, se difhockey.se/biljetter.

Vi ses från kl 16 - nu kör vi!
Kommentera

Vi kanske skulle avboka bussarna till Hovet. Vi stannar på det där matstället på Kungsholmen, äter och dricker öl. Text-tv kan stå på i bakgrunden. Resan och umgänget är ju roligare än ishockeyn...
Kommentera

Jag tror vi vinner imorgon

War is peace,
Freedom is slavery,
Ignorance is strength

*freakar ut*
Kommentera

Kattgubben:

Bussresa tur o retur Stockholm, hemkomst sent på natten för att samma dag som man kommer hem, spela match mot Frölunda.....Hur faan tänker man?
Men snålheten bedrar visheten i Timrå ik.......
Kommentera

Pär:
Var har du fått det ifrån?
Vad jag vet så stannar dom i Stockholm, sover över och kör värmning på f.m innan dom tar bussen hem, hemmamatchen blir som en bortamatch...
Kommentera

Pär: Tror du TIK har hur mycket pengar som helst?
Kommentera

Flyttar detta inlägg till redan befintlig tråd:

nu har tåget börjat rulla och stämningen är på topp

perra @ Direkt från Tåget
Idag kl. 11:18

Kommentera

Och svaret likaså:

perra: Härligt, visa var skåpet skall stå nu trots tabelläge! Leta fram stämningen från förr när ångesten var vår ständige ledsagare och mentor. Tänker på bl.a. på en bortamatch i Gavlerinken -02 när TIK-klacken ägde hallen fastän vi var avsågade sedan länge och ohjälpligt sist. Klacken sjöng bl.a. "Vi ligger sist i serien!" med stor portion ironi....

mikenomad @ Sydost om Modin-Zetterberghallen
Nu håller vi alla inlägg i den här matchtråden. Tack!

Kommentera

Nä, nu är det färdigt med gnäll.

Må det vända ikväll !

Tror på seger med 4-2.
Målskyttar : Corso, Caslava, MPS och Hynning.

KOM IGEN NU TIMRÅ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

"Inget ont som inte har något med sig" dom ordstävet går. Skulle plötsligt 3 pinnar slinka ned i afton så hamnar denna match med automatik på topp 5 över sköna segrar, eller hur?

Skillnaden mellan lag som går dåligt nåt år och sedan kommer tillbaka och lag som inte kommer tillbaka efter motgång är ofta supportrar och kultur runt föreningen/idrotten. Vad jag vill ha sagt med detta är att vi kan ha synpunkter och kritisera det mesta från styrelse till bänkspelare men vi konverterar inte i våran tro för det. I med och motgång.
Kommentera

Tänk att det blivit så jävligt att man blir förvånad om det blir vinst, en förlust är bara "som det ska vara" typ. Man blir som apatisk, undra hur känslan är där nere bland spelarna på plan...
Kommentera

Anonymous:

I kväll är det 3 pinnar ! Ingen tvekan.
Kommentera

Står inför ett svårt val idag alltså

1. Kolla på Djurgården - Timrå och evt få uppleva säsongens skönaste seger - eller så fyller man hela lördagen med stooor ångest ännu en gång.

2. Gå på fest och vara garanterad skojj, men om då TIK vinner jag har missat matchen då kommer jag bli så arg på mig själv, dock kommer jag älska mig själv om dom förlorar.

VAD SKA MAN VÄLJA Oo ?
Kommentera

Blizzard: Gå på festen,drick utav helvete, smygkolla lite på målservice i mobilen.
Kommentera

Blizzard: Jag har sedan länge slutat kolla på bortamatcherna, orkar inte bli besviken gång på gång... För tungt mentalt.
När TIK vunnit en 3-4 bortamatcher tänkte jag börja titta igen!

Så... Gå på festen! Se den ev. vinsten i efterhand.
Kommentera

Laken: "När TIK vunnit en 3-4 bortamatcher tänkte jag börja titta igen!"

Du menar i Allsvenskan då?
Kommentera

På Kungsholmen är det efter omständigheterna lugnt. Men det är ju långt till nersläpp...
Kommentera

Laken: Vadå "inte se matchen"? Det är ju hockey på tv för fan! Snart kommer den där jolmiga och överjävligt varma årstiden som heter sommar, igen och numera hinner man knappt få en tå förfrusen innan hockeyn är slut. Nä ta vara på vintertiden nu, fotboll, volleyboll och sånt tjafs har aldrig gjort någon glad.
Kommentera

Raggaren Putte: Möjligt.
Kommentera

Olle: Jag tycker inte det är speciellt roligt att se förlust på förlust. Att ständigt bli (be)sviken! Redan under förra säsongen slutade jag att titta på
bortamatcherna. Om motståndarna gör en dålig match på sin hemmaplan, ja då är vi lika usla, det är ju så det ser ut!

Vi kan inte (under Challes ledning) mentalt hantera att spela på bortaplan.

Jag säger inte att jag gör "rätt", alla har sina sätt. ;-)
Kommentera

Laken: Jag förstår vad du menar och ja, det känns ganska hopplöst men plötsligt händer det! Vi stabiliserar spelet i egen zon, Hynning, Corso och Pääjärvi börjar näta i drivor, Åkerlund håller nollan och vips så har vi både grundspel och positiv trend igen! När den matchen väl kommer så vill man ju inte missa det hela.

Challe har jag otaliga synpunkter på men det är inte för hans skull jag följer laget. Nu gäller det att slåss för livet och jag tänker iaf inte missa en minut av den (döds)kampen.

FORZA TIMRÅ!!
Kommentera

Laken: Visst är det skönt med TJ:s fantastiskt ekonomiska sinnelag så att vi nu är garanterade att få ha med Caslava i en ev. 7:e och avgörande SM-final.
Kommentera

Olle: Vart är spelarna som spelade ut Linköping hemma ?
Kommentera

Dallas: Jag avvaktar tills efter kvällens match med att svara på den frågan :)

Har en bra känsla...dvs. en dålig känsla. För första matchen på några omgångar nu så känner jag att vi är totalt chanslösa, det finns INGET som talar för oss och det kommer bli en apsvår match, det finns noll självförtroende i laget och tvivelaktig coachning från challe. Med min logik så bara måste vi vinna ikväll. Jag kan omöjligt se att vi torskar med så mycket som talar emot oss.
Kommentera

Nu - mot Olearys götgatsbacken, därefter Hovet.

Kommentera

mikenomad: Caslava hade kontrakt till ett visst datum med sin tjeckiska klubb som jag förstått det?
Kommentera

El Maco: Lycka till! ;-)
Kommentera

Laken: ...som dom förlängde, efter TJ's geniala bedömning ;)
Kommentera

Olle: Vad är oddsen på att Timrå övertar sistaplatsen i tabellen efter kvällens omgång (Moddo-SSK 1-0 just nu) ? Är nog en lågoddsare enligt min mening.

DIF torskade senast borta mot Brynäs , men de är nog ändå "favoriter" i kväll, eller hur ?
Kommentera

U137: Det är väl klart att det är en lågoddsare och det är väl klart att vi är underdogs. Inga konstigheter där inte.
Kommentera

U137: Modo-SSK 3-0, ja jävlar KS here we come :)
Kommentera

Blizzard: Samtidigt är det ju "skönt" att det är just SSK de leder över och inte nåt lag i toppen.. vi ska ju klättra förbi även SSK och nu blir det ju tvärnit för dem i tabellen. Sen spelar det fan ingen roll hur övriga matcher går om vi inte tar egna poäng, vilket jag hoppas och tror på ikväll.. tre pinnar ikväll för faaan
Kommentera

Kattgubben: hoppas också på 3P. Jag har nu valt att vara hockeynörden som väljer en bortamatch före ett kalas.

NU JÄVLAR SKA VI VINNA, ANNARS HAR TIMRÅ FÖRSTÖRT MIN KVÄLL!!
Kommentera

Blizzard: Ja där ser man . Dom behövde bara möta Timrå för att komma på rätt spår igen :-(
Kommentera

Blizzard: Sup framför TV:n så har du det bästa från två världar ;-)
Kommentera

El Maco: He he he...hela klackan paraderade förbi nedanför mitt fönster på Kungsholmen för nån timme sedan. Fan - såg riktigt mäktigt ut. Inte utan att man blev lite stolt där. Ser det lika bra ut på isen så plockar vi pinnar ikväll.

KOM IGEN NU!! ALLA TILL HOVET!!!
Kommentera

Blizzard: Äh...Modovinst är väl bra ikväll! Det är ju poängen som är intressant nu och hellre att Modo vinner än att SSK tillåts dra ifrån ytterligare uppåt, det är ju ändå ett lag vi bör ha bakom oss...
Kommentera

Kattgubben: hehe ja det blir fan inte bara en grogg framför Tv'n idag inte! ;-)
Kommentera

mikenomad: Här är det nog svårt att vara kategorisk. Det är inte förrän tabellen summeras som det finns ett facit på vilka resultat som är bra och dåliga (förutom att alla matcher med tappade Timrå-poäng är dåliga resultat). Tittar man i det korta perspektivet så är det förstås bättre att luckan uppåt inte blir för stor. Sen är det viktigaste att Timrå börjar VINNA matcher.
Kommentera

U137: På plats i Sthlm sedan igår. Har gått och laddat inför matchen ett tag nu. Hann med att hojta "Timrå IK är dom bästa" på tunnelbanan med ett gäng DIF-supportrar bakom mig.

Hoppas hoppas på vinst för Timrå! Det vore höjden av lycka just nu!
Kommentera

Ja, hockey är en lustig sport. Igår vann SSK över serieledarna och ikväll blir man utskåpade av tabelljumbon.
Kommentera

Kattgubben: i förrgår var det iofs.
Kommentera

Kan det stämma att Hadelöv har strutat för SAIK???!!!!???
Kommentera

Kattgubben: Och för Skellefteå har Hadelöv(!) gjort 2-4....
Kommentera

« · 1194740 · »