1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591455 inlägg · 6216 ämnen

ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning

« · 1096918 · » Till forumet

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Blizzard:

Naiv som jag då tydligen är så fick jag den uppfattningen att Laken ville/trodde att klubbledningen skulle/borde läsa hans tråd.

Ursäkta mig.
Kommentera

friskan: ""därför ville jag sätta "lite press" på klubbledningen genom att skapa denna tråd".
Tyckte bestämt att det var du som skrev detta.

Jag har läst om....och jag har läst rätt."

Du har vell inte läst rätt någonstans....han Laken har inte nämt ett skit att klubbledningen skriver här inne!!
Kommentera

friskan: Du kan ju fråga gubben din...

Men den som inte tror att klubbledningen åtminstone läser det mesta som skrivs härinne är mer än naiv.
Kommentera

Blizzard: Jag förstår klubbledningens handlande. Backlund blandade under inledningen sina insatser, ibland var det bra, andra gånger sisådär.
Men den senaste tiden tycker jag han visat alla tvivlare att han är en målvakt att räkna med. Han har varit fullständigt lysande, en målvakt som räcker långt. Personligen tycker jag det är hög tid att ta en diskussion med honom och erbjuda honom ett bra kontrakt som sträcker sig över nästa säsong (och en säsong till).

Överlag måste det vara en svår situation att börja snacka kontrakt nu när läget är som det är. Även om jag tror att Timrå kommer att klättra i tabellen och ta sig så långt som till slutspel så måste ledningen vara realistisk och inte ta alltför övermodiga beslut. Kanske bäst att vara lite kall och invänta nästkommande 8-10 omgångar för att se var det bär hän åt. Viktigare nu att snabbt hitta en eller ett par skickliga backar och centrar för att bana väg för ytterligare ett slutspelsår. Jag är nog mer för en kortsiktig lösning i dagsläget än att börja planera för framtiden...även om det är nog så viktigt.

Kommentera

"– Jag vet att mitt kontrakt går ut men jag har inte tänkt på det så mycket. Jag har inte hört något från Timrå angående nästa säsong, säger Backlund."

Skriv nytt kontrakt med bara NHL klausul, vi har Åkerlund om han skulle sticka till NHL, men han får fan gå inte till MODO :@
Kommentera

Laken:
"därför ville jag sätta "lite press" på klubbledningen genom att skapa denna tråd".
Tyckte bestämt att det var du som skrev detta.

Jag har läst om....och jag har läst rätt.
Kommentera

friskan: "Att det är klubbledningen som skriver i denna tråd"

Vart har jag skrivit det? Läs om, läs rätt! Eller också har du missförstått mig.
Är så trött på alla som inte verkar vilja förstå det jag skriver...

Diskutera med varandra istället, jag orkar inte mer för närvarande.
Jag litar till mig själv och mina egna åsikter, det räcker bra för mig.
Kommentera

friskan: Jag är härinne så ofta så jag hinner inte värva. Jag måste svara mot Laken. :)

Han är sin egen sportchef i en klubb nära dig.
Kommentera

friskan: Det är jag som är Linkan.
Kommentera

Laken:
Tror du på vad du säger nu?
Att det är klubbledningen som skriver i denna tråd?
Kommentera

Laken: Säger som Ankan i C+sport igår "Jag gillar inte när klubbarna skyller på att dom inte har några pengar, det går alltid att få fram! Man kan sälja och köpa inte bara köpa"
Kommentera

Per HApps: Jag tar helt för givet att det jobbas en j-vla massa bakom kulisserna!
Det jag varit och är kritiskt är resultatet hittills, därför ville jag sätta "lite press" på klubbledningen genom att skapa denna tråd.
Men i och med att den (tråden) levt kvar så länge så borde det betyda att det faktiskt finns en viss relevans i ämnet. Eller hur?

Detta med att värva för att bredda och/eller spetsa truppen är faktiskt någonting som diskuterats sedan Riku lämnade, långt innan säsongen började.
Kommentera

Per HApps: Jag tror inte att det hjälper att lämna trådnamnet åt sitt öde.
Efter nästa förlust är det nån pubskvallrande tomte som utan nån som helst kunskap eller insyn kommer att återanvända rubriken...
Kommentera

Timrå IK behöver transatlanter.

Canadensare/Amerikaner har ofta rätt inställning, tuffa backar och forvards som går rakt på mål, skjuter mycket.
Kommentera

Tycker att vi lämnar denna tråden åt sitt öde, då namnvalet känns ovärdigt. Då jag vet hur mycket det jobbas bakom kulisserna.

Kommentera

kulltorp: Ja två backar behövs verkligen, Skogs må ibland slå några blindpass, men i övrigt utklassar han RJ o S Erixon på varje punkt.

S Erixon gör rätt när han försöker spela så enkelt som möjligt men till 90% blir det bara så fel.
När dessa två får tryck på sig i egenzon slutar det nästan i katastrof varje gång.
Det går tyvärr inte att jämföra Moe o Erixon, Moe kan dessutom producera lite framåt.

Ser inte själv vad Jimmy ser när dessa 2 ofta får en 3:a i betyg.

Men Erixon är som sagt med lite för att se o lära, han har sitt bästa framför sig, det har inte RJ.

Skogs kommer mer o mer. Snart kommer baljorna också.

Axel o Sundh var riktigt bra igår, Sundh lite som år nr 1
Kommentera

Jag tror att vi kommer att få se 2 backar & 2 forwards in i laget, innan transferfönstren stängs........
Kommentera

lungan: Du vet förmodligen inte att TIK delar ut ståplats biljetter gratis i skolorna, för att få upp publikstatestiken?
Kommentera

lungan: Tur för den här klubbledningen att det inte är AIK eller HAMMARBY man jobbar för då har man varit borta med vinden om inte annat spö straff flera gånger om svek mot SUPPORTRAR SPONSORER bara gömmer sig i mörker det är modigt det FY FAN BORT MED SKITEN OMG !
Kommentera

JimmyH: De plockar ju spelare hela tiden, det är ju därför de har AHL-lag, Pga att Dallas inte har något i år, har Timrå figuerat som AHL- för Wandell. Detta är exakt på samma sätt.

Hade Dallas haft ett AHL lag och sedan lånat ut Wandell så är det skillnad.

Sådan utlåning har Persson, dock inte Wandell i och med att Dallas inte har något AHL-lag.

Jag vi se en ny center under helgen, det är ett krav annars kan man lika gärna bojkotta Timrå som fäörening och aldrig mer stötta, dem man ger och man ger men man får fan inget tillbaka, bara massa hymmel och undanflykter, snacka om att Timrå ledning sjunkit i mina ögon denna säsong.
Kommentera

Laken: Klart att det är så.

Det här har Linkan vetat om sedan i somras. Men med tanke på att det aldrig har hänt tidigare att ett NHL-lag plockar en kille så här mitt i säsongen så har han nog känt sig ganska lugn. Tom Wandell har ju aldrig varit nära NHL-laget tidigare heller. Så en liten blixt från en lite molnig var det nog i alla fall.

Men jag hade ingen aning om det här för tills någon dag sedan. Förmodligen inte du heller, för då hade vi garanterat fått höra det gissar jag. Så åsikten från innan den kunskapen kom är ju hos mig orörd.
Kommentera

JimmyH: Men vi kan väl vara överens om att den uppkomna situationen knappast kan ha kommit som en blixt ifrån klar himmel? Alltså Linkan måste ju ha haft någon slags beredskap för att detta kunde inträffa. Annars blir jag väldigt orolig över våran sportchef...
Kommentera

Laken: Ja och nu är sitautionen annorlunda och begärnadet av handlingskraft är mer befogat.

Det betyder väl inte att jag håller med dig innan bara för att jag delar din åsikt om att vi måste värva nu utefter hur situationen ser ut och det vi vet.
Kommentera

JimmyH: Nej, men jag har i flera månader krävt handlingskraft nu...
Kommentera

JimmyH: Eller tillbakalånad rättare sagt.
Kommentera

Laken: Du har aldrig sagt att Wandell ska bli utlånad till Dallas.
Kommentera

JimmyH:

"Att vi dessutom är i poängbehov också… Nej, jag orkar snart inget mer. Jag tror att jag ska ringa Linkan en gång varje timme idag. Tutar inte telefonen upptaget varje gång jag ringer så kommer jag att kräva en ny sportchef."

Jaha, det låter så nu - välkommen in i klubben! ;-)

Återigen, vad var det jag sa?
Kommentera

Gringo: Hej fans... Visst är det så att vi i praktiken redan skulle konkat 5-6 ggr om vi på forumet skulle fått bestämma värvningar mm. Men vi måste få drömma lite oxå och i teorin hade vi nog haft ett SM-guld med oss i båset och i styrelserummetn :-)

Det är förj%&¤ härligt att se hur många som engagerar sig i TIK, inte minst i motgång.
Kommentera

Gringo: kovland har osså ett komplett lag,undrar varför dom inte spelar i ES?
Kommentera

Från 2008-07-23:

"– Vi har redan ett komplett lag att ställa på benen, säger klubbens sportchef Stefan Lindqvist."
Kommentera

Enligt mitt sätt att se på saker så är det i dessa turbulenta tider viktigare att ha ett gäng(4-5 st) riktiga trotjänare och/eller håkkyhjärtan som ger stadga åt föreningen, än att hämta hit fixstjärnor som ska leverera SM-guld. Risken med att fixa "snabba cash" är att dom inte är motiverade alternativt spelar bra men drar efter en halv säsog p g a någon lurig klausul i kontraktet. Det är inte främst Messias vi behöver till Timrå, vi behöver... Håkan Mild. D v s en frisk Styf, en Sannytyp, en Robbantyp och en Mandervilletyp.

Inte minst med tanke på att vi har ett väldigt ungt lag så är behovet av "pappor" stort. När Styf varit borta så mycket som denna höst känns det som vi inte har haft någon som kan fylla den funktionen. När allt rullar på och går bra är betydelsen av sådana karaktärer inte så viktiga men i motgång och viktiga avgörande matcher och moment är dessa snubbar viktigare än någon Hahl eller Hyvönen m fl. Tittar man på vilka 10-20 spelare som varit vikitgast i Timrå senaste 10 åren så hittar man väldigt många "pappa"/"krigar"-karaktärer .

Det bästa är förstås att hitta mix av alla roller, givitvis även poängmaskiner MEN som jag skrivit ovan tror jag att andra karaktärer är viktigare i det läget vi befinner oss i.
Kommentera

Laken: Tycker inte du också att Linkan borde tala om allt dom gör o tittar på i spelarväg via en tråd härinne? Eller att han bloggar om de senaste spelarna som dom förhandlar med, vad dom säger o om hur det går osv?
Kommentera

"För att undvika att falla under strecket ger sig Timrå nu ut på jakt efter förstärkningar.
- Ja, vi håller på och tittar lite naturligtvis. Så kan man säga, säger sportchefen Stefan Lindqvist."

Tittar lite?! Jag hoppas verkligen han/de sitter dygnet runt och letar förstärkningar. Men det borde han/de gjort redan tidigare.

Bara att konstatera, Linkan är hittills ett stort skämt jämfört med Nubben!
Kommentera

Laken: Från expressen idag.

Förlusten av Tom Wandell, som gjort 24 poäng på 27 matcher i årets elitserie, lär bli kännbar för Timrå.
Laget ligger i dagsläget på tionde plats, med endast två poäng ner till Djurgården under kvalseriestrecket.
För att undvika att falla under strecket ger sig Timrå nu ut på jakt efter förstärkningar.
- Ja, vi håller på och tittar lite naturligtvis. Så kan man säga, säger sportchefen Stefan Lindqvist.

"En Riku Hahl-typ"
En som tidigare varit aktuell är den finske centern Petri Kontiola, 24.
Han har inte lyckats slå sig in i Chicago Blackhawks, utan är den här säsongen ivägskickad till farmarlaget Rockford Icehogs.
- Det är en riktigt bra ishockeyspelare på alla sätt och vis. En Riku Hahl-typ, en väldigt allround centertyp, säger Stefan Lindqvist till Dagbladet, och fortsätter:
- Det är klart att han skulle vara en bra spelare för Timrå IK. Sedan vet man aldrig om vi kan bli aktuella utifrån den ekonomiska biten bland annat.
Enligt finsk media är även Ilves intresserade av att värva hem Petri Kontiola.
Kommentera

Eeehh... Vad var det jag sa?

Har precis vaknat efter att ha jobba natt. Då möts man av detta!
Det var jag som startade denna tråd och den verkar mer aktuell än någonsin, om man säger så...

Ni kan ju dessutom se i min blogg, till exempel under rubrikerna

Vad händer?
Jag erkänner...
VÄRVA ELLER AVGÅ, LINKAN!
Väntar på mera!

Linkan, vet han överhuvudtaget vad det innebär att vara FÖRUTSEENDE?!?

Eller han kanske sitter och petar naven nu vilket han tycks ha gjort halva säsongen...
Kommentera

Wesse1: Givetvis kanske den inte heller är den bästa vilket jag aldrig påstått men samhället i stort går mot en allt bekvämare konsument det är fakta. Och tex på 80 talet kunde man köa på motorvägen från birsta för att se en match. jag tror inte många skulle orka sig den mödan idag. Det borde rimligen också betyda att de flesta åskådare är från city eller hur? kombinera man den aspekten med att vi idag kan streama matcher på nätet se fler matcher på tv,sportbarer med mera så tror jag att det är svårt att locka fler åskadare än vad som är idag som situationen ser ut. då tänker jag mig även att antalet matcher spelar in. Jag kan även gå till mig själv och de människor jag umgås med som skulle ha mycket enklare förutsättningar om vi kunde promenera till arenan. Jag förstår att det blir tvärtom om man bor i timrå men jag generaliserar dilemmat eftersom det torde vara mer bilar och besökare som idag åker i nordlig riktning en om det i framtiden blir motsatsen.
Kommentera

maskot: Ja, Sundsvall har ju en trafiksituation som är kanon bra.......not
Kommentera

John K: Endast 2% i publiktapp ska det vara och det tycker iaf jag är förvånansvärt lite med tanke på tabelläge och underhållning. Annars så tror jag att tappet hos merparten snarare beror på tv än på lågkonjunktur. Dessutom så har väl nyhetens behag lagt sig en aning vad gäller intresset för de nya arenorna hos lag som Modo och LHC, men framförallt då hos FBK och BIF.
Kommentera

lungan: Det är har ökat ganska kraftigt att ta sig till arenan om man ej kör bil från sundsvall. för några år sedan då jag åkte buss betalade jag 30 kr tur och retur. i år kostar det 40 kr enkel vilket är 80 kr för en match plus en biljett minst 100 kr vilket blir minst 180 kr. Det tycker jag är ett problem. förr kunde man köa på motorvägen från birsta i bil till matcher men det var en annan moral i samhället då. Det jag pekar på är att vi blir allt latare och bekvämare som konsumenter idag därav måste arenan in till Sundsvall i framtiden annars kommer laget från stan och tik byta plats.
Kommentera

Paddan: Givetvis är det så, men nu undersökte jag en av faktorerna och det var publiken, vilket jag tycker inte var någon större skillnad och att endast ha tappat några få % i och med denna finanskris tycker jag att man överdrivet att publiktappat är en av de större riskfaktorerna vad det gäller hockeyn uppe i Timrå, Finns andra klubbar i Sverige säg FBK och LHC som har de sämre ställt men de kan ända värva spelare eller i alla fall erbjuda Niskala 400,000:- i månaden. Själv tror jag inte att det bara är Timrå som har fått lägre sponsor intäkter detta är, det tror jag gäller hela svenska elit hockeyn.
Kommentera

lungan: Och givetvis har alla andra kostnader legat stilla sedan 06/07. Sponsorsläget kan ju också ha förändrats till det sämre under säsongens gång. Det borde väl inte höra till ovanligheterna att sponsorer hoppar av när tiderna blir bistrare.
Kommentera

lungan: Jag vet vad felet är. Det är för lite lättklätt i periodpauserna.
Kommentera

Sedan finns det en annan frågeställning vad kostade biljetterna 06/07 och vad kostar dem idag? om varje biljett kostar mer idag än vad det gjorde för 2 år sedan så kan inte detta publiktapp vara av någon större betydelse. Några extra kronor per biljett kan få vågen att väga lika jämt som förut.
Kommentera

Räknade fel hade fel info: Detta ska nu stämma, hade räknat fel på Modo och Brynäs. Vilket gjorde att Timrå beläggning är Tredje bäst i Sverige.

Vilket jag tycker är jätte bra, man kan som sagt inte räkna på annat sätt.

06/07 hade Timrå ett snitt på 94% men då rymde bara Eon Arena 5800.

Räknar på på denna siffra idag har Timrå ett snitt på 91%

Så ja Timrå har i jämförelse med året 06/07 tappat 3% av sina möjliga biljettintäkter. Detta tror jag inte är av det beloppet att hela Jontes lön måste användas för att tänka upp vårat publiktapp. Det är enligt mig bara skit snack från TJ!

Scandinavium - 92%
Hovet - 68%
Cloetta center - 84%
Löfbergs Lila Arena - 78%
Swdbank Arena - 84%
Kinnarps Arena - 99%
Läkerol Arena - 72%
Skellefteå Kraft Arena - 88%
Eon Arena - 88%
Coop Arena - 79%
Axa Sport Center - 65%
Lindab Arena - 5500 87%
Kommentera

lungan: I varje fall Brynäs siffror måste du räknat lite skevt. För vad jag kan se från deras hemsida så tar arenan in 8.200 åskådare. Och med ett snitt som är strax under 6.000 åskådare så ligger man inte på några 95% i beläggning. Snarare ungefär 72,5%

Och Swedbank Arena tar in 7.600 inte 7.260.
Kommentera

Detta rymmer varje arena, Det enda som går att räkna på för att göra en rättvis bild av publik tapp är att jämföra beläggningen per varje arena.

Scandinavium - 12044 - Beläggning: 92%
Hovet - 8500 - Beläggning: 68%
Cloetta center - 8500 - Beläggning: 84%
Löfbergs Lila Arena - 8150 - Beläggning: 78%
Swdbank Arena - 7260 - Beläggning: 88%
Kinnarps Arena - 7038 - Beläggning: 99%
Läkerol Arena - 6232 - Beläggning: 95%
Skellefteå Kraft Arena - 6001 - Beläggning: 88%
Eon Arena - 6000 - Beläggnig: 88%
Coop Arena - 6000 - Beläggning: 79%
Axa Sport Center - 6000 - Beläggning: 65%
Lindab Arena - 5500 - Beläggning: 87%

Här ser nu i procent hur full varje arena är i snitt per match på hemma plan. Där 100% givetvis är fullsatt.

Djurgården, Linköping, Färjestad, Luleå, Södertälje och Rögle, har en sämre beläggning än Timrå.

Timrå ligger lika skiljer några få procet andelar, men vid avrunding samma som Modo och Skellefteå

De som ligger i topp är HV71 Brynäs och Frölunda, är jag själv belv mycket förvånad över HV71:s siffror. Snacka om trogen publik, även att det gott knackit ligger det på en beläggning av 99% det är helt sjukt, Brynäs låg också bra till samt Frölunda.

Men att Timrå ligger på 88% av sin fulla kapacitet tycker i alla fall jag är bra. Med dessa siffror ligger vi i alla fall på den övre halvan.
Kommentera

Finns det någon sida som säger hur mycket varje arena tar som publik?
Kommentera

mikenomad: Beträffande Luleå så har deras snittpubliksiffra ökat denna säsong jämfört med förra.
Timrås nedgång är ganska liten, 3% om jag inte minns fel. Med några vinster och tabellklättring kanske vi klarar oss ganska bra ändå.
Kommentera

mikenomad: Ännu har väl ingen svensk bank gått omkull. Men kanske Timrå-supportrarna hade sina besparingar på Island. Vem vet.

Lågkonjukturen däremot kan nog vara en orsak till redan låga och fortsatt sjunkande publiksiffror.
Kommentera

Anonymous: Tror definitivt att det i åtminstone TIK:s fall är helt andra anledningar än finanskrisen (som väl dessutom ännu inte hunnit ge något direkt utslag i gemene mans plånbok) till försämrat publiksnitt.

Förutom de alternativa anledningar du räknar upp tror jag att det i huvudsak beror på knackigt spel, uteblivna resultat, tabellposition och negativ turbulens i föreningen. Hade hösen präglats av harmoni i truppen, fint spel, många segrar och topplacering i ES hade nog publiksiffrorna sett annorlunda ut också.

Undrar hur Rögle känner av publikkrisen, eller för den delen Luleå sedan deras uppryckning? En studie skulle säkert kunna visa på likhetstecken och direkta kopplingar mellan bra resultat och bra publiksiffror....
Kommentera

« · 1096918 · »