1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590752 inlägg · 6217 ämnen

ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning

« · 1100476 · » Till forumet

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
falo: "en bak i bra klass".
Kan behövas hörru :)
Kommentera

mikenomad: Själv funderar jag på om folk har börjat trappa ner på medicineringen? I så fall kanske dom borde öka på dosen igen. :)
Kommentera

Önske klappen av Tomten är att det löser sig för timrå ik att dom får ordning på spelet och kanske får en center och en bak i bra klass och att dom får ett bra lag till nästa sesong
Kommentera

Laken: Självklart är det ett bevis på det! :-)
Kommentera

Hahl Bundy: Lite?? Det går två vitrockar på var och en härinne f.n. Nästintill iaf...;-)
Kommentera

mikenomad: Bra engagemang! ;-)
Kommentera

Hahl Bundy: Ja, om allt skulle lösa sig. ;-)
Kommentera

mikenomad: Lite psykotiskt är det allt här inne.
Kommentera

Laken: Åhejåhå....uppehåll på isen men sannerligen inte härinne...förskingringssnack, SK-arvode, konspirationsteorier...pust...man blir alldeles matt!
Kommentera

Laken: Jag har inte frågat om vad du fått höra.
Det enda jag frågade var: ÄR du nöjd om den infon stämmer?
Kommentera

Dragan 2k & Hahl Bundy: Nej, jag kan tyvärr inte det. Har inte fått några namn, bara möjliga nationaliteter. Mer kommer jag inte att säga i frågan!
Kommentera

Laken: Kan man börja skönja ett ljus i mörkret broder med den info du sitter på?
Kommentera

Laken: Är du nöjd om den infon stämmer då?
Kommentera

Laken: Kom igen nu Laken. Ge oss dödliga som följer händelseförloppet hos Timrå sådär lite lagom i periferin lite ledtrådar.
Kommentera

Modano: Jag tror INTE på förskingring! Släpp det!

Har just fått lite annan info. om vad som komma skall...
Kommentera

Laken: Ja det är bara löjligt och höra Johanssons bortförklaringar och lögner om allt. Som du säger fler än du laken som tänker tanken förskingring. Man hör ju oxå spelare som kommer lämna laget för ledningen inte värvar och ser ingen framtid i en klubb med en ledning som inte agerar trots spelartapp varje månad. Med nuvarande lag är det kört i en kvalserie där redan flera kanske redan gjort klart med annan klubb. Det är fan skandal inte gjort klart med nån viktig pjäs i laget vars kontrakt går ut snart. Annat om NUBBEN vart kvar men det var ju omöjligt när en tok Johansson svara nej nej nej nej på allt om värvningar som nu.
Kommentera

fredriko74: Ja, vi måste värva.
Kommentera

JimmyH: Jag påverkar på mitt sätt och kommer så göra även fortsättningsvis.

"Tillsammans är vi supportrar starka"
Kommentera

Laken: 1) Presterar Timrå bra hockey kommer också publiken
2) Underpresterar de däremot under en period, ja då sviker publiken.

Och att kräva att de överpresterar med dagens trupp och dess skador tycker jag är ren utopi!
Kommentera

Laken: Precis. Vi är där vi är.

Det vet ledningen om. Oavsett om det regnar in mail som påpekar det för dem eller inte.

Det är ungefär som när jag skrivit ett blogginlägg på flera tusen tecken för att sedan när jag ska publicera den bli utloggad ur systemet och hela inlägget försvinner får höra av min sambo att: "- Du skulle ha sparat inlägget innan." Jag är liksom medveten om det.
Kommentera

Marcus:

1) Om man har en bra produkt så kommer publiken.
2) Om produkten är undermålig så kommer inte publiken.

Det tror jag har en mycket viktigare påverkan än lågkonjukturen.
Kommentera

JimmyH: Vem har pratat om att byta ledning?
Det enda jag har skrivit är: "Värva ELLER avgå, Linkan!"
Kommentera

Det kan ju vara så att TJ spår att den kommande lågkonjunkturen kommer att slå HÅRT mot Elitserien. Hårdare än någon av oss tror. Om han redan nu märker av att våra sponsorer kommer att att minska sin sponsring till nästa säsong så är det väl självklart för honom att dra i handbromsen redan nu och hoppas på att laget reder upp situationen. TJ är ju känd från sin tid på Sunds Defibrator (visst var det där? metso) där han hade stenhård styrning av ekonomin.

Frågan om det är dumsnålt att spara i dessa tider lämnar jag obesvarad. Jag tror det kommer att bli tunga bokslut för många föreningar den här och kommande säsong. Trenden för Elitserien är neråt med vikande publiksiffror som första indikator på detta. Alla dessa nya arenor ska betalas. Det första uppsvinget efter byggandet av nya arenor har avtagit.

Kommentera

Laken: Jag håller med om att vi borde ha värvat. En toppcenter skulle ha kommit redan i somras. Ledningen har fått det tillräckligt i ansiktet av att vi ligger 10:a vid juluppehållet men där målsättningen var topp 4.

Det är dock lite väl mycket arbete att byta ledning nu, mitt i säsongen. Ska man börja tala om lagbrott eller annat som grund så får man nog skaffa en hel del på fötterna först.

RocknRolf2: Jag är lika besviken som du. Med facit i hand så hade vi kunnat värva Dimitrakos istället för Mäkiaho eller rent av Kris Beech kanske. Men vi gjorde inte det.

Vi är där vi är och nu gäller det att göra det bästa av det här. Klyschigt men sant. Thomas Johansson är också supporter.
Kommentera

JimmyH: I ett lag som inte är komplett och dessutom ständigt är skadedrabbat gör även medelmåttiga spelare skillnad. Eller tycker du Håkan Bogg var helt i onödan?
Antagligen gjorde man det misstaget när man jagade centrar i somras. Man la helt enkelt ribban FÖR högt vilket ledde att vi istället blev helt utan.
Kommentera

JimmyH: "Vi kommer att värva."

Det är just den meningen jag inte accepterar längre!
Vi borde ha värvat!
Kommentera

Laken och RR2: Jag t r o r att Thomas är väldigt orolig inför nästa års försäljning av årskort och sponsorer i och med att marknaden är orolig.

Sedan så säger han inte att det inte ska värvas på grund av att vi inte har några pengar. Han säger att vi inte kan slänga ut hur mycket pengar som helst. Då antar jag att han syftar på exemplevis Janne Niskala. Jag t r o r att det är sådana namn vi vill ha. Spelare som gör skillnad.

Samt att han pratar om ekonomi för att han vill få hjälp av företag att finansiera värvningar, som vi fått i tidigare fall som när Rosa o Co kom hit tex. Men det är nog svårare i dagsläget att få det.

Det är annars överhuvudtaget väldigt svårt att föra en sådan här diskussion över vad som citeras i media.

Vissa, som jag, läser citaten med utgångspunkten att han är kompetent med tanke på hur bra föreningen har skötts i många år medan andra väljer att läsa citaten som om de själva vore en djävul som satt med en bibel. Rätt eller fel? Ingen vet.

Vi kommer att värva. Men ju längre tid det går ju större är chansen att vi för nöja oss med mindre än vad vi hoppats få från början. Rätt eller fel? Det visar sig.
Kommentera

Laken: Också har man mage att tjura på folk för att de handlar mindre på matcherna osv. Jag tycker publiken har visat sig riktigt trogen den här hösten och samtliga besökare förtjänar en eloge! Men frågan är hur länge man kan missbruka folks förtroende och förväntningar. Av 8 månaders centerjakt av vi nu gjort klart med Håkan Bogg. Man tror fan inte det är sant!
Kommentera

JimmyH: Dessutom undrar jag hur andra lag kan ha utrymme att värva, som Djurgården, Brynäs o.s.v.
Jag är helt övertygad (kan dock inte bevisa) om att de ligger ännu värre till rent ekonomiskt!
Och då har andra lag inte heller sluppit en lönekostnad på kanske drygt 300 000/mån som vi har gjort...

Det har f-n gått så långt att man tänkt tanken om förskingring... Inte för att jag tror det men ändå.
Kommentera

revidering: "där han inte nämner att det är en "ekonomisk fråga" ?"
Kommentera

JimmyH: Har du sett något uttalande av TJ om nyförvärv där han nämner att det är en "ekonomisk fråga". Jag tror inte ett skit på att vi är pank, tvärtom, men det är bilden man vill ge utåt för att rädda sitt eget skinn
Kommentera

RocknRolf2: Årets trupp kan o-m-ö-j-l-i-g-t vara dyrare än fjolårets. Och det verkar jävligt konstigt om man skjuter in med pengar från lönebudgeten att täcka upp för utebliven försäljning.
Kommentera

JimmyH: Många fler årskort i så fall, eftersom vi enligt honom redan då hade sålt mer.

Jag t r o r han ljög i den första intervjun.
Att lågkonjukturen skulle komma kan inte ha varit så oväntat (möjligtvis finanskrisens härjningar dock).
Kommentera

JimmyH: rekordförsäljning och helt plötsligt har vi blivit pank trots att vi har tappat nästan en handfull spelare under säsongen, verkar ju fullt rimligt. Karln ljuger!
Kommentera

Laken: Den rimliga slutsatsen blir då alltså:

1. Att vi budgeterade med att sälja fler årskort den här säsongen än året innan.

eller

2. Att han ljuger.

?
Kommentera

Laken: "Klubben har i dagsläget också sålt årskort för 14,7 miljoner, att jämföra med de 13,7 miljoner man sålt för vid samma tid i fjol".

Då är frågan, hur mycket dyrare har årskorten blivit om man sålt färre årskort?
Kommentera

Laken: Varför kollar du inte bara upp vad Thomas sa om årskort innan säsongen?

Du har uppenbarligen både tid och intellektuell kapacitet att göra det innan du skriver. Eller är ivran för uppvigling större?
Kommentera

En fråga, sade inte Thomas Johansson precis tvärtom inför säsongen? Att man sålt mer årskort än tidigare.

"– Dels på grund av att vi inte hittat rätt spelare, och dels handlar det om en ekonomisk fråga, säger klubbchefen Thomas Johansson och fortsätter prata om den ekonomiska situationen.

– Vi har inte sålt årskort som vi budgeterat med, och sedan har reklamintäkterna påverkats av lågkonjukturen. Det är tuffa tider, och sedan måste man komma i håg att vi inte har några enorma pengar eller resurser."

I så fall ljuger han ju både sponsorer och supportrar rakt upp i ansiktet!

---------------------------------------------------------------

Varför går man inte ut och reviderar motsättningen - topp 4? Tror klubbledningen med Thomas Johansson i spetsen att vi supportrar är dumma i huvudet?
Kommentera

###
Jag har nu mailat klubbledningen (CE+TJ) angående handlingsförlamningen som verkar råda och uppmanar alla andra som känner samma sak - det händer för lite - att göra likadant!

Tillsammans är vi supportrar starka, sätt lite tryck på klubbledningen nu under uppehållet!

Kom ihåg att underteckna mailen med era riktiga namn och använd ej svordomar och dylikt.
###

[email protected]
[email protected]
Kommentera

Ice Tea: Så finns det, om jag inte är felinformerad, 10 miljoner i eget kapital. Visserligen tycks TJ obenägen att sätta sprätt på pengarna, men det måste väl ändå vara bättre att spela i Elitserien med ett eget kapital på några miljoner än att vara rikast i Allsvenskan.
Kommentera

-Gurra-: Den länken är redan postad, men det är en så fin gest så den får gärna postas igen :)
Kommentera

RTS: Har jag drömt eller sa inte TJ innan säsongstarten att:

"Vi har sålt mer årskort och reklamplatser än tidigare tack vare fjolårets sportsliga resultat"

Och nu säger han:
"Vi har inte sålt årskort som vi budgeterat med, och sedan har reklamintäkterna påverkats av lågkonjukturen."

Frågorna blir ju då:
Hade lågkonjunkturen redan slagit igenom i somras?
Hur många årskort har man budgeterat?
Hur många åskådare har man budgeterat med?
Hur många reklamplatser säljer man under pågående säsong?

Det här är frågor som man gärna vill ha svar på?
Kommentera

Spelarna kan kanske upplevas som en aning handlingsförlamade under matcherna. Men dumsnåla är dom då rakt inte.

Åtminstånde inte om man läser dagens ST.
Nu blev jag mäkta imponerad.
Kommentera

Nu börjar till o med Challe tröttna på att inget händer och TJ skyller på ekonomin.
Kommentera

Laken: "Exakt" var ett extremt felanvänt ord av dig där.

Däremot så har väl jag alltid eftersökt en ersättare till Riku Hahl. Det är inget mynt som ramlat ner nu från min sida.
Kommentera

erathoo: Nä, men Kalle K lockade med att Aki-Petteri skulle få provspela hans nyinköpta dragspel och dricka några välsmakande colagroggar. Frestelsen blev för stor för Aki som anslöt till Timrå veckan senare.
Kommentera

erathoo: Jag skrev mest om vilka vi tappat. Men Lehtonen är en klassvärvning, synd på alla skador/sjukdomar bara.
Dock kan han på långa vägar inte ersätta alla våra tapp, till exempel på centersidan. Hur skulle han kunna göra det?

Sedan uppmanar jag dig att läsa Pätr's blogg, att börja säsongen med tre stycken orutinerade backar i truppen kändes/känns lite väl magstarkt även för mig... Inkompetens hos sportcheferna?
Kommentera

« · 1100476 · »