Bara att glömma sm-guld. Man måste kunna spela hockey 2 matcher på raken för att klara av det!!! Nu måste det in 2 st backar som törs göra nåt med pucken!!! Kolla målet som Rohdin gör. Finns inte en back i tik som klarar detta!!!!!
Alltså, det går inte att ha backar som skjuter dragskott i midjehöjd från blå och är totalt okapabla att skjuta direktskott om man vill producera bra i PP. Det är fullständigt omöjligt.
Ambroo: Jag lutar åt att det bara är att bita i det sura äpplet och inse att spela hemmamatcher, borta, det kommer bara att funka, i praktiken mot de sämre lagen i tabellen.
Vinst borta mot FBK, naturligtvis inte långsökt men hemmaspelet kommer nog att lysa med sin frånvaro under större delen av säsongen mot dessa lag.
Olle: Visst måste man sträva efter att spela "hemmaspel" borta och jag är helt övertygad om att Challe har matchplanen klar för sig i teorin, men frågan är om han får fram den i praktiken? Som det är nu så skiftar spelet hemma kontra borta alldeles för mycket.
Uno Gordon: Jovars.. men jag är fortfarande väldigt osäker om Challe is the man för Timrå. Värvningen påminner lite om hur Ryssland tog in Bykov som headcoach. Grym spelare som hux flux får ett topp-tränarjobb på tunt CV. I de flesta fall fall brukar elittränarna få jobba sig fram från scratch
fighter: Jag är inte heller ett dugg orolig. Slutspel blir det. Vi spelar tillräckligt bra för det. Problemet är att vi inte lyckas hålla uppe spelet i flera matcher irad. Fast å andra sidan är väl ES jämnare än på flera år, så att man inte lyckas få någon längre winningstreak är väl kanske inte så konstigt.
Jag säger inget om att förlora borta mot FBK. Det är sättet man förlorar på som är avgörande för att säga om det var okej eller inte okej. Än så länge spelar vi inte tillräckligt bra. Så enkelt är det.
Sannys mål kom i grevens tid. Hoppas att det tänder laget, att Sanny kliver in och ryter i. Visa lite glöd, lite känslor. Kom igen nu för helvete!
Ambroo: Kvinnor... Nja, vett i faan om det inte är något svårare ändå.
Ambroo: Det är oroande att tryggheten i spelet så här långt in på säsongen fortfarande lyser med sin frånvaro...Nu är det iofs inget konstigt med att ligga under med 1-3 borta mot FBK. Men det är sättet det sker på....uscha!
fighter: Äh, det får helt enkelt inte vara sån jävla skillnad från match till match. Och fortsätter det så så går det åt helvete direkt i kvarten också.
Kerstin_k: ja men det är så det ser ut i es i år,inget lag imponerar speciellt,jag är dock inte orolig,det gäller bara att ta sig till slutspel och helst bland dom 4
Ambroo: Helt rätt ! Nu får man bara hoppas att det inte rinner iväg utav helvete ! Man blir jävligt konfunderad över hur det kan bli SÅÅ blekt efter en sån helgjuten insats senast mot HV. Hujedamej !!
mikenomad: Jo det är väl fan vad svårt det ska vara att värva backar. Strålman är ett stort undantag givetvis. Men sen har det inte varit många ljusglimtar de senaste åren. Lotvonen är visserligen helt okej.
Ambroo: Är det inte märkligt så säg... Allt man gjorde bra mot HV gör man uruselt idag. Visst spelar FBK bra. Men Timrå gör ju inget av det man gjorde mot HV. Helt jävla otroligt.
Uscha. Tur att det här är en match i omgång whatever och flera återstår. Men man blir ju lite beklämd över att man inte lyckas hålla spelet uppe i flera matcher i rad.