1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Färjestad - Timrå IK 2009-01-24

« · 1116471 · » Till forumet

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
mikenomad: Tyvärr är det ju en sak att vända matcher mot brynäs, ssk och luleå och en helt annan att vända mot fbk borta.

Tråkigt att det skulle bli så här redan i första.
Kommentera

Olle: Jättetråkigt om vi klappar ihop, är värt mkt att åtminstone få till en värdig tillställning. Förlust är annars ingen katastrof, vi lär inte vinna återstående matcher och fbk borta är ingen måstematch.
Kommentera

mikenomad:

Precis!! Lotvonen är totalt över idag. Har inte slagit en puck rätt, vilket han aldrig gör!! 0-2 målet är helt hans förtjänst!!! Bänkar man inte Lotvonen idag, så är detjänstefel!!! Och låt Styf och Lehtonen vara inne stora delar av pp!! Dom orkar det utan problem!!
Kommentera

Vart är laget som lekte med Brynäs ?? Timrå vekar fortfarande vara frukansvärt opålitliga.
Kommentera

mikenomad: Nej det är ju långt ifrån någon katastrof att torska mot fbk. Synd att 2-0 målet är ett jävla skitmål. Vi kunde haft häng.
Kommentera

Tvära kast här inne. Chill, bitches. Så länge FBK inte sätter trean har vi chansen. Men ok, det där var ju jävligt nödvändigt skogs.
Kommentera

Ah!!! Va fan vad det där??? Bra aktion där Skoghs!!!
Kommentera

Olle: Härligt Skogs....

Säsongens sorgebarn har ingen stor afton.
Kommentera

Snoop: Men snälla...det är FBK vi möter inte tempofattiga Brynäs.
Kommentera

mikenomad: Hur går det för bror hans då? (R.Jonsson)
Kommentera

Känns som att vi får fokusera på att försöka få hål på Jonas Gustavsson...

Dessutom har vi inte råd att dra på oss för många utvisningar mot bättre lag, vårat bp är alltför stillastående och passivt vilket jag betonat tidigare.
Kommentera

Lite tung perre, onekligen. En sån här period brukar man gärna vilja rida ut och ha 0-0 med sig inför fortsättningen. Nu har man två i baken i stället.
Men, och ett jävligt viktigt men: inga matcher har så här långt i seriens historia bestått av 20 minuter. Första ronden till FBK. Vad kan Timrå svara med?

Jag är fortsatt optimist!
Kommentera

Johan J: Med sorgebarn menar jag i pluralis, RJ, Skogs o Lotvonen...DP är ju tack o lov inte med idag annars hade han säkerligen gjort sig gällande i sammanhanget.
Kommentera

Bara vi kan slippa alla utvisningar så kan det nog hända något. båda deras kom i pp va?
Kommentera

Bara vi kan slippa alla utvisningar så kan det nog hända något. båda deras kom i pp va?
Kommentera

MB: Ja okej ja måste ha missa att vi möter fbk, ja men då hoppas vi väl att vi inte förlorar med 7-0 eller nåt då....rimlig målsättning ?
Kommentera

Bragd-Birger: Jiiiihaaaa...låt oss tömma tanksen!
Kommentera

MB: såja,även en blind höna gör En bra match ibland.
Kommentera

Snoop: Nä, rimlig målsättning är ff poäng, farhågorna är dock överkörning med 5-7 mål.
Kommentera

mikenomad: Jo men de krävs en rejäll uppryckning, de är ju sorgligt att se Timrås skillnad att spela hemma och borta, ser nästan ut som man bara vill att matchen ska ta slut så man får åka hem när dom spelar borta.
Kommentera

Olle: 2-0 målet turmål, 1-0 likaså, men så är det ibland, FBK är ruskigt starka i skridskoåkningen och puckbehandlingen, vete sjutton vad som ska göras, kanske som Styfen sa, snabbare genom mittzon och ner o gnugga i deras zon.
Kommentera

erathoo: Det är klasskillnad på FBK och Brynäs, så är det bara. Går inte att jämföra med sist då vi mötte ett allsvenskt lag.
Kommentera

Bragd-Birger: Är inne på samma spår,

2 pp mål för FBK.

Nej tror Timrå kommer komma upp mer i banan i andra och tredje perioden, kom ihåg att laget åkte buss ner till Karlstad idag. Bortalagen brukar ofta behöva köra av benen i den första perioden.

Nej Lotovnen ut Moe in! Denna ändring vill jag se.

Sedan är det bara att ha tålamod och så sakta kommer också målen nej, minst 1 pinne kommer vi få med oss idag!
Kommentera

mikenomad: Egentligen endast 3 st som är kass idag.
Skogs, Lotvonen ser riktigt darriga ut.
Sedan Timrås 2 första utv är ju ett skämt.
Känns alltid som om Timrå har domaren emot sig.

Sen ang Johan Anderssons utspel i tidningen: Hade jag varit Challe hade jag bänkat karl utan att tveka.
Det där är bara ett utspel av Johan där han skall verka vara intresserad av HV, fastän han redan skrivit på. Ynkligt tycker.

Hade vi varit effektiva hade det stått 2-2 nu, tycker inte FBK är ett dugg bättre.
Kom igen nu Timrå.
Kommentera

Snoop: Ähh va faan kom igen nu,man kan ju inte gå ut o tro på 3lätta mot fbk borta,Brynäs hemma och Fbk borta det ju ändå lite skillnad,jag kommer då inte att bryta ihop vid en ev förlust,bara inte siffrorna blir för stora.
Kommentera

lungan: Samma här ut me Lotvonen ! de kommer bättre kvällar för honom men de här är .... liksom inte hans kväll.
Nån som vet nåt om Nate? Såg inte honom i slut av perioden .
Kommentera

fighter: Men ja kan ta några exempel på saker som inte skett i 3 senaste matcherna då vi vunnit.

1:Robin Jonsson har inte suttit utvisad, idag är han utvisad.
2:Skogs har gett fan i att fibbla med pucken, idag har han fibblat och blivit utvisad.
3:Lotvonen har låtit bli att suga så mycket, idag ser han ut som en vanlig finlandsfärja igen.

Dessa måste höjja sig många snäpp för att inte sänka sitt lag.
Kommentera

Lika bra att gnälla rejält när man ändå håller på.

1. Jävla Färjestad. Så förbannat typiskt att snubbla in två skitmål när man inte gör nån vidare match

2. Domaren. Vad ska man säga? Ingen ful match och han har hittat 10 min(!!!) utvisningar

3. Kommentatorn - Hjälp!! vad går han på? Metadon, Valium eller Löfbergs Lila Kaffe. Han skulle ju kunna fungera som medicin för damp patienter. Jag tror aldrig i hela mitt liv jag hört nått mer oengagerat och borta...

Ja ja ja...FBK borta är ett jävla piss. Ät upp dom nu sista 40 minuterna.
Kommentera

MEN ÄR DET SANT???!!!
Kommentera

lincoln: Jahapp, då var det gonatt då :(
Kommentera

Men bänka Lotvonen för fan
Kommentera

Otroligt - Varenda puck studsar deras väg.

Dagens trend. FBK har haft oerhörda problem i powerplay i år. Nu har de gjort tre pp mål i dag... Bra jobbat trendbrytar Timrå....
Kommentera

73Sjöbba: Det brukar väl ändå aldrig hända att lag gör mål om dom får börja perioden med pp? men så klart händer det nu då.
Kommentera

Självklart så ska säsongens sämsta puckout kosta, det var ju givet.
Kommentera

Backlund inte bra, returer rakt ut till motståndare hela tiden. Det håller inte mot FBK.
Kommentera

RTS: Men bänka Lotvonen nu då innan det står 0-4
Kommentera

lincoln: Att Timrå kan ligga två i PP-ligan måste vara ett skämt och femma i Boxplay......bara att hoppas att FBK blir lata och går ned sig och vi får lite tur med oss, men Timrå vända ett 3-0 läge var väl jävligt länge sen det skedde.
Kommentera

lincoln: Patetiskt att alltid skylla/klaga på domaren och kommentatorn efter förlust!
Jag menar inte att just du alltid gör det men alltid är det någon...

Snarare kanske sanningen är så här:
Timrås backar är för dåliga defensivt mot bra lag - vilket leder till att man drar på sig utvisningar - och i bp är Timrå alltför stillastående och passiva.

Dessutom känns detta som en reaktion på den senaste matchen.
Kommentera

Varför inte ge Karjalainen lite speltid och matchträning?
Kommentera

Laken: Nä, visst har du rätt, men det var mer ett konstaterande att det är lite dålig känsla för matchen av Vinnerborg. Det är ju inte fult.
Kommentera

Laken: Så är det..åt helvete för långsamma mot bättre motstånd, men vi behöver inte några nya backar inte!!!
Kommentera

Hyfsat tempo i matchen. Lite oflyt att det står 3-0, borde kunnat vara jämnare än så. Oavsett utgång en bra match att ha spelat. Fortsätt köra bara.
Kommentera

lincoln: Hehe det värsta med kommentatorn, så här i förlustmatcher mot fbk borta, är ju att han så nonchalant konstaterar att allt är precis som det ska när fbk leder med 3-0 och att han redan från start är övertygad om att det blir fbk-vinst.
Kommentera

Man måste ju bara instinktivt avsky FBK. Det finns inget annat lag som kan:

Oj,,,ehh.oops då... vi leder visst med 3-0..oj ,bra tack..ehhhh
Kommentera

Olle: Du sätter ord på mina tankar!
Kommentera

Nu spelar moe med jonsson tror jag det var?
Kommentera

Nu börjar det bli löjligt.....
Kommentera

Snälla Challe - ta ut Lotvonen. Det är ju synd om honom för helvet
Kommentera

Lotvonen igen.

Skogs ,Lotvonen o Backlund är ganska så kass idag.
Kommentera

MB: Jag är väl en av de som tjatat mest om att värva nya backar?!
Kommentera

« · 1116471 · »