Det är vi visst! Minns du matchserien mot Karlskrona? Där låg vi under med 1-3 i matcher och vände och vann. Karlskrona hade 3 matchbollar!
Mot Oskars kunde det ha gått hur som. Vi hade stolpskott i övertiden i 6:e. Det är dessutom otroligt svårt att spela hemma i 7:e matchen som SHL-lag som har allt att förlora.
Minns du hur utspelade vi var första halvan av första matchen mot Västervik? Den matchen vann vi visserligen tillslut... Men där var vi verkligen utspelade på ett sätt som vi inte var idag.
Men att säga att Timrå aldrig är bra när det gäller är bara fel.
The great one: Reinhardt och Lindholm måste spela redan imorgon om Timrå vill vinna. Och bänka Oliver Johansson hans tid kommer, men det är inte nu. Gör inte Timrå detta förlåter jag dem aldrig!
Sputnik: Ställ in dig på att vi blir nya Modo nästa säsong om vi spelar HA! Kommer gråta blod i veckor om vi inte går upp nu. Hela truppen kommer försvinna och förmodligen tränaren också. Vad har vi kvar då!?!?!?!?!?
297: Olofsson har väl 1 år kvar på kontraktet, likaså Blomman? Lodin har ju både Nubben och Lodin hintat om att de vill signa för en säsong till oavsett serie. Är väl Lodins lag han tillhör i NHL som bestämmer där i slutändan dock.. Lundin och Dahlén kan vi nog garanterat räkna bort.
covfefe: Det där tålamod-skiten håller också på att göra en galen! Plus att löven har 4-5 spelare borta eller hur det var. Varför kan Timrå aldrig vinna när det gäller som mest. Ja jag är jävligt negativ just nu, men med tanke på Timrås historia genom tiden är det knappast konstigt! Vi är aldrig bra när det gäller!
Första gången vi dessutom förlorar första matchen i slutspelet! Tyvärr är det inte ett bra tecken.
Såhär tycker jag man bör ställa upp Forwards linorna imorgon.
Dahlen Lundin Lööke Första får vara intakt.
Lodin Olofsson Walli-Walterholm Tyckte den fungerade bra mot Björklöven borta i back to back mötet där. Även om det skulle innebära att flytta in Olofsson från sin kant igen.
Hartmann Blomqvist Liljewall Känns som en riktig slutspelskedja som är riktigt tung och och möta. Som även kan göra poäng
Boyce Madsen Lindholm/Reinhart Dessa borde kunna gå in och vara jobbiga att möta och bidra med nöta motståndet.
thorwald: ja i egen zon när motståndaren har puckkontroll då ser det svajigt och lite ut, det har det gjort under hela säsongen utom under några matcher då man var inne i streaken. Att vinna tillbaka pucken innan egen blå borde dock vara en regel som alla spelare lärt sig sedan barnsben. Backcheckingen är alldeles för ojämn idag och det kostar i regel över tid.
Jag klarar inte av att se någon statiskt längre, hur kan vi gång på gång förlora och vara så ineffektiva. 51 skott, 51 fucking skott och ändå förlust!!!!!!! 14 min PP och helt värdelösa där.
När ska man få känna denna eufori som just nu alla Brynäsfans känner? Jag får psykbryt snart. Vart är viljan? Vart är desperationen? Nää, fyfan det är inte lätt att vara Timråsupporter!
Simmalugnt: Känns lika bra att ställa in sig mentalt på det i allafall. Skönt att det är match imorn igen så man slipper grubbla allt för länge. Hoppas man känner samma lättnad efter matchen bara..
TimraStockholm: Den tanken får vi inte låta ta över, detta var ingen 3-6 match enligt mig även om det blev slutresultatet på tavlan när det var klart. Nä för fan Ni får inte vika ned Er härinne. Det här reder dom ut med lite korrigeringar.
Lite menlöst att snacka om värvningar hit och värvningar dit, speciellt när Timrå mer eller mindre kör över Löven på alla plan förutom på det viktigaste, göra mål. Timrå missar flertalet frilägen, mer eller mindre skjuter deras slips i plocken då läget ges, Löven dumpar ifrån mittzon och gör mål. Ganska talande. Titta på bilden, ganska talande den också.
8906: Håller med dig och har varit inne på det ikväll med! Flertal ggr Timeåspelarna har sjukt stor respekt för Lövenspelarna och det kunde vara 1 Löven spelare mot 3 Timråiter när Lövenspelaren kom i fart, ändå backar alla 3 in i egen zon och Lövenspelare kunde gå förbi och ta skott.
Det kändes som det var för stor respekt över hela isen ärligt talat och vi vågade inte pressa i synk i off zon då rädslan var att gå bort sig, istället hamnade vi på hälarna och Löven kom enkelt ut ur egen zon till kontringsspel.
8906: De gör försök att störa vid blå tycker jag. Och det lyckas hyffsat iaf i första och andra. Men så fort löven kommer in i zon så ställer sig laget i målgården och ser skräckslagna ut. Löven får massvis med ytor att bryta in och få perfekta skottvinklar.
Labban: Det får du nog fråga honom. Var inte det jag svarade på. Var ju att han coachade som jag svarade på. Timrå gick ju kort i princip hela matchen.
Lyssnade på sannys och madhawks pod vid jultid och då fanns det en hel del kompetenta spelare till rea pris, Men Nubben han väntade som så många gånger förr, trodde han lärt sig.
Sune: Det sjuka med denna match är att utgången och sättet det hände blev EXAKT så som man kunde förutse om man bara utgick från hur det brukar se ut.
Inget är ju dock avgjort ännu men det är Timrå som måste göra förändringar. Löven behöver inte göra ett skit annorlunda så länge inte FA och AK lyckas förändra hur matcherna nästan utan undatag sett ut varendå gång senaste 2 säsongerna.
Det är 6 matcher kvar spelmässigt hade Timrå spelet i vanlig ordning, vilket inte är oväsentligt i sammanhanget. De behöver bli lite rakare i spelet, för mycket backa och svänga ifrån emellanåt, samt att 70 % av laget måste ha bättre disciplin i backcheckingen för den är alldeles för dålig på för många. Man fick verkligen en mardrömsstart i den här matchen. Lite mer desperation, rakare spel, tuffare presspel och ett disciplinerat hemjobb det kommer räcka långt. Tycker att Timrå backar hem för tidigt ibland och ger bort hela mittzon lite för ofta.
Tamt, lojt och energifattigt! Hur kan det se ut så i en finalmatch om SHL? Efter att Löven gör 3-1 viker vi ned oss och tycker synd om oss själva. Bedrövligt!
Både Blomqvist och Lööke har halv-frilägen från sidan i tredje men åker ner BAKOM mål?! Där gör du inga mål i ett slutspel.
Lodin och Hartman godkända. Resten kan se sig i spegeln...
Sputnik: tycker det är nästan lika intressant att klura på vilken allsvensk trupp vi skulle ha nästa år som vilken SHL-trupp vi skulle ha. Dock med en helt annan typ av pungsmärta involverad. Jag skiter i Hardegård, skiter i Lööke, skiter i Olofsson, skiter i PW, skiter i Blomqvist och skåningen som står på kassen i PP. Skiter definitivt i freddan och JJ.
VAD händer med Lundin, Carlson, Dahlén, Svensson, Lodin, Hartmann, Westerlund? Dvs. Spelare som är värda att bygga ett lag runt.
Om nån säger till mig idag att alla dom spelarna är klar för nästa säsong så kan jag ta ett år till i allsvenskan utan att bryta ihop fullständigt.
297: jag förstår inte vart snacket om Kinnvall ens kommer ifrån? Han har kontrakt med Calgary och spelar i HV på LÅN. HV:s degradering nu har ingen påverkan på vart Kinnvall tänkt och spela nästa år. Det är helt upp till Calgary att avgöra det.
Håller med låt Per Svensson spela PP. Han duttar inte runt med pucken och är rejäl. Hellre en sån spelare som kanske schabblar någon gång en en spelare som inte uträttar något.
Nisse1: håller med. Nubben blev snål och deklarerade att ”marknaden är dammsugen på spelare”. Löven slantar upp och köper Brown och det blir succé. Dom har uppenbarligen betydligt större plånbok än oss men jag tror nog nubben ångrar idag att han inte shoppade nån av de AHL-spelare som bara måste ha presenterats för honom. PW är för dålig. När han kom in såg han riktigt bra ut men stor rink och snabb rörlig hockey är bevisligen inte hans melodi.
Vore tråkigt om plånboken avgör hockeymatcher men det vore väl ingen nyhet heller om det hände. Kolla på Växjö, Örebro osv. Serien är långt ifrån körd men Timrå är långt ifrån acceptabel nivå också.
Enda sättet att slå Löven är att låta de ha mer puck och ställa om snabbt. Timrå går i samma fälla gång på gång på gång. De har spelat likadant mot Löven sedan början av 90-talet och Jörgen Wikströms glansdagar, och uppenbarligen är det inte en bra taktik. De har inte lärt sig ett smack. Ändrar man inte taktik så kommer det här bli en kort matchserie. Och en sak till, vart är desperationen? Vill man gå upp eller inte?
roger_sundsvall: ja det är inte svårare än så faktiskt. När vi tryckte på i tredje så var det lite bättre med folk på mål men inledningsvis i matchen var det på tok för enkla avslut. Poulin är inget fenomen, men ser han alla puckar så tar han ju dom. Han måste få jobba hårdare för hyllningarna han får i studion. JJ gör ingen bra match han kommer vara betydligt bättre imorn det är jag övertygad om. Bra less att höra hyllningar över Rahimi också, ingen utmanar han ju han får plocka bort alla kroppar vi har framför kassen. In med Svensson där kanske i PP så det blir lite jobbigare för han :p
Labban: Timrå vill ofta spela fint och göra fina mål. Nu i finalen går det inte utan vi måste in på mål och fightas precis som löven gör. Hugga på allt som om vi kämpade för våra liv. Kom igen nu det är en SHL plats på spel. Vem ver när vi får nästa chans. Pucken skall baea in till vilket pris som helst och aldrig vika ner sig. Se på lövens transatlanter.
9386: Nubben hade pengarna och gott om tid att hitta en topp back och nån forward.Han hittade PW som knappt platsar på 2 backpar. Går vi inte upp i år så lär inte chansen dyka upp igen under hans tid.
Sen måste duttandet i PP upphöra. Hade Lööke fått läget Hartmann fick hade han tagit emot pucken och sökt pass igen. Sen gör vi det enkelt för Lövennatt försvara sig när Dahlén ska försöka flippa in pucken framför mål där det står 4 spelare och grötar redan. När man är en man mer på isen måste man göra det svårt för försvarande lag, få de att förflytta sig.
Sputnik: kommer vi verkligen få Lander om vi inte går upp? Snacket om Wedin, Erixon, Kinnvall känns väl inte aktuellt om vi inte går upp? Känns som att den här finalserien handlar om SÅ mycket mer än att slå löven.
297: exakt analys, och ibland känns det som om vi är det enda laget i hela ligan som aldrig anpassat vårt spel efter de andra lagen, Vete f-n, men ibland undrar jag om planen är att försöka spela ut alla lag alà CCCP .... Det funkar inte....och ärligt så har det ju sett ut så här sen efter jul typ. Alla har nu knäckt koden för hur Timrå ska tas...vilket iofs inte verkar svårt...och när vi då sen tappat tron på spelet, och inte jobbar , och ingen verkar kunna tala om för grabbarna vad som krävs för att ändra detta så känns det tufft nu.....
Zäta75: Hoppas någon kan säga åt spelarna att de måste våga bryta in i banan. Har sett likadant ut allt för länge nu. Någon gång måste poletten trilla ned.
Sputnik: Lööke mfl har chansen att skära in framför mål och trycka in den men väljer den enkla vägen och går runt kassen. Detra måste ändras annars blir det svårt att vinna.
Sawchuk: Ja, det är lite som du säger, men det är inte över än. Men spelarna i TIK skulle även behöva lite tid med en psykolog typ. Dem stressar upp sig, tar dåliga beslut, som uppfattas nonchalanta. Men dem gör sällan två dåliga matcher i rad. Ingen har ju vunnit någon SHL plats än. Tror TIK vinner nästa matchen!
En sak slog mig nyss. OM vi stöter på Brynäs i slutspelet. Nog 17 vore det på sin plats att Timrå IK bjuder in Lennart Jähkel att köra "Timrå tisdag" live innan nedsläpp då?