1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven

« · 2190370 · » Till forumet

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Lub: Hoppas du har rätt och att Timrå vänder det här! Men det går inte att blunda för att något är fel i truppen. Det flyter inte på som i grundserien, att vinna den betyder i princip inte ett skit. ingen fördel alls, PP är totalt uselt och varit det hela slutspelet, det håller inte i tre serier, finns ingen desperation, man förlitar så blint på att bara vissa spelare ska göra soloräder hela tiden och vinna åt oss. Det håller inte! Timrå borde anställt en idrottspsykolog eller liknande inför detta slutspel.

Nää, säga vad man vill men det är inte rättvist att vinna en serie med 22 poäng och vara överlägset bäst under hela säsongen men måste spela kvart, semi och en final för att gå upp. Varför ska man ens vinna en serie då överhuvudtaget bara för att få en liten fördel att välja motståndare! Vilket jävla skämt! Nej, bättre att lägga sig topp 5 då och spara krutet till slutspelet.

Blir också så jävla förbannad när en massa Brynäsfans och andra SHL-fans påstår att det är en räkmacka att vinna serien i HA + kvart, semi och final för att ta steget upp. Vi får se hur länge HV blir borta nu, fast de har en av hockeysveriges största ekonomi. Inte så enkelt som man tror.

Gör om upplägget att sist i SHL åker ur och vinnaren i HA går upp direkt, det är det mest rättvisa, och nej jag säger inte det bara för att Timrå vann serien. Så har jag tyckt väldigt länge. Sen kan nästa sista i SHL få kvala mot 2:an i HA. Sen ska vi inte ens prata om alla TV-rättigheter och pengarna alla SHL lag får gentemot HA.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Efter att ST gav JJ en trea efter att han höll nollan mot Västervik så ska man nog inte lägga så stor vikt vid de där betygen
Låst ämne

Hockeyguru: Håller med om det meningslösa om att serieseger inte innebär någonting. Tyckte det redan ifjol när Löven vann serien. I SHL så får det lag som vinner grundserien 1MSek, blev det ngr prispengar för oss? Jag har isf missat det.

Nu laddar vi om och vinner kvällens match. Glöm inte bort att vi faktiskt vunnit kvart + semi på väg till finalen...

Nu kör vi! 👍
Låst ämne

Hockeyguru:
SHL14 åker ut.
HA1 går upp.
Kvalserie med SHL13 och ett visst antal lag från HA.

På sikt så måste man ju börja behandla ligorna på ett mer sammanhängande sätt också med gemensam ledning. Paketera ihop SHL och HA till en regelrätt serie med ekonomisk fördelning över de båda, även om det skulle vara 80-20, 90-10 eller vad det nu kan vara. Trots att det är upp/nedflytt mellan ligorna så sköts de väldigt enskilt från varandra när det gäller tv-rättigheter osv.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Har ST haft rätt i någon analys hittills? Det är ju snudd på Wennerholm klass på dem...
Låst ämne

Lub: Prispengarna slopades från och med i år. Så det blev bara äran att få bära favoritskapet genom hela slutspelet som tillfall serieettan :P
Låst ämne

Dahlén, Lööke och Lundin var också underkända enligt ST. Stämmer inte det heller?
Låst ämne

ionloo: OK, ja då är det bara hemmaplansfördel alltså? Viss skillnad mot 1MSek + hemmaplansfördel.
Låst ämne

Hockeyguru: Precis
Låst ämne

Nisse på Mon or: Givetvis inte. Det går inte bara att ha slutresultatet för ögonen när man betraktar den här sporten. Här är vi ”utspelade” så fort vi förlorar.
Låst ämne

KB: Exakt så! Det hade varit ett mycket bra system. Det är något som inte stämmer när ett antal klassiska klubbar nu spelar HA som Modo, Timrå, HV71, Södertälje, AIK och Löven... Nej, klubbarna i SHL har för mycket att säga till om.

Gör om gör rätt, samma system som i fotbollen ska det vara! Sen måste vi jobba för att få bort stämpeln att HA är en skitliga och att det är fult att spela där.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Det beror väl på vad man själv tycker. Det är ju inte så att journalisterna på ST besitter några helt magiska hockeykunskaper som ingen annan gör. De ser ju samma match som vi andra.

Just det här med att sätta betyg på spelarna tycker jag känns som en kvarleva från en tid när den breda allmänheten inte kunde se matcherna (speciellt borta) då de inte sändes på TV. Då fick man helt enkelt förlita sig på det som stod i tidningen.
Låst ämne

Lub: Tyvärr så har ST:s bevakning av Timrå IK bara blivit sämre och sämre. Klumpigt utformade vinklingar blandas med rena faktafel. Tror att det från deras sida helt enkelt handlar om okunskap.
Låst ämne

Madison: De två herrarna försvann väl, en till Expressen och den andra vet jag inte vart han försvann.
Låst ämne

Hassan: Jag håller med dig, men samtidigt gillar jag betygen. Det skapar diskussioner och är en del av upplevelsen/traditionen för mig, även om de ibland är helt ute och cyklar.
Låst ämne

söder över: om vi bortser från att vi gör en dålig match rakt över hela laget (jo torskar man med 3-6 har man gjort en dålig match!!!) hur ställer vi oss till att kasta in Ohre ikväll? Jag idiotförklarade ju nästan nån som ville se det innan finalserien började men med facit i hand börjar jag vackla något. Seriens stabilaste och jämnaste målvakt JJ valde inte rätt tillfälle att göra sin första riktigt dåliga match för säsongen. Samtidigt är han förhoppningsvis revanschsugen och vill upp i sadeln direkt igen. Vad vet jag? Fan har lust att bara ligga i fosterställning idag
Låst ämne

RasmusVS: Så länge man tar det för vad det är så. Jag läser också betygen men egentligen kan jag tycka att när de betygsätter typ supportrarna är mer intressant. I ett fullsatt derby vill jag vet hur någon annan upplever stämningen. Däremot är ju betygen numer bara en siffra, när man fick en liten motivering också gav det åtminstone något. Jag skulle ju då t.ex. vilja vet varför JJ fick en trea trots hållen nolla i en avgörande match. Vad i den prestationen gav bara ett "hyfsad".
Låst ämne

Nisse på Mon or: Dahlén/Lundin/Lööke tycker jag man ska bedöma ungefär som Harald och Mike gör, inte med sifferbetyg i enskilda matcher. Leder dom laget? Ja utifrån ett poängpetspektiv. Vinner dom matcher åt oss? Knappt. När man i princip bara har en poänglina blir det väldigt svart eller vitt. Förstalinan måste vara betydligt bättre än igår. Sen kan man säga ”ja men kolla vilken bevakning dom får från motståndarna”. Ja det är väl skitsamma, vill man vara ligans topplina så ska man avgöra matcher på den här nivån ändå.

Hartmann är het, ut med Lööke in med Hartmann (den förändringen gjorde väl också Freddan?). PP1 ser något rakare ut med Liljevall. Bort med Hardegård från allt vad PP heter. PP2 är ett totalt misslyckade från Freddan. Färre skott från Dahlén i pp och fler grispuckar in på kassen. Så innerligt less på puckandet i pp som bara äter tid. Finns det en timråklubba på isen framför kassen så ska puckjäveln in på den ytan. Liljevall är en av få i laget som är beredd att stå där inne och ta stryk och skymma men vad gör det när puckarna inte går på mål?

Sätt Lööke på läktaren. Han är inte det minsta intresserad av att ta en sargduell. Han påminner om Olofsson på en av sina dåliga dagar. Om Jonathan Carlson kan spela, sätt Hardegård eller PW på läktaren.
Låst ämne

297: Kan hålla med om att både PW och Harde mer känns som säkerhetsrisker i PP just nu. Att Harde ska transportera puck och 9 ggr av 10 släppa bakåt gör ju att man sitter med hjärtat i halsgropen. Nä, dessa två herrar behöver nog kliva bak i banan och spela enkelt. Det offensiva backspelet kan Albin C och Fille få stå för.
Låst ämne

Vi VINN ikväll 😎🙏😇🎉
Timrå IK mot SHL 🥳
Älska Timrå IK i vått och torrt alltid 💦💦💦🎉🥃
Uppladdat:

0x600-0a525d50-da60-4f18-a578-22e74513e6d8.jpeg

Låst ämne

Hockeyguru: två serier, en norra och en södra. Det är ekonomiskt för alla, det blir fler derbyn! 10 lag i vardera serie. Sen möts norra och södra lagen 4 ggr per säsong. Resten spelas i vardera serie.! Tror att det skulle bli kul om det gick. Det är absurt att ett HA lag med sin futtiga ekonomi ska behöva resa land och rike. Och vem fan vet hur länge den här pandemin ska hålla på. Klubbarna kommer sakta men säkert förtvina. Cmore har väl inte hur mycket pengar som helst heller atttä kräkas ut på lagen hur länge som helst..kommer inte publiken tillbaka så måste nåt göras.
Låst ämne

Hassan: Skriver under på det också, förstår inte varför de slutat med motiveringarna.

Saknar hur det var i början på 10-talet, efter varje match läste man ST's egna summering och betyg, sedan Hamrins blogg, raskt in på tikare.se's krönika, kolla riksmedia och hockeyligan.se för att avsluta med att skumma igenom STs liverapport.
Låst ämne

En jävla skitmatch igår, inget snack om saken. Vår effektivitet är under all kritik, vi passar en gång för mycket varje gång vi har läge och vår målvakt är iskall. MEN vi har också en jävla otur, det kan nog alla hålla med om. Björklöven är inte omänskliga. Vi KAN vinna det här. Jag tror att bara vi är okej att skjuta mer och därigenom låta björklöven hålla i pucken mer kommer vi göra en bättre match. Just nu känns det som att spelarna tänker att bara motståndarna inte får röra pucken så vinner vi tillslut, även om vi aldrig skjuter värdiga skott mot mål. Dahlén kan agera sniper, men han har satt sig själv som playmaker istället, vilket är okej, ibland, om det kommer skott från hans klubba också. Ganska lätt att lista ut vad han ska göra om man aldrig behöver oroa sig för skott då han har pucken.

Idag vill jag se Timrå göra ett tidigt skitmål, i klass med lövens 1-2 mål. Något som kommer pratas om i evigheter som historiens turmål, typ att pucken studsar i en halvöppnad båsdörr, flyger i en fladdrig båge och landar platt bakom poulin. Ska ta minst 10 sekunder innan någon ens fattar att det blivit mål. Idag är det bjölklövens tur att säga "jaha, det är en sån där match"
Låst ämne

9386: Vi hade ju det systemet för inte så många år sedan i HockeyAllsvenskan. Bör nog fundera över man gick bort från det innan man funderar att återinföra samma system igen.
Låst ämne

Öndulat: angående Dahlén så tycker jag precis tvärtom. Hans skotteffektivitet är på samma nivå som Walli och boyce (ca 5,6%). Lundin, Lodin, Hartmann och tom PW har en högre effektivitet. Jag tycker Dahlén tar alldeles för många skott, han borde skjuta mindre.
Låst ämne

Två minuter in i matchen satte Löven tonen för finalserien med en late hit i huvudet på JC. Late-hit-Löven visade mer fysisk pondus och gjorde väl mål på varje riktigt läge de hade, samt även 2-1 vilket måste kunna nomineras till årets märkligaste mål.

Likt tidigare slutspelsmatcher är det lite för lite jävlar-anamma i Timrå och lite för mycket finlir. Sätt in Hartmann, Lindholm och Madsen i 1a-linan så börjar vi därifrån är väl typ känslan efter den här matchen. Vi måste våga böka oss in på mål mer.
Låst ämne

ikväll..dags o visa lite kämparglöd
Annars kan dom lägga ner skiten💩
fixar ej detta....
kommer vi ej gå upp på minst 10år
Låst ämne

SMÅLAND:Jajjemen! Massor med hockey kvar att spela, matchen ikväll blir såklart väldigt viktig. Torsk där och man sätter sig själv i en jobbig sits. Gårdagen är historia nu, man vinner inte många matcher när man släpper till 6 mål. Jag hoppas detta var finalens botteninsats och den nu är avklarad vi har ju tidigare i slutspelet inte släppt in mer än 4 mål och då var sista i öppen kasse. Plockar man bort pleximålet i denna och flippermålet som ledde till 1-0 så är det ju en helt annan match på resultattavlan. Björklöven må ha en bättre spets än våra tidigare slutspelsmotståndare men jag tror inte det kommer bli 6 mål i arslet i någon match till i denna serie.
Låst ämne

297: Det sjuka är att det någonstans är lärdomen av den här typen av matcher som igår. Vi måste helt enkelt bli mer rejäla i att värdera våra avslut bättre, vilket är en balansgång som är fruktansvärt svår. För 13 av 14 lag i den här ligan så handlar varje match om att ”få in skott mot mål och hitta returer, varje skott är en målchans” och för oss handlar det mer om att ”ta färre skott på mål, håll i pucken, leta pass”. Det som för alla andra lag än just TIK är svårt – att hitta avslutslägen – är alldeles för enkelt för oss. Att ens skjuta 51 skott på mål är helt sinnessjukt i sig, mot ett lag som Björklöven.

Så: vi måste helt enkelt göra det diametralt motsatta mot vad som gjort oss (och egentligen alla lag som vinner grundserier) vägvinnande den här säsongen, åtminstone i delar av matcherna. Och sen bara hoppas på att Poulin inte räddar ett skott med klubbknoppen som han gjorde igår, när PW just träffade Poulins knopp strax före andra periodpaus med 1-3 på tavlan. Av en kvadratmeter helt vidöppet mål så träffar alltså PW klubbknoppen med en sådan riktning att pucken dessutom styrs utanför mål.

Det var en sån match igår. Hade matchen gått till sudden och Dahlén kommit fri, fintat upp Poulin på läktaren och bara tänkt lägga in pucken i öppen kasse så hade säkert pucken gått i två bitar. Det var ungefär de oddsen Löven dealade med.
Låst ämne

ionloo: Vårat bottennapp kom igår!
Bäst av 7...

Det komm att gå vägen!😇🙏

För övrigt står kyrkorna öppna i Jönköping idag efter uttåget ur SHL...
Uppladdat:

0x600-ac75c9cb-a0ce-4a43-a803-631e0cd6d40c.png

Låst ämne

roger_sundsvall: Om supportar tror att dem inte kan vinna matchserien vad skickar det för signaler till laget ? Dem hade flax igår och har haft det nu i några matcher. Tur vänds till otur när man minsta annat och kan ske när som helst. Timrå måste bara tro på sig själva och det dem gör och inte låta det sätta sig i huvudet. Positivt tänkande är nyckeln till framgång!
Låst ämne

297: Har ingen koll på statistiken, har mest iaktagit att Dahlen skjuter då han borde passa eller avvakta och passar eller avvaktar då han borde skjuta. Slutsatsen kanske är att han borde sluta tänka så jävla mycket och gå mer på instinkt, för instinkt har den jäveln i massor.
Låst ämne

roger_sundsvall: Ligger tyvärr något i det du skriver, är också inne på det spåret som jag nämnt ett antal gånger nu. Förlorar vi nu är det på målsnöret, kan inte hjälpa att känna en sådan fruktansvärd bitterhet efter den här säsongen om vi inte lyckas.

Jag fattar fortfarande inte vad som hänt med spelet efter grundserien, vi var laget som gjorde absolut flest mål och ett sylvasst PP. Det är som natt och dag jämfört med nu. Vi får slita som djur för att ens komma till farliga lägen och få in pucken för den delen.

Nej, jag klarar inte mer nu... Det suger att Timrå är en ”liten” klubb som alltid har sina toppar och dalar. Varför har vi inte kunnat vara ett etablerat lag i toppen under flera decennier.. Det är förjävligt!
Låst ämne

Knylan: Samtidigt kan jag tycka att det vi gjorde bra under säsongen var att vi hade två kedjor som producerade och två kedjor som pumpade. Nu har de två första kedjorna fått extremt mycket speltid vilket jag tycker har tagit udden av deras spets. Kanske man får skit nu men lite mer tillbaka till det. Låt tredje och fjärde få sina minuter så kan förstalinan kanske vara vassare när de kommer in.

Att tro att Dahlén & co ska spendera 22 minuter i anfallszon och bara rada upp chanser tror jag är att hoppas på för mycket. Låt gnuggarna gnugga också... speciellt mot en tunn backsidan som Löven har och speciellt när vi har fördelen med att ha sista byte.
Låst ämne

Ingen bra känsla inför aftonen. Hoppas att det beror på övertolkning av en match som var så bisarr att den inte borde tolkas (såsom den gode Knylan är inne på). Vore mysigt om Timrå kommer ut som tajtspelande, vindsnabba och kliniska killers och fick mig att rodna hemma i TV-soffan. "Hur kunde jag tvivla?"

Som sagt, mysigt vore det. Men det går inte att förneka att vi har grava problem framåt. Målskyttet är ett haveri så här långt i slutspelet. Sett till skotteffektivitet är det bara Almtuna som lyckats pricka målvakten oftare än vi. Skulle vi räkna antal mål per avslut istället, så...skulle Timrås siffror vara nere på sannolikhet-för-att-träffas-av-blixten-nivå. Enstaka matcher hamnar detta på freak-kontot, men det här är ett problem som började i början på året och som sedan blivit rejält prekärt här genom hela slutspelet.

"Vi har mött dom bästigaste målvakterna!" kan man hävda, och visst - Marmenlind var en rejäl monsterfaktor i semin. Men det ligger en hel del timråimpotens i den faktorn också. Vi har helt enkelt producerat åt helvete för dåligt konsekvent.

Tycker också att det är oroväckande - och en del i målskytteproblematiken - att för många av våra offensiva spetsar (Lodin undantagen) konsekvent undviker att gå in på mål eller avsluta i bra läge. Istället ska det glidas på utsidan och letas myspass in i slottet. Tackar tackar, säger lövare såsom bläckfisken Rahimi.
Lööke bidrar väldigt lite i förstakedjan, men det är svårt att byta ut honom mot någon annan. Lodin blev ingen hit där. Och, han behövs för att sprida ut farligheten i fler kedjor. Han är den klart främste på att skapa farligheter på egen hand, även om hans spelsinne fortfarande behöver förbättras. Blir alltid lite nervös när han har pucken och bågar hemåt. Men: hans driv och vilja att alltid gå på avslut är en oerhört viktig komponent i detta lag. Här måste fler ta efter. Inte minst Lööke, dårå, 1 mål på hela slutspelet, och då lirar han med Smörpassens Konung.

Sen kan jag tycka att man coachar 1a-femman lite väl jävla hårt. I PP ska dom så klart ha så mycket speltid som möjligt, men i 5-5 vill jag se kortare byten. Tappar dom pucken i offensiv zon blir det jävligt jobbigt i andra änden sen. I spel 5-5 är dom inne på nästan lika många mål framåt som bakåt. Här önskar man också ett enklare, rejälare och mer dumsejf spel från backarna när pucken erövrats i egen zon. Vet inte hur många gånger man kladdar fast pucken när man har den under kontroll. Helt livsfarligt när den här linan är inne. Och: dom får ägna för mycket tid i egen zon, vilket försvagar deras offensiva energi. Coacha lite smartare, och bli mer oförutsägbara för lövencoacherna. Nu vet dom att det "bara" är att lyckas få tag i pucken, få ner den i timråzonen och jobba så kan man lira 5-5-PP.

Sen gillar jag att man kört OJ i en offensiv kedja, men det kanske är läge att vila honom lite nu. Han är trots allt en valp, och nu är det final mot ett grisigt, cyniskt löven. Tycker absolut att man borde ge en spelare som Lindholm speltid, med direktiv att bara gå in och kötta och grisa fast puckarna i långa byten i lövens zon. Utnyttja faktumet att vi har betydligt mer vila i kroppen och bör vara fräschare, samtidigt som Lövens spelare bör vara lite mer slitna (och en sådan som Rahimi har lite skavanker och tar rejält med speltid).

Timrå måste bli smartare, mer cyniska och rejälare. Inget kladd i försvarszon - ut med pucken så fort det är läge när Dahlén et al är inne - och gå hela tiden på mål i anfallszon. Räcker inte med att ställa en spelare framför Pållen och alibiglida förbi och peta in puckar. Gå på avslut och fokusera på att få tag på returerna som Pållen har för vana att strössla med. Och: skjut snabbt! Det är fan ingen Marmenlind vi handskas med här, även om Timrå lyckades få honom ditåt igår.

Nä, som sagt: ingen riktigt bra känsla inför aftonen. Men jag är öppen för att bli förvånad och återfå tron på det här. Helt upp till spelarna att visa att man vill och vågar. En snirklig, impotent match till med "opsykologiska" mål i arslet, så...nä. Då får man nog börja misstänka att det här laget inte har det som krävs, helt enkelt. Och det vore förjävla synd, då det faktiskt enbart beror på dom själva.

Så, upp till bevis!
Låst ämne

Hassan: Intressant tanke, håller nog med. Se till att nyttja vår 3-4 linka till att trycka ner Löven.
Låst ämne

Lub: Spela rätt backpar mest nr 2 o 85 25 minuter o inte 15min,7 o 14 17 minuter o inte 25 gör om rätt så vinner vi detta
Låst ämne

Bragd-Birger: Ja du. Bra analys o synpunkter !OM jag hade miljoner på banken skulle jag kontakta u Dahlen och be om hjälp att coacha laget (eller varför inte Kenta eller liknande)..det är bråttom nu! "VA"-coachen har ju en tom verktygslåda tycker jag.Ta hjälp vet jag ,annars står vi kvar på perrongen när tåget går mot SHL!
.
Låst ämne

gustav9: Ja det gäller att spela rätt par och inte hela tiden spela på nr7. När 2 och 85 får spela ihop så är det tryggt och stabilt men nu låter de - allra helst 85, vila i offensiv zon för då ska Harde in till varje pris och det har vi ju vid detta laget sett vad som händer -INGET.
Låst ämne

BoyceBoyceBoyce: Inte pga en match, pga många matcher. Men jag antar att man kan tycka olika, det är bla därför vi kallas människor.
Det är trots allt i målskyttet vi har den största bristen, och det är där Jonte ska leverera...

Ps. Är blockad i det forum du hänvisar till. Ds
Låst ämne

Perreman: Yes, man måste våga ta chansen att stuva om. Jag tror att mycket sitter i huvudet på dem som känner största pressen på sig att prestera. Det kan lätt låsa sig för bästa spelarna i sådana situationer. Man måste våga testa sig fram med fingertopparna. In med spelare som vågar vinna och dem med mer kämpaglöd. Wallson sa att " det spelar ingen roll hur det ser ut bara man vinner matcher " Wallson har helt rätt i det. TIKs tur att visa det idag!
Låst ämne

gustav9: ja Hardegård och Carlson var väl inne på 4 av 6 mål igår om jag inte räknat fel. Filip Westerlund spelar med rutin som om han vore 30+, han är 22 år gammal. Ruggigt bra är han, o tillsammans med Per är dessa extremt bra o trygga.
Låst ämne

Bragd-Birger: Jag har fortfarande en bra känsla.
Tycker att vi i 2 perioder är det bättre laget och har ändå lite Västervikskänslor på att vi tar det i längden.
Det enda orosmolnet jag fick efter förra matchen är att vi ser lite rädda ut i anfallszonen. Som att alla spelare haft en Rahimi-dröm där han mosat dem i isen så blodet rinner.
Denna känsla har jag fått även efter matcher i serien mot Löven. Jag trodde i min enfald att vi tvättat bort det nu.

Som ngn varit inne på, vi passar i fel lägen, skjuter i fel lägen och är för långsamma i besluten i anfallszonen.

Ikväll vinner vi dock!!
Låst ämne

förlorar mot ett bättre lag
o har gjort sitt yttersta
bara tacka o gratulera...
ÄR sättet vi agerar på som
man blir GALEN på...
man måste kunna kräva mer av laget..
Löven gör ingen toppmatch
vi som gör en USEL insats..ger bort matchen
då ere gonatt
Låst ämne

Har nu genomlidit en Golgata-vandring på förmiddagen (jobbar i Umeå). Folk som inte sagt ett knyst om hockey sedan september har plötsligt blivit mycket intresserade och vill höra min analys av matchen. När jag ställde en motfråga om de sett matchen så svarade huvuddelen nej.

Nä nu får grabbarna ta och spöa Löven så att det blir lugnt på jobbet. ☕️

Jag rekommenderar en rask promenad och en välbalanserad lunch. Sedan kör vi igång med matchladdningen...

Ha en bra dag alla Timråiter. Vi är Timrå och vi ger ALDRIG upp! ❤️🤍❤️🤍
Låst ämne

ionloo: Varför ska man plocka bort Björklövens 1-0? Det är lite turligt, men deras spelare vågar utmana våra backar och det blir farligt direkt. Det är inget man ser från Timråhåll, där står man hellre och väntar på bättre tider än att bryta in i banan och skapa oreda.
Låst ämne

thorwald: Jag menar att matchbilden i det läget inte speglade att 1-0 skulle komma det var som du skrev av turlig karaktär och hade istället det istället blivit ett par kassar framåt så hade vi sett en helt annan match istället. Nu kom ju repliken på just det målet snabbt men sedan ett ännu turligare 1-2. Psykologiskt är det en mardröm att få dessa två i arslet när man känner att man har ett övertag.

Sedan har du såklart rätt i att 1-0 kommer utifrån att deras spelare vågar utmana, bara så dråpligt att de får sådan utdelning på så få situationer.
Låst ämne

ionloo: Nu glömmer vi gårdagens match (som hade saker att önska) och fokuserar på de återstående i stället.

Fyra vinster och ingenting annat som gäller. Timrå mot SHL!
Låst ämne

TimraStockholm:

Det är kört!
Låst ämne

OlliJanne:
Ohre har varit bra i år.

Man målade in sig i ett hörn när man valde att bara köra JJ.

Nu är jag kluven till vilka förutsättningar man ger Ohre av att kasta in honom i finalserien och i motvind.

Jag tycker nog att JJ ska fortsätta.

Jag ser hellre att Ohre får komma in vid 3 insläppta på JJ.

Känns naturligare.

Sedan tycker jag att Ohre gjort det bra i år.
Riktigt bra givet hans situation.

Jag har känt förtroende för honom de matcher han fått.

Tycker han varit klart bättre i år än ifjol.
Låst ämne

« · 2190370 · »