1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590546 inlägg · 6216 ämnen

Försäsong 2021

« · 2220068 · » Till forumet

Sv: Försäsong 2021
kulltorp: vinster är vinster, och bra för självförtroendet även om det bara är träningsmatcher.
Låst ämne

snushane: exakt...annars skulle ju Wallsson ha varit skitnöjd med 0-9...
Låst ämne

Nisse på Mon or: Verkar va fuffens med bet365 igen ... 0-9 för ett SHL satsande allsvenskt lag .... och plötsligt har dom råd med en ny kanadensare
Låst ämne

snushane: klart alla gillar att vinna, men dom här första träningsmatcherna är ungefär lika mycket på allvar som Wrestlemania 23. Alla lag ligger olika till i förberedelser/träning, spelsystem ska implementeras, man roterar spelare osv. Gillar att kolla eftersom man är svältfödd på rödvitt, men inte faen är 13-augusti-match riktig hockey.
Låst ämne

Alltså, ser inte fram emot Difs Högström och Mifs Sylvegårdare i höst. Hoppas ni vinner ikväll.
Låst ämne

kulltorp:
Som jag minns det så vann vi en jäkla massa försäsongsmatcher innan den säsong vi åkte ur efter vår ”storhetstid”, just sayin..
Låst ämne

Bragd-Birger: det är sant, men nog faen är det roligare för grabbarna med segrar, det kommer torskar oxå så småningom, men vi kan väl få tycka det är roligt som faen då våra krigare, nya som gamla vinner matcher oavsett"riktig" hockey 🏒
Låst ämne

dags o vakna timrå
Låst ämne

Tja, utspelade är ju minst sagt.
Låst ämne

snushane: Jag tror alla och envar får dra sina egna slutsatser av dessa matcher. :-)
Låst ämne

roger_sundsvall: Malmö käkar upp Timrå.
Låst ämne

Kerstin_k: Total överkörning. Alldeles för lågt tempo inledningsvis
Låst ämne

Kerstin_k: Jao, det ser lite yrvaket ut
Låst ämne

Villervalla: inget att bry sig i, det är ändå ingen riktig hockey
Låst ämne

Var dä på Cristiania igår 😳
Låst ämne

snushane: Vi har alltså Marmenlind emot oss på nytt. Rena skräcken ju... 🙈😅
Låst ämne

Rip Kirby: Jag gillar redan Rattie
Låst ämne

Charliejfz: får väl se om Sylvegård släpper handskarna nu med snällare regeltolkning av fighting-regeln denna säsong. Som han ser ut i fejset så riskerar han ju inte direkt något genom att släppa handskarna istället för att stå och tjafsa som en kärring.
Låst ämne

snushane: Även om det är försäsong, matcherna inte betyder nått och jadijadi....Jävla skillnad på motstånd idag mot för förra matchen.

Malmö har ett helt annat tempo än Brynäs. Rolig - och lärorik - match för Timrå. Antar jag.
Låst ämne

MARMELADEN
hm🤬
Låst ämne

Malmö var jäkligt spelsugna,men jag tycker Timrå kom in i det efter första fem!
Låst ämne

Kerstin_k: Efter första katastrofminuterna så tycker jag faktiskt att Timrå gjorde en helt ok period. Betydligt bättre än mot Brynäs. Uppspelen från mittzon fungerade exempelvis mycket bättre. Tycker också att förstakedjan visade positiva tendenser. Ja jag tror att vi kan vända det här.
Låst ämne

FH - avdammad: Vi vann skotten , 11-8 . Alltid något
Låst ämne

Kerstin_k: tråkigt att inte namnen står på tröjerna
Låst ämne

Huga va det går undan! Inte Hästen borta det här precis.
Gäller att vara noggrann i ta mig fan vartenda skär, annars blir vi hårt straffade = SHL.
Låst ämne

Jämtlandsfil: Ja de gäller att hänga med i egen zon när de blir SHL . Offensivt har vi bra pjäser , defensivt också , men tempot blir skillnaden i försvarsspelet
Låst ämne

Vad står det?
Låst ämne

Jämtlandsfil: Japp! Det här är första mötet mot ett SHL-lag. Det ser ut som om vi kanske kan matcha tempot..
Låst ämne

Kerstin_k: En grej som inte får följa med till SHL det är kroppsspråket man kan se hos Lodin och Lööke ibland, dom har redan hunnit stå för en rad genanta pucktapp i lägen som inte är ok i SHL. Mördande kontringar direkt. Visst, det är försäsong men ju förr man tvättar bort det naiva allsvenska spelet desto bättre.
Låst ämne

bar mofftak:
Hoppas.
Låst ämne

bar mofftak: Som jag tycker har man spelat upp sig efter halva första men inte riktigt med ändå, ser lite bättre ut i början av andra.
Låst ämne

Villervalla: Men visst var väl Raja och vispade med spaden i det där området även i första? Utan att bli utvisad?
Låst ämne

Kerstin_k: Vilken töntig regel
Låst ämne

Kerstin_k: vad är det för fyllskalle som har kommit på den regeln? Vad är syftet? Att det ska bli längre anfall?
Låst ämne

Kan någon vänlig själ skriva resultatet just nu för en som bara har denna infokälla? Tack!
Låst ämne

Timrå Isstadion: 0-1 efter ca halva andra perioden
Låst ämne

ionloo: Gracias!
Låst ämne

Timrå Isstadion: kanske ska tillägga att Timrå spelar som hemmalag vad det verkar. Alltså Timrå-Malmlö 0-1 😊
Låst ämne

Olle: Kolla med NHL. Dom har ju kört det ett tag och det lär ju komma därifrån.
Låst ämne

Kan någon reda ut vad som hände vid senaste utvisningarna, kommentatorn kan ju inte det iaf.
Låst ämne

Villervalla: för långsamt pp
Låst ämne

Villervalla: Han fick nog se lika mycket repriser som oss.
Låst ämne

Villervalla: dansken åkte väl på en 5+20 för en huvudtackling på Zajak som förhoppningsvis inte blev skadad och sen åkte timråspelaren på någon extremt liberal roughingutvisning i samma veva. 4 mot 4 i 2 min och pp timrå dom resterande 3.
Låst ämne

Andersson: och Marmeladen är lika omöjlig.
Låst ämne

Olle: Okej, då är jag med.
Låst ämne

Andersson: Håller jag inte med om, tycker vi skapade mycket och Malmö ska tacka Marmen att det inte vart mål i PP, såg väl ändå ganska bra ut för att vara försäsong.
Låst ämne

Andersson: Alvarez känns som en bra värvning hittills, lite Salle vibbar på honom. Är det bara jag som stör mig på att Malmö tjuvar 20m vid varje byte. Tycker i och för sig att alla lag gör det förutom Timrå
Låst ämne

Villervalla: Underläge 0-1, men vi spelar ändå klart förtroendeingivande. Ett klart anständigt spel i PP nyss, sämre nu dock i egen zon. Vi blandar och ger. Knappast särskilt ovanligt under försäsongen. Det finns hopp trots allt.
Låst ämne

snushane: Blev tvungen att slå av ljudet efter 200 "mmm" före varenda kommentar.
Låst ämne

Hank: Robin Alvarez!!
Låst ämne

« · 2220068 · »