1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591350 inlägg · 6217 ämnen

Försäsong 2021

« · 2221412 · » Till forumet

Sv: Försäsong 2021
Sputnik: vi har ju inte heller samma pengar att röra oss med, så det gäller att lägga krutet på rätt ställen. Men en ledare som Lander hade suttit fint! Vi får hoppas att Didrik tar den rollen.
Låst ämne

Sputnik: Jag tror att vi kanske skenade lite när Nubben kastade sig ut på transfermarknaden efter avancemanget. Att vi värderade värvningarna efter våra erfarenheter som HA-lag de senaste 8 säsongerna (ja, jag räknar in säsongen 18/19 där) och de lagbyggen vi haft då.

I skenet av det kändes det här bygget som närmast stjärnspäckat men sanningen är ju att det på papperet i jämförelse med övriga SHL-lag är ett direkt bottenlag. Även det är dock ett jättekliv upp mot för sist då vi var klart HA-mässiga rakt igenom.

Det här laget är fullt likvärdigt några ytterligare tippade bottenkonkurrenter och jag förstår att målsättningen, om allt faller på plats och kvarvarande spelare tar tänkta kliv samtidigt som nyförvärven levererar, är så hög som play in.

Det är inte troligt att vi når dit om ni frågar mig men heller inte så onåbart att det inte är rimligt att sikta mot
Låst ämne

Tom Topp: Ser fram emot att Didde kommer in i laget så fort som möjligt. Han är en riktig krigare med ett stort Timrå hjärta och hans SHL rutin kommer att vara viktig för oss.

Det ska också bli intressant att se vem som får kaptensbindeln. Det finns ett par bra kandidater och Didde är nog en av dem.
Låst ämne

Matsg: Ja Didrik känns på förhand som exakt den spelare vi behöver som förmodat bottenlag. Både som den spelartyp han står för, sin SHL-rutin och sist men inte minst: sin bakgrund i klubben
Låst ämne

Det var då otroligt vad deppigt och negativt det har blivit här inne. Är två förluster på FÖRSÄSONGEN allt som krävs?

Nä, sätt er ner i båten och åk med istället för att såga itu den. Det är försäsong, träningsperiod med mera. Den bästa hockeyn ska inte spelas den här tiden på året.
Låst ämne

covfefe: Ja, titta på HV 71 som var bäst i hockeysverige på försäsongen i fjol.

Gick ju inte så bra för dem ....
Låst ämne

covfefe: nä,det blir i dom sista försäsongsmatcherna vi kommer att få se vilka förväntningar vi ska ha, Brynäs och Luleå. Det kommer bli intressant.
Låst ämne

Tom Topp: Mötena med Luleå och Brynäs kan nog bli bra värdemätare på var vi står någonstans. Ett förväntat topplag och ett lag som liksom Timrå på förhand förväntas hålla till i tabellens nedre regioner. Där bör man inom ledningen fått bilden mera klar av hur vi ska sätta ihop laget. Det kommer självklart kunna förändras, men jag har ju svårt att tro att man inte ser dessa matcher som viktiga genrep inför vad som komma skall.
Låst ämne

covfefe: Då ska vi alltså inte bry oss alls? Så eventuella segrar under försäsongen ska vi inte glädjas åt heller med den inställningen? Det är ju bara försäsong så det är skitisamma. Kritik får absolut inte uttryckas, ajabaja. Men om lika ska gälla så ska vi inte heller få förhoppningar baserat på resultat från träningsmatcherna. Helt blanka, helt neutrala ska vi vara
Låst ämne

mikenomad: jag tycker vi kastar in handduken här och nu, ger platsen till Löven, Nubben får avgå..vi lägger ner föreningen Timrå IK för gott, river arenan och gör en minigolfbana istället. Så får det bli.
Låst ämne

9386: Det är bara försäsong och lagen har knappt varit på is. Det är nu resan börjar och TIK har alla möjligheter. Jag tror på TIK och att läget vid jul är positivt och att ni överraskar. Är ju rbk supporter men mitt andra lag är TIK. Vi måste tro på laget och bör inte utvärdera förrän omgång 30-35.
Låst ämne

Charliejfz: Du verkar vara en bra supporter med sunda åsikter... vi värvar in dig som ett viktigt nyförvärv på supportsidan ;-)
Låst ämne

mikenomad: Allt jag säger är att vi inte ska dra fram stora sågen redan nu. Vi har spelare i laget som inte ens har gått på is än. Vi måste ge det lite tid för att spelet ska sätta sig. Många nya ska lära sig att spela i Timrås spelsystem. Det gör man inte över en natt. För andra spelare så är det också en ny storlek på rinken och det lär man heller sig inte att spela på över en natt.

Självklart ska vi glädja oss över segrar, likväl vara missnöjd över förluster. Däremot så är det ingen större idé att varken dra några slutsatser av varken vinster eller förluster på försäsongen. HV71 vann i princip allt förra försäsongen, hur slutade det? Timrå fick väl stryk mot Sundsvall Hockey i någon SCA-cup match de säsonger vi gick till semi också?

Låt det ta tid och låt laget spela ihop sig innan stora sågen plockas fram.
Låst ämne

9386: Är du dum eller spelar du bara? Svart eller vitt gäller
Låst ämne

mikenomad: 🤣😂
Låst ämne

covfefe: Och jag ser inte var sågen plockats fram. Eller är det så att all kritik är tabu, då är det lika med att man sågar och har gett upp säsongen? För att man uttrycker att laget gjorde en skitmatch, försäsong till trots? Det är det jag menar, härinne gäller svart eller vitt. Antingen tokälskar man eller så är man en neggofil. Finns inget mellanting, inget utrymme för konstruktiv kritik. Då ska det hånas och raljeras
Låst ämne

mikenomad: det är rött o vitt som gäller
Låst ämne

mikenomad: Heaven or Hell... Heaven or Hell! 😂
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Så är det och har alltid varit härinne. Lallare vs kritiker, den eviga kampen. Jag tror inte vi har ett lag för topp 10 men väl ett lag som har bra chanser att vara ett SHL-lag även nästa säsong. Men även det kommer vara svintufft. Vad gör det mig till? En med båda fötterna i realism eller en med storsågen i handen? Jag känner ju inte att jag sågar laget bara för att jag reviderar min egen inställning till det lag Nubben värvat ihop nu när jag jämför det med övriga lag i SHL. Ett lagbygge jag ändå tycker Nubben så här på förhand ska ha cred för. Det här är väl så goda förväntningar jag anser vi kan ha efter våra förutsättningar. Ett lag som bör kunna hävda sig väl mot bottenkonkurrenterna
Låst ämne

Det ska bli härligt att kunna glädjas enormt av en vinst i grundserien i år, ifjol var det mer en lättnad än eufori, och en lång väntan på slutspelet. Det gäller att hitta små positiva saker i den stålbads-säsong som väntar!
Låst ämne

Att vara supporter och hålla på Timrå IK får löddriga stirriga gallopfullblodshästar instängda i startboxen att framstå som hon framlidna Kristina Lugn i slow motion...

Bifogar teckning jag hittade gömmorna på vad som måste föreställa två TIK-are på promenad;)

Giv oss frid. VINN!
Låst ämne

mikenomad: Som i valfri Timrågrupp på facebook. Haha där har jag gett upp hoppet och sätter inte min fot där sen länge.. 😅
Låst ämne

Sputnik:
Gjorde misstaget att se Americanos - Timrå IK i efterhand. Timrå spelade oengagerat, en får hoppas att det var relaterat till kontexten.

Hutchings försökte reta upp en och annan timråit men de skrattade bara åt honom. Lundin gör mål med handsken lite på skoj. Ingen timråit firade när det blev mål. Det var en riktig träningskänsla över matchen.

Hanzl såg bra ut i playmaker-rollen.
JJ borde tagit skottet som blev det andra målet.
Laleggia verkade göra en stabil insats.
Per Svensson såg ut att ha väldigt stumma ben.
Zajac... Det ser inte bra ut, hoppas han får så lite tid som möjligt defensivt för där är han inte bra. Offensivt hoppas jag på att han mörkar sin förmåga, annars blir det flopp.

Sportbladets kommentator och sändning var bättre än cmores två tidigare sändningar. Jäkla tur att vi slipper deras bedrövliga hockeyallsvenskan-sändningar åtminstone den här säsongen.
Låst ämne

Spock: Ligger o läser Pravda, Dick Axelsson nya experttippare, Dom tre sista lagen blir enligt honom, Oskar, Timrå, Leksand.. fjolårets slagpåse blir 5a..😗
Låst ämne

9386: Ja förutom oss och IKO längst ner så var det lite annorlunda tippat jmfrt med de flesta andra. Brynäs som 5:a var helt klart utanför boxen
Låst ämne

Modo byter namn . Bort med fjällräven . Hej till Hägglunds arena
Låst ämne

Andersson: Haha ett passande namn för ett lag in the middle of nowhere, får en att osökt tänka på "Brännström och Hedlunds" från sällskapsresan.
Uppladdat:

450x300-hedlund.jpghedlund.jpg

Låst ämne

Andersson: Drägglunds Arena, välkommen!
Låst ämne

Andersson: Tamejfan det osexigaste arenanamnet jag hört, inget illa menat mot någon Hägglund här inne, ni är inte en arena.
Låst ämne

Synct: jag hade hoppats på Hägges kaklåda men tyvärr blev det inte så. "När Timrå varit på besök så blev det bara smulorna kvar för modo".
Låst ämne

Synct: Metallåtervinning arena är ff ohotad 1:a på den listan
Låst ämne

mikenomad: Eilert Pilarm Arena, eller Husum's Elv-ice Arena?
Låst ämne

Välta Hägglunds!
Låst ämne

Rip Kirby: Häda inte!!! Vår vän Eilert är UrTimråit.
Låst ämne

mikenomad: Skulle vilja se Budgie, lämpligen på Metallåtervinning arena där jag också skulle kunna stöta på familjens gamla RenaultR4 från tidigt 70-tal med sönderrostade golv...
Budgie var jäkligt bra för övrigt.

F.M. Mattson Arena känns också en smula oattraktivt.
Låst ämne

sargad: Nog för att ni skämtat om att det blivit simhall istället, men Monitor ERP Arena?! Där snackar vi osexigt och bedrövligt att uttala, på tok för många stavelser.

Att förkortas till MERP som de klassiska herp och derp-memesen gör inte saken bättre.
Låst ämne

Spock: var faktiskt lite avundsjuk på fjällräven center. Var ett ovanligt snyggt namn på en arena tycker jag och passade in på ett norrlandslag. Skönt att slippa ha det bekymret kvar 😅

Jag tror fortfarande vi kommer sluta på play-in. Grabbarna är ju helt slutkörda just nu så inte konstigt alls att det ser ut som det gör. Standard för Timrå sen Freddan och sandra(framför allt) började köra sommarfysen att dom är helt slut på försäsongen. Vi kommer som vanligt sen Sandra klev in ha det mest vältränade laget i serien, och det kommer ge oss den egg vi behöver för att slå våra bottenkonkurenter... Tror jag..
Låst ämne

Öndulat: Var det inte där det spelades Ryggsäckshockey?.;)
Låst ämne

Då har man köpt biljetter till matchen mot lillasyster 1 september.
Låst ämne

Öndulat: Jag kommer inte att sluta kalla arenan Fjollröven Center, oavsett vad dom döper om den till.
Låst ämne

Herminator: Drägglund's klingar fint också
Låst ämne

Väcker liv i denna tråd! Ikväll hoppas jag vi börjar spela med tilltänkta formationer. Inget mer daltande nu. Vi måste börja visa att vi är ett SHL lag och skapa goda vanor inför premiären. 6-1 är det minsta jag begär idag med tanke på det svaga motståndet.
Låst ämne

Heisenberg: Freddans tankar inför kvällen.
Låst ämne

jå1: Lät som en tilltänkt förstaline i alla fall. Blir spännande att se resterande formationer! I andra vill jag även se Lodin-Lundin-Lööke.

Tredje kanske: Johansson-Madsen-Hartmann
Fjärde: Andersson-Boyce-Walli
Låst ämne

Heisenberg: Håller med. Vill även se spelarna svara upp och prestera sin bästa match för säsongen nu med tanke på att det drar igång på riktigt om lite drygt en vecka.
Låst ämne

Heisenberg: Fan, glömde kaptenen. Fjärde får istället bli:
Andersson-Liljewall-Walli
Låst ämne

jå1: Yes! Dags att varva upp tempot! Gör vi det bör Modo inte vara ett bättre motstånd än konerna man ställer upp på valfri träning.
Låst ämne

Heisenberg: Första och sista gången vi möter MoDo den här säsongen. Karlin lär vara supertaggad.
Låst ämne

Laguppställning Timrå-Modo

J.Johansson (S.Rajaniemi)

R.Alvarez - R.Hanzl - T Rattie
J.LaLeggia - N.Zajac

V.Lodin - A.Lundin (A) - J.Lööke
P.Svensson - A.Carlson

E.Andersson - M.Madsen - S.Hartmann
T.Erixon (A) - O.Bohm

O.Johansson - J.Boyce - V.Liljegren

Extra: F.Westerlund
Vilar: J.Olofsson, E.Walli-Walterholm, C.Liljewall (C)
Skadade: J.Blomqvist, D.Strömberg (A)
Låst ämne

Ett helt år sedan till nästa modomatch
Låst ämne

« · 2221412 · »