1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591286 inlägg · 6216 ämnen

Försäsong 2021

« · 2224540 · » Till forumet

Sv: Försäsong 2021
Nisse på Mon or: 15 kanske
Låst ämne

Jalapeno: Och du är den självutnämnda hockey experten..allas vår egen lill Harald..vad är det som säger att te x Malmö kommer bli ett under medellag i serien? Går du på spelare för spelare, eller hur kommer du fram till det? Nyfiken? I fjol var Hv tippade högt upp i serien, till och med Sm Guld vinnare.! Och vad är det som säger att inte Brynäs kan bli ett övre medellag? Kom igen med dina utlåtande då vi kommit in 10-15 omgångarna.
Låst ämne

8399: låter både rimligt och orimligt...
Låst ämne

9108: Nja, det är väl ingen supermålis, men 2 jämna målisar har vi iallafall.
Och alla våra nya spelare kommer att betyda mycket för oss, precis som jag sa...
Låst ämne

Jag sitter och kollar tabellen för försäsongen nu innan serien drar igång.

Har jag räknat rätt om vi gjort två mål efter första perioden, spelar oavgjort i andra och slutligen förlorar mot Luleå med max två mål efter full tid om Oskarshamn då gör mindre än två mål totalt och Färjestad förlorar med mindre än tre mål, kommer vi sexa, femma eller sjua i försäsongstabellen då?

Blir det lika, räknar man nackskott (fuc*k auto korr! Det ska vara backskott!) eller målvaksplockar för att skilja lagen åt?

Och varför vinner Leksand nästan alltid just den speciella försäsongstabellen? Får dom handikapp? Men grattis masjävlar! Det bjuder jag på.

Försäsong är fan svårare än svårt.

Konstaterar efter studier här på HS att det pendlar mellan ”avgå alla” och skapligt...

Fan vad man längtar till ett skarpt nedsläpp:)

ÄLSKA TIMRÅ IK!
Låst ämne

8399:
"
När det väl gäller så kommer Bertilsson att ha någonting betydligt hårdare i brallorna. Motivation slår klass kan man konstatera.
"
Astra Zeneca > Bagdad-Bob
Axle San > Astra Zeneca?
Låst ämne

9386: Malmö vinner serien
Låst ämne

9108: har inte hängt med...hur har Lule spelat på försäsong, mot vilka?
Låst ämne

Nisse på Mon or: De har blandat och gett. Har väl bl.a slagit Löven med 9-0 och Modo med 7-1. Men även förlorat med 0-5 mot SAIK
Låst ämne

9386: Lugn jag visste inte att detta var ett så känsligt ämne för dig. Såklart kan båda lagen överprestera men det spelar inge roll för att min poäng var att Timrå på pappret valde dom sämre lagen att möta under sin försäsong (tills jag fick reda på att ni ska möta Luleå) och det är fakta. Som jag sa tidigare så klandrar jag inte Timrå för det utan påpekade bara att så är fallet.
Låst ämne

Jalapeno: Ja jag har uttryckt missnöje över försäsongsmatchandet. 3 matcher mot HA-motstånd, 2 mot ett blivande HA-lag och endast 2 mot "riktigt" SHL-motstånd
Låst ämne

mikenomad: Djurgården ryktas tyfligen bud på Erik Gustafsson som spelat senast i montreal Canadiens och en forward, spekuleras om Timashov som Modoiterna drömt om länge. Hur som haver så spetsas det på sina håll med Sörensen också ansluten. Känslan säger mig mer och mer att det börjar bantas ner med lag som kommer hamna i botten. LHC, Timrå, Brynäs och Oskarshamn är mitt tips på lagen som kommer få tampas i absoluta bottenskiktet..
Låst ämne

Puckat: Flyg dä ner 😳
Ja tänkt så mä flagga å bengal å fickljummen Explorer å välkomna dom när dä komm mä bussen tä Oskarshamn!!!!😳😳😳
Låst ämne

Sputnik: Ja jag har redan nu så här på förhand väldigt svårt att se vilka lag förutom IKO och Brynäs det är rimligt att tippa bakom oss. Finns inget om du frågar mig.

Men sedan infinner sig verkligheten och då vet vi ju att tips kommer ställas på ända. Något/några lag kommer floppa och underprestera samt vice versa. För att vi ska slippa kval krävs att allt klaffar hos oss och att Brynäs samt IKO inte är ett uns bättre än vi tror på förhand.

För playin krävs överprestationer hos samtliga spelare, kraftiga sådana bland våra forwards. Samt att andra lag, förutom Brynäs och IKO, underpresterar rejält. Och då är det ff DIF och LHC i första hand jag tippar. Därefter skulle jag klämma i med Leksand. Men därutöver vettefan
Låst ämne

mikenomad: HV71 var väl tippade 4-5 ifjol , avd underprestera . allt kan hända . Brynäs och Oskars är nog mest rimligt om vi ska passera 2 lag . För övrigt konstigt att ha träningsmatch så nära säsongsstart . Kommer Luleå att vilja / våga ta i imorgon ? Eller vi ?
Låst ämne

Jalapeno: jag är lugn som en filbunke, det jag reagerade på var hur du kan veta att Malmö kommer vara på nedre halvan..du går på statistik och fakta. Joo jaa..om allt vore så enkelt. Men som jag sa, du får gärna komma med en ny analys efter 10-15 omgångar.
Låst ämne

Andersson: Jag tror isf att något av lagen SAIK, Örebro samt Växjö kan bli säsongen HV. Ja inte åka ur då men rejäla besvikelser
Låst ämne

mikenomad: Kan bli tungt för Växjö utan Viktor Fasth , de gör iofs inte mig nått , dom kan åka ur istället
Låst ämne

Andersson: Fast Kalnins har imponerat under CHL kan jag säga, väldigt intressant målvakt.
Låst ämne

9108: otäckt är de . Vill inte att DIF ( låg risk ) eller
Växjö ( mellan risk ) tar guldet
Låst ämne

Andersson: Jag tror Rögle eller Frölunda kommer ta guldet i år ;d
Låst ämne

9108: Fast både ni och Färjestad får väl ses som starka kandidater också
Låst ämne

mikenomad: Jao men jag tror vi åker i semi emot Rögle redan sett det framför mig typ, men som sagt allt ska spelas om och jag håller inte riktigt med att ni kommer hamna sist iaf.

får ni igång era kedjor så kan allt hända.
Låst ämne

Sputnik: Kan inte se att Forsbacka-Karlsson signat med nått lag än? Det är en typ av spelare man skulle kunnat tänka sig breddat med än att ta med sig för många från HA. En spelare som ändå har varit med på hög nivå ett tag och vet vad som krävs arbetsmässigt, men som kanske väntar på det riktiga genombrottet.
Låst ämne

mikenomad: det där att Timrå matchats mot Ha lag tror beror på att få igång laget, skulle kunna va tungt mentalt att åka på däng alla försäsongsmatcher, vilken det vore en stor risk. Att gå in i serien med det i ryggen kan inte kännas bra för laget. Nu har vi spöat Brynäs två ggr, torsk mot ett Malmö som jag tror kommer bli jävligt svåra att slå i år. Nu får vi kvalitet motstånd sista matchen, jag tycker nog att upplägget varit sunt.
Låst ämne

9386: Fast matcherna mot HA-motståndet har väl knappast varit några självförtroendeboostar? Det finns som jag ser det bara allt att förlora och inget att lära mot sånt motstånd när SHL är det som väntar
Låst ämne

mikenomad: nytt lag, transatlanter som ska matchas in, plus övriga nya. Ett Timrå som ska spelas ihop. Vi är nykomlingar. Att gå ut mot stenhårt motstånd i försäsongen tror jag inte på. Vi har ju trots allt 4 matcher mot SHL lag innan serien drar igång.
Låst ämne

Sputnik: ja, de fyra bottenlagen känns solklara. Målvakter, målskytte och möjligheter att förstärka runt jul kommer vara avgörande för placering.
Låst ämne

2064: Upptaktsträff SHL på Sportkanalen nu
Låst ämne

Sputnik: Jag gör en helomvändning och sticker ut hakan med att FBK får kvala mot Brynäs. Fick en uppenbarelse nu, de enda två lagen som inte varit utanför högsta serien någon gång. FBK som storsatsar med hemvändare. Men det blir lite för mysigt och det förväntade självspelande pianot drar aldrig igång. Paniken sprider sig och det börjar gläfsas och skyllas på varandra inom truppen
😁
Låst ämne

kulltorp: Sanny tror inte på Rattie iaf...
Låst ämne

9386: ingen har nånsin blivit bättre av att spela mot sämre motstånd. Man blir bättre av att spela mot bättre motstånd. Tror absolut man lär sig mer av en 1-5 torsk mot Färjestad än en 4-2-vinst över björklöven. Vad man lär sig av en 5-2-torsk mot björklöven, det är dock högst oklart.
Låst ämne

9386: sen det här med att det är tungt mentalt att få stryk i alla försäsongsmatcher. Visst är det roligare att se vinster men Modo torskade väl typ alla sina försäsongsmatcher året man vann sm-guld? Det är ju så länge sen att det är närmare mellan tumbahockey och modos guld än vad det är mellan modos som-guld och modern ishockey men ändå.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Rattie är svårbedömd än så länge, minns Jimmy Hamrin var lite skeptisk till han i början med när Rattie var ett rykte och man hade första avsnittet av Timråpodden sen Hamrin kommit tillbaks efter sin Covid.
Hoppas att Rattie är en sån spelare som höjer sig när det väl börjar gälla något helt enkelt, man ser ju små tendenser då och då att han har skills.

Det man gillar mindre är väl att han verkar försvinna en del i 5 mot 5? Precis som Hamrin var inne på att han var lite rädd för. Är väl precis det vi inte har råd med riktigt heller på våra få "spetsforwards" vi har, att ha en spelare som mest vaknar till liv när det vankas powerplay och ytor uppstår.

Känns som man får ge han 10-15 omgångar för att kunna utvärdera läget i allafall.
Låst ämne

Sputnik: man hoppas att Hanzl kan lyfta Rattie. Själv är han inte tillräckligt kreativ, inte utav vad jag har sett hittills iaf!
Låst ämne

Jalapeno: När försäsongen är färdigspelad, för Timrås del i och med matchen imorgon mot Luleå, kommer vi förutom norrbottningarna att ha mött Malmö en gång och Brynäs 2 ggr. Allt som allt fyra möten mot lag från SHL och tre mot lag från HA.Tänkte bara så det blir tydligt och klart för dig.
Låst ämne

ska inte såga rattie ännu
men hellre sett en finne el tjeck
lek kompis till Hanzl
Låst ämne

Sputnik: Nej nu är det game on. Rama in denna allesammans så får Bififfen stå får sitt ord framåt våren..😉

"Så är det absolut vanligtvis. Men i år så känns sistaplatsen självklarare än på 10 år. Jag äter både höger och vänstersko om det är något annat lag än Timrå som tar den platsen."
Låst ämne

Sputnik: Ja fan vad han är lätt. Han svalde betet med hull och hår i deras bok och målar in sig i ett sånt jävla hörn 😂
Låst ämne

Nog för att Rattie värvats som spets. Men att samtliga spelare som värvats som spets också kommer leverera kan vi inte räkna med. Det krävs att även spelarna från förra säsongen höjer sig ett par snäpp för att det ska bli en rolig säsong. Det är ju liksom hela tanken med Nubbens lagbygge vad jag förstått. Den lilla spets vi fått in är till stor del där som en boost för att få de andra spelarna att växa in i kostymen.
Låst ämne

297: man kan lära sig oerhört mycket av att få torsk på Löven..ett uppvaknade om inte annat..Freddan o co har ju valt det här upplägget av nån anledning så varför klaga och gnälla, men du är ju inte känd för att vara den positiva killen heller.
Låst ämne

roger_sundsvall: Finne/tjeck = succé?
Låst ämne

Sputnik: Rattie har blixtrat till då och då. I PP tycker jag att man kan använda honom på blålinjen för skott. Han gjorde ett fint mål därifrån i en av matcherna, visade klass med ett riktigt bra skott. Annars rätt osynlig.
Låst ämne

thorwald: nubben var väl själv ute och sa att kontrakt skulle brytas om utlandsvärvningar inte slår väl ut? Tror det är en viktig taktik för en liten klubb som inte har mycket pengar att röra sig med. Att ha en Corso eller Vampola på bänken som inte presterar, det kan inte vara aktuellt.
Låst ämne

Sputnik: Jag ger det väl åtminstone 2-3 procents chans att den gode Biffens utsaga slår fel. Han sitter ju tryggt men om det skulle slå "fel" borde man väl göra en happening av det hela med livesändning!?
Låst ämne

9386: Ok Snabel Di Leva, jag ska försöka använda mer positiva ordalag: Det hade varit mer kul om vi mötte lag på försäsongen som spelar en hockey som vi kan förvänta oss i seriespelet. Av sentimentala skäl kan det vara kul att spela mot Modo och löven men hur många matcher i SHL kommer att vara ren hawaiihockey från start till mål? Inte många. Kanske men då är det bara Hawaii åt ett håll i så fall.
Låst ämne

297: Vet inte om han direkt sagt så? Däremot han har väl typ sagt att han är ganska säker på att nivarande trupp inte lär vara den slutgiltiga fram till våren..
Låst ämne

I stället för att ha ångest över hur mycket stryk vi ska få idag vänder vi på det och säger att det är ett utmärkt tillfälle att gnugga försvarsspel, ödmjukhet och jävlar anamma.
Med det sagt, torskar hellre med 1-3(sista i öppen kasse) än 4-8... typ.
Låst ämne

297: Snabel Di Leva🤣😂 den var bra..jag förstår din poäng och hur du tänker, visst är det bra att få möta SHL motstånd, men det oxå ett risktagande..Ponera att vi möter bara SHL lag på försäsongen låt oss såga 7 matcher och vi får däng alla sju, är inte risken då att vi går in i serien med ett stympad självförtroende? Det här med HA motstånd i upplägget och nån vinst och laget kan få laborera lite har sin poäng oxå.. Vi kommer tids nog växa in i serien, det är jag inte ett dugg orolig för, och jag tror på det här laget! Våra legoknektar kommer, ,hoppas jag tända till lite xtra då allvaret börjar. Nää, ja ä int orolig.
Låst ämne

T T: Gallo gör precis det han ska i Luleå, det har inte ens gått fem minuter och man hoppas redan nån ska sätta en klubba i nacken på honom.
Låst ämne

« · 2224540 · »