1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

592533 inlägg · 6217 ämnen

Försäsong 2024

« · 2721977 · » Till forumet

Sv: Försäsong 2024
sikth: det känns faktiskt som en Win Win situation om klubben skulle släppa in t.ex dom under tio gratis på matcher! Istället för att bara pappa går så följer även mamma med, och det handlas både godis och souvenirer. Plus att intresset väcks hos dom yngre!
Låst ämne

Tom Topp: Det ska bli intressant att se imorgon om Jokinen rullar på som mot Brynäs eller gör några förändringar och låter vissa få spela mer.
Låst ämne

Zäta75: Hoppas man fortsätter med
Walli - Eisenmenger - Pääjärvi iaf. Skulle tro att den kedjan lär spela ihop i början av serien.
Låst ämne

10473: Wedin - Lander - Pääjärvi har kör tillsammans i veckan iallafall!
Låst ämne

Rip Kirby: Jag har ingen erfarenhet kring rehab och är ingen läkare men har läst att Jokinen siktar på att träningarna ska vara typ 150% av matchtempo så man kanske siktar på att träningarna ändå ska räcka.
Låst ämne

8179: Såg att Lundmark stod över träningen igår på grund av en smäll mot ryggen han fått i fredags. Även Svensson stod över.
Låst ämne

Rico01: tror det är klokt för EP att skippa några träningsmatcher. Form ska ju komma via träningarna och det är mycket viktigare att knät är helt 100 innan formen är det. Sen tycker jag det lät som att han tar det lite dag för dag, han vill inte lova att han spelar mot Luleå men han uteslöt inte helt sca cupen heller. Oavsett kommer han vara bättre i år än ifjol 👍
Låst ämne

Öndulat: De få gångerna man såg EP som center ifjol så var han bättre än när han var ytter. Tror han blir mycket bättre i år.
Låst ämne

Zäta75: Två snabba forwards bredvid EP så blir det nog bra. Wedin - EP - Pääjärvi exempelvis.
Låst ämne

10473: Svängde just förbi NP3-arena och där var det ett publikmässigt total kaos.
Breda köer åt båda hållen helt utan synbar rörelse.
Heja Kuben IF bekämpa Gnagarna! ⚽️😎
Låst ämne

Herminator: Sades precis i sändningen att det är över 7 000 biljetter sålda så det förvånar inte.
Låst ämne

Skellefteå har 9 ! borta och 7 juniorer med.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Säger som JFK, detta kan vara den sämsta hockeymatch jag sett..

Ändå har Modo fullt upp!
Låst ämne

kulltorp: Jag skrev aldrig den sämsta jag sett. Den sämsta jag sett var nog når vi tvingades spela utan motståndare i våras. Motståndarna Timrå ställde inte upp.
Låst ämne

J F K: Ja men då har vi en ny förstaplacering idag. Grattis!
Låst ämne

Rico01: 7000 biljetter men 2 000 biljetter hade man givit bort till föreningar. Tråkig fotbollsmatch måste jag säga.
Låst ämne

kulltorp: skapligt kass hockey och domarna hjälper ju inte direkt till när dom blåser sönder matchen totalt. Modos gnällfinne lyckades snacka till sig 2+2+2 om jag förstod saken rätt, i form av 1x2 min och 2x2 min. Hur är det ens möjligt att inget av straffen blir personliga?
Låst ämne

Inte för att jag vill förringa Modos insats, men Skellefteå har långt kvar till guldformen!
Låst ämne

Tom Topp: Skellefteå ställer väl upp med halva laget från J20 också medan Modo verkar ställa upp med i stort sett ordinarie lag?
Låst ämne

297: MoDo saknar Olofsson, Ohlsson, Noren och Berg.

Skellefteå saknar Linus Söderström, Axel Sandin Pellikka, Frans Haara, Måns Forsfjäll, Oscar Lindberg, Rickard Hugg, Lukas Vesterlund och Linus Lindström.
Låst ämne

297: Jo men den andra halvan borde väl kunna visa upp lite kvalitet iallafall!
Låst ämne

2magisk: Såg matchen Årsunda - Skövde igår på plats eftersom jag bor i Årsunda. DET var en tråkig match. Kuben gjorde ju iaf mål :P
Låst ämne

Tom Topp: Jag skulle nästan bli orolig om det så för bra ut på försäsongen
Låst ämne

DrCox: Det är väl klart att du inte skulle bli det. Det där säger du ju bara.
Låst ämne

DrCox: Är ni inte nöjda med träningsmatchen?
Låst ämne

2magisk: Helt ok för att vara första matchen men svårt att dra några stor växlar av med tanke på att SAIK vilar ganska mycket folk
Låst ämne

DrCox: Modo slog ju några rätta passningar irad åtminstone! Nä men det såg hyfsat ut för eran del!
Låst ämne

J F K: För väl att vi fått in en Finsk tränare som kommer vilja spela intensivt med hög press. Så slipper vi vara statister framöver. 😉
Låst ämne

7400 kuben vs aik
skoj att dom spräckte gnagets nolla
I morrn är de hockey 👍
Låst ämne

Tom Topp: Vi mötte ett SAIK med många juniorer, men jag tycker att vi var riktigt bra de två första perioderna för att vara första matchen. Sista perioden orkade vi inte och SAIK tog över ganska klart.
Jag tycker trots allt att det är kul att vi båda spelar en offensiv och rolig hockey. Vi försöker i alla fall, även om vi såklart kommer få det rätt jobbigt mot lag som FBK och Växjö även kommande säsong.
Låst ämne

roger_sundsvall: Jesper Wiberg var 3+1 när Hudik spöade Östersund med 6-3
Låst ämne

Nybro lekte med BIK, 6-1. Och Örebro fick stryk av BIK. Ingen ordning alltså.
Låst ämne

Skriver i rätt tråd istället. Matchen ikväll sänds på Sportbladet play. Sittplats kostar 150 kr/match eller 200 för bägge matcherna.
Låst ämne

Hälge: Har de gått ut med några prel siffror om hur många det blir på matchen ikväll? Hade ju varit kul om det vart lite livat i arenan :D
Låst ämne

Cobbel: "Were gonna see the new Timrå 2.0"
Låst ämne

Någon frågade här om EP den yngre. Han tränade med Timrå i morse:
Låst ämne

Det är lättare att följa snacket om försäsongen om det skrivs i den här tråden.
Låst ämne

Hälge: Sagranden ser bra ut
Låst ämne

Har man gått ut med en publiksiffra?
Låst ämne

Rico01: 2 729.
Låst ämne

Jag ska börja med att jag aldrig har spelat hockey, eller någon annan idrott heller för den delen men precis som alla andra här inne så har man ju sett sina beskärda 10 000timmar för att hjälpligt förstå idrotten.
En farhåga jag har med Ollis spelidé är att den känns otroligt skadedrabbande, att åka skridskor heeeeela tiden, inte vara ekonomisk med sina krafter eller anpassa sig till mindre känningar osv tror jag tillsammans med en tunn numerär kommer göra oss till ligans mest skadedrabbade lag kommande säsong.
Försäsong nu och man tar inga risker på spelare men att 3 spelare (Lundmark, Walli, Pääjärvi) har känning efter en match och massa träning behöver ju inte betyda något men kan ju vara en indikation till att mina farhågor blir sanna.,

Vidare vill jag bara säga att vår publiksiffra igår var pinsam, tycket klubben gjort bra marknadsföring för matcherna men folket i regionen är jävligt trötta helt enkelt. Hoppas det blir bättre under säsongen vi behöver nära fullbelagt varje kväll för att växa ekonomiskt.
Låst ämne

angeroath: Håller inte alls med dig angående publiksiffran.
Det är träningsmatch vi pratar om. Mot finskt motstånd dessutom.
Jag tycker publiksiffran var hur bra som helst.
Mycket högre än jag trott på förhand.
Låst ämne

Röda Tallen: Man får tycka andra saker än mig. Jag tycker att under 3000 är icke godkänt om vi så hade mött Pantern. Fler än så borde va intresserade av bygdens lag.
Låst ämne

Röda Tallen: jag tycker också att det var okej med folk. Kuben - AIK drog ju hyfsat med folk plus att det är match ikväll också! Nä det är för tidigt på säsongen, men jag tycker nog att det verkar finnas ett intresse för laget.
Låst ämne

Forsmark och Eronen känns inte optimalt. Inte dom snabbaste, och blir omställningar likt igår, så hängerdom inte med riktigt. Dock svårt att få ihop backpar. Är väl bara Nässen och Pilö som är rappa, Svensson ganska.
Låst ämne

angeroath: Ja jag är rädd för att säsongen kan bli en riktig kalldusch för oss med Olli vid rodret. Och det baserar jag verkligen inte på de här två matcherna, jag sticker ut hakan och säger att han blir förste SHL-tränare att lämna. Det är lite neandertalarhockey man ser, ordet "naivt" har fått fäste i min hjärnbark
Låst ämne

mikenomad: Tokfrans! :-)
Låst ämne

kulltorp: 😂
Nä jag är seriös. Men det är klart, ser det förjävligt ut därute så är det bara för Olli att skrika 10 "FUCKING" till och för spelarna att brösta upp sig så kanske det löser sig 🤷
Låst ämne

mikenomad: Lite Juniorhockey-vibbar fick man allt av matchen igår ifrån våran sida, helt klart. Blir spännande hur det står sig i SHL när man förmodligen inte är såhär nedtränade och orkar mer än 15 minuter.
Låst ämne

kulltorp: Dock ska jag tillägga att jag skarpt gillar två saker som fått stort genomslag med Ollis inträde;
Pratet om höjd kravbild och pratet om att våga utan att vara rädd att misslyckas. Samt att dessa två parametrar till synes inte står i motsats till varandra
Låst ämne

« · 2721977 · »