1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590625 inlägg · 6217 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13

« · 1087043 · » Till forumet

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
nixXz: men va faan?? Kom igen..
Kommentera

Jag ser inte matchen. Är det befogade utvisningar? Jävla finlandsfärja till back.
Kommentera

Herregud....
Kommentera

nixXz: Är det 5e raka eller nåt, patetiskt med intervjun med Challe om utv och killarna fortsatter att ta utv i parti och minut....
Kommentera

Ambroo: Utv fortsätter för våra kära backar..suck..
Kommentera

73Sjöbba: Sjöbergare verkar rent generellt vara lindragare;-)
Kommentera

Ser bra ut an sa lange :)
Kommentera

RED DEVILS: man skulle ju kunna anställa en PT under försäsongsträningen och sedan ta in honom vid behov.
Kommentera

dr-nix: En frölundaspelare ställer sig framför mål när backe blockerat pucken, Moe trycker honom ifrån målet och får en handske i ansiktet. Moe sträcker ut händerna och tittar på Sjöberg som står 1 meter ifrån situationen och visar med kroppsspråket att det var "kamp om pucken" eller nåt sånt.

Vad jag menar är bara att om Moe slagit tillbaka så hade Sjöberg varit tvungen att plocka ut båda för Roughing. Det är en sån där situation som händer nån gång varje match. Men Sjöberg, som nu försöker hålla en stram regeltolkning, vad gäller hakningar och fasthållningar, missar att det finns 178 andra sorters förseelser som renderar i 2 minuter i utvisningsbåset...
Kommentera

KniveN: du är fär go. inte anställa någon jävla gym PT???

Konstigt att han lyckades laga Pärssinens rygg, i sista stund när han precis skulle lägga rören på hyllan.

Men det är klart det var ju bara en jävla gym PT.

VAKNA!!!
Kommentera

73Sjöbba: Eller: den här gånger? ska det stå
Kommentera

Olle: Väl skrivet. Det är liksom svårt att inte hålla med och det blir svårt att föra debatten vidare.

Hade Moe slagit tillbaka så hade det givetvis blivit en två och kanske, men bara kanske, så hade han fått med sig Kahnberg(?).
Kommentera

Ambroo:
"Har den här Sjöbba också snortat koks?"

Vad har jag sagt nu igen?
Kommentera

Olle: jag måste ha missat något, vad hände?!
Kommentera

Olle: Jag tycker det är förvånande att Sjöberg tillåts döma ES. Han blev ju degraderad ifjol och fick endsat döma i Allsvenskan.
Kommentera

Av ren nyfikenhet, ni som ser matchen. Vad hade hänt om Moe slagit tillbaka framför egen kasse?
Kommentera

Bragd-Birger: Håller med angående Wandell och Pyörälä, undrar hur en kedja med Pyörälä-Wandell-Pärssinen skulle funka ?!
Kommentera

Ok för onödiga/ovärdiga utvisningar, i övrigt en sympatisk period.
Wandell och Pyrret är löjligt klockrena ihop. Trist på hoppucken samt Tenkrats chans. Med maxflyt hade det kunnat vara 0-3 redan där.

Frölunda öppnade riktigt bäscht. Såg ut ungefär som Timrå ser ut när man vaknat på fel sida. Utvisningarna dock en skänk tebaks i matchen. Allt för generöst, av såväl Timrå som domaren.

Riktigt intressant fortsättning. Jag vill se Timrå fortsätta på den strikta, men ändå frenetiska vägen. Disciplin vad gäller onödiga förseelser dock. Sen om det räcker till poäng är en helt annan sak. Beror lite på hur mycket Nubben-Boyz kan varva upp.
Kommentera

Ambroo: Om Sjöberg skall vara den paragrafryttare som han försöker vara så är det ju extremt viktigt att han också är konsekvent. Tyvärr lyckas han fortfarande, som alltid, bara utmåla sig själv som en idiot. Moe trycker bort ett grönt kräk framför mål och får en näve i ansiktet och sjöberg viftar bort det. Samtidigt när han tar ut Lotvonen så ser han ju hur frölundaspelaren håller i klubban, där måste han kunna visa lite pundus och ta en dubbelutvisning.

Det finns absolut inte någonting som talar för att våra svenska domare kan axla det ansvar som krävs för att döma på den här nivån. Se en match från NHL och se hur det är meningen att man ska döma med den nivån som gäller, dvs hakningar och fasthållningar.
Kommentera

nixXz: Jaha ja haha
Kommentera

Lehtonen gav beröm till Moe, både han och Erixon glädjer mig. Det är roligt att vi fått fram två egna produkter som kan bli riktigt bra.
Kommentera

Ambroo: Ser inte matchen så jag vet ej, men om man utgå ifrån hur dom spelat innan.

Men det är juh grymt skönt om dom spelar bra på plan idag.
Kommentera

nixXz: Vem av dem är onykter?

Jonsson har förövrigt varit klockren i övrigt och den sista tvåan var ju som sagt inte ens utvisning.
Kommentera

Tur att Backlund är bra idag! :) kan det vara för de nya benskydden?;)
Kommentera

Har den här Sjöbba också snortat koks? Ok att det tre tidigare har varit utvisning, iaf två av dem, men den här sista är ju inte ens nära! Man måste få lyfta klubban...
Kommentera

Våra super backar som tar utvisningar
Kommentera

Tikinmyheart: Helt sjukt... Dom spelar ju jätte bra men dom hinner aldrig spela tack vare att boxplay tar all tid,,,
Kommentera

Ja det är helt sjukt. Måste hålla sig på isen!
Kommentera

Tikinmyheart: 4:e raka..
Kommentera

Nu får de fan sluta att ta utvisningar, det håller inte. Tredje på raken och alla från backarna.
Kommentera

tikrobin: Får man lägga ett sent tips så blir det 2-2 eller 3-2 till något av lagen-...
Kommentera

tikrobin: har dom inte tagit bort det?
Kommentera

Btw, ingen som råkar vilja dela med sig av en internetsändning? Om det är någon som har köpt en.. Har riktigt dåligt med ekonomin just nu, mina herrar ;) I'll buy you back! :)
Kommentera

Rooster23: Den utvisningen är iofs ett skämt, våra svenska domare är undermåliga. Synd ändå eftersom det tog bort allt momentum som vi hade i inledningen.
Kommentera

Tänk att Lotvonen måste ta minst en utvisning i varje match. Han är gammal, trött och sååååå långsam.
Kommentera

Nu ska vi vara positiva här!

Gogogo..
Kommentera

Bra jobbat. Utvisning igen.....
Kommentera

Olle: Det luktar vääääldigt bra i alla fall;)
Kommentera

Sänder dom inte matchen? har letat igenom hela kanallistan, hittar den inte..
Kommentera

Härlig start i alla fall!;) hoppas det håller i sig!;)
Kommentera

John K: "Hur som helst," skall det naturligtvis vara.
Kommentera

Jensen_12: Bra att du är på plats, stötta laget i vått & torrt!
Skrik lite för min räkning också.
Själv kommer jag inte ens att kunna se matchen på O'learys. Jag skall på en tillställning där vi inte kan se på TV eller lyssna på radio. Jag kommer att beställa SMS-rapporter av någon bussig kompis.
Hyr som helst, Lycka Till i kväll!
Kommentera

hovhas: uppvärmning är till för att mjuka upp muskelatur och leder för att minimera risken för sträckningar, en uppvämning görs bässt genom lätt utröttning av muskelaturen dvs man jobbar försiktigt med med kroppen, med en följd av att presstationsförmågan sjunker något..

Knylan: om du vill stilla din nyfikenhet tills på Lördag så får du veta det då..
Kommentera

Knylan: Satsat mer på uppvärmning, uppvärmning syftar till att öka prestationsförmågan och minska skaderisken!
Kommentera

Knylan: Enligt hörsägen skall det vara det att "Tårtan" kör samma upplägg med fysen på alla i truppen bortsett finnarna. Man har alltså inga personliga "menyer". Men huruvida det är sant eller inte låter jag vara osagt.
Kommentera

Av ren nyfikenhet. Vad har Thordan gjort för generalfel i försäsongsupplägget? Som berättigar avsked från Timrå IK? Vad skulle ha gjorts annorlunda?
Kommentera

dr-nix: Bra ide men tyvärr en erfarenhet som inte kommer att funka, då den som har komplementet troligen har större kunskap om träning än dagens fystränare, Om jag säger som så det har provats förut, och det funkade inte men så får klubben så leva med skadorna med
Kommentera

dr-nix: Vill fortfarande inte se en "gym PT" träna Timrå. Tycker för övrigt att det är tid för Tord att sluta...
Kommentera

KniveN: tror du missuppfattat hela grejjen. Man har alltså kvar Tord som fystränare t.ex. och anställer Öhgren (eller motsvarande) som komplement.
Kommentera

« · 1087043 · »