1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592065 inlägg · 6217 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27

« · 1406441 · » Till forumet

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
RubinCarter:

Otur med skador kan alla ha, knappast Linkan eller TJ:s fel. Eller hur?
Kommentera

Frella: Lite av saken är väl att vi har inte ens har fått våran "1:a back". Vi har istället 8 backar varpå ena är på tryout ist för en 1:a back och vi har två skadade så inprincip har vi just nu 5 ordinarie backar på isen.....

Tur med bredtrupp -.-
Kommentera

Har man värvat 57 spelare på 3 säsonger så blir det så här. Det finns ingen röd tråd längre. Allt sker på chans, kortsiktighet verkar vara ledordet numera.

Kontinutet?

Känns väl investerat att man köpte sittplats i år igen för 5200 kr, när man kan betala in sig för en hundring på ståplats och sätta sig på platsen bredvid min, för det kommer vara många tomma stolar framöver.

Vi är Sveriges mest oproffsiga hockeyklubb.
Kommentera

Frella: Challe står fortfarande på Modos lönelista så ytterst tveksamt att dom släpper honom till Timrås bås
Kommentera

Foyn: Problemet med att värva blir väl då att vi tvångsdegraderas efter att ha visat upp minusresultat igen. Fast vi har ju en chans kvar kommande säsong om vi blåser det egna kapitalet i år :)
Kommentera

Skarin: Jag kan nog tänka mig offra Jonte för att plocka in Challe igen i brist på andra vettiga alternativ. Att vi har det här försvarsspelet kan inte bara vara spelarnas fel. Vi har ju inte sämre backar än t ex Växjö men där var det stängt framför Gerber märkligt nog.
Kommentera

Foyn: Se där, se där.
Kommentera

Foyn:

Härligt Saida
Kommentera

Jaha så var det min tur....Som tur är så kommer inte denna säsong som en överraskning för mig då man länge kunnat se föreningen misskötas. Ifjol fick jag lite insyn hur det sköts ekonomiskt och organisatoriskt och det var fan inte roligt! Att sen se TJ stå och grina på en upptaktsträff hur små medel Timrå har är fan så jävla patetiskt att man baxnar!
Det fuskas så jävla mycket med spelarrekryteringar, arena, souvenirer och dyl, att jag inte vet vart jag ska börja?
Timrå IK som förening förtjänar att spela i AS! Inte vi supportrar dock som sitter/står och ser laget bli förnedrat!
Det som retar mig dock är förmodligen kommer man höra den där jävla trumman och klacken köra "Vi är Timrå å vi ger aldrig upp" på torsdag vilket måste vara riktig humor om kikar på kvällens match....

Näh...Timrå har fortfarande chansen. Men då måste det ske förändringar i ledning samt att man måste låna pengar och värva nya spelare. Vi kommer bli jumbo i år men vi kan klara KS med att värva.
Kommentera

Smokey: Ja, det är den stora frågan så att säga. 49 omg kvar till kvalserien.

Nu har vi en hel femma(!) på skadelistan vilket är på tok för många. Att vi blir drabbade hårdast av alla år efter år känns riktigt pinsamt. Nu skäms jag på riktigt. Men undra om det ens spelar någon roll? Detta lag får mkt, mkt svårt att klara en kvalserie oavsett.

Därför behöver vi hålla oss så gott som skadefria samtidigt som det måste förstärkas under säsongens gång. Om nu det ens är möjligt. DÅ kan vi klara en kvalserie. För jag antar att Timrå IK redan nu börjar fundera i dessa banor bakom kulisserna. Det finns en bra scout i Allsvenskan förresten. Han heter Challe Berglund. Han delar säkert med sig av en hel del till TIK, det tror jag.
Kommentera

Bragd-Birger: Brukar ju vanligtvis vara löjligt dåliga publiksiffror mot LHC. Vad är det på tosdag om man inte räknar redan sålda sponsorbiljetter? Dessa platser som f ö gapade tomma redan i lördags.
Kommentera

Skarin: Nja... Delar av 80-talet var väl ingen höjdare... Då hade Timrå typ hoppat från 10:an och glömt att basängen saknade vatten.

Nu känns det som om vi repat oss en del och åter klättrat upp i hopptornet och riskerar bli iknuffade av ett troll som bryter på värmländska, och av en solarietomte...

Frågan är om Nubben själv kan fylla basängen med så mycket vätska att man överlever själva fallet...
Kommentera

Det sjukaste i sammanhanget - det r i k t i g t sjuka - är att man nästa match kommer att sitta med fjärilar i magen igen, hoppandes på mirakel.
Nu är jag blott en internetsupporter i Stockholm, men jag vill bara säga till er som är på plats nästa hemmamatch, och matcherna efter det: respect. Ni är värda betydligt bättre.
Och ni är fan så mycket bättre än många av oss härinne.
Kommentera

bobrov: jo, så har även jag förstått det hela.
Kommentera

RocknRolf2: yep . mot tre raka vinster så är vi med igen
Kommentera

Värvar man rejects från andra föreningar, kryddar det med 2 spetsspelare som måste undra var dom hamnat ja då går det som det går.
Ett studiebesök hos de två nordligaste lagen vore kanske på sin plats.

Detta lagbygge luktar kvalserie, degradering, dåliga publiksiffror, minus i ekonomin m.m. Vem är ansvarig? Spelarna, tränarna, sportchefen(om det nu inte bara är en titel) Klubbdirektören eller ordförande?

Årets upplaga av Timrå IK kan väl inte kosta mer än fjolåret eller.... jag menar hur mycket blöder föreningen ekonomiskt egentligen då det verkar som om två sponsorer såg till att överskottet blev 400 000 kr!!!!

Nåt måste i a f hända och det snabbt om viljan finns att spela ES kommande år.

Tittar man på laguppställningen så kan i a f inte jag bli förvånad att det ser ut som det gör...

Men på torsdag då drar jag till arenan med förhoppning om att kvällens insats aldrig mer kommer att upprepas.... fast jag tvivlar lite grann... på att det går åt så där väldigt många korvburkar....

Ja man drar väl till med en klassiker: KÄMPA TIMRÅ
Kommentera

RocknRolf2: Amen.
Kommentera

Johnny Bravo:
Ska bli kula tt se om TJ besvarar mitt brev.

Jag har varit uppriktig och sagt vad jag tycker om resultatet hittills.
Kommentera

Skarin: Bra. Jag sover lite bättre om natten om han har dåligt pröjs. Nu tar vi nya tag.
Kommentera

Sune: Pissa o gå o lägg dig tokfan !
Kommentera

Detta är väl TJ´s sista år så han lär nog skita rätt mycket i hur det går för TIK i framtiden.

Skulle laget kunna hitta en Popovic-typ som håller låda i båset skulle jag vara nöjd, spelarna ska faan inte våga sätta sig på bänken för att ta några andetag.
Denna bittra värmlänning blir jag bara frustrerad över.
Kommentera

RocknRolf2: Personligen tycker jag inte det är fel att Nubben är tillbaka i föreningen. Jag är övertygad om att han kan göra mkt gott för föreningen.
Linkan däremot skulle aldrig varit här, han har bevisat att han inte är kompetent nog att vara SC i ES.
För Timrås bästa skall den karln hålla sig så långt borta från klubben som möjligt.

Är också helt övertygad om att det finns strikta anledningar värför nubben inte är SC i Timrå detta år.
Sedan tror jag inte det finns en tränare i världen som kan trolla fram mirakel av Timrås backar.
Kommentera

bobrov: Kanske kan ligga något i det där.

Smokey: Visst var det bättre förr?
Kommentera

Skulle man värva om det här laget skulle man satsat på allsvenska grabbar som inte fått chansen istället för ES-etablerade medelmåttor som Torp, Bagarn, Hedman, Hedin, Hedström mfl. Billigare och med samma utfall. Skillnaden hade varit att vi kanske haft råd att värva mer spets att fylla ut med.
Kommentera

www.youtube.com/watch?v=WCmAgBRr8Ec

"Det är ingen som dör av ett felpass..."

Ja frågan är ju om inte föreningen sakta men säkert håller på att dö av det spel man visar upp just nu och felpassen hjälper ju inte direkt...
Kommentera

Sune: han är ju redan här .. Pierre heter han
Kommentera

Jag tror på detta TIK-lag. Kan bara den där klassbacken som skulle vara på plats vid första isträningen komma så blir nog det här bra ska ni se.
Kommentera

Står man nära fläkten när skiten träffar den blir man smutsig.
Timrå IK med Perra i båset o med TJ o Linkan i ledningen är en bortglömd bajsblöja under soffan. Vi har vädrat och vädrat men stanken har suttit kvar. Vi har kollat om vi släpat med sig hundskit in under skorna, från gatan, men skiten har hela tiden legat gömd.
Det ÄR Timrå.
Det är Timrå när Timrå är som sämst, som vidrigast.

Det är en stor skam att det i det här laget, där alla talar högt om moral, dygd, heder och värdighet, så är de flesta lögnare med skrupelfria stenbitar till hjärtan!
Det är inte fansen som dödar Timrå IK.
Jag förstår att en del orkar garva åt allt detta. Jag förstår att många känner vattnet rinna ner längs sina kvarnar.

Jag själv är bara oändligt sorgsen. Inte särskilt arg eller upprörd längre, bara mycket sorgsen. Ledsen som man sade förr, när man var barn och fortfarande vågade visa att man blivit sviken eftersom man som barn alltid utgår ifrån att människor vill en väl…

Jag har stått på barrikaderna för det här skitlaget sedan 1978.
Sen jag var 10 år har jag ägnat flera av mina vakna timmar åt att älska Hockeyn o Timrå IK. Jag har baske mig stått när de andra fallit.
Jag har stått ensam i vågrätt ösregn. Jag firade hårt o länge när vi gick upp.
Jag har förälskat mig hårt och för alltid.
Timrå IK, därför att jag är lycklig när jag är ser dom, för att det ibland känns som om jag sluter samman när jag är i EON.
Det har många ggr varit som en nyttig och ljuvlig drog mitt i livet.

Men nu är det som om det är en riktigt stor bauta spik i den Timråitiska hockeykistan.
Frågan är nu om vi som fortfarande älskar Timrå IK orkar bända upp låsen och hångla upp det där gamla liket?

Jag älskar ju henne. Jag älskar den där kroppen. Jag älskar henne med allt jag har.
Nu är det som om hon åter igen vaknat upp bredvid en främling med trosorna på huvudet.
Jag är en bedragen älskare, och det svider hela vägen in…

Hur mycket orkar då Timrå IK? Är det dött? Lever liket?

Idag vet jag inte. Jag känner bra en stor tomhet och en, djup uppriktig sorg över att min kärlek uppenbarligen inte är besvarad.

Skäms, era.........!
Kommentera

fan nu e de min tur att säga sluta gnäll, vi har det laget LINKAN ger oss
Vi e ju bäst i stan iallafall alltid något
Kommentera

Bragd-Birger: Vi borde fan värva Joe Labero som ny tränare...

Orka!
Kommentera

Taurus: Vad jag kan minnas så är "Nubben" avlönad av FHC ? och dom vill inte att han kliver in som Sportchef så länge dom bet. hans lön, rätta mig om jag har fel?
Kommentera

Nubben som tränare? Eh, ok. Låt oss se vad han bidragit med sedan återkomsten till Timrå som gör att vi med fog kan fantisera om honom som frälsare:

- Hjälpt till att ta hit Friberg
- Förespråkat värvningen av Hedman
- Sannolikt haft ett antal fingrar med i återvändar-värvningarna Bagarn, Haggan och Hedström
- Varit ansvarig för 'spelarutveckling'
- Haft ansvar för att coacha backarna

Heavy shit. Det ser ut som att Nubben har kvar sin Mojo och inte, som elaka tungor vill göra gällande, desperat famlar i det förflutna efter den fingerspitzgefühl som funkade senast 2006.

Men, det är min åsikt. Ni som vill att han ska a) bli Timrås näste sportchef, eller b) Timrås näste huvudtränare får gärna motivera.
Kommentera

BlackBay:

ja, nåt mycket mera kan det fan inte vara
Kommentera

Taurus: En scouting bestående av en fin mix av Elitprocpect.com och några Youtube-klipp........
Kommentera

Timrå, så slätt, så grått o så kasst.

Perra, bör stiga av om han har någon självinsikt, han kan inte coacha i år heller, Bagarn i PP, what?

Jocke Lundström, ingen hjälp alls av backarna men precis som de sade i Hockeykväll så ska den hetaste stå oavsett, alltså Riddarn.

Vampola, nja, nästan så man vill ha tillbaka Hirscho som i alla fall kunde snurra sig in i offensiv zon. (nu kanske jag tog i)

Jokela o Kolan är inte sämre än dagens backuppsättning, tyvärr.
Nr 3 och 71 skulle inte klara allsvenskt tempo ens.

Skador , skador, skador.....

Blir det 4000 på torsdag är det bra, vem hade trott det innan säsongen började.
Vad kostar detta publiktapp, pengar motsvarande en klassback?

Tack o hej Elitserien.

Grattis Giffarna och Dragons m.fl. som det kommer regna sponsorpengar över nästa år.

Bra jobbat alla ni som jobbar inom Timrå IK - sök nytt jobb i tid bara.
Kommentera

Smokey: vart ringer man för att nå stödlinjen?
Kommentera

Är det en tanke, eller vad beror det på att Kvinnofridslinjen har en fet reklambanner här på HS?

Kan 020-505050 vara kvällens hetaste nummer i Linkans Mobil?
Kommentera

RocknRolf2: Nu trivs du va? *ironi* Nu är det rock n roll time för dej, Roffe. Ut med det bara. Men skit ur dej rätt saker och lägg inte fokus på fel skit.

Jag syftar så klart på Nubben. Jag tänker inte debattera detta något mer, men en sak måste jag få skita ur mej. Jag tror inte han tjänar så bra i Timjå. Jag tror han har en usel lön från just Timjå IK. Timjå kanske inte ens behöver betala honom.

Nubben är inte sportchef utan assisterande tränare. Ska väl försöka utveckla spelare också är det tänkt. Tre "tränare" har alla lag nu mera.

Så där. Nu är det fritt fram att fortsätta skita. För nu är vi nere i skiten på allra största allvar.

Tar vi noll poäng denna vecka, då kan väl inte dr Perra få vara kvar? Vad kommer hända framöver? Hur vänder man det här?

Det är lite väl långt till kvalserien för att redan nu prata om att värva inför den, men ändå.

Just nu har vi 5(!) st spelare på skadelistan. En hel femma.
Kommentera

Frella:

Ja, eller varför inte Kenneth Kennholt!!! ;)
Kommentera

73Sjöbba:

Ja, och typ Jokela, Hirschan, Kolan och Lundmark som varit svindyra, men antagligen helt oscoutade och inte bidragit med ett jävla dugg. Därav är Tiks ekonomi i botten!!! Stark jobbat!!
Kommentera

RocknRolf2: Du är då en väldigt bitter människa som alltid verkar leta nåt att klaga på. Skulle man för skojs skulle ögna igenom din historik här skulle 99% av kommentarerna innehålla nån form av klagomål

Visst Nubben gjorde en miss förr men fakta kvarstår, han skapade ett lag som utmanade "de stora" under flera år o när han lämnade började allt barka åt skogen med Timrå..... måhända att han inte skulle lyckas med samma bedrift igen men att kastbyta Linkan mot Nubben skulle nog åtminstånde dra upp oss från bottenträsket till att börja med.
Kommentera

Smokey: Int är det bra, som Edwall sa, men vad ska man göra? Tycker man ska ha behållit merparten avfjolårstruppen men även den var svag och föreningen går backär det svårt läge. Linkan är sportslig ansvarlig med värvningar mm men det är styrelsen med TJ i spetsen som är ekonomiskt ansvarig, är själv en slags VD eller VV i BRf föreningen och styrelsen har alltid den ekonomiska makten så är det. Vad göra nu? Tror fler kan få lämna,ledning och spelare inräknat även om det återstår mycket så ekonomin A och o Tack för ordet herr ordförande..
Kommentera

73Sjöbba: Hedin, Torp och Dahlroth skulle inte gå in på tre backpar i Sundsvall i dagens läge. Ge mig Mats Hansson!
Kommentera

RocknRolf2:
Dra inte in Hahl i det här han är borta och behöver inte kännas vid.
Däremot ska ALLA som jobbar inom hockeyn rannsaka sig själv ang. denna start.
Det likna det som Frölunda gått igenom underv ett antal säsonger, så vi behöver inte upprepa deras misstag.
Kommentera

BlackBay:

Tror att det blir på den sistnämndes bekostnad. Som tränare tror jag inte det finns tillräckligt med kött på benen
Kommentera

Timrå Icon: Kolla med Perra. Han är den som ser mest dimmig och drogad ut i Timrå.
Kommentera

Timrå Icon: koka och spänn upp en ådra.
Kommentera

RocknRolf2: Jag kan inte spelet bakom kulisserna. Vilka spelare har kommit in sedan Nubbens inträde? Pierre Hedin? En av dom bättre backarna i Timrå i dagens läge.
Kommentera

Simmalugnt: Han är som en politiker ungefär - slingrar och har sig och slipper undan ansvar i slutändan. De som får ta skiten är FOLKET/supportrarna. Ledarna och spelarna horar sen vidare utan nån som helst skam i kroppen......
Kommentera

BlackBay: 20 insläppta på fem matcher och fyra i snitt. Kan bli lite kämpigt om vi måste göra fem mål för att vinna matcher.

Kom in sent i sändningen så vart var Hagos?
Kommentera

« · 1406441 · »