1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587652 inlägg · 6217 ämnen

Frölunda - Timrå IK 2006-10-03

« · 760124 · » Till forumet


Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Men titt! Nu slipper vi alla vara oroliga och framförallt Ann slipper uttrycka känslolägen inom stjärnor. *glad*
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
74050: slappna av det är 40+ omgångar kvar..
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
gud: Oj! Visste inte att jag inte fick skriva här. Förlåt. Ville brara gratta till guldet.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Fet-Ecke:
Håller med dig jag...
Man måste väl ändå utgå från att hockeyspelare inte är rent ONDA..
Man kan väl ändå inte tro att Martin Plüss ger sig in i situationen och på några microsekunder fattar beslutet.... "nu skall jag trycka in han i sargen så att han blir förlamad för all framtid"...
Näää!
Snarare är det en fråga om att inpränta i spelarnas medvetande att det faktiskt kan vara farligt att spela hockey..
Att ett ögonblicks felbeslut kan kosta en medmänniska livet.
Klockan 18:59 i går var både Plüss och Sanny två medmänniskor... På kort sikt gäller matchen 1, 2 eller tre poäng.. På lång sikt är det faktiskt en förgylld plåtburk man kämpar om..
Att tänka sig att någon medvetet går in för att knäcka någon annans nacke för detta är befängt..
Till o med Todd Bertutzi har insett detta...

PS...
Min högst personliga åsikt är att han inte skall stängas av.....
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03

mattias - 74:

Frölundaiter är flugviktare..

Annars så kan jag delge er att det är mycket trevligt att vara TIKARE idag i Götet..Har varit ut en par svängar idag och givitvis så har man passat på att glirat alla som man har sprungit på...Och som ÖDMJUK jag är så kommer jag att glira allt o alla hela dan..

FORZA TIMRÅ IK..

Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
gud:

haha 132 kg?? Jävla flugviktare =)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Danne_l: Nu tycker jag att vi lägger ner snacket om att medvetet skada eller ej! Sanny kom undan med blotta förskräckelsen och verkar klara sig utan några men. Skitbra! .... då låter vi det spelade vara spelat och vandrar vidare mot målet: SM-bucklan!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03

Swordster:

Och du ska inte göra Danne förbannad..Han är 2.10 hög och han väger 132 kg och det är bara muskler...Fast han luktar lite konstigt;)

Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Swordster:

Okey, ett sista svar får det bli då:)

När han hakar där är ju knappast planen att han ska få sin motståndare in i sargen med huvudet före. Men jag håller med dig, bort med den skiten.
Men därifrån till att påstå att Plüss medvetet försökte skada är vägen lång. Och såna påståenden gör mig förbannad.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Danne_l: Visst ser det otäckt ut och var en fruktansvärd upplevelse för såväl pubik(både i sofforna och på plats) och för spelare i båda lagen och naturligtvis för Sanny och Martin .Men jag håller faktiskt med..tror absolut inte att han gick in för att skada Sanny medvetet.Nu fick det ju som tur va ett "bra" slut även om vi lär sakna Sanny på isen några matcher.Vi får se det positivt...han hade kunnat varit ett vårdpaket vid det här laget om det velat sej riktigt illa...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Danne_l: Till viss del kan jag hålla med dig, om det inte varit för den första hakningen som får Sanny ur balans. Den går inte att snacka bort, och jag tror inte att det övriga hade hänt heller utan den.

Bort med alla hakningar inom hockeyn var det inte så det hette innan säsongen, dax att värkställa det nu.Domarna har blivit sämre på att ta ut för hakningar för varje match som gått.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03

74050:

Lugn o fin nu..Att du väljer som Brynäsfan att skriva att TIMRÅ IK har dödat ES är bara korkat..Vi flesta härinne på TIMRÅS GB inser att det bara har gått 6 omgångar och det är otroligt mycket mer kvar innan vi kan summera säsongen..

Men jag kan berätta för dig att vi TIMRÅ IK fans är mycket glada över att vi leder ES men i slutändan så är vi också jävligt glada över att vi har en chans att få lira slutspel denna säsong..

När/om slutspelsplatsen är klar så kan vi snacka om lycka till på vägen till SM-Guldet...Jag hoppas att du kommer in och upprepar den frasen då/om det är klart..??

Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
diffe:

Tyck vad du vill grabben, men bilderna ljuger inte. Tackling i ryggen? Njet. Olyckshändelse? Jepp.
Till och med era egna spelare och ledare är inne på samma spår. Hade det vart en ful tackling är jag dessutom säker på att någon av era tuffingar hade gett sig på Plüss efteråt.

Slutdisskuterat från min sida.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
mattias - 74: Då kan vi stryka dem som guldkandidat,för vi vet ju alla hur dålig tippare du är:)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Danne_l: Ja det är väl klart att man går ut med att : Det var inte meningen att skada honom..
Men man vet vär man ska hålla igen!!!! Jag köper inte hans uttalande.
Bara en idiot skulle säga att det var meningen att han skulla skada sig!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
74050:

Jag blir glad om TIK vinner för jag har en slant på dom på Svenska Spel som Svenska Mästare :)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
kapten: Grattis Timrå! Ni har dödat ES redan efter sex omgångar. Lycka till på vägen mot SM-Guldet!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
kapten: okej, jag kan ha varit aningen het i tidigare inlägg, sjögrens tackling var inte direkt någon vanlig armbåge, men poängen är att ingen av Plüss och sjögren går in för att skada någon, dom blir för heta helt enkelt och det slutar i tragedi.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
kapten:

På nedan länk ger Plüss sin bild av gårdagens olycka...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Janken: Du kanske har rätt men rent spontant känner man att om Sjögren blev avstängd för en armbågstackling mot bulan Berglund så borde Plüss få något liknande, problemet är NÖTTERNA i diciplin nämnden.
Det skulle dock kanske vara bra med en avstängning så att man inte sattsar så jävulst i sånna livsfarliga situationer i framtidien.

Forza TIK
Ses på tåget till globen
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Efter att ha sett smällen flera gånger så kan jag inte riktigt förstå varför Plüss skall stängas av en match?

Man kan se det från två sidor...

Å ena sidan... så är det inget grisfult han gör.. Visst är det oförsiktigt att brassa in bakom en spelare mot sargen utan att bromsa upp. Det är ju en viss skillnad att tackla på någon som är vänd mot dig. Att brassa på utan att bromsa om spelaren är vänd med sidan mot dig.. Det är ju just därför checking from behind är ett regelbrott.
Nu är det maximal otur att båda tappar balansen och handlöst brakar in i sargen med Snny först. Hade någon av dem behållit balansen tror jag att det hade blivit 2+10. Jag håller med den som tidigare skrev.. "Hade Plüss varit en ful spelare så hade Sanny aldrig spelat hockey igen"

Å andra sidan.. Skall domarna sträva efter att få bort farligheter i spelet. Då måste man visa med straffskalan att det lönar sig att tänka till i "heta situationer" Att få spelarna att bromsa när dom ligger bakom en annan i riktning mot sargen.. Även om det inte är ett medvetet försök att trycka in någon i swargen så år det den som ligger bakom som är ansvarig..
Likadant som "hög klubba" DU ansvarar för vart din klubba är. Ingen annan..

Jag lider med Sanny....
Kände att trepoängaren blev lite "futtig" när man visste att The Captain låg med stödkrage i en ambulans..
Plötsligt inser man att det "bara är hockey" och när han låg där i blodpölen så blir man plötsligt varse att det är människor... dom där rödvita hjältarna på isen..
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
andyo: Nu verkar det om att du sover! ;)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Skönt att höra allt trots allt gick relativt bra....Men otäckt var det....*ryser*
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
FreddanVF: När faan blev en klockren arseltrycklare en boarding.??????
Vart är hockeyn på väg!!

Den var helt enligt instruktionsboken.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Långben: Näedu jag är sist idag, finns inte en sportkeps att ni tar mig idag!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
armhävningar nu!!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Tant-Gert: I helvete heller! Jag har sista ordet! =)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Bissett19: Låter bra, samtidigt kan ju hjärnskakningar vara knepiga historier, det gäller ju att ta det riktigt piano efter en smäll mot huvudet och se till att det inte
"tillstöter några komplikationer" som det brukar heta.

Sänder tankar om snabbt och komplikationsfritt tillfrisknande till Sanny och hans nära och kära (kan inte vara kul att som pappa se en sådan sak på säg ppv) och lagkamrater samtidigt som jag tar med mig vinsten och den i mina ögon smått sensationella öppningen i årets elitserie som dagligt balsam för själen. Ty alla tecken tyder på att solen kommer att gå upp även imorgon.

TG

(btw, ska man få sista ordet på hockeysnack gäller det att taktiskt avvakta tills övriga skribenter somnat ;) )
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Bissett19: Skönt att läsa!!! Jag fick "hjärtat i halsgropen" när jag såg bilderna på TV:n. Det värsta var nog att följa hela händelsen - det kändes som han låg kvar i timmar.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Red-line: Han verkar ha klarat sej bra enligt de senaste rapporterna,saxat från svenska fans:

"Frölundas läkare Lars Envall assisterade Timrås personal. Efter att Lindström körts iväg med ambulanstransport till Sahlgrenska sjukhuset konstaterade Envall:
- Det var en hjärnskakning, helt klart. Men han kunde röra på armar och ben. Han talade också men inte kom inte ihåg vad som hade hänt. Men han visste var han var någonstans i alla fall.
Hur allvarligt tror du att det är?
- Svårt att säga. Det är en hjärnskakning men jag tror inte det är något allvarligare. Han hade dessutom en sårskada i bakhuvudet. Han hade ju hyfsad koll med tanke på omständigheterna. Men han kunde ju inte rabbla personnummer direkt om jag säger så.
Kan du bedöma graden på hjärnskakningen redan nu?
- Nej, det är svårt att säga. Ett tag var det populärt att gradera hjärnskakningar på ett visst sätt men man gör inte riktigt så nuförtiden. Jag tror och hoppas inte att detta ska vara alltför allvarligt. Det är aldrig roligt när sådant här händer, avslutar Envall."
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Tant-Gert: Håller med dig fullkomligt. Låt oss tänka på Sanny istället för att tjafsa om vems fel det var, eller om det skulle ha varit matchstraff eller ej.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Tror frågan om det var avsiktligt eller ej måste avgöras på klassiskt vis, dvs genom att debattörernas pappor slåss om saken. Fair and square, inga hästskor, stekpannor eller knölpåkar, på Malands IP imorgon 13.00.

Mindre tjafs och mer blommor till Sanny är min melodi. Plüss får inga blommor men behöver heller inte ta med sig pappa för att slåss imorgon. Han sover nog inte så bra inatt, det är straff nog.

Jag kommer givetvis att fylla min handväska med golfbollar och agera enväldig dommare imorgon.

TG
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Helg Ernest: Det var inte matchstraff... Håller helt med er där. Vi drabbades av en likadan när Nicke andersson bjöd Per Ledin på en åktur. Det gillade alla utan domaren. Som för övrigt var sveriges sämsta - Christer Lärking
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
andyo: Svedbergs sk. bentackling kan man diskutera. Den var klockren höfttackling enl. regelboken. mao. inte matchstraff
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
andyo: Nej.. det menade jag inte. Men den på alavaara är i mina ögon en Boarding som inte ger något. Och en boarding som ger skada är = Matchstraff i mina ögon. Då reglerna säger klart och tydligt...

Du fick a förut här kommer b. Står i stort sett på varje utvisning inklusive hakning..

b) En spelare som med boarding skadar sin motståndare skall, efter domarens omdöme,
ådömas:

- Större straffet + automatiskt Game Misconduct penalty, (5+GM)

eller

- Match penalty (MP)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
andyo:

Jo...dock ska man väl tilläga att Sanny ofta har en förmåga att huka sig sådär när han ska sätta in en tackling på någon....tyvärr..
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Mange vs. Alavaara, borde varit en 2:a. Eftersom det var i inledningen, fel signaler skickas ut annars.

Svedda vs. Andersson, ingenting! Det är ju Nicklas som kör på Svedda...

Plüss vs. Sanny, definitivt 5+game. Punkt slut & Gonatt!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Helg Ernest: Själv är man ledig! =) Studiedagar måste ju vara bland det bästa som det här landet har som krav på skolorna ! =)

Fast jävlar! Imorrn missar man ju sin delikata lunch på 11,50kr!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Sune: Jo håller med.

Lika väl som att Sanny och alla andra spelare inte ska huka sig in i sargerna, så bör man inte i det läget som Pluss gjorde; använda Lindström som murbräcka mot en sarg efter att han fått Lindström ur balans.

Enda som man kan diskutera är Manges tackling, med tanke på det som stod i regelboken.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
orion: Är på väg! Gör det du med! Vi har jobb att sköta i morgon ( c :
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
FreddanVF: Jo Mange's går väl att diskutera hur mkt man ska tillåta. Det där är ju mkt svårare att bestämma. För man kan inte döma utvisning på en schysst tackling bara för att spelaren blir skadad, men inte en utvisning när spelaren klarar sig helskinnad.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
andyo: Ja den lilla puffen han får är verkligen stenhård. Det är Sannys obalans och framför allt deras höga fart som bidrar till att det blir så hårt. Hade däremot Plüss varit en "ful" spelare och tryckt till ordentligt. Då hade nog Sanny inte spelat hockey mer. Så jag skulle vara glad i oturen om jag var Sanny.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
andyo:

Jag uppfattar också som att han hakar honom först och sedan ger honom en lätt knuff framåt vilket blir rätt allvarligt eftersom hakningen redan fått honom ur balans...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Inte ser det vackert ut ivarjefall.

Cykla och vält!= God natt!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Helg Ernest: Efter att ha sett den där videon några extra gånger blir man bara ännu mer övertygad. Först hakar han Sanny så han tappar balansen sen suger han tag i honom å bjuder honom på en gratisresa till stjärnorna & änglarna. Tur att han hade en returbiljett bara...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
andyo: Jag tycker det var en tvåa. Men hade alavaara blivit skadad så hade även en ren tackling gett matchstraff så man ska inte stirra sig blint på om tacklingen är ren eller inte. Men som jag sa Plüss matchstraff är riktigt men Sanny borde inte spelat så huvudlöst vid sargen. Lite mer vett från båda så hade Sanny varit med på flyget hem ikväll.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
andyo:

Skitsnack! :)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Helg Ernest: Gå och lägg er 10 ggr!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Sune: Haha ja det kan man säga. Men nu lär han ju få spela mer iaf, hoppas han hänger med bara. Tycker han flåsar rätt bra dom korta stunder han är inne, speciellt mot Brynäs hemma sist.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Helg Ernest: Jag har redan sett det ur vinkeln som är från sidan alltså inte bakifrån. Du menar nog den som är bakifrån som där man inte ser hela situationen. Den från sidan som är filmad med C+ kamera reversed (det vill säga andra sidan) visar hela händelseförloppet från sidan. Och ja jag såg reprisen på säsongskortets repris sändning.
Kommentera

« · 760124 · »