1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590451 inlägg · 6217 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2003-01-30

« · 205322 · » Till forumet

Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
dr-nix: Lundin och Hanson tycker jag gjorde in stark insats, jäkligt kul att få se lite juniorer ute på isen...
Kapanen och robban var oxå riktigt bra ikväll..

Men en sak undrar jag bara vart har offensiven tagit vägen???
Defensiven var bra ikväll iaf...
Kommentera

ernie eagle:Var det något drag på Timrå klacken?
Kommentera

Vad bra det går när Tik är på tv:n, nej jag tycker att resultatet är bra med tanke på att dom är klar för slutspel samt att det är 7 borta från laget..
Kommentera

dr-nix:
Nu såg jag inte hela matchen, men Lundin tyckte jag visade framfötterna. Han borde få fortsatt förtroende.
Kommentera

The King:Kanske inte är så konstigt när man har så många spelare borta.

TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA!
Kommentera

timraande: Kapanen var klockren ikväll. En heroisk insats av Timrå. Dom var mer än bra. Äckligt disciplinerat spel som Timo Lahtinen skulle ha sagt. Fem poäng av fem möjliga ikväll till Timrå. Dom stod upp och stred. Synd bara att dom inte fick nån utdelning på dom chanser som vaskades fram. Tycker Timrå hade fler rena chanser än HV även om dom stundtals dominerade och vann skotten överlägset.

Nu tar vi med oss moralen tills på lördag mot MIF Redhawks och hoppas på att Nordgren, Crippe och Wallenberg kryar på sig och är fräsch och tillbaks i speldugligt skick.

HEJA TIMRÅ!
Kommentera

timraande: självklart har du en poäng där, men endå mackan och kompani fick iaf till några hyffsade anfall...

synd bara att inte frilägena satt.
Kommentera

timraande: Njae det la inte märke vid. Hördes äl lite grand då och då men jag var så fokuserad på matchen.
Kommentera

ernie eagle: Du får ju räkna med att Nike89 är ett barn (13 år)!
Han vet nog inte ens vem Jocke Nilsson är .
Kommentera

Helg Ernest:Jodå.Elev Vibacke 7c.Också finns det en som har spelat i Timrå.Du vet säker inte ens vem Peter Lund är.
Kommentera

ernie eagle:Vi får väll en rapport från SMÅLAND och grabbarna som var där senare på HS.
Kommentera

ernie eagle:

Liv dansar alltid för klacken efter seger, oavsett hur det ser ut. Sen att han blir extra glad när han håller nollan är väl inte så konstigt? Och varför kalla Davidsson idiot för att han tycker det kändes som att Timrå var tröttare? Har han fel? Det finns ju en anledning, som du nämner, men han har ju ändå rätt i det han säger.

I övrigt vill jag gratulera er alla till en MYCKET fin målvakt i Kimmo Kapanen. Han kan ta er långt i slutspelet framöver...
Kommentera

OskarB:Brukar Sundsvalls målvakt Jimmy Danielsson också göra.
Bara för att Kimmo är en diva som sticker till omklädningsrummet direkt efter.Men han är en hyffsad målvakt i alla fall.
Kommentera

Nike89: Hyfsad målvakt??? Det kan du inte mena, jämfört med Jimmy Danielsson är han ingenting. Vore det inte för att jimmy inte vill spela i timrå, så hade han varit klar förstemålvakt. Men nu lade Sundsvall ett mycket bättre bud så vi får hålla tillgodo med Kimmo till att Jimmy vill dansa i Timrå...
Kommentera

OskarB:
Tjaba.
Skoj att höra ett vettigt inlägg från en "motståndar-supporter".
Tror precis som du. (Se mina inlägg nedan).

Detta kommer att leda långt för TIMRÅ IK.

TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Kommentera

OskarB: Jag tycker bara att det var en onödig kommentar. Vilken idiot som helst som sitter inne på rättspsyk hade väl kunnat räkna ut det. Det är ingen värdemätare att slå ett Timrå med 8 man borta. Därför tycker jag det är pinsamt att se den totala glädje HV-spelarna visar efter matchen. Visst man ska alltid vara glad över en seger. Men man behöver ju inte överdriva betydelsen av denna match. Den mentala pressen låg ju faktiskt på HV. Dom SKA vinna hemma i Kinnarp oavsett motstånd. Det är deras inpinkade revir och när man då dessutom möter ett lag som knappt får ihop tre fulla femmor så ska det väl inte behöva vara så svårt.

Det är löjeväckande att se Liv dansa. Jublar han precis likadant över att hålla nollan om ni så möter Nittorps A-jun också?
Kommentera

hassebasse:

Det finns ingen anledning till "motstånd" mellan supportrar så länge matcherna inte pågår...:-) Knappt ens då förresten. Har haft en trevlig kväll där jag träffat gud, Jag, Red Eagle Jkp, Dysso och Et tu Brute. Vi kom bra överrens både före och under matchen. Återstår att se hur kaxig Dysso var i bilen till Göteborg...:-)
Kommentera

ernie eagle: Detta påminner mig om när Mattias Sunneborn hoppade längre än Mike Powell på en gala i Malmö för ett antal år sen. Sunneborn skuttade runt som en katt med senap i röven. Tyckte att Powell var kylig i tidningen, Så jävla långt var det inte. Har för mig att sunneborn hoppade strax över 8 meter då och powell var skadad eller nått...
Kommentera

OskarB: Sitter och blickar tillbaka på en av de värsta supningar jag varit på, och det var i Hv:s klubblokal för två år sen. Tyckte att det var bara legender där men dom var dåliga på att festa, Var bara tomas Nilsson som höll ut...
Kommentera

ernie eagle:

Jag tycker snarare det var en onödig kommentar av dig... Jag är ganska säker på att Davidsson inte har full koll på vilka som saknades i Timrå under matchen. Han såg till att ha koll på de som var på isen istället och gjorde iakttagelsen att Timrå tröttnade mer än HV. Han kommenterar inte varför, utan bara att så var fallet.

Sen att HV blir glada över en seger är väl inget konstigt? Särskilt inte med tanke på hur spelet har sett ut för laget på sistonde. Vi har släppt in mål hit och dit, gett motståndarna försprång på 4-5 mål. Spelat bra periodvis och katastrofalt periodvis. Jag tror det var oerhört viktigt för HV att få hålla nollan eftersom det är försvarsspelet som sviktat.

Du får gärna tycka att det är löjeväckande att Stefan dansar. Men NBS kräver det av Stefan och Stefan bjuder på sig själv. Han dansade till och med efter segern mot SSK, då han klivit av vid 0-4...:-)
Kommentera

Nike89: Skall jag vara ärlig så vet jag inte det !
Men det kan ju bero på att Timrå har ett lag i varje åldersgrupp.
Så det blir många killar att hålla reda på.
Kommentera

willysson: Ja precis. Jag missunnar inte HV denna seger. Inte alls. Men man behöver ju komma med klumpiga kommentarer och dansa "krigsdansen" för en vinst i serielunken. Jag menar hade det vart slutspel eller nåt liknande eller ett ordinarie Timrå med Nordgren i högform, Åkerblom med sin rutin och ett passningsgeni i Mille Lind då hade jag liksom inte sagt nåt - men nu?

Näe näe HV71 det är INTE SLUTSPEL än!

So take it easy!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

OskarB: Då ska fanimej jag dansa också när ni har Hassinen, Davidsson, Määttänen, Björn Melin, Jonas Esbjörs, Timmy Pettersson, Sahlstedt och Ahl borta. Gud vilken jättebragd av Timrå att spöa HV med alla dessa borta.

Det är ju en superduper insats. Kalas rätt igenom....ojojoj

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

ernie eagle:

Då har du ju haft chansen sen oktober med tanke på alla skador och sjukdomar som HV drabbats av...:-)

För övrigt spelar Jonas Esbjörs i Frölunda...
Kommentera

OskarB: Ber om ursäkt för vissa här som tydligen inte kan unna andra att glädja sig... Tycker snarare det är skoj att uppleva att man för en gångs skull kan förlora en match utan att det gör någonting. I 20 år har alla matcher varit livsavgörande för lagets fortsatta existens/avancemang till ngn högre serie etc men nu kan man bara slappna av och invänta slutspelet. Känns märkligt. Som Timråsupporter är man ju van att konstant lida...

Traffade du den berömda SMÅLAND? Vi är många som undrar om han är lika galen "live" som i Hockeysnack...
Kommentera

Helg Ernest:Han är väl på 15:e plats på¨den som spelat mest matcher i habbla habbla IK genom tiderna.
Kommentera

Redax 2:

Jag hade tyvärr aldrig nöjet att träffa SMÅLAND, han höll sig på läktaren matchen igenom. Jag fick nöja mig med en beskrivning av gud...:-)
Kommentera

Redax 2: Missunnar ingen att glädja sig över en vinst...... så länge vinsten inte kommer mot timrå, det handlar om sorg och smärta oavsett om det är en ointressant match eller inte..
Kommentera

willysson: Nja, jag är kanske fortfarande kvar i nykomlingsstadiet så jag kan acceptera en förlust mot HV borta. Måhända kommer det sig av att när man varit med om förluster i typ Pinbackshallen så känns det inte lika hemskt loosa med ett uddamål mot HV...
Kommentera

Redax 2: Har varit med om förluster på de mest mystiska platser runt om i/på Landet, men visst känns andra förluster värre än andra men det känns aldrig bra... Handlar om vinnarinstinkt...
Kommentera

willysson: Å andra sidan finns det vissa lag man på något sätt kan gratulera till en seger och andra man hellre skär av sig tungan än säger ett vänligt ord om. LHC, SSK och Luleå (Löven och Mora när det begavs sig) för att inte tala om MoDo (och Brynäs fram till förnedring i julas...) är lag jag på något sätt inte kan med (Antingen på grund av egna erfarenheter i hallen eller bara för att deras supportrar är jobbiga eller tränaren dum eller att de värvade en lovande Timråspelare 19-frösihjäl eller nåt annat gammalt groll...) medan HV och Frölunda är lag man kan vara artiga mot.

Hmmm, det kanske är ett åldersteckan att man inte letar upp första bästa Jönköpingsbo och slår på honom eller sätter sig och surar resten av kvällen...

I vilket fall tyckte jag Timrå föll med flaggan i topp och det är det viktigaste. Hade man spelat uruselt och förlorat med 7-1 hade det varit en annan sak...
Kommentera

ernie eagle: Känn lugnet nu grabben! Det gör väl inget att Liv dansar efter att ha hållit nollan! Det tillhör ju hans sköna stil! Inget mer tjafs om det nu.

Vi ses i ishallen din gamle gamäng! =)
Kommentera

Redax 2: Du har kanske rätt, men det finns fler lag som jag hellre skär av mig tungan än säger nått gott om, och det är kanske inte såå långt dit. Vet inte men, lite rätt har du...
Kommentera

Hemkommen från Kinnarps är det väl bara att räta på ryggen och gratulera HV. Tycker dock inte det finns någon skam i denna förlust. Timrå spelade ju med kraftigt decimerat manskap och de skötte sig bra med tanke på förutsättningarna tycker jag. Kapanen gjorde en del grymma räddningar, Robban kämpade och slet. Överhuvudtaget tycker jag laget kämpade bra och stod upp fast de var trötta.

Och för de som undrar kan jag tala om att "Söråkersmaffian" hördes och höll igång bra. Fin banderoll hade de med sig också.

Nu ska jag knapra halstabletter...
Kommentera

OskarB: Men snälla hockeyoraklet, det går inte att jämföra...

...HV:s trupp tillhör en utav de bredaste i serien, Timrå har inte alls
samma material att röra sig med.

Bara det att man tvingas spela med två junisar som knappt gjort ett byte på hela sässen säger väl allt, en av dem spelade dessutom forward (Mats Hansson) fast han är back.
Lägg till att landslagsbacken Martin Lindman spelade center så kanske även du förstår.

Kan också nämna att Kapanen går på smärtstillande, att Tommi Rajamäki spelade med värk pga lårkaka och att flera spelare kände sig dålig i magen...

...så skippa skitsnacket nu och få upp ögonen för nu måste du väl ändå se skillnaden...

Säger som en klock man en gång sade:

Ja men då sticker jag med proverna då!
Kommentera

SirPimme: Ja, om Timrå hänger med så här pass bra trots att spelarna fått lepra i knävecken, ser det ju iaf rätt lovande ut om man kan ställa ett friskt lag på benen till slutspelet.

Jag har sugit på slutspels-karamellen i evigheter nu, den vill liksom aldrig ta slut. Jag kan bara inte smälta att Timrå ska spela slutspel om drygt en månad. OFATTBART VAR ORDET!!!
Kommentera

Timrå behöver inte alls skämmas för kvällens insats. En helgjuten kämpainsats med tanke på alla spelare som saknades. Kapanen förstås lysande men även Markus Matthiasson, Henrik Eriksson, Robert Jindrich, Robert Carlsson och junioren Andreas Lundin gjorde helgjutna insatser. Jag är visserligen Luling men jag gillar även Timrå. LHF-TIK i SM-final!
Kommentera

Dream Team: Helt rätt, tycker att man trots dagens förutsättningar gjorde en bra match.

Hansson och Lundin klarade sej undan med hedern i behåll och det är bra att de får chansen.

Man kan ju inte direkt säga att uppehållet kommer olägligt, vilan kommer med all säkerhet göra gott så att man kommer in i slutspelet med friska ben, huvuden och magar...

...hoppas nu bara att Nubben lyckas skaka fram en center, mindre än 24 timmar kvar nu...

Slutspel - Ofattbart ÄR ordet!
Kommentera

Redax 2 skrev: "Nja, jag är kanske fortfarande kvar i nykomlingsstadiet så jag kan acceptera en förlust mot HV borta."

Du, det kanske är på tiden att man vänjer sig en aning! Nedan följer samtliga möten mellan lagen i Jkpg och då med hemmalagets målsiffror först.. Har "hockeykultur" dåligt minne, eller blundar man helt för verkligheten :-)

02/03, 1-0 (ES)
02/03, 4-3 (ES)
01/02, 5-1 (ES)
01/02, 6-0 (ES)
00/01, 3-1 (ES)
00/01, 5-0 (ES)
83/84, 6-5 (Allsvenskan)
82/83, 6-2 (Kvalserien)
82/83, 2-3 (Allsvenskan)
80/81, 5-2 (Kvalserien)
77/78, 1-7 (Kvalserien)
Kommentera

Et tu Brute: Du och Oscar B har nått fint tillsammans va...
Kommentera

Et tu Brute: Vacker statistik. Med mina 15 poäng i statistik gör jag nämligen snabbt en extrapolering och ser att nästa gång vinner Timrå! Hoppas vi således möts ngn gång i slutspelet... :D
Kommentera

SirPimme: Möjligen, troligen då något som du helt saknar...eller hur?
Kommentera

Et tu Brute: Rättelse: 1977/78 möttes dom aldrig, Timrå spelade i kvalserien men inte HV. Dom åkte ut mot Hammarby i playoff.
1976/77 däremot, då Timrå för andra gången kvalificerade sig för spel i elitserien, möttes dom (TIK-seger 7-1 i Jkpg)

1982/83 vann HV 71 hemma i Jkpg med 3-2, inte Timrå. TIK har bara vunnit EN match i Småland...
Vi snackar FETA bortaspöken som skräms..... Vi i Timrå vet, vi lyckades inte spöa Brynäs i Gavlerinken förrän i höstas, då hade vi försökt i 35 år...
Kommentera

Redax 2: Sannolikheten är väl stor att TIK vinner även nästa match i Timrå Ishall :D
Kommentera

Dream Team:
Kunde ni inte ha spelat oavgjort idag i alla fall så jag blivit några hundra rikare, fick in 5 av 6 i ett dubbelspel på lången.
Kommentera

Glenna11: Otur kommer sällan ensam, trots "segern" idag - SSK ner på 9:e plats i tabellen...
Kommentera

Dream Team: Jag böjer mig för säsongen som naturligtvis skall vara 76/77. En match där för övrigt en blott nyss fyllda 17-åring vid namn, Mats Näslund, krediterades för 1+1.

Men i det allsvenska mötet, 82/83, så vidhåller jag att TIK vann. Annars vann HV bortamötena i Timrå både i allsvenskan samt i den efterföljande kvalserien.
Kommentera

Et tu Brute: Jag böjer mig för ditt kunnande. Efter noggrann efterforskning i mitt digra arkiv, ser jag att du har helt rätt. Alltså HELA två vinster borta mot HV. Are you impressed?
Kommentera

Åhum, host host. Någon som hört av SMÅLAND? Taxi 15.00, på plats lite senare. Fan, jag är orolig.
Antingen är det en vandrande vålnad, eller ett skämt.

Du som gett Cubagarren och alkoholen nya begrepp, HÖR AV DIG.
BOLMA BOLMA, HOSTA HOSTA.
SKÅL TAMEJFAN.
Kommentera

Dream Team: Imponerad och imponerad? Det är väl i så fall över vissa skribenters totala avsaknad av självkritik och verklighetsanknytning ;-)

Själva har vi en nog så usel bortastatistik mot VF, typ 5-6 vinster på ca 45-50 försök :-P
Kommentera

« · 205322 · »