1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

592588 inlägg · 6217 ämnen

IF Björklöven - Timrå IK back-to-back

« · 2141649 · » Till forumet

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Sputnik:
Kan man få lite Manderville feeling nu ? Tänk om ......
Låst ämne

Spock: Vackert absolut. Kommer han in och regerar får jag ändra stavningen på mitt förnamn. För tillfället är mitt vackrast. 😉😅
Låst ämne

bar mofftak:

Gandalf drar sig själv i slangen?
Låst ämne

bar mofftak: Sjuk värvning
Låst ämne

jå1: jag småmyser ändå. Inser att jag kommer jubla högre när BIK slår ut löven än när vi slår ut SSK. Kalla mig småsint men för mig är det en icke försumbar drivkraft som jag välkomnar.
Låst ämne

innekillenskomp: Vart var päron tro?
Låst ämne

Rytter: Jo men Brown såg man ju ändå till. Fastlimmad i sargen efter Svenssons tackling.
Låst ämne

Zäta75: Ansluter nästa vecka enligt pressmedelandet som sagt. 👍
Låst ämne

Spock: Han känner antagligen Nubben eller någon inom föreningen alternativt någon agent. Han kan gärna få knysta om bästa nyförvärv också som bör vara klart inom max 1 v till 10 dagar.
Låst ämne

Zäta75: Du tror alltså att han har stannat i Europa efter sin utflykt till Italien förra säsongen?
Låst ämne

Zäta75: Nu är den största frågan. Hur visste Harry Luras? :-O

Vi vann skotten!
Låst ämne

bar mofftak: Härligt! Tror och hoppas att det blir en bra värvning. Vem tror ni att han bildar backpar ihop med? Det uttalas väl Wierkiock? Cmore lär nog prata om honom under morgondagens match. Han har ingen karantän eftersom han kommer från europa så kan nog börja spela redan nästa vecka. Viktigt att få in honom i laget snabbt. Han känner ju Jonte redan.
Låst ämne

bar mofftak: Patrick W ansluter till laget under nästa vecka. Antar att Sputnik tycker att vår nye adept har ett vackert förnamn, kanske lite felstavat?
Låst ämne

Winerbagarn välkommen till världens bästa och vackraste förening!

Efter att ha släppt domarfokuset så väljer jag att se det positiva. Lodin vilken majestätisk trollkarl han är när det kuggar som på senaste tiden. Walli är en tjur som kör ner huvudet och bara köttar. Skägget vilken Sheriff alltså, Rahimi är en blek fis i jämförelse. Säger bara Brown welcome to Sweden du är just nu ett frimärke som sitter kvar i sargen i blötLövens arena.💪
Låst ämne

bar mofftak: gott. In med en forward nu och man kan börja andas lite morgonluft igen.
Låst ämne

Rytter: Tror Dahlén behöver lite tuggmotstånd inför slutspel så minst orolig där
Låst ämne

Zäta75: Verkar som han ska börja trolla snart
Låst ämne

Rytter: man har ju varit van med att Dahlén kan skapa på egen hand och det man tidigare sett i matcher där Dahlén får tuff markering är att det skapat ytor för andra...framförallt Lööke...Lööke kan just nu inte träffa en ladugårdsvägg med en medicinboll från fem meters avstånd. Lööke måste bort och in måste en hungrig spelare som är beredd att steppa upp. Jag sa att det var positivt att lövens PP är så dåligt men om man ska vara ärlig så är ju vårt ännu sämre ikväll.
Låst ämne

sargad: Nu väntar man ju på de utlovade trolleriet från Nubben som skulle komma efter matchen. Finns Wienerschnitzeln där bakom kulisserna och smyger tro?
Låst ämne

jå1: Låter bra. Har du inside på det? :)
Låst ämne

Rytter: Tror det handlar mycket om huvudet hos Dahlén. Vet ej om spel i Landslaget och dylikt satt käppar över hur han vill spela eller att han måste ändra sitt spel. Har aldrig sett en Jonte innan som ej tar skott själv helt fri i slottet som ikväll och även tidigare matcher nu i vinter.
Låst ämne

Zäta75: Jo, kmr strax.
Låst ämne

JoseGonzales: Walsson får gå på Saloon och ta en öl för att bota torrsprickorna. Finns Saloon kvar, låg nära Järnvägsstation. Eftersom min minnesbank är från 80-talet så är jag lite osäker på pubens namn.
Låst ämne

Bragd-Birger: sista bpt när pucken for genom målgården såg Lindelöf väldigt ramstark ut. Har inte sett hos honom innan. Han struntade i pucken och höll sin spelare. Rörde sig inte en millimeter.
Låst ämne

Sputnik: Dahlen måste dock spela bättre som tidigare under säsongen för att jag ska känna mig helt lugn.

Ingen värvning som presenteras ikväll alltså?
Låst ämne

297:

Ja det är intressant med Dahlen, han har haft det jobbigt i dessa täta matcher, dels i år, nollad mot oss i dubbelmötet, nollad idag. Hur har det sett ut i de två andra matcherna mot löven.

Han är ju med och sätter upp mycket och har mycket puck, men precis som du säger så saknas det där lilla extra i de avgörande lägena. Vet inte ifall det beror på att tiden inte finns i dessa matcher och han är van att möta lag som inte är lika aggressiva och pressar och kan då enkelt göra 2.3.4 poäng per match.

Men han är så skicklig så slappnar motståndarna av bara lite så gör han 2-3 poäng.

Kul med match ingen imorgon, känns som ni kommer ta det då, tycker bortsett från första att ni var det bättre laget men löven fick mål i rätt lägen och rätt mål med sig, ingen hade kunnat klaga ifall ni hade vunnit denna match.

Men om ni tyckte Dahlen var blek idag så tyckte jag not lövens nya Brown och Perron var mycket blekare, man såg dom i PP men i 5 mot 5 tyckte jag inte man såg dom så mycket. Nu är det ju bara tredje matchen så dom kommer väl komma igång.

Dessutom saknar ni ju 2 ordinarie backar och har väl 1 back och 1 forward på ingång. Kommer bli en grym final om löven tar sig dit, men tror faktiskt inte dom kommer orka med er, kanske att dom kan stjäla 2 matcher, men att dom ska vinna 4 av 7 mot er tror jag inte.
Låst ämne

Puckat: Blir nog ingen mer Pod för dem med Adam
Låst ämne

Labban: ja exakt så! Det måste vara mer umpfh i de farliga områdena.

Samtidigt så gör man motståndaren mjukare genom att visa dem att det kostar om dom vill ta kampen...

När vi får vika ner oss i duellerna så växer motståndaren...

Didrik Strömberg i backpar med Per Svensson och en eller 2 frw som inte backar för fysiskt spel...

Jag gillar Albin Lundins spel ikväll skarpt!
Stark, frän och riktigt kreativ!

Bär sin lina riktigt bra!

Adam Plant fick visa hur en björklöven spelare fungerar med!

Klarar inte att ta en offensiv tackling utan får frispelet delux...

😂😂😂😂😂😂😂

Modanos tugg om handväskor dyker osökt upp i min tanke...
Låst ämne

Jonis under isen senaste matcherna och Bromis petad i Detroit..🤔
Låst ämne

Bragd-Birger: tycker backarna får godkänt till och med Ragnarsson Lerbäck gör sin bästa match
Låst ämne

Bragd-Birger: Som sagt vi styr spelet period 2 och 3. Med Hardegård, Carlson tillbaka och plus ny toppback på det till ser det lagomt mysigt ut inför kommande slutspel.
Låst ämne

Nisse1: Lööke och Olofsson, dom fyller inte ut sina skor. Lodin och Hartmann tar kliv framåt hela tiden. Tycker björklöven visar oss att vi behöver fler kämpar och färre primadonnor.

Vi behöver verkligen förstärka backsidan men jag tycker inte det är där vi förlorar matchen. Nåja, domaren dömer bort oss i matchen och det är surt men vi dominerar ju faktiskt löven. Dom har mer att jobba på än vad vi har. Om vi bortser från första matchen i första omgången så dominerar vi 4/6 perioder, det är en statistik jag är bekväm med i slutspelet.

Sen måste jag bara säga, är det inte härligt att få hata ett lag igen? Detta filmande, gnällande legoknektslag som löven utgör är enkelt att ogilla. ÄNTLIGEN känslor igen!
Låst ämne

Sputnik: Tycker ändå jag ser samma tendenser från dubbelmatcherna med Modo. Så ta det lugnt allihopa, vi vinner imorgon!
Låst ämne

297: jag hållet med om att det kan vara en riktigt bra förlust . Vi måste komma in i ett slutspel med förståelsen att vi inte vinner mot bra motstånd bara för vi leder serien . Men vi har svårt att kontra då vi mötet bra motståndare som är taggade och har bra målvakt, tänker Modo/löven främst . Jag har inte haft känslan att vår målvakt stänger i tuffa matcher . Hoppas jag har fel dock .
Låst ämne

Matsg: nertränad? Inte varit vanliga Jonte dom senaste matcherna. Nedåtgående spiral efter jul med vissa ryck. Otroligt okaraktäristiskt att leta pass mitt i slottet där på slutet...gärna Gretzky-pass, men i rätt lägen. Där ska primalhjärnan ge order om avslut.

Annars är Svensson chef där bak. Tycker även att Ragnar lyft sig med mer speltid. Lindelöf mysig och mönsterbrytande offensivt. Inte lika stabil bakåt dock.

I morrn är det upp till bevis!
Låst ämne

Spock: men men Timrås tränare som aldrig klagar efteråt och har sånt hedersamt uppträdande ... vad händer?
Låst ämne

Sputnik: Helt rätt om Dahlen. Skjut mer!! Nu med Poulin tillbaka ser jag löven som den främsta utmanaren om SHL platsen. Det kommer inte att bli lätt utan jämnt. Men gör vi det vi ska och har gjort hela säsongen ska vi vinna en matchserie över 7 matcher. Men det krävs att vi kör 110%.
Låst ämne

The great one: Nej domaren sitter i Umeå och är anställd av föreningen. Det var samma problem med måldomaren i Umeå förra året.
Låst ämne

Sputnik: Angående Du Dahlén måste han upp med egot igen! Hans absoluta styrka sitter i att spela på instinkt och stt attackera mål. Det känns helt bortblåst. Han försöker slipa bort det han står för känns det som och bli en playmaker. Upp med farten och att ta pucken på mål och SKJUT för att göra MÅL igen!
Låst ämne

JoseGonzales: Man får bara lyfta klubban. Men det är sisådär med att det efterföljs.
Låst ämne

söder över: Dahlén är Timrås sämste spelare idag då han bjuder Löven på 2 mål. Måste vara hans sämsta match någonsin i timråtröjan. Vi får hoppas att han tar revansch redan imorgon för vi behöver en Dahlén i toppform.
Låst ämne

Sputnik: Jag hoppas att Dahlén sparar sig.
Låst ämne

söder över: Han har någon torrhosta på vintern tydligen, nämnde det förra matchen i intervjun.
Låst ämne

Älskar att Lövens tränare nu är uppe i 6 hostningar i studion med lückner...

Hur ska detta sluta...
Låst ämne

Mot lag som björklöven måste man våga gå in centralt och grisa in mål. Håller inte att skönpassa runt i all evighet utanför boxen.
Låst ämne

The great one: Glenn Strömberg är bästa expertkommentatorn!
Låst ämne

söder över: Håller med, hoppas att det kommer in fysiska spelare med killer inställning. Lite för många is prinsessor i laget.
Låst ämne

cloon: ser inte hur det här var en målvaktsmatch som Johansson förlorade. Dahlén står och lallar med pucken mitt i slottet och ska passa Lööke?! Jag tror ändå det här var en bra läropeng, Lööke ska BORT från första formationen, Dahlén måste få in lite mer killer instinct i sitt spel. Nu fick vi svart på vitt att det inte håller att leka ”all-star match” så dags för Dahlén att steppa upp. Lööke är jag så jävla less på, bort med honom från Dahlén, låt han bevisa att han har ett eget jävla spel.
Låst ämne

« · 2141649 · »