Han viker sig inte framåt och låter motståndaren lalla med sin klubba i rumpan på laget heller inte heller Liljevall brukar vika ner sig när det blir grisigt.
Vilka mupptränare vi har dock!
Inget försök att stoppa blödningen i 2a och trots att en blind kan se vad som händer så matchar man på med rumsljumna kycklingarna på isen…
Rattie Lodin alvarez Erik Andersson ska inte lira när det ser ut så här!
Rallarn: Seriöst! Vilken otrolig klasskillnad mot denna vederstyggelse till Corona dopade pissförebing. Men all heder åt Oskarshamn, som med fribiljetten köpt ihop ett lag som är klasser bättre än Timrå. Det finns en spelidé och fick jag 10 spänn för varje gång vederstyggelsen Oskarshamn kom ut ur en låst sargsituation med pucken och startade ett ordnat anfall vore jag rik.
Är vi dåligt tränade? Är vi speldumma? I varje match mot oss de senaste 4 åren spelar de sig ur egen zon via pass inåt i planen…. SERIÖST??? Är det ingen ledare som har sett detta????
En sån jävla utskåpning. Fy fan. Helgen förstörd och julskinkan sur….
roger_sundsvall: Man får nog försöka förtjäna lönen lite bättre som timråspelare om man samtidigt ska stå med mössan i hand och tigga av supportrarna som tjänar en bråkdel av vad spelarna gör.
Signalerna från klubben är svaga. Jag tror det hade räckt ganska långt att sätta alvarez och några till på läktaren och sticka åt kamerakillen några tusenlappar för att zooma in på dom på läktaren några gånger. Man måste bryta den här menlösheten på något sätt. Värva en tuffing som går in och tar ett matchstraff och eldar igång spelarna lite. Det är ingen som spelar för klubbmärket på bröstet. Den genomgående bästa spelaren vi har är bara här för att göra mål och det gör han i drivor.
Freddan blir man ju fundersam på,ser han inte vad vi alla ser laget blir ju fullständigt förnedrade i andra perren.. Att man sen står i båset å gör precis inget mycket konstigt allt..
spelarna kan gå hem från småland tränarna kan springa efter bussen hem de står 1-2..i en usel match med lågt tempo oskars är inget skönspelande lag direkt men de vet vi redan ..man ser att dom börja trycka på faaan gör nåt..näee..
roger_sundsvall: Titta bara på skillnaden när Oskarshamn släpper in mål och vi släpper in mål. Oskarshamn visar i allafall lite jävla besvikelse och frustration. Inte en jävel i Timrå slår undan pucken i frustration eller drar en klubba på mitten. Så jävla avslaget och dött på alla jävla plan. Så jävla besviken. Ingen visar vilja eller hjärta. Ingen verkar vilja spela. Allt vi gör är att dumpa puck och åka och byte också lever vi på något jävla flyt i PP. Helt odugligt. Aja nu har man lite NHL att se fram emot...
roger_sundsvall: Vem eller vilka ska leda laget, framför allt när det går emot? Jag ser inte nån som tar tag i det. Freddan o Ante verkar inte heller ha mycket att komma med. Vi har på alla plan en otroligt låg lägsta nivå. Vi glimtar till emellanåt men alldeles för sällan.
Nisse1: Ja vi har ett gäng alibispelare. Vi spelar på en godkänd SHL-nivå när spelarna vill något. När vi lägger av att spela så är vi knappt på allsvensk nivå.
Håkkybåkky: Jag kanske kan för lite hockey men jag tycker det ser ut som att det aktiva jobbet han gör under matcherna förmodligen kan göras av en div1-coach. Förre tingsrydscoachen som står i cmorestudion och lattjar, han kan säkert lika mycket hockey som Freddan? Renberg kanske tröttnat på att kommentera damhockey i SVT? Hoppas nubben slänger ut några krokar under julledigheten. Sen kanske inte en ny coach totalt förändrar Timrås kultur men det är ett gigantiskt problem att man kommer ut oförberedda och ger upp matcher långt innan det är kört. Det är ett beteende jag hoppas nubben är beredd att gå långt för att försöka förändra.
Sen har jag swishat till den här klubben i 25 år, jag tänker inte skämmas för att jag anser att det ska vara både ett givande och tagande. Det är ju inte Livets Ord detta. Fast man kanske måste lägga upp screenshots på sina bidrag för att få street cred här inne? 😅
Långben: om man får vara lite negativ (vilket alltid uppskattas enormt här inne) så skulle man kunna säga så här: 1, Spelaren som tog oss upp i SHL två gånger var inte en värvning. Han var en naturlig talang som nubben bara behövde lova speltid så löste han det själv. 2, spelaren som just nu är enda hoppet för att vi ska överleva var en rekommendation från Anton Lander. 3, spelare som nubben HAR värvat är spelgenier som Bohm, Alvarez, Olofsson (räknas det från SAIK?), LaLeggia (katastrof defensivt, bra offensivt), Strömberg som värvas som toppback men som varit skadad hela säsongen (total katastrof).
Ska man vara lite rättvis så har Svensson och Westerlund varit två kanonvärvningar, blomman var bra i allsvenskan, Lodin är godkänd, Lööke var bra i allsvenskan. Hanzl klart godkänd.
Skulle man kunna säga att nubben har en hel del heder i att Åberg-värvningen faller väl ut?
Vi är i skriande behov av en center. Just nu har vi Hanzl som kan bära en kedja, eller ens se till att vi är stabila i mitten av banan. Lundin har noll självförtroende, Liljewall skadad, Blomqvist jobbar förtjänstfullt, men är ingen tvåa om vi ska hänga kvar. Ser centervärvning som viktigare än backvärvning för oss härnäst. Förhoppningsvis kan någon ramla lös. Behöver inte vara en offensiv spjutspets, men en stabil och trygg tvåvägscenter, gärna med lite fart.
Soulless: Jag tror att dom flesta förstår att Swish inte fanns för 25 år sedan, jag är mer förvånad över att en lövensupporter vet vad Swish är med tanke på hur mycket kontanter som seglar runt uppe på ert kansli.
Propagandus: Varför spelar Alvarez pp ? För att Madsen står på 0 mål eller ? Kan lika bra ha Madsen nästa pp . Blir det inte mål är det ju ingen skillnad
Bragd-Birger: Lundin är ett bekymmer. Han började hitta in i något när han fick lira ytter, men det är väl någonstans pudelns kärna detta att vi just nu tvingas lira honom som en ordinarie center. Byter man in den kedjan på offensiv tekning så tar det allt för ofta några få sekunder innan vi kört fast i egen zon och uppträder fullständigt desorienterat.
Blomman saknas, och även om man lär behövt läsa en master i ishockey för att helt begripa sig på Liljewall så är det tämligen uppenbart att centerlinan drabbats negativt på senare tid. Från att i grunden varit halvdan, ska sägas.
Lundin var nog den spelare jag litade på som mest på förhand, i stunder drömde jag om att han skulle växa fram till en förstacenter t.o.m. Där hamnade vi icke, och nu handlar allt om att stärka upp konkurrensen så pass att vi kan hitta en roll åt honom där han är mest kompatibel sett till rådande form. Att han inte räcker till som topp tre-center är uppenbart för alla, men bristen på andra alternativ är det stora problemet.
Icingpucken: 11 insläppta mål på två matcher säger också nåt om att vi har gått tillbaka till gamla synder och inte gör jobbet fullt ut i defensiven heller. Jag ser gärna att vi värvar en bra stabil back som kan styra upp spelet, skapa arbetsro runt eget mål. Just nu hamnar vi gång efter annan i fel positioner och blir stillastående medans deras forwards får glida in framför målet.
Triathlet: Ett stort fel är att det inte verkar finnas någon som ger energi, i senaste hemma så gav inte publiken energi heller. Det måste finnas någon som visar lite hjärta när det går tungt och släpper in ett mål, alla verkar så nöjda ändå.
Det man sa att man pratat igenom och lyft saker inom gruppen måste troligen göras igen och igen och igen. Någon måste faktiskt svära i omklädningsrummet.
Sen kan jag överhuvudtaget inte se vad vi ska ha spelare som Alvarez och Andersson till, de tillför absolut ingenting i vår offensiv. Hur mycket skapar de per match, hur många skott får de iväg, hur många puckar kämpar de fram från sarghörnen och tar mot mål? Totalt osynliga, tror till och med att det var Alvarez som inte får bort puckuslingen på 3-2 målet. Betänk att Nubben gav honom ett tvåårskontrakt. Ett tvåårskontrakt, känn på den!! Då måste ju Nubben verkligen trott att han skulle kunna leverera, varför annars skriva ett längre kontrakt. Så jä-la besviken på den här situationen. Agera Nubben!!!
Triathlet: en spelare som LaLeggia kommer undan med mycket eftersom han ändå pytsar in en hel del poäng men å andra får han ju maximal speltid i pp också. Tycker han är rent katastrofal i defensiven. Förra matchen mot SAIK drog han en diagonalpass på offensiv blå i pp till en motståndare som fick friläge. Idag hade han några ruggigt svaga diagonalpass på blå i pp där han mer eller mindre sabbade två hela pp på egen hand och några riktigt dåliga rensningar i egen zon.
Hur kan en så rutinerad back vara så otroligt dålig? På tal om spelare vi betalar mycket lön och får väldigt dåligt tillbaka på.
She: Alvarez, Bohm och Olofsson måste bytas ut om vi ska hänga kvar. Man mår illa när man studerar dessa spelare. Match efter match ser likadant ut. Till och med Nubben måste ju se detta. Släpp prestigen och agera.
JanneH: aftonblaskan briljerar som vanligt. Kör rubriken ”ingen jävel som är bra” när det ante sa var ”ingen jävel som är glad (över den här perioden)”.
Rattie var bra iallafall! Han blir viktig i kvalet.
297: Hoppas att Didde kommer tillbaks snart och att Åberg kommer in med energi och vinnarmenatlitet! Då kan det finnas en strimma hopp om att undvika kval trots allt. 🙏
Nisse1: Kan inte annat än hålla med ... Tyvärr finns inte den professionalism hos oss att vi ska ta de besluten o verkligen agera som en seriös förening. Man måste våga ta tuffa beslut för att kunna överleva. Men är lite för veka där tyvärr.
Sputnik: Det kan säkert räcka med att ett par spelare kommer in i 1-2 kedjor som inte funkar och helt ändrar kemin. Tror det är en kombo med att 2-3 spelare skulle behöva lämna laget (eller åtminstone isen), kan Freddan hitta rätt där kanske vi kan undvika kval. Den fingertoppskänslan är det ju tveksamt om han har (Zajac/LaLeggia, schweizerosten i mål i förra kvalet, evigt förtroende till Olofsson, alvarez, Liljewall i pp osv.) men vi får väl hoppas! Till freddans försvar har han ju haft en del skador på ordinarie spelare på sista tiden också.
Sen ligger det ju inte bara i Timrås händer heller, kolla Brynäs. Dom går in och vinner en sån där match idag som många timråsupportrar (och till synes även timråspelare) inte tycker Timrå ska vinna och vips har dom seglat bort från oss i den omedelbara bottenstriden igen.
Behöver rensas bort Allt inavel inom föreningen från tränare sportchef se och lär av Leksand Oskarshamn Örebro Rögle mfl.Här finns inga krav hur än jävla kass får man spela kompis kompis pajas nivå på klubben
Triathlet: Det är alltid Timrås filosofi att fortsätta köpa skräpspelare som vill ha "en större offensiv roll". Vi ska inte vara en sådan utbildningsklubb. Vi borde se och lära från Oskarshamn. Plocka in killar som Karlkvist, Brace osv som har poängmässigt starka säsonger bakom sig men i sämre ligor. Det gör Timrå aldrig. Utan vi köper slösar hellre pengar på Andersson som gjorde 13 poäng på 52 matcher i fjol. Och Alvarez, vad i helvete tänker man när man ger en 34 åring som kommer från en säsong med 10 mål 10 ass 60k i månaden. Timrå ska vara en utbildningsklubb, ja, men vi ska utbilda sådant som går att utbilda. Oskarshamn hittar oslipade diamanter, vi hittar trubbiga stenar...
Brodda13: Jo precis. "tror han kan växa" "vet han har mycket mer att få ut". Jo tjena. Ungefär samma utopiska tankar som att alla våra allsvenska spelare skall blomma ut och bli SHL-spelare över en natt. En utopi som kanske funkar 1/10 gånger. Nä håller helt med varför satsa på oskrivna kort istället för folk som man vet vad man får utav. Per Svensson var ju en klockren och bra värvning men han hade ju en visat mycket vad han är kapabel till redan i Almtuna och förra säsongen i TIK. Annars har vi för många "oslipade diamanter". Hanzl, Rattie bra värvningar för dom visste man ju skulle leverera. Alvarez har varit mellanmjölk flera säsonger.
Förutsätter att det blir kval. Och förutsätter att Timrå IK hanterar resten av säsongen på samma usla sätt som resten av säsongen 18/19. Djurgården hänger kvar och Timrå åker ur. Vad ska förändra detta?
Nisse1: Snittlönen i Shl låg på 120.000:- för ett par säsonger sedan. Har också svårt att se att Alvarez har 60 och har han det så är ju inte den summan något att orda om.
297: LaLeggia spelade 26.50 förra matchen och 24.44 den här. Det är därför du ser att han gör misstag varje match. Vi kan inte fortsätta belasta några få spelare så här hårt för att vi inte har något förtroende för vår 4:e lina.
jå1: Uppenbart att Nubben värvade han för en roll som producerande spelare, det märktes på snacket av Nubben och han själv med vilken roll han skulle få med PP och grejer, och lär få lön därefter.
När hade vi intakta kedjor från en match till en annan senast? Nog för att man måste experimentera för att hitta ett fungerande spel men samtidigt säger ju det lite om laget att vi spelat halva serien och fortfarande håller på stuva om varenda match.
Jag ser honom som klart positiv med.
Blomman är saknad!
Han viker sig inte framåt och låter motståndaren lalla med sin klubba i rumpan på laget heller inte heller Liljevall brukar vika ner sig när det blir grisigt.
Vilka mupptränare vi har dock!
Inget försök att stoppa blödningen i 2a och trots att en blind kan se vad som händer så matchar man på med rumsljumna kycklingarna på isen…
Rattie Lodin alvarez Erik Andersson ska inte lira när det ser ut så här!
Det är inte en roll man matchar in dom i!
Soligt coachande!