1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Jonte Hedström

« · 1080183 · » Till forumet

Sv: Jonte Hedström
Per HApps: Mäkiaho är väl den som har satt in dom hårdaste tacklingarna än så länge... Och han stod även upp för backlund när han blev påkörd mot Rögle med en stenhård tackling.
Kommentera

Per HApps: Tror mkt på Ward.
Helst av allt även sett en förste Center och att Jonte får 10matcher till på sig.
Jonte har ofta delar i matchen då han är riktigt bra, men tyvärr längre perioder då han belastar mer än vad han tillför.
Vad det beror på har jag ingen aning om.

Tror att han behöver riktigt med förtroende för att prestera.
Men jag vet egentligen inget om detta.
Kommentera

Per HApps: Jo jag menar det. Men att det var farligt tyckte väl inte Lehtonen, som sagt.
Kommentera

Skarin:
Farligt? Han hade ju problem med ögonen två tre byten efter duschen.
Kommentera

Per HApps: Jao, det var lite märkligt. Men Lehtonen tyckte väl inte det var så farligt ;)
Kommentera

pratarn: bara att buga och bocka, otroligt klockrent inlägg
Kommentera

RTS:
Ja, vi har ju saknat en riktig tuffing som inte kliver undan när det hettar till. I matchen mot DIF när Backlund fick halva Indalsälven insprutat i ögonen var det bara löjeväckande att Timråbackarna åkte och bytte. Dom skulle naturligtvis kört över Bondgårdaren.

Mäkiaho tuffing, vart då? På nån resa med hemligt mål anordnad av PRO?

Kommentera

RTS:
Kommentera

Skrämmande att läsa Linkans uttalande i ST. Får inget begrepp hur de resonerar igentligen. Först inga pengar alls sedan har man inte råd att inte värva.

Skulle vara intressant att veta var slantarna från Hahl, och Marttinen tog vägen.

Sen ang Jonte, visar det sig så att affären blir av och Linkan förnekat det så blir man ju lite brydd.
Hoppas verkligen inte man gått bakom ryggen på Jonte.

Sedan om det visar sig att Lule blir hans nya adress och han lyckas bra ala Marttinen så kanske man bör fundera hur det står till innanför väggarna i Eon.

Har förövrigt hört att Ward är klar
Kommentera

pratarn: Klock-RENT!
Kommentera

pratarn: Bra talat pratarn!!
Kommentera

pratarn: Bra skrivet. Jag kan inte förstå på vilket sätt denna korkade häxjakt skulle gynna klubben i våra hjärtan.
Som jag skrivet tidigare. Det är ju klubben som valt att betala dessa pengar till Jonte. Det är ju inte Jontes fel. Sedan att han inte kommit tillbaka i den takt som många kanske oxå klubben förväntat sig är ju inte hans fel heller.

Jag är 100% övertygad om att han gjort allt för att komma tillbaka. Hela tiden

Och nu har han fått vila några matcher som säkert gjort hans ljumskar gott.
Om man har nån sorts vett så slutar man detta eviga skitsnack och stöttar Jonte med all kraft. Det är ju det viktigaste av allt för en person med hans problem.

Då kan vi snacka om att vi förstärkt laget
Kommentera

Jag tycker att samtliga här läsa "pratarns" inlägg från 20:45 idag,det var faan det bästa inlägg som skrivits här på länge....
Kommentera

Hej på er ärade hockeyvänner.

Nedan följer en liten text som av trångsynta samt argumentationslystna samt för dagen pms-diagnostiserade skulle kunna tas för ett försök att reta samt uppvigla stämningen här inne på Hockeysnack.
Ni mer normala som kan se helheten och med sund inställning ta emot denna text utan att känna er träffad kan också läsa om ni vill.

Måste bara få säga att jag är DÖDLIGT less på dessa eviga rykten som jag tycker florerar i tid och otid här inne på HS.

Över huvud taget så är ju merparten av HS-skribenterna så svart/vita i sina kommentarer över Timrå IK's form samt matchande av spelare.

Ena dagen så har Timrå ik vunnit en match och genast är resten en transportsträcka mot det kommande "Guldet". Sedan så kommer en förlust och ångesten träder in med full kraft likt en Londondimma och kvalserien är i praktiken redan förlorad.

Ang Jonte Hedström så vet jag ej och bryr mig inte för den delen heller hur var och en ställer sig i frågan men jag SKÄMS över att vara en s.k Timråsupporter när man ser den "häxjakt" som jag tycker mig se bedrivas mot honom.

Jag är kanske för snäll i mitt resonemang men jag tycker ej på långa vägar att hans sista chanser att bevisa sig i Timrå är förbi. Tvärt om mot vad många andra tycks mena så ser jag en kille som haft ett rent HELVETE att komma tillbaks och som jobbat riktigt hårt för att lyckas.
Det är lätt för dem som inte har en aning om psykisk obalans samt illamående att tycka att det borde ha gått fortare att få tillbaks spelglädjen mm och precis när det börjar släppa för Jonte och han hittar form/spelkamrater mm så blir han söndertacklad, schysst men trist.

Nu när han har jobbat som en gnu för att åter komma tillbaks så sätts han i nya formationer med helt ny roll dessutom och likt FÖRBANNAT så verkar alla förvänta sig "hattrick" av honom varje match......

SKÄMMES TA MIG FAN !!!

Jag personligen har ingen s.k "inside information" över varken olikheterna mellan Jonte/Challe eller något annat och för min egen del är jag av en synnerligen medmänsklig och förlåtande natur som bara hoppas att han får komma tillbaks till gammal fin form, hitta sig själv samt börja trivas med livet vilken i sin tur skulle ge resultat både på isen, avbytarbänken, logen mm

Dock undrar jag hur detta skall kunna vara möjligt när man likt ilskna vargar jagar varje tillfälle att ge sina synpunkter som till stor del tycks mena att "han skall åt helv--e och att ingen skall sakna den överbetalda föredettingen"

Nämn för mig hur den ingrediensen tillför positiv näring i morgongröten.

Med stor sorg i hjärtat skulle jag personligen ta emot en nyhet där Jonathan Hedström skulle visa sig vara klar för en annan klubb så snälla...

...KOM IGEN NU ALLA och stötta jonte med all er kraft så skall ni se att det vänder...

Pratarn har talat.
Kommentera

250kg kärlek: Ja men då kan vi "släppa" det ryktet då? En aning förvånande att han skulle gå till Luleå och inte till SAIK. De blev ju en aning upprörda när Jonte valde TIK.

Tänk dig ett framtida derby mellan Luleå och SAIK där Jonte spelar för den förstnämnde:) Då lär man hänga ngt annat än en docka.
Kommentera

Tydligen har också Jonte gett sin kommentar kring det rykte som florerar.

- Nej, inte vad jag vet. Jag gnuggar vidare här i Timrå, säger Jonathan Hedström till Norrbottens-Kuriren".

Kommentera

lungan: Så illa som Hedström har spelat den här säsongen så är det inga problem att sätta in Lander som ersättare tills att man hittar ett tyngre namn. Hoppas verkligen att detta rykte är sant!
Kommentera

Kevin O Shea: Dom har inte hört hela sanningen dom vet att nått kommer hända men inte vad.
Dom har möjligen hört att Timrå ev Luleå eller Frölunda är inblandade
Får man dra till med ett önsketänkande. Timrå tar över kontraktet från Frölunda på en viss center
Kommentera

Red-line: Man kan nästan tro att han är typ "transfer-listad"...
Kommentera

Kevin O Shea: Ja, eller hur! Sitter Linkan och ringer runt till andra klubbar och erbjuder Jonte "billigt"... ;-)
Kommentera

Red-line: Tro vad fan Pite-Tidningen menar med följande rader?

"Enligt vad PT-sport erfar har Timrå förhandlat med andra klubbar om Jonathan Hedströms framtid."
Kommentera

lungan: Savonen och Ekström som bloggar på Norran har ringt upp Linkan.

Så här säger Timrås sportchef, Stefan Lindqvist, när bloggen ringer upp:

– Det är inte sant. Det där med konflikter i klubben är inte heller sant.

Så Jonte kommer att spela vidare i Timrå?

– Ja. Men det har varit mycket pådrag kring det här ryktet. Jag tror det har startat i någon pitetidning.
Kommentera

Jag skulle bli mycket förvånad om det var Hedström, då klubbledningen gått ut och sagt att vi har en trupp som vi tror på och om resultaten inte blir bättre så kan värvningar vara aktuellt. Du har vi sedan de sa detta vunnit två raka, dock är det inte frid och fröjd än. Vi har aldrig lyckats vinna tre raka matcher denna säsong ska bli kul och se om vi gör det på tisdag. Nej jag tror att övergången gäller mellan frölunda och Luleå, där Nordqvist/Fabricius åter igen kommer att spela i Luleå, vad jag minns så har Hedström tidigare yttrat sig om att inte speöa i Luleå något mer!

Men om vi skulle lämna ifrån oss Hedström ska banne i mig en ny center presenteras omgående!!! Helst imorgon med så han är spelklar tills på torsdag emot Modo!
Kommentera

lungan: Den som lever får se. Klart är i alla fall att något är på gång i Elitserien. På hockeysverige.se bloggar Jante om en deal mellan två elitserielag som kommer att ske i morgon.

Om det skulle visa sig handla om Luleå (Som 95% av kommentarerna gör gällande) utesluter det ju Ledin då han inte tillhör något elitserielag just nu. Däremot skulle det mycket väl kunna vara Nordqvist eller Fabricius från Frölunda.

Som sagt, spännande att se hur det blir i morgon.
Kommentera

Seriöst hur kan en diskussion på en icke tydlig artikel pågå under ett helt dygn. Powerforward???

Snälla förstå, det handlar om Ledin och ingen annan, Hedström är Timrå trogen, och föreningen tror mycket på honom,kan inte tänka mig något annat. Visst har man höga förväntingar på denna kille, men ge honom matcherna från och med Torsdag och till uppehållet så kan jag garantera att han kommer bevisa att han är värd varenda krona!

Artikeln nämner bra många namn, och de har ju vilt chansat att det möjligen skulle vara Hedström, det finns ju ingen styrka i artikeln som säger att det ens är så.

För mig är Ledin en mycket troligare kandiat till Luleå!!!!!
Kommentera

Anonymous: Nej vet du vad, Mäkiaho har inte alls uträttat något av värde. Sedan har han blivit petad de senaste matcherna till fördel för oerhört mycket bättre spelare, med talang! T.ex. Pääjärvi..
Kommentera

Blizzard: Som jag sa, han har varit mycket skadad, och visst har han underpesterat för den lön han har, jag försöker bara ge lite perspektiv här!

Haha, so what? Dom är bägge två värdelösa!
Kommentera

janssonovich: Skogs och mäkiaho har faktiskt gjort ganska bra ifrån sig på sistone. men det finns väll vissa små detaljer ändå på dom.
Kommentera

bucken: Godmorgon.
Vad tror du hela gb:n har pratat om det senaste dygnet?
Kommentera

Denna översättningsfunktion var faktiskt bland det roligaste jag varit med om i HS:s historia. Skummade igenom de senaste timmarnas inlägg och många skratt blev det. Vissa ord översätts inte alls och i några fall blir det helt obegripligt, men ärligt talat så fungerar översättningen för det mesta. Fast man kan fråga sig varför Luleå ersätts med Ipswich (inte alltid dock) och Gefle med Bradenton och lite annat. Synd att det inte var möjligt att finna någon norsk översättning bara (trots länk). Då hade kvällen varit räddad!
Kommentera

Ambroo: ja han är helt värdelös! Sätt han i en fjärde line och INTE som center!
Kommentera

Anonymous:
Mäkiaho är en otränad gubbe, som inte borde ha kommit hit, tyvärr.
Kommentera

Anonymous: Gör han? Det enda han har gjort de senaste tio matcherna är att hålla tillbaka Pääjärvi. Gubben ser enbart ointresserade och otränad ut. Det enda han förmår är att slå blindpass in i mitten av planen och hålla fel position i banan. Ok att han skjuter mycket, men han har inget sikte och han gör det från alla håll och kanter, på såväl hemma som bortaspelare.

Han tillför nada. Är det nån man ska bryta kontraktet med så är det honom.
Kommentera

-Gurra-: Men titta, så behjälpligt. Tomas Skogs blev visst "Thomas Wood" där :)
Kommentera

janssonovich: Mäkiaho ger respekt. Sen så har han den fördelen att han klipper till med skott mot mål på en gång, många andra tvekar och då är målvakten beredd för länge sedan.
Kommentera

73Sjöbba: Det går att få HS i en Tjeckisk version. (Längst ner på sidan)
Kommentera

Ni /vi måste sluta jaga J Hedström,låt han vara ,han presterar inte sämmre en nån annan,må vara att han har högre lön,nej slår vad om att det finns många på denna gästbok som har bättre lön en det jobb man gör,ska man be om ursäkt för det?
läser han inte själv, har han familjemedlemmar ,eller polare som gör det,och bara det skulle göra att man underpresterar.
finns säkert snickare som kan spika fortare,bussar kan köra snävare,eller för den delen killar som kan "komma" lite senare,så gumman hinner med...
Men skulle det vara roligt att det debaterades på en snacksida?

Nä nu kör vi ,med Jonte ,om han vill... jag antar at han som vi, BARA är en människa! Mvh/Ante
Kommentera

janssonovich: Det var det jag menade med mitt inlägg. Sen tycker jag att Skogs kommit igång bra nu så honom ska vi definitivt ha kvar. Mäkiaho var en positiv överraskning dom första matcherna men har dippat lite nu, han kommer nog igång
Kommentera

janssonovich: Jonte har haft 2,5 år på sig och visa något, skogs och Mäkiaho fick 15 matcher!

Det låter ju klokt!
Kommentera

ralus: Visst, jonte har inte presterat vad vi förväntat oss, men då har han också varit skadad en stor del av tiden. Det tar tid att komma tillbaka, jag citerar tidigare talare -Ge killen en chans till! Vi vet att han kan, eller hur?

Både Tomas Skogs och Toni Mäkiaho skulle jag dock med glädje kunna betala ur egen ficka för att bli av med, ingen av dem har gjort något jävla vettigt när de varit här. Näe, det håller inte!
Kommentera

73Sjöbba: Jonte gjorde ändå 38 poäng på 54 matcher senast 06/07 för Timrå, är inte det godkänt? Förra säsongen kan vi bara stryka ett sträck över, och jag tycker att han var riktigt bra precis innan han fick sin knäskada. Så ja, jag tycker att man kan vänta längre än 8 spelade matcher och ge han en ärlig chans att visa vad han går för
Kommentera

Anonymous: eller också får finnarna översätta och delge honom vid någon bastukväll. Enligt ST så snackar han ju både finska och badar bastu och finnarna själva läser väl svenska i skolorna? ...blev lite långsökt det där :)
Kommentera

73Sjöbba: Tenkrat känner nog till att det finns smutta översättningstjänster på nätet.
Kommentera

The great one: Han värvade ju som "superstar", billigt om man ser till att Brynäs betalade 343K för Nicalous Angel.
Kommentera

Anonymous:
"Tenkrat följde ju t.ex. TIK via nätet innan han kom, hockeyspelare lär nog inte vara mer noviser på nätet än någon annan grupp."

Undra om han snappade upp något från HS? Han kanske hade en tolk.
Kommentera

Tvåtallar: bra sagt, ge killen en chans!
Kommentera

ralus: Hur länge ska man vänta då? Har väntat i 2½ år nu, men det är kanske inte tillräckligt.

För mig så kan han säljas omgående.
Kommentera

Tvåtallar: Absolut, Jonte vil ju helst av allt lira för småpengar men Nubben tvingade honom att ta emot en stor lön. Hela grejjen med att spela klubbar mot varandra är ett spel för agenter (i spelarens räkning) driva upp lönen.
Kommentera

Tvåtallar:

Hedström har fått en lön som han var förtjänt av, han presterade på en riktigt hög nivå innan han stack över till NHL. Han var en ledande spelare i Timrå och Landslaget. Gjorde till och med ett hattrick i NHL. Var ordinarie där, sedan kom ätstörningarna som få kände till. Nubben mindes väl tillbaka till tiden innan, precis som vi supportrar var överlyckliga när han väl skrev på.

Sedan återkomsten har Hedström inte levererat i många matcher, tyvärr. Man har hela tiden trott på att han ska komma tillbaka, men när han väl har kommit igång så har skador tillkommit i stället. Hedström har haft otur, men i dom matcher han väl har spelat och fått chansen så har han inte presterat som han borde.

Lönen spelar helt klart in, tjänar man 375 000 kr per månad, så får man faktiskt visa engangemang på isen, oavsett tidigare ätstörningar. Det är det som sticker i ögonen på folk. Att se en loj Hedström med multilön är inte kul.

I NHL har man öppet gällande vad spelarna tjänar,alla vet vad som gäller, Stjärnorna tjänar mest men dom leverera också. Det är skillnaden.

Jag hoppas faktiskt att Hedström kan komma tillbaka och bli den spelare han var menad att bli för TIK. Men jag tror tyvärr tiden börjar rinna ut...
Kommentera

« · 1080183 · »