1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Jonte Hedström

« · 1079487 · » Till forumet

Sv: Jonte Hedström
Uno Gordon: Värvar Timrå Petri Kontiola så måste dom förmodligen göra sig av med Hedström. Trodde själv att Mäkiaho var först att lämna om det kom en ny spelare.
Kommentera

Bo Bly: Värvar Timrå Petri Kontiola så är det en klassvärvning och då kommer inte jag att sakna Hedström. Jo människan Hedström. Men inte hockeyspelaren.
Kommentera

Uno Gordon: Tyvärr lär aldrig Timrå få Kontiola :/ Men de skulle vara en ruskig värvning
Kommentera

Snoop: Varför skulle inte Timrå kunna värva Kontiola?
Kommentera

Uno Gordon:

Här blev det nog ett smärre missförstånd. Även jag försöker in i det längsta att respektera andra människor oavsett etnisk bakgrund. Verkligen. På detta forum återkommer jag den dag jag kan lämna en positiv rapport i detta avseende. Då jag inte vill skriva mer i ämnet skickar jag dig i stället ett PM. Det kommer snart...
Kommentera

Uno Gordon: Ja asså de känns väldigt långt bort nu iaf.
Kommentera

Uno Gordon: Han har väl kontrakt där borta va?

Kontiola lär förbli en våt dröm som bara stannade vid det...
Kommentera

Kerstin_k: Hur kom förresten Kontiola upp i den här diskussionen?! Han har ju varit på tapeten bra många gånger nu, men varför just nu? Var det inte snack om nån Pohl från Schweiz?
Kommentera

Kerstin_k: Stämmer bra det! John Pohl. Senaste kända adress, Lugano. Jag tror han skulle vara en bra ersättare alla dar i veckan för Hedström i den sinnesstämning han befinner sig i just nu.
Kommentera

En inte alltför vågad gissning är att Nubben bestämt sig för att ta farväl med Jonas Nordquist. En spelare som antagligen kom till klubben för spel i förstakedjan. Nu harvar väl han på i tredje, rätta mig om jag har fel.

Kommentera

Uno Gordon: tror mer på Kontiola än John Pohl(man) ha,ha ha.
Kommentera

Bo Bly: Tror mer på Kontiola som i "han är en bättre spelare" eller som i "att han hamnar i Timrå?"
Kommentera

250kg kärlek: En inte alltför vågad gissning är att Luleå kommer försöka kontraktera honom i sådana fall. Om han själv vill det. Nordquist är en publikfavorit i COOP och en kelgris bland Luleåfansen. Han gick rätt bra där innan han stack över till Chicago. Personligen tycker jag att LHF skall jobba stenhårt på den lösningen framför Jonathan Hedström.
Kommentera

Uno Gordon: Om det blir tal om nya spelare i Luleå är jag säker på att det är Nordqvist det handlar om.
Hedström är ett alldeles för osäkert kort för att "våga chansa". I så fall skulle han varit med i uppbyggnadsfasen som en spelare som passade in i årets lagbygge, och redan där varit föremål för en förhandling (antagligen inte Timrå emot).

Nej jag tror att Hedström kommer tillhöra Timrå "until the end". Antingen lever han upp till de högt ställda förväntningarna klubben/supportrar har på honom och på så sätt blir kvar. Eller så är han så anonym så ingen annan klubb har ekonomiska muskler att lösa honom från det mest idiotiska kontrakt Timrå IK skrivit.

Jag skulle sätta en slant på det senare alternativet. 

Kommentera

250kg kärlek: Fast det stod ju "powerforward" i nyheten. Inte är väl Nordqvist en sådan?

Nu tror jag iof precis som du, att inget lag är sugen på att ta över Jontes kontrakt. Men en uppgörelse mellan Timrå IK och det andra laget om en delad nota kanske kan få någon nöjd. Men å andra sidan kanske Luleå är så pass desperat att man chansar med Hedström.
Kommentera

Skulle i så fall vara Skellefteå som bestämmer sig för att ta tillbaka hemmasonen till dess trygga famn.
Kommentera

Kerstin_k: För mig känns det som att Nordqvist är minst lika mycket powerforward som Hedström. Dessutom har Nordqvist lyckats få sitt namn i poängprotokollet vid 5 tillfällen (Hedström har 2 assist). Dessutom har Nordqvist fått vara frisk och dessutom inte dragit på sig avstängningar.

Även om poängskörden inte är direkt avgörande så tror jag att den har en viss inverkan. En forward av Hedströms och Nordqvists rang bör synas i protokollet (i positiv bemärkelse).

En rejäl chansning av Luleå om det skulle visa sig att man är med och budar om Hedström. Men i ett Luleå, som redan är rejält sargad, skulle det förvåna mig om man chansar med Hedström.

Kommentera

Kerstin_k: Det beror ju på lite grand hur man definierar ordet "powerforward". Det kan ju även vara en spelare som tillför energi genom att gå raka vägen på mål och som har en näsa för vart buren är belägen.
Kommentera

Uno Gordon: Visst är det en definitionsfråga. Men enligt mig är inte Nordqvist en sådan. Jag tror inte heller att Luleå rankar honom som en sådan efter hans senaste sejour i klubben. Han gjorde väl ganska mycket poäng och var en av de ledande spelarna innan han stack.

Men visst, det kan mycket väl vara att det är Nordqvist det handlar om. Ordet powerforward är ju subjektivt, precis som mycket annat här i världen. Och det känns otroligt puckat att ett bottenlag vill ta över en spelare som inte producerar eller gör något vettigt av ett annat lag långt ner i tabellen. Lägg därtill att Jonte kostar en hel del.

Vem vet? Det lär visa sig med tiden. Personligen hoppas jag nog att det är Hedström det handlar om. Varför? Jo, jag hoppas faktiskt att han hittar sig själv igen efter några miserabla år här i Timrå. Jag gillade honom som han var innan han stack till NHL. Och en flytt till Luleå kanske gör det för honom? Sedan tänker jag inte sticka under stol med att det vore skönt för Timrå IK att bli av med den oerhört höga lönen han sitter på. Även om det visar sig att man bara blir av med en del av den.
Kommentera

Perk: I så fall blir det efter denna säsong. Det som talar emot är Hedströms val att fullfölja kontraktet och hur mycket hans sista år faktiskt är värd.
Personligen har jag hela tiden trott att Hedström kommer att avsluta sin karriär i Skellefteå. Jag skulle tro att Timrå får betala ett högt pris om föreningen väljer att släppa Hedström redan nästa säsong.

Sagan som nådde anticlimax då någon/några SAIK-supportrar (eller vad man ska kalla dem) hängde en docka med en snara runt halsen med en text som berättade att det var Hedström som hängde där. Starkt av Hedström att återvända till den stad där några idioter gav uttryck för sitt hat.

Men men.

Kommentera

250kg kärlek:

Starkt och starkt... Allt vad som betyder något för mig är vad en spelare har presterat för Timrå IK. Och vad jag förstår så har "Jonte" kostat mer än han har smakat. Här har han erbjudits ett fantastiskt fint kontrakt med en grym lön och en centralt belägen villa. Men presterat skit... Mitt tålamod är därmed slut. Bort med Hedström! Antagligen vill han dra härifrån själv också. Har inga problem om han i så fall fortsätter att misslyckas, då jag endast vill Timrå IK:s bästa. Och detta tycks omöjligen sammanfalla med "Jontes". Bort med alla dessa stämningssänkare!
Kommentera

Laken:
Sälg hedström, det är inte en lagspelare, glömeraldrig att han dissade timrås tränare i slutspelet i fjol, det gör man aldrig mot sin arbetsgivare eller!!!
Kommentera

DJ Hemp: I dagens samhälle är det lite "äta eller ätas". Då är det svårt att ha några direkta sympatier för enskilda spelare, Hedström inräknad.

Sett till kontraktet har Hedström inte presterat, långt ifrån skulle jag påstå. Kanske är det väl hårt att bara be honom dra. Han är bara människa och i min värld tror jag inte att hans mindre lyckade år är något han själv velat och är stolt över.
Han förmår inte att leverera och antagligen bottnar det i något varken du eller jag begriper.

Däremot är jag fullständigt överens med dig. Detta handlar om Timrå IK, deras framgångssaga och epok. Då skiter jag i enskilda spelare som inte lyckas. Det är kollektivet och gruppen som betyder något. Det är framgångar som räknas. Kärleken till laget och passionen som sådan.

Kommentera

Det tråkiga just i fallet Hedström är ju att man vet att han kan så mycket bättre. Timrå behöver en tuff forward som inte är rädd att gruffa lite framför mål och i hörnen - och det är vad Hedström borde vara.

Som någon sa tidigare; stötta nu Jonte när han kommer tillbaka från avstängningen. Jag har varken ekonomi eller tillfälle att vara med i supporterklubben, men det känns som om det skulle vara ett bra fokus efter nästa match då han kommer tillbaka. Han behöver en kick av något slag, och om det nu är en smått opassande ryggdunk efter en (aningen) ful tackling så kanske det är Timråfansen som får sticka ut huvudet och göra just det.
Kommentera

winstonoboogie: Hedström dissade inte sin arbetsgivare. Han fick en fråga under en sändning på Canal+ vilken tränare han ansåg hade varit hans bästa. Han svarade att Kenta Johansson var den absolut bästa tränare han haft.

Vad förväntar du dig? Ska han ljuga? Det bästa hade varit om han höll truten. Men kände han så och ville ge uttryck för det så, fine.

Det finns många därute som anser att Kenta Johansson varit den bästa ledaren för Timrå IK. Om de känner så tycker jag att de är deras rätt att känna det. Det är inte att dissa.

Eller är det något annat du syftar på?

Kommentera

250kg kärlek: Hedström är nog enbra hockeyspelare fast han inte har lyckats visa det på tre säsonger i TIK men tyvärr är han inte en spelare som har förmågan att höja ett lag, han är en egoist och med sin inställning sänker han många yngre i vårat lag, sälg hedström !!!!!
Kommentera

250kg kärlek: Ja jag anser att om han tycker att han har haft en bättre arbetsgivare än Challe skall han hålla tyst om detta i TV, det bevisar bara att han är ett pucko som hänger ut TIK som ett lag med problem och ingen lagsammanhållning!!!
Kommentera

winstonoboogie: Jag har många roliga minnen av Hedström också. Han har faktiskt tillfört föreningen en hel del. Sånt är lätt att glömma.

Även om pengarna till stor del fällde avgörandet för Hedströms val när han återvände efter sin sessior i Anaheim så är jag övertygad om att han såg en framtid i Timrå IK. Nu när det inte stämmer så ska han bort (enligt många s.k experter).

Jag minns då han skrev på för oss hur salig de allra flesta var och hur man rosade Hedström. Hur man försvarade Hedström i det "svek" SAIKare kände inför det faktum att Hedström var förlorad för i alla fall tre år framåt.

Jag tror också att det bästa är att Hedström finner en annan lösning inför fortsättningen. Men till skillnad från dig minns jag tilbaka på de år Hedström var en frälsare och allt bra han gjort för föreningen. Det blir så mycket enklare att förstå då.

Kommentera

winstonoboogie: Jag reagerade också på hans uttalande och tyckte det var märkligt och en aning klumpigt.
Samtidigt när man tänker efter är det inget konstigt i det. Hedström svarade från sitt hjärta i en tid då han var skadad och endast kunde följa laget genom sin närvaro vid sidan av.

Klart det kan komma en och annan groda ur munnen då.

Men visst. En van talare hade funnit sig bättre. Jag håller med.

Kommentera

250kg kärlek: Men just det uttalandet är ju inget speciellt egentligen. Jag håller med dig, man måste ju kunna ge uttryck för sitt tyckande utan att riskera att såga någon annan. Han tyckte ju uppenbarligen att Kenta var bäst, gott så. Det måste han få säga.

Att sedan media och supportrar får det till att han sågar Challe är ju en annan femma. Det som däremot är underligt är att han, och Challe, har gått ut i media och pratat om en schism mellan dem. Förvisso sa man också att man löste det internt. Men inledningsvis av den här säsongen gick ju Jonte ut med att han hade varit negativ under fjolåret och fått med sig massa spelare. Vad är det som säger att det inte händer igen? Vad man tycker och tänker ändrar man inte i en handvändning. Jag tror att Challe och Hedström är för stora för varandra.
Kommentera

250kg kärlek: Jag håller med dig till viss del, jag var lyrisk när han skrev på första gången och han gjorde en kanon säsong under nhl strejken !!, men sen tycker jag att han har glömt bort vem han egentligen är, han är ingen Z eller foppa och kommer aldrig bli, hedström måste jobba med skridskorna, tackla, få i gång laget med energi men det tycker jag att han har blivit för " stor" för, enligt mig så tror hedström att han är viktigare för laget laget själv,.

nu har TIK vunnit två utan Hedström
Kommentera

winstonoboogie:Hedström skulle antagligen tillföra något annat lag mer än han i dagsläget gör i Timrå IK. Där är vi överens.

Men du har basunerat ut att challe ska avgå också, om jag inte minns fel. Så löser man inga problem. Vi kan inte skicka hela laget bara för att det inte går som vi vill. Vi måste ta förnuftiga beslut och försöka ta det lugnt i eventuella ommöbleringar. Laget som sådant är det inget fel på. Materialet borde mycket väl räcka till en slutspelplats. Men jag förstår dig, det är lätt att skylla på den spelare som tjänar mest och som kanske levererar minst.

Ligger det någon sanning bakom eventuella diskussioner att Hedström hamnar i en annan klubb, ja då välkomnar jag det. Föreningen anser i så fall att Hedström inte räcker till, på endera sätt. Svårare då att liksom bara skänka bort honom, skulle tro att man vill ha lite betalt. Intensiva diskussioner förs antagligen, i så fall.

Tidigare idag skrev jag exakt samma sak som dig. Timrå har vunnit de två senaste matcherna i Hedströms frånvaro. Vi tycker nog rätt lika trots allt.

Kommentera

Kerstin_k: Om man får gissa känns det som att Challe och Hedström inte bjuder hem varandra på en god bit mat och en flaska rödtjut. Men det är en vild gissning.
Kommentera

Som jag sa för några dagar sedan har det frigjorts pengar till en Back o Center.
Kommentera

winstonoboogie:

Helt rätt, sälj eländet och köp backar för pengarna :-)
Dom nya frigjorda slantarna kan vi köpa en center för.

Men var köper man hjärta?

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

The Fat Bastard:
Rätta mig gärna om jag har fel,men skrev inte Jonte på ett
kontrakt på 3+1 år?
Då borde väl även Timrå har rätt att inte fullfölja det sista året,för nog borde det vara skrivet så det gäller båda parter..
eller?
Kommentera

TIKbiff: Så här stod det att läsa i Aftonblaskan för en tid sedan.
Kommentera

250kg kärlek: Själv får jag den uppfattningen att alla verkar tro stenhårt på en spekulerande juornalist. Du skall ju ha klart för dig att alla tidningsmurvlar vill av naturlighet skapa läsvärt. Sedan om det finns någon substans i det hela, det är en helt annan femma.
Kommentera

winstonoboogie: "hänger ut TIK som ett lag med problem och ingen lagsammanhållning!!!" var har han gjort det menar du? är väl snarare du som gör det nu.
Kommentera

Kerstin_k: Kenta tog ju guld det året så jäkligt illa ute kan inte Hedström varit.
Kommentera

Anonymous: Vad menar du? Jag har inte argumenterat för att Challe skulle vara en bättre tränare än Kenta. Jag förstår inte riktigt ditt inlägg.
Kommentera

Anonymous: Fattar inte vad du syftar på ärligt, Har du helt missat att han satt i Canal+ studion ifjol efter skadan?.

Visst Kenta var/är en stor tränare som jag personligen håller högre än Challe,
Men snälla nån kolla vilket lag kenta hade till förfogande ifjol.
Kommentera

Ja, jag vet inte vad man ska tro eller säga? Men OM detta rykte skulle visa sig stämma kan man ju undra om det inte egentligen är jag som styr klubben! ;-)
Kommentera

Laken:

Jag ska berätta en hemlighet.

Det finns en hemlig agenda i klubben. Alla tror att det är Linkan och robban som styr. Men som i övriga samhället så är det inte dom vi tror som styr utan en hemlig elit. Laken tillhör denna skara. Robban och Linkan är bara lakens två små marionette dockor.

Så om det går dåligt för klubben framöver så vet ni vem ni ska skylla på...
Kommentera

Kerstin_k: Du behöver inte ta åt dig. Det mer ett konstaterande, eller ren och skär fakta.
Kommentera

RTS: Nä visst minns jag när han satt där och vad han sade också på ett ungefär. Han uttalade sig om Kenta, han nämde inte nått negativt om föreningen TIK eller laget vad jag minns. Han lät också positiv till en framtid i Skellefteå efter TIK. Vad är det du inte förstår?

Personligen håller jag vår finnfemma som elitseriens bästa.
Kommentera

Är det bara jag som blir illamående av det eviga surret om att Jonte inte leverar tillräckligt i förhållande till den lön han har.
För det första är det inte Jonte som begärt den lön han har. Utan det är den i mångas ögon den gudabenådade Nubben, som i nåt sorts styrkemätning med några andra klubbar lagt ribban.
Personligen tror jag inte att det funkar så att man kan begära att spelare ska leverera efter den lön man väljer att betala ut.
Då vore de ju jävligt enkelt. Om en klubb inte har den tabellplasering man förväntat sig men har bra ekonomi.
Jaha då höjer vi lönen ordentligt för alla spelare sen har vi ett mycket dyrare trupp som borde leverera bättre.
Dessutom så är jag övertygad om att dessa evigt korkade rubriker och foruminlägg läses av Jonte och hans familj.
Vad tror ni detta får för effekt på hans självförtroende och spel.
Om nu vår älskade förening valt att satsa dessa pengar på denne spelare.
Så borde vi stötta Jonte så länge han spelar för oss för att hjälpa föreningen att få ut så mycket som möjligt av sina satsade pengar.
Kommentera

Tvåtallar: Häxjakt kallas det har jag för mig. Ja Tenkrat följde ju t.ex. TIK via nätet innan han kom, hockeyspelare lär nog inte vara mer noviser på nätet än någon annan grupp.
Kommentera

Tvåtallar: hade inte sagt det bättre själv
Kommentera

« · 1079487 · »