1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592066 inlägg · 6217 ämnen

Kanadensisk center klar för Timrå

« · 1107752 · » Till forumet

Sv: Kanadensisk center klar för Timrå
Annars så tror jag det är MPS som smugglat med sig Cody Hodgson på planet tillbaka till Sverige.
Kommentera

JimmyH:
Om man smurfar in på Wesse1's presentation och vidare in på hans hemsida, så behöver man ju inte vara någon Gunvald Larssons för att kunna dra slutsatsen att han är en av ledarna i P-93.

Vilken det är får ni lista ut själv, ..............
Kommentera

Per HApps:

Glömde slutsatsen:

Då borde han väl ha på fötterna hoppas jag i alla fall :))

Kommentera

De där om kanadensarn verkar vara sant min morbror har även han hört de där, och han har jobbat inom Timrå IK hela sitt liv så.
Kommentera

Snoop: Apropå det: Har du fått svar från bagarn än?
Kommentera

Per HApps: tycker det jag också även att han har vart medlem sen 2006 och bara gjort 73inlägg tyder talar väl sitt tydliga språk att han inte bara snackar!
Kommentera

Hahl Bundy: Nej han har inte vare in på msn sen det stått om honom i sportbladet, men ja ska prata med honom så fort han kommer in på msn :)
Kommentera

Blizzard:
exakt, äntligen ett rykte med förhoppningsvis lite kött på benen. Istället för alla andra döskallerykten som snurrat runt här den senaste tiden.
Kommentera

Per HApps: Jag tror på allt just nu :)
In Wesse we trust. Det är sant det!
Kommentera

Hahl Bundy:
Bara det inte är en Blake Sloan typ, men skulle det vara en ny Manderville skall jag skicka en tårta till kansliet.
Kommentera

Per HApps: Kanske en Amerikan cypriot som heter Konstantinopolous?
Kommentera

Hahl Bundy:
Eller en korvälskande grekamerikan vid namn Potatismos  :)

Kommentera

jens_88: kanske ersätter Hynning isåfall , som verkar bli borta ett tag , sen behöver vi ju fler alternativ när det gäller tekningar så han får väl vara center i PP då =)
Kommentera

Hahl Bundy: Konstantinopolous det är väl han som bröt Mike Van Dyn's hand, näsa, skar upp ansiktet på han och en hjärnskakning med en helvetes hård tackling va?
Kommentera

Ingen som hört något vem detta eventuellt skulle kunna vara?
Kommentera

Laken: Kan ju vara helt taget ur luften, men en kompis till mig har hört att denna man är klar för Timrå, dock är han ingen center..
Kommentera

Han landade i Sundsvall på tisdagseftermiddagen.
I morgon gör Nate Dicasmirro sin första träning med Timrå IK.
– Min klara målsättning är att han ska spela på torsdag, säger sportchefen Stefan Lindqvist.
Kommentera

Johnny Dowd: Var inte helt taget ur luften då kanske. Men poängmässigt så såg han ju inte alls giftig ut.
Kommentera

Wesse1: Jag ber hjärtligt om ursäkt för att jag ej trodde dig, hädanefter så är det dig man ska komma till om det är några "rykten" som är i farten..

Och välkommen Nate!! Show them hell
Kommentera

actionleif: Han kanske har andra kvaliteer.
Kommentera

Baker: Jaha, och någon som vet vad för typ av spelare? nåtmer än - "en hårt arbetande forward"
Kommentera

jens_88:
Hm...känns skönt med try-out kontrakt, på papperet
ser det ju inte allt för häftigt ut.
Någonting säger mig att detta inte är den sista värvningen
vi får se.....
Kommentera

erathoo: En länk med han.. Han får inte göra sådär när han möter Sundström den 12e iallafall...
Kommentera

jens_88: Och här en till där han berättar om sina skickligheter i BP
Kommentera

TIKbiff: Hmmm, hade hoppats på en liten större kille, men som sagt bara tryout... det kommer kanske något annat också ?
Kommentera

TIKbiff: Det räcker väl med den tråd som redan finns? Vi håller oss till den istället.
Kommentera

73Sjöbba: Riktiga kvalitéer verkar vara att han är duktig i boxplay? Enligt denna intervju så är han "one of the top-guys on the penaltykill". Han verkade iaf vara en betydelsefull spelare när han spelade i Syracuse Crunch innan han gick till Italien.
Kommentera

jens_88: Det där såg ju lika lite uppgjort ut som en helt vanlig Wrestlingmatch.
Kommentera

Baker: Italien, vem fan spelar hockey där? 15p på 23matcher..hmm...men vi behöver ingen poäng kung. Vi har flera som kan göra poängen, pyrret,Timo,Tenkrat,Wandell etc..vi behöver en spelare med känslor!
Try out, ja ok då. Får se vad killen går för :)
Kommentera

Blizzard: Eyyyy!!! Mattias Bosson spelade hockey där :P Grymma pengar där
Kommentera

Blizzard:....härligt namn att uttala i alla fall :) "Dicaaasmirroooo"
Kommentera

Blizzard: Hoppas verkligen jag får uttala det många gånger också:) så det inte blir någonting man muttrar hela tiden:P
Kommentera

jens_88:

Sen känns det väl mer som att det var utbudet av vackra donnor som avgjorde Bossons val av land att spela i.
Kommentera

Simmalugnt: Tror jag ej :P Han var ihop med min syster när han flytta dit...
Kommentera

Blizzard: Såg en till intervju nu där han verkligen förespråkar att kämpa och täcka skott och göra sitt jobb och offra sig för laget. Tror denna kille kan vara ett guldkorn jag! En härlig kämpe!?
Kommentera

Yellowcard: Det är sånt vi behöver vi har ett lag som kan vinna över alla, men inställningen har varit under all kritik! Senast mot MoDo INSTÄLLNING=Vinst...
Flopparna mot RBK,FBK och Dif är inte av kvalite skäl!
Kommentera

jens_88: Han lär ju inte få lika mycket spö av Sundström iaf, det är ju positivt. I övrigt ser väl inte hans produktion så överjävligt usel ut?
Kommentera

Yellowcard: Törs man hoppas på en spelare som når upp till hälften av Kent Mandervilles kvalitéer på banan? Jag tänker spel i box-play och uppoffring för laget.
Kommentera

Vad bra att det rör sig om ett Try-Out kontrakt så det blir upp till bevis för den hårt arbetade forwarden. Det är nog ingen i Elitserien som direkt skiter på sig av rädsla när de läser Nates meritlista, han verkar t ex ej blivit draftad någon gång. Men hade han varit toppmeriterad hade det nog inte varit möjligt att kunna skriva Try-Out kontrakt med honom heller.

Vi får hoppas han blir en rejäl skräll i Elitserien ungefär som Abbottarna bjudit på!
Kommentera

Yellowcard: Låter bra:) hoppas han spelar mot HV:)
Kommentera

Olle: Karaktärsspelare kallar jag detta för, en spelare från det lilla som finns på youtube verkar vara bra på att stå rätt framför mål och även kunna vara framför målet och skymma målvakten för att styra in puckar. När hade vi senast en sån spelare?
Kommentera

Han höll säkert på Kanada i JVM, jag gillar honom inte...

Annars ser han väl statistikmässigt och omdömesmässigt ut som en Johan Andersson med tuffare namn? Får väl se vad han kan, nån kan väl ringa Bosson och kolla? Om inte annat mer folk på träningen, det skadar väl inte.
Kommentera

Olle: Nej hans produktion påminner exakt om "The Sheriff"
Kommentera

jens_88: Sheriffen spelade flera år i NHL, lite skillnad det.
Kommentera

Ser ut som ES-lagen har hittat nya "mode" KANADENSARE..Bara Dif och LHF är utan kanadensare!

Bif-2
FHC-1
FBK-1
HV-1
LHC-1
Modo-2
RBK-2
SSK-2
Saik-2
Tik-1
Kommentera

Har han rätt inställning kan det bli en bra förstärkning, sen beror det ju på hur pass bra tränad han är såklart.

Hoppas!

Men vi behöver en back och en center.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Saxat ifrån en annan intervju från tiden i Olilers, dock från slutet av 2004:

Spelbeskrivning:

"He’s a stocky guy, gritty, good penalty killer and all around two-way player that thinks the game pretty good and he plays hard in every area of the ice. He has really made strides in his game.”

Angående uttal av hans namn/smeknamn:

HF: I’m always getting asked how to pronounce your last name.

ND: [laughs] It’s DEE-caz-meer-o.

HF: Do you have a nickname out of that too?

ND: Yeah, it’s ‘Dee-caz’

Så välkommen Dee-caz!
Kommentera

jens_88: Mellan säsongerna 03/04-06/07 har han ju ett hyffsat facit, 140p på 288 matcher. Han är ju dock ingen bjässe direkt så man får hoppas att snacket om inställning och hjärta stämmer.
Kommentera

« · 1107752 · »