JimmyH: Om man smurfar in på Wesse1's presentation och vidare in på hans hemsida, så behöver man ju inte vara någon Gunvald Larssons för att kunna dra slutsatsen att han är en av ledarna i P-93.
Vilken det är får ni lista ut själv, ..............
Per HApps: tycker det jag också även att han har vart medlem sen 2006 och bara gjort 73inlägg tyder talar väl sitt tydliga språk att han inte bara snackar!
Blizzard: exakt, äntligen ett rykte med förhoppningsvis lite kött på benen. Istället för alla andra döskallerykten som snurrat runt här den senaste tiden.
jens_88: kanske ersätter Hynning isåfall , som verkar bli borta ett tag , sen behöver vi ju fler alternativ när det gäller tekningar så han får väl vara center i PP då =)
Hahl Bundy: Konstantinopolous det är väl han som bröt Mike Van Dyn's hand, näsa, skar upp ansiktet på han och en hjärnskakning med en helvetes hård tackling va?
Han landade i Sundsvall på tisdagseftermiddagen. I morgon gör Nate Dicasmirro sin första träning med Timrå IK. – Min klara målsättning är att han ska spela på torsdag, säger sportchefen Stefan Lindqvist.
jens_88: Hm...känns skönt med try-out kontrakt, på papperet ser det ju inte allt för häftigt ut. Någonting säger mig att detta inte är den sista värvningen vi får se.....
73Sjöbba: Riktiga kvalitéer verkar vara att han är duktig i boxplay? Enligt denna intervju så är han "one of the top-guys on the penaltykill". Han verkade iaf vara en betydelsefull spelare när han spelade i Syracuse Crunch innan han gick till Italien.
Baker: Italien, vem fan spelar hockey där? 15p på 23matcher..hmm...men vi behöver ingen poäng kung. Vi har flera som kan göra poängen, pyrret,Timo,Tenkrat,Wandell etc..vi behöver en spelare med känslor! Try out, ja ok då. Får se vad killen går för :)
Blizzard: Såg en till intervju nu där han verkligen förespråkar att kämpa och täcka skott och göra sitt jobb och offra sig för laget. Tror denna kille kan vara ett guldkorn jag! En härlig kämpe!?
Yellowcard: Det är sånt vi behöver vi har ett lag som kan vinna över alla, men inställningen har varit under all kritik! Senast mot MoDo INSTÄLLNING=Vinst... Flopparna mot RBK,FBK och Dif är inte av kvalite skäl!
Yellowcard: Törs man hoppas på en spelare som når upp till hälften av Kent Mandervilles kvalitéer på banan? Jag tänker spel i box-play och uppoffring för laget.
Vad bra att det rör sig om ett Try-Out kontrakt så det blir upp till bevis för den hårt arbetade forwarden. Det är nog ingen i Elitserien som direkt skiter på sig av rädsla när de läser Nates meritlista, han verkar t ex ej blivit draftad någon gång. Men hade han varit toppmeriterad hade det nog inte varit möjligt att kunna skriva Try-Out kontrakt med honom heller.
Vi får hoppas han blir en rejäl skräll i Elitserien ungefär som Abbottarna bjudit på!
Olle: Karaktärsspelare kallar jag detta för, en spelare från det lilla som finns på youtube verkar vara bra på att stå rätt framför mål och även kunna vara framför målet och skymma målvakten för att styra in puckar. När hade vi senast en sån spelare?
Han höll säkert på Kanada i JVM, jag gillar honom inte...
Annars ser han väl statistikmässigt och omdömesmässigt ut som en Johan Andersson med tuffare namn? Får väl se vad han kan, nån kan väl ringa Bosson och kolla? Om inte annat mer folk på träningen, det skadar väl inte.
Saxat ifrån en annan intervju från tiden i Olilers, dock från slutet av 2004:
Spelbeskrivning:
"He’s a stocky guy, gritty, good penalty killer and all around two-way player that thinks the game pretty good and he plays hard in every area of the ice. He has really made strides in his game.”
Angående uttal av hans namn/smeknamn:
HF: I’m always getting asked how to pronounce your last name.
jens_88: Mellan säsongerna 03/04-06/07 har han ju ett hyffsat facit, 140p på 288 matcher. Han är ju dock ingen bjässe direkt så man får hoppas att snacket om inställning och hjärta stämmer.
Men hörrni, vilken trevlig kvällsjävel det här blev då! Gled in i hallen i god tid, käkade lite buffé, fyllde på stashet av nödvändiga produkter för klädnad och heminredning, kollade värmningen. Grabbarna såg laddade ut. Modoliderna ... | #Läs mer ·