1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587455 inlägg · 6217 ämnen

KRISEN ÄR TOTAL!

« · 1421890 · » Till forumet


Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
GurraG: Vilket buffelbajs
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Ja nu är det inte lätt att vara timråit inte.
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
The great one: "Den tjeckiska poängkungen Petr Vampola har utstrålat missnöje med sin tillvaro i Timrå."

Har han?
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
The great one: Jag tycker att han bara pratar utan att säga något
Kommentera


Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
ÖstrandsNisse:

Tack, du brukar ha torrt på fötterna så jag väljer att tro dig;)

Trevligt med ett positivt inlägg idag.
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Frella: Man ska i sammanhanget komma ihåg att Vampola talar en alldeles utomordentligt usel engelska, så citat från den karln ska man nog ta med ro. Reportern får nog gissa sig till ett svar i många fall.
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
ÖstrandsNisse: att brinna för timrå ik är verkligen en känslomässig bergodalbana.

Sorry linkan men dina ord känns inte som något jag kan lita på... du har lagt lite för många rökridåer för att jag ska köpa dina ord rakt av...

Jag hoppas självklart att dina källor stämmer då det vore mycket trevligare än vad jag tycker hela den här soppan verkar vara på väg åt...

Men om det inte finns någon substans i det ab skriver om så tycker jag absolut att timrå ik ska anmäla den artikeln eftersom den antagligen tvingat en hel del kansli personal till arbete som inte var pkanerat idag..
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
The great one: Han kan väl bara dementera själv istället för att hänvisa till Linkan? Om han nu verkligen inte äre föremål för ev försäljning borde han väl kunna svara det.
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
ÖstrandsNisse: Det ryktet tror jag mer på!
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Kattgubben: Nä någon ursäkt därifrån lär aldrig komma. Det är vi inte intresserade av heller. Här är det ren cash som gäller!
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Frella:

Vad menar du med att Vampola inte ger några positiva signaler?
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Såg inte bra ut för linkans drömvärvning "tant" hagos maskaran fick en törn och virkningen flög iväg.
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
ÖstrandsNisse: Linkan kanske inte vill sälja. Men vill Vampola vara kvar? Det är ju inte direkt så att Vampola ger några positiva signaler direkt...
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Timrå Icon: Vi hoppas att Stefan talar sanning. Det skulle lugna ett annars rätt hårt bultande hjärta. Dock kan jag glädja dig med att min källa påstår att Timrå kommer att offentliggöra en ny spelare under morgondagen och att man jobbar hårt mot sponsorer för att knyta till sig ytterligare en spelare som tydligen kostar en hel del flis.

Om det stämmer får tiden utvisa.  
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Timrå Icon: Bobbarna får kvala och kvalet fixar dom med lite lån från Timrå
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
jag hade verkligen trott att pikken skulle gå och brendl kliva in i PP med vampola. samt att en sämre sorterad khl-reject på 100kg+ skulle kliva in i backlinan och, om intet annat, hålla rent framför målvakterna.

i stället katastrofrubriker i aftonbladet och upprorsstämning på hockeysnack...

om nu ekonomin är så fruktansvärt ihålig, varför ställde man inte ett allsvensk lag på isen från första början och sa att ekonomin är riktigt kärv och att det här är det bästa vi kan få för de pengar vi har? var är transparensen? kommunikationen?

nåväl. jag drömmer som jag vill, och fortsätter drömma om det övre scenariot och att den där artikeln är en typisk kvällstidningsanka. fy fan.
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Timrå Icon: Ska bli intressant att se om Aftonbladet gör en pudel, men det lär knappast hända. De kör på den vanliga 1984-stilen istället "We have ALWAYS been at war with East Asia".
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
bobrov: Det blir ändå inga derbyn mot bobbarna. Om vi inte blir tvångsdegraderade till div 1 vill säga.....
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Timrå Icon: Att pressen skriver skit om vårat kära Timrå är väl inget nytt,det har pågått i flera år nu,men det verkar vara en styrelse på låg amatörnivå som håller på inget agerande bara en massa skitprat upp till bevis Thomas &Co.
det är nu ni skall bevisa för oss supp. att ni gör vad ni kan för föreningens överlevnad i eliten snart har tåget gått och vi befinner oss i kvalserien sen är det över tyvärr blir det en resa rakt till allsvenskan och derbyn mot bobbarn.
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Timrå Icon: ja jag tycker mig höra listen to my heart nånstans där i bakgrunden :)
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
ÖstrandsNisse: Hoppas Timrå IK stämmer arslet av AB som släpper sånt skit. Då kanske vi får in lite pengar till en back....
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
puh.....
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
putte_patte87: Hör du musiken i bakgrunden....? ;-)
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Det var ju det jag sa. Det verkar vara ok att kasta skit på oss hur som helst just nu! Pressen borde skämmas som verkar tävla om att hitta på skit om oss
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
risk för roxette men linkan dementerar vampola försäljningen i alla fall.
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Det är lugnt....
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Tystnaden från klubbens sida ligger djup. Vilken skräll!
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Tvåtallar:
Visst skulle allt kunna bli bättre av att släppa 2st högavlönade spelare, men då måste vi ha en sportchef som har kompetens att kunna hitta några ersätare också
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Och TJ som tydligen ska glassa vidare på hockeyförbundet... Kan han inte ta ansvar och reda upp den här stinkande soppan borde han väl hållas långt bort från vad allt som har med hockey att göra? Någon som vet vilka löner mm som TIK s ledning har?
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Ribbo: Tänk om anledningen till att klubbledning, styrelse och sportchef inte agerar är att dom inte fått någon lön på flera månader. Varför utgå ifrån att någon i föreningen har det bättre i dessa svåra tider?
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Kommer inte ihåg vem som skrev det här tidigare men man håller med om att man skulle bra gärna vilja veta hur mycket lön och pensionsinbetalning som släpar för TJ, Linkan och Perra...
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Wayne Gresky: Som sagt hehe
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Lugna ner er nu !!
Ekonomin är säkert i obalans. Det suger att förlora mot ett svagt MoDo,ligga sist i tabellen, höra rykten om att vår bästa spelare lämnar.
Men vi kan ju inte lägga oss ner och dö efter arton omgångar.

Att vår sportchef inte har gjort något proffs jobb är väl ganska klart.

Även om Vampen är otroligt duktig så funderar jag på om han är så bra för vårt lag. Han kör liksom sitt eget race det blir ingen balans i laget/spelet. Kan vi frigöra pengar och göra oss av med Vampola och Pikken för att istället köpa en förste målvakt av rang, en klassback, och kanske de blir över till en forward av skapligt slag.
Få lite mera balans i lag bygget.

Jag är inte helt säker på att de blir sämmre.
Det kan ju vara så att nubben nu tagit över ansvaret och klurat ut något bättre än vad Linkan åstakommit
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
ÖstrandsNisse: Let's face it, fortsätter Timrå på den inslagna vägen så blir det kvalserien. Visst är det möjligt att man lyckas kravla sig förbi något annat krislag (MoDo, AIK), men att komma före två andra framstår som mycket avlägset.

Även om det framstår som galet vid en första titt så skulle en försäljning till KHL skulle kunna inbringa en liten övergångssumma, Timrå slipper betala den höga lönen samt att han kan räknas som artistspelare retroaktivt. Nu vet jag inte om pengarna som blir över bara ska stoppas i hål. Annars borde Vampola-pengarna räcka till att plocka in ett par hyfsade backar på artistkontrakt.

Hur det än är så är Vampola lite av en udda fågel i ett Timrå som i övrigt består av grovarbetare. Sponsorer får skramla ihop till en ny center av lite billigare märke och sen är det bara för laget att kriga. Med hårt jobb kan det laget klara en kvalserie, så länge paniken inte sprider sig.
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Om man ändå hade vunnit ca 130miljoner på Lotto eller nått! Då hade jag kunnat hjälpt till :( hehe

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Majkii: detta ligger ovanför linkans bord.det är tomtarna tj o ce som måste gå ut o förklara vad som händer
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
hubbenorlen: Ja, jag gissar hur det förhåller sig. Jag vet inte mer än någon annan. Rena spekulationer alltså.
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
ÖstrandsNisse: Sannolikt och säkerligen? Det du gör är väl snarare antaganden, eller hur?
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Alltså vafan! Skulle vara intressant om Linkan kunde vara ärlig och säga hur det ligger till. Blir ju spekulationer ändå?
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Frella: Håller med i stort kring din lista kring misslyckanden så långt denna säsong, tyvärr.
Friberg kanske det fanns orimliga förväntningar på, annars hade han kvalat in på listan också.
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
ÖstrandsNisse: Ja och vi är nog långt ifrån de enda som lär hamna i den här situationen. Lönerna i elitserien måste få någon form av tak om det inte bara ska bli tre-fyra lag kvar som ligger i tätbefolkade områden och några lag som räddas av enögda gamla lirare.
När man kan betala 437 brak/månad för en sån som Holös så har det ju minst sagt gått för långt
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Dålig ledning - Dåligt lag, så enkelt är det. Tyvärr har inte Timrå IKs ledning varit professionell nog, vi hade framåtanda och vilja i början av 2000-talet som var enorm, men efter Lill-Kenta/Nubben har det gått utför med en jävla fart... Tyvärr så är det nog för sent att göra nåt nu och har vi tur så räddas vi innan konkurs.
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!

Frella: Sannolikt är det så att Vampola inte fått full lön utan bara en del av den. Detta för att alla ska kunna ta del av den lilla kakan som föreningen haft att röra sig med. Vampola har varit i kontakt med sin agent som snackat ihop sig med Vampola och bestämt sig för att 'gå vidare'. Med gå vidare menar jag att agenten fått lov att söka en ny klubb åt Vampola eftersom han inser att hans status på marknaden genererar en fet lönecheck. Han är ju så bra att han snuddar på eller rent av skulle kunna lira i NHL. Kvällstidningarna sitter ju uppkopplad dygnet runt med diverse agenter...

Detta scenario gäller förstås fler spelare i klubben. Det är säkerligen många spelare som inte fått ut en bråkdel av sin lön och besvikelsen över det visar sig på isen.  Detta är rena spekulationer från min sida men jag är rädd för att de ligger väldigt nära sanningen.

Det man bör göra om det förhåller sig på detta sätt är att med alla sätt och medel försöka undvika konkurs. Om det så betyder att man måste göra sig av med allt och ersätta med hela J20 so fine. Gör det då! Det viktiga i det här läget är att undvika en konkurs och ta ny fart nästa säsong i Allsvenskan. Annars börjar vi om längst ner i seriesystemet och då tar det tid att komma tillbaka om vi ens kommer att göra det.

I min lilla bubbla som jag lever i tycker jag att man ska kalla in sina stora sponsorer, fråga dem om det finns något som styrelsen kan göra för att någon eller några av dessa sponsorer skulle kunna tänka sig att rädda föreningen. Om det skulle innebära att hela styrelsen ska kliva av, så kliv av. Det måste finnas sponsorer som vill hjälpa till om det sker förändringar i organsiationen.

Men just nu, efter beskedet att även Vampola lämnar så känner jag att det viktigaste är att rädda föreningen från konkurs och börja om därifrån. Allsvenskan rockar ju nästan lika fett som elitserien. Det skulle funka det också några säsonger.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Timrå Icon: Jag vet inte det jag. Jag får en känsla av att vi är konkursmässiga och att klubben varken vet ut eller in hur man ska agera. Det märks om inte annat på bristen på tydlighet utåt. Rädslan för en begravning framåt vårkanten av Timrå IK som förening hänger över mig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!

ÖstrandsNisse: Den enda som får full ersättning borde då vara Jonte med tanke på hur det ser ut på isen. Hoppas ST eller Dagbladet tar tag i detta nu och nystar i den här skiten. Allt måste upp till ytan nu om det ska finnas något förtroende kvar hos supportrarna.

Kan man sälja Vampola och be på sina bara knän till Lander och Erixon? Det finns inte så många fler som jag kan tänka mig ställer upp för TIK i spelarväg.

Säljer man Vampola känns det ändå som man börjar i fel ände då det finns breddspelare med höga löner man borde sälja ut innan. Breddspelarna kan ersättas med juniorer/billiga spelare medan Vampola känns oersättlig.

Givetvis är det svårare att sälja bort breddspelarna men jag tycker det är här man misslyckats mest.

Hagos
Bagarn
Pärssinen, ja han får ses som bredd nuförtiden.
Pikkarainen, värvad som spets visserligen.
Lundström
Torp

Vad gör dessa spelare i föreningen mer än lyfter lön? Jag föredrar nog Modos satsning på målvaktssidan med en uttalad förstakeeper och en junior. Antagligen kostar Modos målvaktssida lika mycket som Timrås dito bara att TIKs är fördelad på två stolpskott.

Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Ambroo: Men det är inte över än. Det är ingen idé att sätta sig i badkaret med hagelbrakarn redan nu.
Det är långt kvar om vi agerar på rätt sätt.
Det som oroar en är att de inte verkar haft någon som helst kontroll över ekonomin.
Eller var de så naiva att de trodde att vi skulle fylla arenan på varenda hemmamatch?
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
liston: Ja ut med packet!
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Timrå Icon:
Ingen rök utan eld, och nånstans kommer uppgifterna ifrån.

Det som är mer oroande är att man gjort samma misstag gång på gång med ekonomin.
Nu får det fan imig vara slut, in med folk som kan ekonomi och inte några självutnämda potentater som TROR sig kunna bäst.
Omorganisera allt undder uppehållet så vi får ut mesta möjliga INNAN det är alldeles försent.
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Make Believes: Dr Dengrot borde han heta....det konstiga är att det verkar helt ok att kasta skit på oss från alla håll nu.
De verkar bara försöka hitta på så mycket skit man bara kan för att överträffa varandra.
Det enda han hade rätt i var att man måste dementera sånt skit från ledningen.

Vad mycket skit det blev när jag läser det i efterhand. Men det skiter jag i....

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1421890 · »