Smokey: Måttot lyder så här va? Jag dricker när jag är glad o när jag är lessen. Ibland dricker jag när jag är ensam. När jag har sällskap betraktar jag det som en självklarhet. Jag smuttar på det när jag inte är hungrig o dricker när jag är hungrig. I övrigt rör jag det aldrig om jag inte är törstig. :)
Aha, nu förstår jag. Allt för att mörkägga och sätta fokus på att spelarna är rötäggen. Smart TJ! Fri sprit åt finnarna på personalfesten, så smart.. =)
Smokey: Jag tror fortfarande på att isen är en starkt bidragande faktor till det värdelösa spel vi visar upp på hemmais. Vi ska spela ett konstruktivt spel med fart och fläkt på hemmais. Men när spelare trampar på, för att ta fart, så är det ju tvärstopp. Man orkar inte dra upp tempot.
Vi har ju också haft en del ljumskrelaterade skador i truppen under senare år och det kan mycket väl bero på den bedrövliga is som finns i E.ON, innan tjälen satt sig i backen.
Kylanläggningen i hallen är ju inte konstruerad för den typ av byggnad som står där idag. Att åtgärda problemet kostar väldigt mycket pengar. Personligen tycker jag att man skulle ha åtgärdat detta för längesedan. Inte nog med att vi inte kan spela vårt spel i vår hemmaborg, vi utsätter spelarna för en enorm påfrestning med skador som en trolig påföljd.
Jag är helt övertygad om att det blir mycket bättre spel längre fram, hemma i E.ON.
Smokey: Hm, jag som alltid undrat över den där ramsan som Sundsvall Fans kör: "Bulla Berggren har rödaste näsan..." Du menar väl inte... Näe det kan inte vara sant, eller?!
Nu menar jag inte att det är så himla mycket fel med att bli för full. Men grejen är den att representerar man en klubb så kan man ju hålla sig lite i skinnet och inte supa så jäkla hårt. Men tyvärr, så blev det som det blev och vi kan inget göra. Det är bara att hålla sig till cidern istället för dunken nästa gång.
Nybbe: Ledsen Nybbe... Men har du missat så mycket av Timrås historia rörande starka drycker, då borde du inse att du/vi har en hel del byk att reda ut innan du/vi slaktar de nu aktuella TIK:are som trampat i den fullt lagliga spritens värsta baksidor...
Illa? Ja. Men det går nog att komma vidare med hedern i behåll.
Nybbe: Överdriv inte. Bra är det ju absolut inte, men så länge inget värre har gjorts så. Jag blev också för full när jag "depp-söp" i lördags. Räddades av att jag satt hemma och krökade, annars så...
pefr: Den personen som har gjort detta har inget i Timrå ik att göra !! Han är Timrås ik ansikte utåt...!! Timrå ik behöver inte förknippas med sådant !!
omdömeslöst och oansvarigt. MEN herregud, de har inte (grupp)våldtagit någon, misshandlat någon, hotat tjänstemän, eller slagits med motståndarlagets lagledning, de har inte ens åkt fast för att ha pissat på en vägg. Alla har vi väl varit på personalfest där någon/några blir för fulla? Man får gärna reagera och tycka till, men håll proportionerna i schack. Vuxna män som blivit för fulla på personalfest. Varken mer eller mindre.
Känns som om föreningen mer toppstyrs av en bedövande enmansorkester och att kraften nu tynar bort under resans gång.
”Perra” och hans mannar började bra i år. ”Perra” känns för mig som en jävligt bra kraft i rätt omgivning. En tränare som mer lyfter och utvecklar individer än att kunna hockey till yttersta universum. Han är för mig en byggare av individen som sedan jobbar för laget.
Min fundering är alltså hur man långsiktigt ska kunna jobba på detta vis i en som det känns toppstyrt och i en toppstyrd miljö?
Det borde väl då typ börja varmt och fint för att sedan bli lika kyligt som i en ipissad byxa.
Att dugliga hockeyspelare krökar ner sig efter en sjukt jobbig och deprimerande period känns lite som en spegelbild av något krisigt jag inte kan sätta fingret på.
Möjligt att jag är helt ute och cyklar, men fundera måste man få göra.
Dock fanns det något inlägg här av nån igår under dagen som påstod att Pärssinen setts på polisstationen i skoteroverall. tror inte att det var någon som högg på det då så jag kommer inte ihåg vem som skrev.
ersson: Jag har läst det där men det säger ju inget om vad han har gjort. Dessutom påstår ju Linkan att det bara är en spelare det gäller. Tycker att man bör vara lite långsam att döma nån innan man vet mer om vad som egentligen är orsaken (bättre källa än AB behövs för att reda ut det).
The great one: Förmildrande? Man får inte göra så här på något sätt! Det här har ju inget att göra med vad man gör på hockeyplanen, man ska väl kunna bete sig som folk i utelivet.
The great one: Ur artikeln: "Det här laget har kapacitet för en betydligt högre verkningsgrad, och vi måste analysera själva vad vi kan göra bättre, säger Lindqvist."
Ibland tror jag att Linkan inte förstår någonting. Vi vet att laget inte kan prestera på sin fulla kapacitet för att vi nästan alltid måste spela kort på folk. Hur jävla svårt ska det vara att fatta vad som är lösningen till det problemet?
Det ser då ut som om de hade liiite roligt ändå. Innan det var dags att sova.
http://www.hockeysnack.com/medlem/250kg-karlek/filebrowser.php?fileid=3455&folderid=