1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

592896 inlägg · 6217 ämnen

Kvartsfinal 2009

« · 1142871 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 2009

På måndag kvartsfinal 7 och Timrå vinner med Backe eller Mange i mål.

Kommentera

Bissett19: Det har väl alla, även Martin Brodeur ;)

Men för fan..låt honom komma till oss nu already :D
Kommentera

Blizzard: Tror nog Lindbäck stannar i sitt Brynäs han och Markström är så bra kompisar
Kommentera

zita: Brynäs gjorde 2mål på 4 matcher båda av widing....Det krävs MINST 4mål för att gå till semi.....
Kommentera

Kattgubben:

Lindbäck är grym,men han har brister han också som ni kommer gå Bonanza på.

Kommentera

Kattgubben: Det blir guldfinal igen för Modo då nästa säsong med Backe i mål *L*
Kommentera

Jensen_12: isåfall är det väl samma i Timrå då, med målvakterna
Kommentera

zita: Det återstår väl att se.. peta Backlund kommer han ju definivt att göra, för han lär väl gå till modo? Får vi Lindbäck har vi två riktigt bra målvakter...
Kommentera

zita: Ska han göra deras mål också, menar du?
Kommentera

Ni tror att Lindbäck är nån gud...att han inte förde Brynäs till semi då...

Kommentera

Kattgubben: Det var väl lite det jag menade och tror.
Kommentera

Kattgubben: Jasså vill du att han ska peta Åkerlund då?
Kommentera

Tronskiftet kommer nästa säsong alltså? Om Lindbäck anländer då?
Kommentera

zita: de är ju det som är problemet . Om man byter fram och tillbaka och ingen av dom vinner , då blir de 'omöjlig situation' inför sista matchen , för vad gör man då ?
Kommentera

Skarin: Fast jag är Backe-lover så tyckte jag att Åkerlund skulle ha stått i torsdag. Nu är det svårt med valet till måndag.
Kommentera

Knylan: Hmmmmmmmm. Det är väl klart att samtliga (förutom de allra största Backe-lovers så som zita och en del till kanske) ifrågasätter varför inte Charles använde Åkerlund i torsdags. Men om man tänker efter är det kanske inte så konstigt egentligen eftersom Åke aldrig fått chansen att stå två matcher i rad.....typ.

Det är klart det blir Backe på måndag. Det är för sent att byta nu. Tronskiftet kommer nästa säsong istället. Oddsen på det är väl inte så höga direkt.

Men visst fasen skulle du kunna få hänga med Liv att plocka hjortron, det är jag övertygad om att du skulle få =)
Kommentera

Snoop: Vilken jäkla dålig kontruktion med utbytbara skenor som kan lossna...pga en för hårt dragen skruv som troligtvis small av belastningen.
Slopa dom dyra komposkitklubborna och köp in skridskor med fastgjutna skenor i plasten och släng bort när man har slipat ner dom mycket. Gör som John Entwhistle - basisten i THE WHO när han hittade en bas i början av karriären som lät bra men strängarna gick inte att byta ut. Spelade på basen tills strängarna vart trötta/lät dåligt därefter slängde han bort hela basen och köpte en ny likadan. Satsa på militärkvalité på skridskorna.
Kommentera

renen: Våra två gudar är Magnus Åkerlund och Sean Michel Sunnqvist. Om inte Charlie är på gamblinghumör på måndag så har jag svårt att se att han inte ställer Backa-Olle i målet. Det finns en rimlighet oftast i de beslut som tas som vi supportrar har svårt att förhålla oss till eftersom det hela tiden skapas hyper och övertro till vissa ting. Men, Åkerlund skulle gärna få stå för mig. Det kan gå åt helvete, men det kan det gå i vilket fall.

Stefan Liv ska få snickra min veranda i sommar. Svart. Sen lite hjortron på det.
Kommentera

Snoop: Nej Lehtonen, du har inte svikit oss! Hör du det??
Kommentera

På måndag är det fan dags att Pääjärvi tar det kliv Tedenby gjort i denna kvartsfinal något han borde kunna göra. Vidare så verkar Pärssinen spela på måndag och Sonnenberg har förhoppningar på detsamma.
Kommentera

orion: håller med dig ! det går inte att backa hem.... med en skör 2-1 ledning och sluta att trampa på. FAAN !!!
Kommentera

Tycker förjävla synd om Lehtonen, han säger nu till ST att "de känns som jag svikit alla", och så är givetvis inte fallet utan Lello är kung !!!
Kommentera

orion: Okej jag håller med... men du vet ju hur journalister är.. vänder kappan efter vinden, och sen när man frågar om deras första ståndpunkt så står de oförstående och rycker på axlarna.. nej den tredje statsmakten är farlig säger jag.. sen när det gäller sport kan det väl göra detsamma men det är samma sak med politik också.
Kommentera

Materialaren Björn Mannström visar upp den avbrutna skenan och berättar att det inte är något ovanligt att just det inträffar. Sedan visar han hur det går till att sätta på en ny. Först hakas skenan på och när den är på plats skruvas en skruv in bak på skridskon för att hålla den på plats. Och det var här det brast – skruven på Lehtonens skridsko gick av.

– Förmodligen drog jag åt skruven för hårt och sen gick den av när han kom ut på isen och åkte med tryck. Det är det enda jag kan tänka mig hände, säger Mannström.
Kommentera

Kattgubben: Absolut inte! Han älskade oss när vi var vinnare, och sen älskade han HV!

Det är så hans yrkeskår gör som levebröd! Han var rätt söt i första och andra pausen, skulle säkert ha varit söt en dryg halvtimme till om Timrå hade spelat hockey i tredje!

Fråga Challe varför dom slutade!

Kommentera

Kattgubben: Han är duktig på både musik och hockey tycker jag ;)
Kommentera

Nyström gör verkligen ett mediokert jobb.... känns väldigt gymnasiemässigt.
Kommentera

Andersson: mjo precis.. Lehtonen hade ju ett antal skott på mål där, fast Liv var obeveklig, eller så studsade det inte vår väg.. det är svårt som fan.. iaf, när de fick in sin 2-1 höjde de sig markant, speciellt i tredje perioden.. då var för övrigt Backe riktigt bra.. men sen blev han ju överkörd
Kommentera

Skarin: dom skulle ha lyssnat på Jankens tips i hockeypuls .....
Kommentera

Skarin: Get a room...

Thåströms nya passar ganska bra idag...
Kommentera

Andersson: Självklart är den största bidragande orsaken till förlusten att vi inte gör mål på chanserna, samt spelet i 5 mot 3 givetvis.
Kommentera

Jag vet inte, men det är något mellan Nyström och mig tydligen.

"Who let the dogs out" har han väl all rätt att klaga på, men han vet ju liksom inte historien bakom den heller så att säga.
Kommentera

Kattgubben: hade timrå kunnat haft lite fart och finess i spel 5-mot-3 så hade det aldrig blivit något 2-1 mål , möjligen ett 4-1 mål
Kommentera

zita: mm precis, och ändå ser vi inga stora rubriker "SKANDALMÅLET!!!!" i aftonlögnen eller excessen....
Kommentera

Kattgubben: Fast den var ju Backes!

Kommentera

Men hade inte 2-1 kommit sådär slumpartat hade vi förmodligen vunnit stort....
Kommentera

Nu har vi tittat på matchen igen på tv....blir så förbannad då man tydligt ser att Backe blir påkörd 2 gånger vid suddenmålet...usla domare.

Kommentera

Idag förlorar vi för att våra sk stjärnforwards underpresterar när de har alla chanser att stänga matchen...Backe har en av de mindre rollerna i förlustmatchen.
Kommentera

Lite Pogues som tröst
Kommentera

Senast HV hade en sjunde hemma torskade de mot Modo (2-5).

Året innan hade man också avgörande hemma. Det slutade så här:
Kommentera

Tycker att Challe skiter i allting!

Hur kan man låta bli att ställa Åke i målet?

Hur fan kan man låta ett jagande lag gå ut i tredje för att bevaka en idiotisk 2-1 ledning, obegripligt!!!

Jag tror att vi förlorar semin på Challes nonchalans!

Kommentera

Skarin: Nog för att jag tagit någon whisky men nog var Backe riktigt bra idag. Tillräckligt bra för att vi ska vinna denna match om våra spelare klarat av att producera. Liv var ju darrig i flera sekvenser idag, men vi var inte tillräckligt heta framför kassen. Vi hade vår chans i fem mot tre men sumpade den. Sen att Vinnerborg struntar i årets tripping på Backe strör bara mer salt i såren.
Kommentera

Timrå måste ha slagit nåt form av rekord i tappade 2-måls ledningar i år!
Kommentera

Skarin: HV spela väldigt nervöst, kunde vara sista matchen. Nu har dom spelat så i 2 matcher! Nu kommer samma press på Tik på måndag, vilka är mest vana.......
Kommentera

Bissett19: Japp ser inget mål som inte Backe skulle rå för.
Sista blir han interferad, plus Lehtonens skena, och Melin gör det snyggt att skjuta mitt i dragning samt bakom back, Tedenbys otagbart.
Kommentera

Per HApps: Nog den enda gång jag tvivlat på Timrå - även fast vi dominerar den här matchen totalt så tror jag det är helt kört nu. Vi har gjort en bra säsong och jag är stolt över grabbarna!
Kommentera

Bissett19: Om vi får honom så... :S
Kommentera

Blizzard: Det får han gärna göra. Det som irriterar är att han är så jävla bra. Bättre än Backe t.o.m.

Hv var fullständigt nere för räkning där under andra perioden, men vi kunde inte ta vara på det. Fantastiskt.

Jag vill fortfarande be domartrion fara åt helvete.
Kommentera

Per HApps:

Jag tyckte Backlund var riktigt bra ikväll.
Nästa sässe spyr ni väl galla på Limpan.....
Kommentera

Kommer nog bli Åkerlund.. så gick ju teorierna innan iaf....
Kommentera

« · 1142871 · »