1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

592518 inlägg · 6217 ämnen

Kvartsfinal 2009

« · 1142871 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 2009

På måndag kvartsfinal 7 och Timrå vinner med Backe eller Mange i mål.

Kommentera

Kattgubben:

Lindbäck är en egen produkt så det skulle svida riktigt hos oss Hardcoresupportrar om han ritade på för TIK:(
Kommentera

zita: Det vore onekligen väldigt trevligt att vinna borta i sjunde och avgörande, om inte annat så för att höra hur tyst det blir i dyngarenan i Jönköping. Dessa småländska tårar vore ett finfint bränsle inför en semifinalserie mot Färjestad.
Kommentera

Kattgubben: Nu får vi alla bedja till vår herre.....
Kommentera

Bissett19: Jag hör vad du säger.. jo visst är det förbannat trist, men tror du inte ni kan behålla Markström då eller försvinner han i första rundan`?
Kommentera

När man kikar på sista målet igen så ser man att Backlund åker ut mot Voutalainen , frågan är då vem som interfera vem . Vart ska Voutalainen ta vägen , bättre Backlund står kvar i målet .
Kommentera

skit samma... resultatet står sig i vilket fall. Vi tar er i Jönköping istället.
Kommentera

Kakelmannen: Backlund står väl i målgården, ska han inte få göra det? Eller hur är reglerna? Jag har inte någon större koll.
Kommentera

Som sagt.. vi tar HV i deras hemma-arena istället. Vid närmare efttertanke är det nog lite trevligare.. att se deras tomma blickar efter förlusten :D
Kommentera

Jag måste få en sak klart för mig...

I samband med ett nedsläpp på slutet gick publiken bananaz över att ett nedsläpp gjordes i Timrås zon. Alla utom Vinnerborg ville ha ut tekningen.

- Var det efter denna tekning som HV gjorde sitt jävla mål?

- Var det så undrar jag om Vinnerborg verkligen hade rätt när tekningen släpptes där det gjordes?

Fy faaan, salt i såren och lök på laxen...

Nu hämnas vi på måndag och möter Färjestad på torsdag så mitt säsongskort går ihop ekonomiskt......;-)

FORZA TIK...........alltid, alltid.......
Kommentera

Friman SR: Jag hittade svaret på min undran i Dagbladet nyss.

"Timråtränaren var dock mer upprörd över situationen innan målet som bidrog till att Timrå fick en tekning i den egna zonen.

Domartrion dömde först en avsiktlig offside för HV 71, och flyttade ner tekningen i deras zon.

Sekunderna senare tog trion en avsiktlig offside på Timrå och då fick hemmalaget i stället en tekning i försvarszonen."

Lagge: Jag gnäller bäst faan jag vill och ovanstående gör mig inte mindre gnällig...

FORZA TIK...........alltid, alltid.......
Kommentera

Friman SR: ja gör det du lilla vän haha nu vinner vi lätt mer pengar får vi haha
Kommentera

Åke bör stå på måndag.
Kommentera

Berglund: Håller med, förstår inte varför Backe släpper in 2-1, inte otagbart direkt.
Kommentera

lagge: Ser att vi har en liten oskuld här....schas tillbaks till dina likasinnade, här har du inget att hämta. Återkom när du vuxit ifrån Lunarstorm, moppemustaschen kan rakas utan att behöva ett sommarlov på sig att växa ut igen och du är mogen nog att föra en normal dialog med.
Kommentera

liston: Fattar inte att ni orkar fokusera på målvaktsfrågan o ett mål som inte öht var en tavla när problemet den här matchen var Pyrret o co:s gummihänder framför Liv...
Kommentera

Arrangeras det någon resa på måndag? Knappt sovit en blund av ångesten. Fy fan, mår illa.
Kommentera

Yellowcard: Ja, tikrikard el vad han heter skrev här efter matchen att man skulle höra av sig till honom om intresse finns så skulle det ordnas med minibussar. Har också haft en jobbig natt men nu är det bara att ladda om. Ingen som helst press i morrn, bara att gå ut o köra. Tror på goda skrällchanser!
Kommentera

Anrell är min hjälte o borde utses till hederstikare efter hans underbara krönika om matchen o att kanal 5:s skrattmödisar borde be alla TIK-fans om ursäkt för deras skrattfest efter avgörandet igår. Pinsamt var bara förnamnet. In o läs, skriver från mobilen så jag kan inte länka...
Kommentera

mikenomad: Jo sa i min besvikelse igår natt att jag tror det är kört, men har under nattens gång insett att vi i stort har en rejäl chans imorgon mot HV. Det är fan bara Liv och Tedenby som är bra just nu och HV har haft en hel del flax, sedan kan man ju hoppas på att Davidsson är halvskadad. Och som du säger, ingen press på laget - vi kan fixa detta. Snälla snälla snälla Timrå... Vinn imorgon, får panik av bara tanken att säsongen kan vara över snart.

Vad ska man då hitta på?=P
Kommentera

Yellowcard: Klart som korvspa att det fixar sig i morgon, finns inget annat, bara hoppas och jag tror att timrå kommer ta med den ilska,,

Inget som hindrar Timrå från att göra som HV:s nr 10, som tog pucken av Lehtonen som låg som bambi, och sedan körde över Backlund,,
Kommentera

mikenomad: ja du är ju så mogen så skyller på domarn
Kommentera

lagge: Que? Lilla gubben...nu får du nog bakläxa i läsförståelse, jag har inte nämnt domarens insats öht. Seså, återgå till att räkna pubeshår nu!
Kommentera

mikenomad: Har varit runt och kollat på tv-kanalerna är matchen på 5,an i morgon?
Kommentera

Nybbe: På förstasidan på kanal 5 står det med stor text att de visar LHC- SAIK. Se länk.
Kommentera

Ja, den är ju på Kanal 9, men det står på Kanal 5:s hemsida.
Kommentera

Känns inte ett dugg bättre idag, bittraste förlusten någonsin. Såg higlights nu, solklar j-vla interference på Backe på det avgörande målet. Men som vanligt är domarkåren inkompetenta. Ibland kan det stå 7 spelare i målgården som stör målvakten, och det döms mål. Nästa gång räcker det att en spelare knappt snuddat målvakten och det döms bort.

Anrells krönika var skön läsning.

In med Åkerlund i målet i morgon, så får vi hoppas att han gör en ny stormatch.

Hoppet lever, men det kommer inte bli lätt i Kinnarps. Förhoppningsvis kan spelarna ladda om mentalt och känna revansch över gårdagens debackel...
Kommentera

Poffa: Vet inte om du gjort det redan annars vore det intressant att läsa dina kommentarer till den påstådda interfearingen på Backe igår. Som opartisk(?) o gammal domare menar jag...
Kommentera

mikenomad: alltså va fan är det för jävla gubbjävlar som skämt ut oss genom att dödshota spelare och slängt ut saker.. är ju fan pinsamt. Namnge personerna offentligt för fan!
Kommentera

mikenomad:Det snackas om två pååkningar, det anser jag det inte vara. Den första svängen då Thörnberg bryter in får han rejäl hjälp in mot målvakten av Timrås Oscar Sundh, tror jag det var. Så det är definitivt ingenting.

Så till läge två då det blir mål. Backe är på väg ut mot pucken och Voutilainen är på väg in framför mål för att skymma och styra. Att det är omedveten kontakt är jag rätt säker på, då man ser Voutilainen titta mot Grillfors och inte på Backlund. Men, kontakten sker inne i målgården och jag tror nog att jag efter alla repriser hade dömt bort målet för spelare i målgården.

Men det är just det, det krävs ett antal repriser och specialstuderingar för att komma fram till mitt beslut. Tittar Vinnerborg bort en millisekund från exakt den kontakten så missar han det, något som tyvärr är beklagligt. Här är fyrdomarsystem en stor hjälp, vilket irriterar mig.

Självklart ska vi ha två huvuddomare på isen. Med två huvuddomare kan den nedre domaren koncetrera sig på själva målet. Var pucken inne? Hände något precis i närheten som borde göra målet ogiltigt. Allt medan domare två har överblicken och kan se förseelser som sker på övrig yta.

Slutsats: Egentligen är det inte mål, men jag förstår att domare kan missa detta, framför allt med tanke på den dråpliga situationen. Samtidigt, det jämnar ut sig i slutändan. I tredje matchen gjorde Timrå ett mål som var offside. You win some, you loose some.

Kommentera

Försöker tänka att jag bara skulle se slutspelet som en bonus, att njuta av.
Innan slutspelet drog igång hade jag varit nöjd om Timrå lurat HV71 på någon enstaka match.
Klart det är tungt nu men samtidigt är jag oerhört stolt över vad Timrå presterat hittills.
Kommentera

Danfj: det kanske är sponsorer så då törs inte tik göra nåt...:)
Kommentera

Poffa: Skit i samma, vi förlorar på att vi inte dödar matchen i första och andra perioden. sedan att vi ska straffas med en skena som går av och en trixig pååkning är helt sjukt ...
Kommentera

Poffa: Jag delar din uppfattning av situationen, t.o.m att det går att acceptera att det missas av domaren. Jag anser att TIK eg. tappade matchen långt tidigare, under ordinarie matchtid o alldeles på egen hand..
Kommentera

willysson: Ja.. tror fan du har rätt.. så är ju fallet i kinnarps iallafall
Kommentera

mikenomad: Med tanke på det furiösa tempot som Timrå satte upp från start borde man, med lite bättre flyt, kunnat punktera matchen efter halva första perioden.
Kommentera

Danfj: Ja, det är ordentligt skämmigt. Däremot tycker jag att vi ska vara stolta över att ha Sveriges bästa matchfunktionärer, garanterat opartiska!
Kommentera

Poffa: Håller med i din analys av händelseförloppet.
Det man kan tillägga är väl isf att Voutilainen mkt väl kan ha interferat Backlund på ett medvetet sätt, genom att uppträda på det "oskyldiga" sätt du redogör för. Det är nog rätt så enkelt för en rutinerad forward att i det läget få det att se ut som en oavsiktlig touch mot Backlunds benskydd.
Han ser i god tid att Backlund är på väg ut till önskad position och behöver i det läget bara glida ut framför Backlund och hålla sitt högra ben stadig i isen. Mkt svårt att i det läget bedöma om det är avsiktligt eller inte.
Och eftersom det inte med säkerhet går att bedöma den ev avsikten så måste man ha förståelse för att domaren friar.
Å andra sidan hade man inte heller sagt ngt om han blåst av för interference.
Vilket visar på det i stort sett omöjliga jobb en domare har i ett sånt här läge.
Som du säger: med flera domare eliminerar man riskerna för att hamna i liknande svårbedömda situationer, speciellt när det sker kring målområdena.
Kommentera

mikenomad: På tal om något annat så verkar Timrå gå med ett litet underskott iår.
Vad som däremot är lite intressant är att MoDo gör ett underskott på 18 millar i år. Enligt en källa i Nolaskogs.
Om detta är rätt eller fel borde vi snart veta.
Men om det är sant kan ju undra om dom budgeterat med Final?.

Satan i gatan vilken tung förlust det var igår, Men Nyström hade visst mått jäkligt bra i studion enligt Anrell.

Vi vinner på Måndag.
Kommentera

mikenomad: Jag såg vad som hände men antagligen inte hela upprinnelsen till det. Men det Andreas Falk gjorde mot några ungdomar ovanför deras gång till omklädningsrummet var inte heller särskilt snyggt. Han dammade klubban allt vad han hade i plexit ovanför, riktigt nära att träffa en ung kille. Strax efter kommer något vitt föremål ner i HVs bås och träffade någon ur HVs stab. Inte särskilt snyggt det heller.
Kommentera

Timråvänner:

Jag antar att ni känner till att Davidsson är fotskadad. En lätt påkörning på hans fot så är det slutspelat för honom. Ni vet också att det går att få Stefan Liv ur balans genom att köra på honom några gånger.

Med dessa två herrar ur balans samt ständiga efterslängar på idioten Thörnberg (varje avblåsning ska han ha sig en fulsmäll) så tror jag absolut att ni har chansen.

Så förutom pentagrammen, de uppochnervända korsen, WASP i bergsprängare och pålimmade horn på Robin Jonssons hjälm samt treudd på klubban så tycker jag att ni ska gå in lite fult i första, för att störa HV.

Tyvärr är det så att det är väldigt avgörande vem som blir huvuddomare.

Jag önskar er all lycka på måndag.
Kommentera

bisterfinnen:

Ett tillägg, tänk Canada i JVM-finalen.
Kommentera

bisterfinnen: Hv är ju medvetna om Pärssinens skada också var på Timo 24/7!!
Kommentera

Laken: Håller med dej Laken.
Kommentera

bisterfinnen: Från djupet av mitt hjärta; Tack! Herregud, jag tror verkligen vi kan ro hem detta till slut. Jag börjar tro att högre makter har ett finger med i det här sjuka dramat o att de är på vår sida. Jag får starka vibbar kring det. Eller så är jag bara på väg att bli psykotisk...
Kommentera

Blizzard:...och i går försökte man eliminera Bagarn, antagligen för att kunna få igång sitt PP. Men att ge sig på Bagarn är som att ge sig på berg. Kommer aldrig att funka.
Kommentera

mikenomad: Ja jag har också fått tillbaka tron idag - att det kan ske mirakel. Jag kommer åka med imorgon om det går.. dvs. att ni åker cirka 14.00-14.30 ifrån Uppsala. Blir på håret, men kan gå. 40 mil typ mellan Uppsala och Jönköping.
Kommentera

Yellowcard: Själv har jag dessvärre ingen möjlighet att åka med då jobb o familj sätter käppar i hjulet för det. Får bli TV:n ist.
Kommentera

bisterfinnen: Det glädjer mig att i denna svåra stund så kommer stödet från oväntat håll. Men det är väl så, att i kris blir man varse vilka ens riktiga vänner är...;-)
Kommentera

Jag har inte åkte till Jönköping en enda gång hittills men imorgon känns det ju som att man måste. Har en anställningsintervju med en stackars potentiell medarbetare måndag förmiddag. (Uppförsbacke att imponera på mig imorgon...) Sen är det bara att rymma till bilen och åka ner och lida på plats. Eller nåt.
Kommentera

« · 1142871 · »