mattias - 74: Hade Pärssinen utstått något extra under matchen? Att han fått något fult rapp, slag eller liknande? Eller var det en oprovocerad handling från hans sida? Han du uppfatta något sådant?
jag såg faktiskt inte så mycket av vare sig han eller Hahl på hela matchen men däremot så är den där sundh riktigt bra, men om Pärssinen fått utstå nånting kan jag inte svara på! Kanske några mindre väl valda ord från retstickan hedlund men det förvsrar ju inte en Crosschecking i nacken men som sagt så vet bara dessa 2 herrar vad som orsakde slagsmålet!
mattias - 74: Okej. Kan ju vara svårt att se allt som händer på planen från läktaren. Bara att hoppas att det inte är ett återkommande beteende hos den gode Pärssinen. Han är ju värvad för att göra mål - inte fightas! En crosschecking i nacken är inte försvarbart.
Ähh...det är aldrig fel med lite krosscheckingar...speciellt inte mot äckliga leksingar. En slashing skulle inte vara helt fel heller. Bra där Pärssinen!
mattias - 74: Äh...ta inte så illa upp. Leksingar är inte äckligare än vilken motståndare som helst! Men alla som inte är tikare är mer eller mindre äckliga ju.
Ähh...skitsnack! De flesta runt om i Sverige är så himla less på er och era patetiska återtåg. Kom med nått nytt istället...börjar bli lite uttjatat...
Nä men jag är övertygad om att Timrå inte hade propagerat för sitt återtåg som Leksand brukar göra i t.ex. media etc. Börjar som sagt bli lite uttjatat...
Är så nykter man kan vara...säger bara vad jag tycker om Leksand...nämligen ett luftslott med dålig organisation som hör hemma i allsvenskan. Dock kanske det går bättre nu när man bytt ut inavlet i styrelsen...
nej men om hedlund sa nånting skall man reagera med en cross checking i nacken då?? Hur mågar gånger har inte Hedstöm sagt Fitta till massa motståndare, Borde han få knäskålen avslagen då menar du??
Portello: Självklart inte...så här på fredagskvällen är jag väl inte helt allvarlig. Onödigt farliga tilltag är aldrig ok. Trodde inte att du darrade nämvärt heller....fast du borde...;-)
Hockey är ingen jävla lek det är en sport för riktiga män och så skall man ta det som en man också och inte hålla på och vara ute efter för att skada motståndarna!!!
Vad det än var så förtjänade nog Hedlund en törn. Samma sak angående Zidanes skalle. Börjar man provocera så får man som sagt vara beredd på konsekvenserna...
Nej med tanke på ställningen i matchen så var det ju inte så smart precis. Dock så är jag kanske så övertygad om att Matterazzi förtjänade den. Dum kan du vara själv förresten....fast du är ju Leksing så..
Sune: Kom in i matchen, Sune. Även om Matterazzi hade sagt att han styckat Zidanes barn och ätit upp dom till frukost - så skulle han bara skrattat Matterazzi i ansiktet. Bara en idiot skallar en motståndare i en VM-final (och i vilken annan match som helst också förresten!)
Lundström gav masken en liten pungspark på supporterpuben innan matchen när han sa följande, jag tror inte på att förnya laget med 15 spelare varje säsong utan Leksand måste ha ett lånsiktigt mål och låta vissa yngre spelare få ta mer ansavr och utvecklasoch ge dom chansen!
Sune: Det är svårt att försvara en crosschecking i nacken men att han hånar Leksandsklacken det gillar vi.
Sedan så är det ganska kul att det är de yngre som visar att de ska ha en plats i laget så här års. Vad Hahl, Pärssinen och company sysslar med nu är ju bara lite uppvärmning. Onödigt att gå för fullt och riskera skador.
Sune: Det spelar väll inte någon roll vad Hedlund sa till Pärssinen. En Crosschecking i nacken är väll snarare fegt och hör absolut inte hemma på en hockey arena?. Hade väll i sådana fall varit bättre att han kastat handskarna och gjorde upp på det sättet.
mattias - 74: Ja självklart är Pärssinen en mycket skicklig och duktig hockey spelare. Men att köra en crosschecking i nacken på en spelare hör absolut inte hemma på en hockey arena. Spelar ingen roll vem som gör det samma fel.
Kevin O Shea: Kom in i Matchen sune?? Jag förstår Timo, bara uppsynen av midervärdighetskomplexet Hedlund får vilken hockeyspelare som helst att crosschecka
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.