kattan: men jävlar vad det ska skrivas i affekt helt plötsligt igen... Vi är ett lag för över top 8 och kommer vara det i slutet av säsongen. Denna match får gå som den går, viktigast just nu är att vi får tillbaka våra skadade spelare så laget faktiskt får spela tillsammans som det var menat då det byggdes ihop
vonDöbeln: Det är lustigt det här. Alla i timrå förstår vad det är som blir fel i såna här matcher. ”Vi hjälper inte backarna i uppspelsfasen” eller ”vi blir för långa i lagdelarna”. Men aldrig någonsin får man ett avbräck i den trenden under en och samma period. I bästa fall får man det i mellan perioder, i sämsta fall tar det 2-3 matcher. Idag och förra matchen släpper man in 3 mål i samma period och tar bort alla realistiska chanser till poäng. Visst kan det vända men ständigt denna uppförsbacke. Vi gör det inte lätt för oss.
kattan: Tycker spelet över hela isen är ett bekymmer just nu. Så otroligt stressat i offensiv zon många gånger. Som 3-1 målet. Istället för att få ner pucken djupt så slår Emil.P en blindpass och vips så är det en livsfarlig omställning och mål. Inte första matchen vi ställer till det för oss så här.
Sen liknande i egen zon där vi stressat spelar fast oss gång på annan för att man slänger iväg nått chansartat utan tanke mellanåt och så spelar vi fast oss i egen zon.
Den där berömda strukturen bör nog infinna sig snart.
Erre92: Vi har två skadade spelare, varav en av dem är bra.
Att få tillbaka Erixon kommer inte göra så att vi plötsligt vinner matcher.
Vi står stilla på isen och markerar inte, vi försöker passa till någon som står mitt i smeten och blir förvånade att dom "på något sätt" bryter och tar den.
Kommer hellre topp 9:e om vi krigar istället för att glida omkring och bli topp 8. Hade vi krigat med vår potential hade vi varit topp 3. Ante får Fn rannsaka sig själv nu.
vonDöbeln: "det är JÄVLIGT mycket begärt att tycka att någon av målen är på målvakt." Men det var ett jääävla gnäll på Juel förra matchen, helt okej, eller!?🤢
Erre92: Tala för dig själv och sluta dra upp AFFEKT så fort man kommer med kritiska åsikter. ”Får gå som den går” okej? Vi är inte det enda laget med skador. Tappa poäng pågrund av ej påkopplade varannan match kan kosta oss så mycket som en play in plats i slutändan.
Vi behöver fler spelare som Mieho och Boyce som chippar in i offensiv zon och bara kör. Av hemvändarna är Hållander den enda som visar någon vilja just nu
Zoogin62: om du kollar på matchen från i lördags så hade du nog sett att det finns en viss skillnad.
Kritik skall ges när kritik är befogat. Målvaktsinsats idag? Klart godkänd så här långt. Målvaktsinsats i lördags? Stundtals Div 1-mässig, men kom igång efter 3-0.
Gnället är befogat. Sedan tycker jag knappast det är målvakterna.
Tycker allt kommer ner till en sak! Vi kan inte hålla samma standard en hel match, fruktansvärda dippar. Vad detta beror på vet jag inte. Men det är att vi inte kan hålla en hög lägstanivå, eller ens okej lägstanivå.
Tror tyvärr Ante inte klarar av detta. Alltså ta ut det detta lag har i sig.
Timrå4ever: Ante klarar nog av de men vi spelar ju inte för laget bitvis utan för jaget! Tror inte de finns nån som kan riva i i paus så alla tar åt sig med en skärpning som följd 👺👺👺👺👺
Erre92: Juolevi måste vara jäkla besviken på sig själv. Kom till Timrå på korttidskontrakt för att visa upp sig och sen skriva ett fett kontrakt. Nu när hans kontrakt går ut så lär det inte vara huggsexa om hans signatur direkt.
kattan: ser att du är på g ordentligt idag! Du har inte skrivit ett enda Konstruktivt kritiskt inlägg på bra länge vad jag sett utan nöjer dig med att spy galla och kalla det kritik. "Tala för dig själv" herregud vad jag avundas folk som tror att det räcker att säga "no you!!!"
Det är surgubbarnas afton ikväll så jag tar och gör sorti från detta forum för kvällen, god kväll på er
bar mofftak: för oss är det väl skitsamma var han tar vägen så länge inte Kapanen slänger upp pengapåsen på bordet. Han är inte bättre än dom backar vi redan har på kontrakt. Det ser nästan ut som att han fortfarande lider av nån gammal skada, precis det Sputnik var inne på på som farhåga innan vi signade honom.
Erre92: Två inlägg där jag är kritisk och lyfter lite saker, utan att spy galla som du påstår.
”Vet inte om det diskuterats under matchen, men är det inte dags att testa Oliver längre upp? Eller sabbar man 4e då? Bör byta plats med Meiho, som dock inte är i närheten av att driva på som Oliver gör, så risken att 4e tappar sin edge är hyfsat stor.
Övertygad om att Oliver kan lyfta kedjan med Lundin och Hartmann.”
”Tycker vi inte är i närheten av den trupp som exempelvis Färjestad och Skellefteå besitter. Inte närheten av erfarenhet från slutspel heller, varken som klubb, spelare och tränare.”
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
Vi är ett lag för över top 8 och kommer vara det i slutet av säsongen.
Denna match får gå som den går, viktigast just nu är att vi får tillbaka våra skadade spelare så laget faktiskt får spela tillsammans som det var menat då det byggdes ihop