Rip Kirby: Ja, det enda positiva just nu, resten är helt utan självförtroende, de har ström i klubban och måste göra sig av med pucken direkt, helst till någon som står i ett sämre läge eller att vispa mot mål utan att sikta, huvudsaken man gör sig av med pucken, vart den tar vägen är oväsentligt.
Tycho: Kravbilden kan väl för fan vara hur hög som helst men det spelar föga roll när resultatet är för dåligt? Konsumenterna av den här produkten som Timrå säljer röstar med fötterna, folk kommer inte på matcherna. Det är för dåligt, det går inte att förneka det.
Zäta75: han börjar börjar nog närma sig tresiffrigt om han inte passerat det för länge sen.....Tycker dessa indianare är en tendens som han dras med i match efter match..
Olle: Det jag brann av på var kommentaren att de inte bryr sig. Jag håller med att det inte är tillräckligt bra, men det är enligt mig hellre att man vill för mycket än för lite. Man håller klubban för hårt och tänker för mycket. Produkten har varit undermålig i år och det får ledarstaben ta på sig att man inte lyckats få ut den potential som finns i gruppen.
Herminator: Problematiskt att gå in i ett slutspel med Rindell och Lyytinen vars motivation verkar sjunka mer och mer ju närmare deras nya klubbadresser dom kommer. Å andra sidan är det kanske inte lättare för Örebro med Bromé eller Modo med Dickinson heller.
Signature: Rindell skiner bara upp på offensiv blå. Det ni ser av honom på defensiv planhalva är vad ni får. Det är inte bara att han är slarvig, han är svag i närkampsspelet och spelar ofta fast sig själv bakom egen kasse.
Olle: Vi tänker likadant. Ante har, tyvärr, redan checkat ut. Tror det har pågått ända sen han fick beskedet om icke förlängt kontrakt. Hur kan Ante vara så oproffsig, tänker man försstås? Ja, jag har inte en jävla aning, men den i de närmaste totala flathet han utstrålar i intervjuerna kring matcherna så är det ju fullt rimligt att ifrågasätta vilken energi han kommer igenom med till sina spelare?
Här kommer vi till bristen på, ja, det mesta för tillfället. Ett eget spel kan vi väl börja med. När såg vi det senast? Det har ju bara varit en viss #29 Hållander som bidragit med något i positiv väg de senaste månaderna.
Så ja, bristen på spelidé är övertydlig i det här laget och där är Ante Karlsson ensam ansvarig.
Kerstin_k: Vill inte vara med om förnedringen i en åttondel. Dom har tappat precis allt. Den där knappen som ska tryckas på den har ingen kontakt. Den brann upp.
Rip Kirby: Vi har köpt ett lag som är ämnat för övre halvan men tyvärr har vi en organisation som är skör. Tänk att ha blåst 40-50-60 mkr på en spelartrupp och sen inte ha råd att sparka en coach? Eller ha lagt 70% av budgeten på forwards och inte ha råd att värva en back mitt i ett skadehelvete? Vi kanske inte har haft så många andra alternativ men det är olyckligt.
Förväntar sig Ante seriöst att någon kommer på fullaste allvar tro att detta lag ska HELT plötsligt komma ut som en jävla bomb när de blir åttondelsfinal?
Ska bli spännande att se vad Jokinen hittar på. För detta är helt sjukt. Ante är mer kompis med laget och folk i hockeysverige än huvudet tränare.. Rösten har tappats så spelarna tappa fokus och spelet...
För på pappret har vi ett riktigt bra lag så de är de som retar mig mest..
Vi är ju iaf efterspelets mest oinspirerande lag. Var mer Go i laget under SCA-cupen. Som laget ser ut nu är det torsk i två raka oavsett vilket lag vi möter. Men hoppas gärna spelarna läser detta efter matchen och motbevisar mig.
Olle: Har påpeka det hela säsongen laget är så jävla felbygge överskattade ålderstiget piss lag. Mjuka blöta katter och en tränare som är helt handlingsförlamad blir det Rögle eller Örebro 0-2 i matcher 💯%
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·