SMÅLAND: gör inget skillnad. Färjestad eller Växjö.. Vi skulle nästan förlora mot Oskarshamn här hemma liksom. Glöm play in eller nåt annat. Karaktär eller inställning finns inte där.
Andersson: Rögle har ju faktiskt sett riktigt usla ut på sista tiden, vad säger att dom har bättre självförtroende än oss? Dom har precis räddat en katastrofal säsong, dom kommer aldrig gå hela vägen. Ska dom vinna två matcher i vår arena? Jag vet inte, jag fick just lite positiva vibbar iallafall.
Skulle bli hyffsat förvånad om vi med våran usla form och vårt usla PP..orkar.ta oss förbi Rögle. Men de får gärna överraska. Men då kan man inte ha samma jävla lojj inställning som i visade mot leksand.
Andersson: Nu tar de bussen direkt från Leksand imorgon ner till Ängelholm. Hoppas att skägget är med på bussen. Han behövs fast slängs in matchovan. Hoppas han ger energi till gruppen och att vi kan vända detta och vinna.
Der värsta med det här är att vi kommer Bussa till Ängelholm imorgon, från Örebro. Sen blir det en lååååååång bussresa hem efter matchen på torsdag. Samtidigt dom Rögle kommer flyga till oss.
TD: Vår chans är att Rögle har rätt svajig målvakt och försvar. Framåt är de bra Zaar, Tambellini och Everberg mfl. Krävs 110% vilja för att vinna. Och Skägget Svensson.
Vi har ingen chans mot Rögle. Första matchen förlorar vi med 5-1 och matchen hemma kommer vi åka på en sur förlust där Erixon eller Lundin åker ut med 4min kvar.
Olle: Rögle har varit trubbiga framåt, men är ändå ett starkt och kollektivt spelande lag. Jag tror vi haft betydligt bättre chanser mot Örebro eller Modo. Rögle har en förmåga att vinna mot oss med 3-1 och liknande trots att vi spelar bra. Inte omöjligt såklart, men med tanke på hur spelet sett ut på slutet är man inte allt för optimistisk.
Hade varit fint att slå ut Modo inför fullsatta läktare. Men risk/reward för dåliga. Skönt att det blev Rögle istället för Örebro. Känns roligare och chans för oss att ta revansch på Rögle från nederlaget i playoff 1995.
Erre92: Tröstar halsen med en High Coast Berg efter många svordomar ikväll. Måste snabbt lyfta varje spelare 200% inför våra möten med Möglet. Bara att gå all-in i bortamötet på torsdag, vinst där är det enda som gäller.
tufft, men känslan är: öret e tyngre/större med enroth väggen lekkerimäki i p.p usch, näee inte dom rögle inte lika tunga,sämre mållis *vi måste upp i nivå,annars torsk oavsett motstånd har inte koll,torskarna mot rögle,va de under våran långa torsk period??? tror vi grejar de 👍
DJ Hemp: mentalt hade det kunnat vara jobbigare att få möta Modo eftersom vi ”ska” vinna mot dom men haft svårt att tagga till inför dom matcherna. Rögle är det mer öppet mot. Tror inte det kommer bli riktig ”slutspelskaraktär” på dom här matcherna och det gynnar oss. Den här matchen där Rögle vinner med 5-1, det var väl före deras ras i tabellen också?
Men vi får väl se nu då om Dahlén har en slutspelsknapp han kan trycka på. Detsamma gäller många andra spelare i laget. Dom har glidit på en skridsko ur topp 6, in i play in och nu ska det spelas hockey på riktigt.
Herminator: Just nu ser vi ut som en entaktat kallblod som hänger med i loppen men är totalt över på upploppsrakan. Måste vara Sundbergs prägel som hänger kvar som en våt filt över laget...
Undrar om Ante kör på med Dahlén Hanzl och Pettersson mot Rögle också? Det var ett djärvt drag att köra med den idag men såg riktigt lyckat ut ska man vara villig att erkänna 🤡
Labban: Våga vinn Ante! Blanda om kedjorna på lördag förutom 1a. Enda chansen. Johansson lär stå. Men man borde kanske köra på Juel men kommer inte att hända
The great one: Kronwall i studion tror att Timrå tar det. Det ska mycket till för att Rögle ska kunna rubba Timrå säger han. Han tror att många vill spela för Ante och ge honom en bra avslutning och offra allt.
Zäta75: Jag tycker Juel borde stå. Hans två matcher mot Rögle. 1-2 och 4-0. Betydligt bättre än JJ 1-5 och 2-3. Juel är en lugnare målvakt och tror han passar bättre mot ett lag som Rögle. JJ har sina styrkor, men blir orolig när vi inte för spelet och tror vi kanske kan få svårt med det mot Rögle.
Zäta75: Kastar inte Ante om i kedjorna så tolkar jag det som att han skiter fullständigt i avslutningen på säsongen. Man kan liksom inte tolka det på annat sätt. Det finns ingeting som kan bli sämre med att ändra om rejält. Uselt PP. Uselt boxplay. Uselt över hela banan sista 10 matcherna. Inget engagemang från båset överhuvudtaget. Han har en chans att avsluta snyggt nu.
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·