söder över: Liljewall iskall. Hur, HUR kan man sätta ihop en "offensiv" kedja med honom och Ty Rattie? Lundin grötar och köttar väl mest. Men ngn ska väl ta skitjobbet också. Lööke kommenterar jag inte. Osynlig såhär långt men kan ju slå till när man minst anar det 🙈👍
söder över: Allt blir så mycket tydligare när man ser live. Otaliga ggr denna period som man varit frustrerad över hur mjäkiga man är i defensiv zon framförallt. Pet med klubban i 50/50 situationer istället för att gå in rejält och stänga vid sargspel, man spelar fast sig helt i onödan för att man inte går in 100 procent. Jag är inte jättehoppfull inför de 2 sista perioderna om man säger så..
stoff: Inte en passning sitter på bladet. Vår forecheck, vilken forecheck? Vi kan inte dumpa en simpel puck ur zonen. Jag frågar mig vad vår spelidé är. Det ser ut som vi försöker spela av matchen redan från början. Finns ingen glöd. Zajac är en säkerhetsrisk. Vet faktiskt ärligt talat inte vilka offensiva kvalitéer han påstås ha för allt jag ser är en snubbe som dräller med pucken och hamnar fel i positionsspelet. Nej det här bådinte gott :(
Synd på Hanzls självmål. I övrigt gjorde han en riktigt bra period. Precis som hela den kedjan.
Symptomatiskt att det var en miss i puckhanteringen när Lalle skulle gå framåt i typ 2a bytet som gav LHC ett monsterbyte i Timrås zon. Och sen momentum ett par minuter efter det. Timrå är väldigt sköra och lättstörda.
I övrigt en rätt ok period. Men nu kommer eldprovet: den förhatliga andraperren. Hoppas verkligen Timrå står upp från start och inte låter LHC få gasa ostört från egen zon. Då lär det smälla.
Hahl Bundy 2.0: det är bara komiskt att man åker med skridskorna inåt när man förväntar sig en puck, som Hanzl gör där. Det är många i Timrå som gör massor av saker lite för dåligt hela tiden. Totalt mörker är det ju inte men å andra sidan kanske man inte kan förvänta sig så långa stunder med puck i anfallszon när man knappt kan slå ett pass till rätt adress. Hur går det med nyförvärven nubben? Är det på paus nu när vi vunnit några matcher?
Brodda13: Tar Svensson 10/10 gånger både defensivt och offensivt än Zajac. Visst han har bra intentioner, men allt som oftast sjabblar han bort det på eget bevåg och som du säger lättviktare bakåt.
kattan: Håller med, vi har alldeles för många spelare som absolut inte hör hemma i SHL, vi får knappt ihop 2-hyfsade SHL femmor. Halva laget håller tyvärr inte.
Nisse1: varför tar han den utvisningen? Han har ingen jävla aning om den tar eller inte. Han tar den för att han släpper klubban och skriker. På de premisserna kan jag också vara domare. Blås när någon vill det.
Nisse1: Men det är väl samtidigt så man blir tvingad att bygga första året efter avancemang? Hoppas på att toppspelarna från HA kan anpassa sig till SHL och ta in lite spelare med SHL rutin och sen hoppas på att transor och importer faller väl ut. Får också komma ihåg att vi haft "otur" med att inte få hem någon som faktiskt brinner för klubben som kan sätta eld i arslet på dom som kanske inte bryr sig lika mycket. Hade antingen Dahlén stannat eller Lander kommit hem hade våran situation sett helt annorlunda ut, det är jag helt övertygad om.
Iofs tycker jag inte det är spelarmaterialet det är fel på utan Freddan som är problemet. Bort med Freddan, låt Ante ta över och värva ny ass. tränare. Hela idén med två huvudtränare är sinnessjuk.
Öndulat: Men Liljewall höll knappt i hockeyallsvenskan så förstår inte varför man plockar med honom. Finns fler exempel också, som Olofsson t.ex. Okej om han hade fått en roll i fjärdelinan, men nu spelar man honom i en ledande roll.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.