gud: Varför ska man vara positiv när man känner sig negativ? Finns väl ingen rim o reson i det? Jag hade räknat med en enkel seger mot Lulä idag. Jag är negativ och väldigt besviken just idag i alla fall!
gud: Som sagt så avskyr jag positivt tänkande i negativa stunder som denna! Just nu känns det som om kvalserien är nära förestående. När sedan Lind gör storsuccé i det gamla storlaget från Gaevle så känns det extra negativt en sån här dag!
gud: en liten undran bara? var det några som var bra i timrå i dag? och var det några som inte höll måttet. man är ju en bit i från händelserna. tacksam för svar
gud: Vad kul att du änkligen har förstått - har du läst igenom hela tråden nu? Men ryck upp dig nu grabben och var inte så negativ för det kommer nya flaskposter flytande såsmåningom!
Det ska i alla fall bli jäkligt kuligt att få vara med om invigningen av den nya arenan på tisdag och då ska Frölunda krossas!
stene: Kapanen var stabil (som vanligt) trots 2 insläppta!!! Krykov, robban, Hagos var oxå bra. Men efter 1-1 målet tappade vi "stinget" och Lulää vann klart rättvist sett till spelövertag och chanser! Och om ni går in på Luläääs Gb under tråden "Norbotten v.s. Medelpad" kan ni läsa vad jag gjorde efter matchen i "Copacabana" =).
Nu är det "bara" 48omg. kvar innan slutspelet tar vid!
Kickan: Hörrududu din lilla inbilska lappfjolla, nu ska du inte komma in hit och spela Alanah bara för att ni råkade vinna en match mot Timrå för en gångs skull. Synd bara att ni toppar in stortoppformen alldeles på tok för tidigt av säsongen (Även kallat dålig tajming!) Hahaha som om Lulä ska kunna ligga med bland topplagen - tillåt mig småle jättestort ;) Ni kommer att tillbringa den större delen av säsongen på den nedre halvan av tabellen tillsammans med lag som Timrå, MoDo, Leksand och Link*ping! Såådääsåå!
Larionov: Eller som vi säger norr om Dalälven - häh bare å åk! ;)Förrseten så har jag tippat er nästsist lite före knätofsarna i årets ES. Fast så tippar jag alltid oavsett vad alla experter tycker - man tippar lite med hjärtat så att säga.
Det brukar faktiskt bli rätt trista tillställningar när Timrå möter LHC! Matchen i matchen lär väl stå mellan alla finnar - lär bli ett jäkla kacklande kan jag tänka ;)
mike: Hur var det med försäsongsmatchen da? Nog synes vi ju ha ett ltet plus på er. Dessutom är vi säkert fler lulingar än tikar i minikjol och nätstrumpor ikväll, iaf hemma hos mig, så vi förtjänar all framgång. Särskilt som alla nätstrumpiga hos mig har stenseriösa yrken och gör någon slags revolt mot det nu.
Fy fan så vi kommer att kommer att dominera miiike, DOMINERA! Älsklingarna är bäst!
Kickan: Lägg ner nu - jag blir bara så trött på allt tjötande! Själv ligger jag i soffan med min gamla insvettade gula brynja och bara liiiider. Fast i och för sig, ska man ta en svidande förlust så passar den bra mot just Lulä på försäsongen!
Vi är bäst och ni är sämst - försök att inse det nångång!
Fredrik: Den är inte helt klar ännu. Men du kan se hur bygget gått till via bildgalleriet på samma sida. Den uppdateras ständigt. Priset lär bli ca 55 miljoner.
Vi kanske överskattade segern mot Leksand. Leksand verkar vara under isen, släppt in 10 mål på tvåmatcher. Vi kanske inte är så bra som vi tror. Själv tror jag Luleå kommer att tillhöra bottenlagen. Men vi får väl se mot frölunda på tisdag som lär vara väldigt revanschsugen efter förlusten mot Dokusåpalaget. Men och andra sidan lär TIK vara revanschuget också. Upp till bevis!
Längtar till tisdag när jag ska inviga min egen stol. Får man sätta en egen namn skylt på stolsryggen?
Läste att man inte fick dricka kaffe eller käka korv på sittplats.
talangscouten: Jag tycker vi neggar vidare fram tills omgång 10. Där kan vi börja att urskilja lite smått vilka lag som håller ihop. Apropå ingen kaffetermos/plåttermos/mattermos på läktaren så är det väl för fallrisken - Eller jag vet, det är juh krossadplysch utanpå de sköna sittplymåerna. Måste vara att man inte vill ha något kaffe eller Jonnys senap pårom dårå. Detta är min alldeles egna lilla teori, vad tror ni?!
Portello: Sant min supporterbroder, men han har knappast konserverat sin fysiska form från i våras och går i dagsläget "bara" på 75-80% därav en del i förklaringen varför han kanske ansåg lite mer generös än vanligt. Men "Hento" imponerade inte han heller i 1:a perioden. Då var han inte landslagsmässig. Men sen spelade han upp sig (tyvärr) och gjorde några minst sagt svettiga räddningar!
ernie eagle: Hentos fotbollsräddning i andra perioden var härlig att se. Tror att TIK:aren var rätt säker på mål där.
Tror att jag missade dig idag, såg knappt någon TIK:are. Kan iofs bero på att jag bara var till Copacabana som snabbast i mellan andra och tredje perioden.
Portello: Ok synd att jag inte har en nuna till ditt "nick" men jag spräckte "oskulden" gentemot Kickan i vartfall även om det var en blygsam presentation och i snabbaste laget. Får väl ta igen "skadan" nån gång. Känner Du Thomas Erixon? Vars i Pite bor du! Var där igår och sov i en lägenhet på Hamngatan intill "Småstaden" och tog 8-bussen i morse till Luläää. Jaji inte är det kul att åka hem på tisdag inte efter en förlust men är någe lag man kan ta en sådan smärtsam och en hemsk sak som ju en förlust är så ÄR det ju mot just LHF!
Blir om vädret tillåter BBK-Danskjävlarna i Superettan imorrn. Tråkigt att PHC "bara" möter mediokra Teg från från björkarnas förlovade hemstad - Ume!
Det kan ju inte annat än bli en kassaskåpssäker seger för PHC där! Allt annat skulle förbrylla! För övrigt tror jag PHC når Superallsvenskan och BIK får kvala för sin existens? Hur låter det?
ernie eagle: Oj, det var många frågor. Få se , var ska jag börja? *Känner ingen Thomas Erixon. *Bor i en håla ca 5 km söder om Piteå. *Åkte inte med åttabussen till Luleå. För då började jag att jobba. *Tror och hoppas att Piteå klarar sig till Superallsvenskan, har då definitivt en av AS bästa Kedjor i Lavander-Olofsson-Berglund. När det gäller BIK så vet jag inte vad jag ska tro. Har ju inte börjat allt för bra för dom.
Portello: Jaha så du bor alltså i Pite Kommun men inte i Pite alltså. Näe jag hade en diskussion med "X:et" i först Sportbaren och sen i "Copacabana". Kanske lät som om vi var ovänner men så var inte fallet. Han hade druckit lite mer än jag och som man själv gör i onyktert tillstånd så ältade han väl samma sak några ggr om att INTE HÅNA LHF! Det hela gick ut på typ att man som TIkare t ex INTE skulle åka in på Cleo efter en Timråvinst I Coop och skrika "VI KROSSA LULE" i baren iförd Timråtröja. Men det skulle aldrig falla mig in att åka mot ett stamställe i Lule för att "dissa" motståndarna och söka bråk. Och det förstod han, ville väl bara markera sitt ställningstagande antar jag. En bra kille i vartfall.
Men samtalet lät alltså efter "några" öl som en gammal LP-platta som hakat upp sig...*L*
ernie eagle: Man kan säga att jag bor i Piteå men ändå inte. Min post kommer till Piteå men när någon från trakten frågarvar jag bor svarar jag inte Piteå. Hmmmmm, det där lät inte riktigt klokt men det bjuder jag på :)
Portello: Nej men är nan uppväxt och "skadad" av Tjernobyl, sulfiten, sulfaten, det hembrända och en massa annat skit som man andats in dagligen under snart 20års tid, så kan man ju inte vara annat än oklok. Men jag är rätt sund ändå, för att vara oklok alltså =). Det vill inte säga lite det!
Satt och lyssnade på hockeylive och det verkade som att Luleå gick in för att förstöra matchen sista halva perioden när timrå hade som mest tryck, något som dom är mäkta duktig på och som tyvärr men dessbättre inte Timrå klarar... Ser helldre ett lag som kämpar och åker till sista svettdroppe än ett gäng som drar på sig ett smutsigt ryckte..