Tycho: Visst det går att hitta vilka paralleler som helst, men en sån etablerad HS medlem som dig borde ju även se vart det lutar.
Jag tycker det är alvarligt fel när en sån som Skogs som är sämst på plan utan konkurense får spela princip non-stop.
Straffen får Challe ta på sig, att sätta Hynning som straffskytt i detta läge är som att ljuga om att den enögde är kung i de blidas rike.
Ambroo: Ja jag vet inte vad jag skall säga, jag ger Challe tid fram till uppehållet, sedan kan vi ju även passa på att bryta med ett par välbetalda backar när vi ändå är i farten.
Jag är djupt oroad för Timrås fortsatta Elit existens.
Jag skulle kunna säga att allt började när Kenta J försvann, men jag avböjer, för de räddar oss inte nu...
Ambroo: Pratade idag med en Kille som sa en intressant sak:
"Vilka förutom då möjligtvis Wandell har utvecklats under Challes ledning"?
Kerstin_k: Vad är det som får dig att tro att jag missade det?.
Det finns minst 5 andra än Skogs som förtjände den tid han hade.
Foyn: Han kom igång utav JVM, där kom hans förvandling,
Säger du Lander så kontrar jag att vi inte vet hur långt han kommit med rätt förtroende.
Kerstin_k: Nej visst spelar det in att dessa utgick, men jag försöker finna något possitivt i detta och håller med att detta gick iallafall inte åt fel hål.
Erixon är en fröjd att se.
Vi tar 3p nästa match.
Annars precis lika dåligt Timrå som tidigare. Det är få gånger jag kan vara så objektiv att jag anser att Timrå förtjänar ett dåligt tabelläge, men...nu gör man det sannerligen.
Försvarsspelet är bedrövligt. Bedrövligt. Och backarna...herreminje. Erixon är magisk, Styfen ok, men sen: ujujuj. Skogs är nästan parodisk därute just nu. Som en Jim Carrey film, 'Mannen utan tajming'. Allt han gör blir fel. Stöter han fram tar han beslutet precis så mycket för sent att situationen är för långt gången och han blir överspelad med spelvändning som följd. Ska han lägga pucken mot mål gör han det e x a k t i det ögonblick en klubba eller motståndarben är i vägen. Och ska han vända hemåt gör han det precis när ingen annan i laget är där för att hjälpa honom. Fascinerande.
Moe är en annan som ser helt miserabel ut. Vad har hänt med pojken? Fattar absolut ingenting. Challes hårda markering ser mer och mer motiverad ut för varje byte han gör.
Nä, hörrni. Är detta kul att titta på? Svar nej. Jag kan knappt kolla utan skämskudden framför mig som en sköld. Någonting måste hända. Och det jävligt snart.