Någon som har koll på varför Karlsson utgick? Var det p.g.a. den otäcka skadan på Luleå-spelaren? Jag tycker att Karlsson började väldigt bra i den här matchen och spelade fysiskt den lilla tid han fanns på isen.
Knylan: Sedan är det en sak jag och flera med mig ibland glömmer och det är att varje år har vi 8-10 nya lirare att spela in.
Det är ett problem det är ju ingen tillfällighet att HV går som tåget som knapp omsätter spelare, vilket i sig är en styrka.
The great one: Anger har blött krut för att han knappt spelar PP, och med en Center som vars tempo håller i Norge.
Förövrigt bäste forward idag.
The great one: Nja , klumpigt uttryck av mig, men jag tycker inte vi skall flytta på Timo. Ge Timo o Hynning nån match till så lossnar det. Dom har funkat ihop förrut och kommer att fungera.
Karlsson - inget jag grät över då han fick kliva av, stor kille men snäll som en kissemiss i närkamperna.
Granath synd att han fick kliva av då kan spelade bra och rejält.
Hynning - lam spelare över hela banan, ner med han i 4:e.
Pärssinen undrar nog varför han spelar i linan som han gör, klass i allt han gör men till vilken nytta när alla andra står som frågetecken.
Åkerlund i kassen många matcher i sträck nu, dags att han tar förstaspaden, Lindbäck är såååå seg att komma upp från isen och sovit på många billiga mål.
Anger riktigt nyttig, skiter i poängen han gör bara han fortsätter slita arslet av sig match efter match.
Bra med en poäng men det räcker inte då gapet växer till lagen ovanför.
Nästa år är det dags för lill-kenta att starta en ny era.