297: fast matcherna Juel har spelat har vi varit mycket bättre överlag. JJ kan inte lita för fem öre att försvaret ska göra sitt jobb, det kunde Juel. Snarare är det nästan så att de stjälper mer än de hjälper. Måste kännas grymt otryggt för en målvakt.
Tänk att vara Hanzl och Jonte och vi jagar reducering och man sätter in Mieho och Pääjärvi i första PP't med dom, jag kan inte släppa det. Jag förstår att spelare vill ha en förändring.
pingvin: Vi ”ligger inte där vi ligger” när vi förlorar mot Malmö i omgång 25 i en jämn tabell. Vi har sett det här döskalle-beteendet från Timrå tidigare i serien också, ante kan inte få det här laget att hålla en jämn nivå över fler än ett par matcher i följd.
Vi hade häng på 3:e platsen i tabellen inför den här matchen, nu har vi häng på 9:e platsen istället.
Labban: Ska man vara ärlig var Juels första matcher väldigt skakiga också. Det underlättar om man får stå ett par i rad. Den här matchen handlar BARA om inställning. Äsch, det är bara Malmö, det är snart jullov.
Labban: det där resonemanget går åt båda håll. Med en målvakt som släpper returer på allt så får man ofta ett virrigt försvar. Med Juel i målet kanske vi hade haft 1-2 och häng i den här matchen men nu är den död för JJ har inte varit på tå.
Kerstin_k: Vårat PP har varit ett sorgebarn ett tag. Jag har en högerskjutande forward till första PPt högt upp på önskelistan till nästa säsong.
Sen hade jag lovat mig själv att inte såga Ante allt för mycket i avslutningen av denna säsong, men det är väl lite sånt här som tveksam kring vilka man matchar i PP etc som man önskar att nästa tränare kommer ha lite mer fingertoppskänsla kring.
Svag insats. Grabbarna känns trötta och nertränade, samtidigt som Malmö får maximal utdelning.
Mål ett, ett skott som går på en skridsko och ner i hörnet och sen kastas in på måfå och glider in under benskyddet på JJ då han inte hinner tillbaka.
Mål två, ett ihopslag framför mål som tar (från MIF-perspektiv) bästa möjliga bana och seglar upp över ribbhöjd och sen dimper ner igen. Hade man kunnat skjuta såna skott på kommando hade man vart svårstoppad.
Mål tre, deras enda styrning får perfa träff.
Mål fyra är ett skott över benskyddet med skymning mitt framför JJ, inga kommentarer där.
JJ bör vara snabbare tillbaka till stolpen på första, vete fan hur mycket han kan lastas för de andra.
Zäta75: - Ingen timeout innan 4-1 när precis ALLA såg att det behövdes. - Dalle får hålla i pucken stillastående 90% av PP. - Ingen tar jobbet - Dom täcker inte skott - Förlorar alla närkamper - Ingen VISAR pannben
Mycket ligger på spelarna självklart, men mycket ligger också på tränaren. Någon som forfarande tycker att intervjun efter 4-0 mot DIF är viktigare än att bli helt jävla uppsmörjd av ett tafatt Malmö?
Tyckte det skulle bli kul med hockey efter uppehållet..hadde lite naivt hoppats spelarna var sugna också.. men nej detta är bara pinsamt. . Så nu gör jag jul.. Nu kan ju berätta hur det gick nån gång i mellandagarna. God jul på er .
Det hade inte spelat någon roll i kväll om alla hade varit friska eller om Juel hade stått! Är man en halvmeter efter i varje kampmoment då får man inte heller låna pucken! Bedrövlig insats av hela laget!
Bee: tycker passivitet sammanfattar det hela rätt bra. Malmö äger ju spelet och det är pga att vi inte tar kamperna. Med tiden de spenderar i vår zone det klart att flax-styrningar kommer på posten om vi inte är där med klubban eller täcker skott.
Känns märkligt att spela mot Malmö som om vi möter SAIK, FBK eller liknande skickliga lag där vi kan gå på kontring. Är verkligen Malmö så bra att det motiverar att låta de parkera i våran zon?
jhnd91: Tafatt försvarsspel och en mplvakt som inte ger oss chansen att vinna utan ger ett osäkert intryck. Matchen är i princip förlorad ska mycket till föe att vända detta i sista. Jag är förbannad och besviken. Nedtränade jovisst. Men vi kan så mycket bättre än såhär. Skäms över att mediokra Malmö får köra över oss totalt
Är det inte dags Fille får en egen ramsa/sång? Vår ene rekordhållare har ju sin "Jonte, Jonte vår idol" men Hållander är verkligen också värd en. Spånade fram denna under söndagspromenaden nyss. Melodi "Vittring" med Magnus Uggla