Rindell blir inget vidare.. minst 6 till 8 veckor. Forskmark skadad 4-6 veckor. Vi taggar till 24/25 istället. Man kan inte spela slutspel eller nåt annat skit med Erixon, Eronen, Edfelt och Melander.
297: Hörru jämför inte Sam med Eronen. Det är en skymf mot en av de viktigaste och bästa karaktärerna i Sagan om ringen!1!1Eronen skulle inte ens se till att Frodo får med sig ringen längre än till Matfors.
Charlie2: Vad finns att säga om den här matchen, mer än att det inte ens går att kalla för match? Så in i helvete jävla pinsamt att beskåda! Alltså, vad i helvete pysslar laget med!? Man gjorde inte ett jävla rätt i någon del i matchen.
Jag brukar kunna bli ganska så het i matcher "som går emot". Om det gick emot ikväll kanske vi inte behöver göra ngn större analys kring. Men jävlar vad våra DYRA spelare valde bort att delta ikväll.. man försöker ju inte ens!? Man var famimej femma på varje puck! Det ska inte gå att spela såhär naivt. Helt utan någon som helst tanke på varför i helvete man deltar i matchen!
Sputnik1: Jag kollade knappt sista delen av matchen. Erik Andersson skall tydligen gått ner på backen. Hur skötte han sig? Läste nån som hintade att Erik Anderssons 20 minuter som back är bättre än Eronens hela säsong. . 😂
dempa: Ja Jokinen har fullt upp och gör det riktigt bra med en av Liigas minsta spelarbudget. Det bådar gott att han gör och har gjort det bra med sämre förutsättningar. Att han är erfaret bra att utveckla forwards(påpassligt då vi sägs vara framtunga)
Nu när man lugnat sig lite efter matchen ska jag sammanfatta den lite. Patetiskt, pinsamt, uselt, bedrövligt, viljelöst, och spelar inte för sina supportrar eller för klubbmärket. Alternativt att alla söp sig fulla igår p ett Aw i Kapanens bastu. Ja ni får välja själva.
Charlie2: Vi har typ 4 friska seniorbackar. Vi har en coach som vet att han ska sluta och matchcoachar inte överhuvudtaget. Vi har EP och Dahlén som åker runt och kostar miljoner.
Den här säsongen är över. Det bästa vi kan hoppas på är att gå till slutspel och få hemmaplansfördel och kanske få några extra slantar i kassan på hemmamatcherna. Jag blickar redan mot nästa säsong, det kommer krävas en sjuhelvetes silly från Kapanen för att bygga om backsidan och ta den här klubben in på rätt kurs igen.
Hela jävla laget kan fan gå hem. Sätt in de 5 tappra tjejerna som ä kvar i damlaget nästa match. Dessa jävla slökukar ska fan inte spela en match till i Timråtröjan om dom inte åtminstone slantar upp för alla Supportrar som var på plats ikväll! Snacka om pissa på skölden
J F K: Just i den sista hundradelen innan kollisionen åker faktiskt axeln/armbågen uppåt (uppåtrörelse) innan den träffar Rindell. Förmodligen inte avsiktligt men det gör att resultatet av tacklingen blir brutal.
förlora ett derby är surt, men vi slipper slåss i botten i alla fall 1 a period helt Ok, men resten är ett haveri lider med timrå supporters som offrat en heldag i övik, biljetter o resa, som inte är billigt för att få se eländet
J F K: jo Ranta gjorde rätt men det är en annan situation, han ser tacklingen komma och agerar utifrån det. Rindell BORDE ha sett tacklingen komma, det är inte första gången han åker på en sån där. Men han såg inte tacklingen komma och det är där jag menar att Niederbach har ett val. Man pratar mycket om respekten när spelare har chans att proppa rejält men håller igen. Det tror jag Niederbach har emot sig i bedömningen.
Sen som svar på ditt tidigare inlägg, ja Modo kommer förmodligen vara bättre nästa säsong men det kommer nog dom flesta lag att vara. Det är väl efter säsongen 25/26 som ni blir av med en massa dökött i truppen.
Rytter: fast det här med att Niederbach ”inte har något val” är ju fel. Ofta när en spelare märker att motståndaren är ur balans så kan man krocka och ta emot motståndarna istället, det ser man ofta. Man tar fortfarande bort motståndaren och man slipper försätta sig själv i ett läge där man kan bli utvisad. Sen kan man tycka att det är lite mesigt att göra så i hockey men Niederbach tar ett aktivt beslut att fullfölja tacklingen på en spelare han ser har huvudet nere. Vi tappar en toppback och ni får en spelare avstängd men det är vi som drar det kortaste strået då vi nu i princip inte har något i ett slutspelsrace att göra.
Det var betydligt surare att tappa Rindell än att tappa poängen till er. Sen verkar Forsmark ha blivit skadad också så att det slutade 7-1 känns sekundärt.
roger_sundsvall: Jag tror det. Har skrivit liknande när en MoDo-spelare gjorde som Rindell.
Senast var Norén i sista matchen inför JVM när han stirrade efter pucken på isen och kördes över av en jänkare. Tyckte Norén inte får göra så, men visst hade jag hoppats att jänkaren inte gått så hårt in i duellen. Mycket hårdare än Niderbach idag.
J F K: hade du sagt samma om de gällt en modo spelare som fick den smällen mot huvudet? båda har ett ansvar,pucken va bortspelat huvudet rätt lågt, ja men nieder,behöver ens armar va där tacklas gör man från sidan av kroppen
J F K: tycker precis som spelare alltid ansvarar för sin klubba så.ansvarar man alltid som tacklare för sin tackling .. Visst ...olyckor händer naturligtvis.. men generellt ska det vara så .
vonDöbeln: bara för att vara tydlig nu. Ante sa inte att matchstraffet var korrekt. Han sa väl ingenting om matchstraffet? Han sa att Rindell måste skydda sig med klubban där så jo jag tycker inte ante backar upp sin egen spelare där. En coach som uttrycker sig sådär om sina egna spelare kan omöjligen ha respekt av truppen.
10473: Ja och jag är en av dom(få) som inte gråter floder om vi tappar Hanzl. Inte bara baserat på idag, för då hade vi fått skeppa hela laget.
Vi kan inte ha en center som är så skotträdd och direkt svag på skotten som Hanzl är som en av våra 2 första centrar Det hade varit skillnad om Lander var en poängcenter redan.
Bygg billigare och hitta fynd på centersidan och satsa på backsidan är mitt tips.
Han fick frågan om tacklingen och sa att han tyckte att man ibland borde bli bättre på att skydda sig själv. Det var väl det olle menade med att slänga Rindell under bussen.
Var väl inget konstigt egentligen för det går i linje med vad alla experter tycker och resonerar kring, att Rindell hamnar i situationen lite oturligt när han missar pucken och sedan försöker nå den och bli låg. Niderbach har ju inget val kan ju inte svänga av (hinner inte ens) och släppa upp Rindell fri i mitten, då blir det farligt åt andra hållet. Upplever det inte som fult eller ett överfall av Niderbach.
Väldigt oturlig situation och hoppas det går bra med Rindell.
Enligt regelboken är det ju en 5:a då det tar mot huvudet oavsett vems fel det är eller vem ansvaret ska ligga på.
297: Det återstår att se, men slipper vi betala Brynäs sju miljoner i fallskärm och kan värva spelare långt innan maj så ökar chanserna att vi är betydligt bättre.