Det är något brutalt fel i/med laget när alla underpresterar, inte bara i den här matchen. Vi anses ju ha ett av ligans bästa forwardsuppsättningar och gör sjukt lite mål med bäste poänggörare på 18:e plats i P-ligan och JD som borde kunna dominera ändå på 20:e. Vad fan är det?
Går ju bara komma till slutsatsen att det är ett tränar/coachingproblem i första hand - det kan ju inte bara vara otur när alls är ”ur form” med några lysande enstaka undantag i någon match ibland.
Blir galen på det här - känns som vi sumpar århundradets möjlighet med hemvändargänget
Wikegård och Almen som ändå varit på högnivå anser att han håller igen och drar in armen axeln och gör sig mindre och visar respekt. Hade han kört armbågen rakt i huvudet på rindell där hade han åkt ut på bår.
Grejen är att Niderbach kan inte svänga undan i situationen, då ger han rindell öppen is i mitten och bjuder på en farlig vändning.
Vårt dökött i Woods, dickinsson, aagaard, Bernhardt, nänsen håller rätt bra ändå.
Hur går det med vadet angående Dickinsson vi hade innan säsong? Gör han mer poäng än hartman?
Stryparn: Har du sätt Emil och Dahlén på de senaste matcherna? Speciellt Dahlén? Hur han åker och vad han gör? Div 2 nivå.. ibland funderar jag hur vissa spelare spelar/platsar i SHL. Helt otroligt. Typ Lundin hsr inget stt göra i SHL heller.
Stryparn: Som någon redan varit inne på här så tror jag vi har en hemvändare för mycket just nu. Vi skulle behöva bli av med en stor lönepost inför nästa säsong så att vi får en chans att värva bättre på backsidan.
Det blev ett ”offer you can’t refuse” för Timrå, man hade blivit kölhalade om man avstått någon av hemvändarna men det är vår förbannelse just nu.
Rytter: När du "håller igen" som spelare i en tackling är väl de gånger du INTE orsakar skador? Niederbach hade kunnat vara betydligt mildare i sitt agerande och ändå vunnit närkampen, utan att "svänga undan". Gör om, gör rätt.
297: Dessvärre så är det ju bekräftat häromdan i ST att hemvändarnas lön kommer öka nästa säsong i och med att Nubben tog i beräkning med den ökade tv pengen. Vilket innebär att det inte blir nån vidare extra slant för Kapanen att röra sig med.
Så ja, det blev nån hemvändare för mycket. Till Kapanens försvar.
Och det sätter ju Kapanen i rätt tungt läge. Att bryta med en hemvändare kan ju få bpde supportrar och sponsorer att surna till.
Rytter: du repeterar ju bara wikegårds ord i studion ordagrant. Wikegård lägger ALLTID ansvaret på mottagaren av tacklingen, det har han alltid gjort för han tycker att hockeyn har blivit mesig.
Jag säger inte att modospelaren ska svänga undan (som också var wikegårds enda alternativ till att smälla) utan jag säger att han inte ska gå in för en tackling, han kan krocka motståndaren utan att sänka honom men modospelaren går på en tackling i huvudet.
Vadet var inte Dickinson och Hartmann, det var Dickinson och Boyce på villkoret att pengarna skulle gå till Barncancerfonden eller till organisationer som jobbar mot kvinnovåld men det ville du inte skriva under på, du ville att det skulle gå till modos juniorverksamhet. Class act.
Ja Woods, Bernhardt, dom håller er nätt och jämnt från kval just nu. Om det är där du lägger ribban så absolut, ni gör det bra.
Med tanke på att rindells huvud är i midjehöjd är det svårt för Niederbach att inte träffa rindell, om han inte ska svänga undan. Väljer han att svänga undan ja då ger han en farlig vändning och fri is i mitten.
Jag tycker inte det är nått fel på Niderbachs agerande och ja jag kan tycka att det är en 5:a eftersom regelboken ser ut så.
Det går att hålla två tankar i huvudet samtidigt.
Tråkigt och olyckligt att situationen uppstår och Rindell blir skadad, hoppas han är tillbaka snart.
Med det rör sig inte om nått överfall eller medvetet försök till att släcka en spelare.
Stryparn: Va fan yra du om när vi har den absolut sämsta backsida. Utan defensiven vinner du aldrig något är för övrigt inget speciellt som sticker ut bland Forwards heller förutom några snacka om SM 🤣🤣🤣🤣
Sputnik1: Den löneökningen kommer lägligt med en tränare som kommer kräva av sina bäst betalda i en helt annan utsträckning än vad herr Karlsson gör :)
Sputnik1: Ärligt talat. När man ser vad Dahlén presterar, eller inte presterar, på isen. Skulle man inte vara ok med att han drog till Schweiz och gav oss chansen att köpa två riktigt bra backar? Jag kanske är orättvis men jag kan inte på något sätt se att han bär sin egen kostnad just nu.
Om Dahlén drar och vi dumpar Lundin, kanske vi kan plocka in Lodin när Oskarshamn åker ur? Lodin har gjort lika många poäng som Dahlén med 9 matcher färre spelade i ett totalt uselt Oskarshamn. Skiter ärligt talat i hans historik utanför isen så länge han fått ordning på det.
Niderbach ska alltså tackla spela på kropp och inte svänga undan enligt dig.
Titta på situationen igen och berätta hur han ska göra för att intre träffa huvudet när rindell missar passet och kladdar med puck och sedan sträcker sig efter pucken och skjuter fram huvudet när han försöker att nå den. Det är fysiskt omöjligt att hinna bromsa avbryta eller träffa annat än huvudet om man vill gå på kropp så då återstår alternativet att hinna svänga undan vilket är ett dåligt beslut också.
Rytter: Att huvudet ska vara i midjehöjd enligt dig är ju att slira på verkligheten väldigt mycket. Rindell är väl för faen ingen dvärg? Det är ett ansvar från båda håll, absolut. Men det är ju alltså fullt möjligt att sätta stopp för en spelare på mycket bättre sätt än sådär i en tackling.
Rytter: ”Buhu Rindells agerande lämnar inget val till Niederbach”.
Niderbach behöver inte ”svänga undan”. Han tar ett aktivt beslut att tackla där han bara hade kunnat krocka kropp mot kropp men det gör han inte. Det är inget överfall, det är en ansvarslös tackling, domarna kollar video och tar även det beslutet. Men Wikegård har väl mer rätt än domarna när det passar ditt eget narrativ?
Trots att det är helt oacceptabelt att förlora mot Modo (egentligen öht, men särskilt med 7-1), så är jag personligen inte ens i närheten så upprörd och arg som jag hade kunnat vara.
Vi är det klart bättre laget de första 17 minuterna av matchen. Vi viker dock tyvärr ned oss när Modo har lite medstuds och vi är ineffektiva. Kommenteringen ger gärna cred till Modos målvakt men i ärlighetens namn behöver han inte göra särskilt många avancerade ingripande i dagens drabbning.
I mitt tycke (säg gärna att jag har fel om du inte håller med), så är detta analysen av deras mål: 1-0: Eronen är oduglig som back + Ovan målskytt träffar turligt sista maskan. Går utanför 999/1000 gånger. 2-0: Slumpmål, kan lika gärna studsa ned i sarghörnet. 3-1: Målvaktstavla på oskymt skott från ovan målskytt. 4-1: Målvaktstavla efter individuellt misstag. 5-1: Snyggt hockeymål i PP. 6-1: Målvaktstavla så in i helvete. Björnligan-nivå. 7-1: Turstuds. Sånt som händer varje lag nån gång per säsong.
Om Jacob Johansson har en i närheten godkänd kväll idag, vi har mindre backskador och inte har så mycket motstuds så hade detta kunnat gå precis hur som helst. Idag kan vi räkna i alla fall 4 av 7 mål som vi släpper in som "onaturliga"/"anomaliteter".
Laget ska dock ändå skämmas. Om vi så bara vinner 4 matcher per säsong så SKA de alla 4 vara mot Modo.
297: Den på alla tänkbara sätt empatiska och väna baktanken som Niederbach nu hade med sin "milda tackling", belönades dock med ett Match Penalty, 5+20. Vi säger så.
297: oavsett så har den som utför tacklingen hela ansvaret . Hur var och när denne utdelar den ..precis som spelare ansvarar för sin klubba . Inte den som får den över käken. .
Rip Kirby: ja det här är en sån dum diskussion. Försöka få en modoit, som hör till världens mest enögda supportrar, att förstå konceptet ”respekt” när dom spelat i blåbärsligan i 10 år och inte har koll på hur det funkar. Och att dessutom försöka få dom att se med objektiva ögon på en egen spelare? Löjligt.
297: NU JÄVLAR BLIR JAG ARG!!!!! Ingen vill förknippas med Lodin över huvud taget!!!! Kom ihåg de han drog vårat kära Timrå i skiten o de är ju inte tillåtet för att alla ungdomar ser ju upp till laget o vill ta sig dit 🇺🇿🇺🇿👍💪🤩
Sputnik1: hur mycket av 15 miljoner extra läggs på hemvändarnas ökande lön? Den ökningen + avsättning till eget kapital kan väl knappast bli 15 miljoner? Timrå skulle alltså inte ha en spänn mer i kapital att förstärka laget med?
Jag prioriterade en middag idag och såg matchen i efterhand…
Det var tur det. Jag fick så jäkla god mat! Aptitretare, förrätt, varmrätt och dessert!
Hade jag haft en sämre uppladdning till denna match hade jag behövt åka och köpa ny tv imorgon.
Matchen inleds med att Edfeldt drular bort oss sedan fyller alla andra med!
Jag tror aldrig jag sett ett lag vika ner sig, bajsa på klubbmärket och sedan torka sig med resterna av senaste tifot från supportrarna…
Dahlén Pettersson Erixon Eronen Forsmark Boyce med flera är fullständigt iskalla ikväll. Ingen gnista överhuvud taget. Jooo! På Boyce när han klev av efter 1 perioden dunkade han klubban i väggen på ett sätt som visade att fram till dess följde matchen…
Närmaste läggmatch jag sett med Timrå sedan jag började följa dem.
Skamligt derby!
m0d0 ser ut att gå mot ett enkelt SM-guld i år!
Att det ser ut så säger allt om hur jävla oduglig varenda jävla spelare inkl JJ och Ledarna gör.
Inte redo att spela och det gick bara utför! Vi kör JJ igen nästa va?
Undrar vad som hänt för drama i truppen för att man kollektivt bestämmer sig för att inte representera föreningen i ett derby…
Niederbach matchstraff är korrekt enligt mitt tycke. Niederbach har ingen anledning att trycka armbågen i huvudet på Rindell.
Håll i armarna i tacklingarna så går det bättre.
Rindell ber om att få smäll i huvudet när han jobbar så hårt som han gör för att vika sig framåt och hjälpa Niederbach att träffa så bra. Jag har ingen avstängning efter detta. Max en match bara för att Niederbach ändå är ansvarig för sina armar. Hade han bara fullföljt med armarna intill kroppen så tycker jag inte att det ska vara något för Rindell skapar situationen på egen hand.
Drällandet med puck på linjerna, ooootroligt passiva och rent odugliga backar, en rätt blek JJ och frw som inte spelar med blicken i spelet utan bara gömmer sig och ligger för högt i banan konstant för att ge våra odugliga backar en ännu mer omöjlig situation.
Skämmigt…
Men nu ska ni se att publiken kommer till SCA arena och njuter…
Rytter: Jag tycker det är tveksamt att ta Wikegårds ord för sanning när han är svensk hockeys svar på Donald Trump. Det finns ALLTID ett ”men” när Wikegård ska ge sin syn på en tackling som renderar i avstängning. ”Men spelare X har också ett ansvar” bla bla bla.
Wikegård har gjort det till sin livsuppgift att relativisera domarnas beslut och i förlängningen underminera deras trovärdighet, jag tycker faktiskt inte att han är en bra referens.
Nu är det lite lögn för att det ska passa din argumentation. I studion idag kolla de på fler tacklingar från Luleå matchen, där var han tydlig med att vissa var solklara matchstraff utan 'men', även en som de missade att ge utvisning för.
JonteD: Jag vet att du avgudar Dahlén och att du blir provocerad men nån gång måste man börja ställa tuffa frågor. Nej Lodin är ingen bra förebild men han öser in poäng. Kan man gissa att Dahlén var en i spelarrådet som sa nej till Lodin? Beklämmande att Lodin då presterar bättre i usla Oskarshamn än vad Dahlén kan kräma ur sig i ett ”stjärnspäckat” Timrå.
JonteD: ja… vi kanske kan ta och köpa in en ny intro låt av den där efterlysta ortenkrigaren Dree Low eller vad han heter?
Finns det inte någon annan som kan kliva in och jobba sociala medier-biten som sysslar med att sprida förnedring mot rivaliserande gäng när det filmats någon härligt skjutning?
För folk som arbetar dag in och dag ut i samhället mot droger vapen och annat organiserat helvete så känns det som en smäll på käften att man vill ta tillbaka en aktör som varit med och sett till att Sundsvall drogmarkmad blommar och skapat intresse för rivaler att skapa kaos här…
Folk förtjänar stöd och chans till bättring! Men det är inte lika med att Timrå ska vara platsen för Lodin.
Om han kommer på fötter i Oskarshamn vilket jag personligen har svårt att tro men man vet aldrig! Så kan han stanna där och jag önskar honom all lycka till framöver.
söder över: Vi hade middagsgäster också ikväll och som tur var kunde man bara se bitvis från matchen och eländet och i tredje stängde jag teven och försökte vara så trevlig jag kunde mot våra gäster även om "the mood" var lite instängt i källaren för tillfället. Nu gäller det bara att ducka för alla kommentarer från Modorövar man tyvärr känner.
Rytter: Wikegård har ju inte täckt hockeyallsvenskan så mycket så jag förstår om du inte har så bra koll på hans argumentation.
Skämt åsido, domaren kollar video och tar ut wienerbach för armbågstackling, va? Dom kollar på samma video som Wikegård gör och dom är utbildade proffsdomare, det är inte Wikegård. Alltid jobbigt det där, när motståndaren tvingar en att ta en armbågstackling.
Nisse på Mon or: Kraven på ökad procentuellt kapital kommer väl öka för varje säsong? Alltså måste vi se till att ha ännu högre eget kapital efter nästa säsong.
297: Det där argumentet från dig har jag aldrig förstått. När vi spelade i HA så kollade jag mer SHL än HA. Jag kollade bara våra matcher och ibland någon toppfight annars kollade jag inte alls på HA.
297: Jag avgudar inte någon men när man e nära bekant o vän då kan man ju tappa fattningen men jag e inne på att ngt måste göras! O jag vet att ngt e på gång men inte när 😎😎🇺🇿
BlackBay: Vi hittade en bra lösning för kvällen då!
Nu är det bara att svettigt be till hockeygudarna att Timrå kan skrapa ihop några backar och komma tillbaka och att dom inte nu inleder en ny serie med dassiga matcher…
söder över: Lodin kommer åka ur med Oskarshamn och sen kommer han bli upplockad av ett SHL-lag och han kommer göra en ännu bättre säsong men vi kan sitta på våra moraliska höga hästar i lilla Timrå och vara bekväma med att vi tog rätt beslut angående Lodin.
Jag hoppas verkligen att Jokinen kommer in med en helt ny pondus och ställer krav på våra överbetalda stjärnspelare så att dom vaknar upp och börja leverera i paritet med lönekuvertet. Säger inte att Timrå ska värva Lodin men jag tycker att dom spelare som nobbade honom (om det nu var så det gick till) borde kolla sig själva i spegeln.
Rytter: Lite konstigt tänk från Olle, han har stora problem med Niederbach tackling men tidigare under kvällen så tyckte han att dom skulle köra över Lehtinen. Är Timråiter enögda med månne..
modosupporter ser egen spelare tackla motståndare: ”äh det där var ingenting”.
Modosupporter ser reprisen: ”äh det där var ingenting”.
Domare kollar video och dömer matchstraff för armbågstackling. Modosupporter: ”äh det där var ingenting”.
Modosupporter ser Modos coach skaka på huvudet på bänken: ”SER NI! BEVIS PÅ ATT DET INTE VAR NÅT!”
Gillar att du drar slutsatsen att det inte kan ha varit en armbåge för då hade motståndaren förmodligen varit ännu mer skadad än vad han blev. Inte ens om du hade varit utbildad traumaläkare hade det varit en godtagbar förklaring.