geggelundin: Säga vad man vill om den här säsongen, men det har varit spännande matcher. Känns som om 85% av matcherna har varit spännande i tredje. Att de flesta har slutat med uddaförlust är en annan femma.
Manderville: Men Sanny igen. Varför tar inte Kenta och bänkar karln! Han kommer ju förlora matchen åt oss om han fortsätter såhär! Om det nu inte redan är kört.
mikenomad: För den som inte kan se matchen på säsongskorten nu så kan jag för övrigt berätta att Timrå spelar riktigt bra. Synd att inte vi är vassare i målskyttet. För vi äger spelet.
Yes, det var poängen som var poängen, så att säga! Helvete vad det var nära på slutet. Man höll på att bryta ihop på riktigt där. Svoboda är dagens hjälte på nytt!
Nu snor vi bonuspoäng nummer två för kvällen, jobba Timrå!
Janken: Calle har gjort det bra matchen igenom. Bästa back är dock Svedberg. Sämsta back är inte helt oväntat Sanny Lindström. Han gjorde en väldigt dålig match.
geggelundin: Skönt att det blev poäng, men jag är nog böjd att hålla med Kenta. Timrå var bättre sett över hela matchen.
Ett jäkla skott han har Pavel, otroligt skönt mål. Hoppas att det får det att lossna för honom. Jantunen är ju fortsatt bra, skapar mycket ytor och spelar smart över hela banan.
Svoboda har kanske blivit den frälsare vi förväntar oss att han skall vara? Räddningarna mot Leksand i slutminuten var otroligt viktiga, räddningen i dag i matchen sista sekunder var otroligt viktig. Och snygg. Han spelar grymt bra nu!
tjobba: Klart vi var värda segern med 43-28 i skott. Men det är vårt vanliga dilemma. Sätter man inte chanserna vinner man heller inte matchen, surt...
geggelundin: Såg vi samma match..? Jag måste säga att jag tycker att Sanny gjorde en bra insats.. förutom de fyra onödiga utvisningarna han drog på sig, som kostar, så stod han upp bra. Men Svedberg.. hallå? Han är ju bara så slarvig och gör ju inte ett rätt tycker jag :/ det är inte säkert då han är inne iaf.
Trots allt nöjd med insatsen, helt annat driv i laget nu än mot Mora och Leksand. Plus till Svoboda för fortsatt utmärkt målvaktsspel. Rosas direktskott i pp var nånting vi har saknat sen Matthiassons tid.
geggelundin: Sanny var bedrövlig och han ska var kapten.......GE C TILL MANDERVILLE, blicken på honom på frågan om dom trodde på slutspel var skön "well that guy in the room who don´t belive in slutspel can get the hell out off that room"......han är störtskön
TimråKlubban: Sannys dribbling i mittzon var ju kanon till deras 2-1 mål eller hur plus alla idiotiska utv, vi hade tur att han inte åkte när Rosa gjorde 2-2...han var helt fel hela matchen, var tex köpte korv vi 1-0, C´mon....vilken match kollade du på???
RocknRolf2: Precis, drivet som laget hade under Krykovtiden för 2 och 3 år sedan, hjärtattacksslut som vanligt... Mandeville var/är värt att få sätta avgörande struten 1,5 cm lägre och 2-3...jo men jaja nu kör vi över Brynäs ! ALLA till ladan och ge 110 % stöd !
MB: Oj då.. skulle man kunna sansa sig lite kanske..? Det jag mer ville få fram var att Svedberg gör en fan inte lugnare. Han dräller med puck stup i kvarten och lägger idiotiska passningar. Droppet han la bakom sig t.ex? Nej, jag slår mig fan gul o blå då han är inne. Sen dessa saker som du räknar upp som Sanny gjorde, dribblingen t.ex får inte ske. Men sen så hemjobbet i övrigt.. bra från min synvinkel.
Rättvist med en poäng i derbyt. Svoboda och Krizan bäst på plan! Vilka målvakter... Warg, C-J och Manderville förtjänar också extra beröm. Sanny var riktigt USEL idag!
Rosa bra offensivt men lite av en säkerhetsrisk i egen zon, måste lära sig ta markering.
Vi slår åtminstone numer ur underläge igen. Ingen i media räknar med Timrå som en slutspelskandidat. Men gör bara Luleå sitt jobb imorgon och vi gör vårat på torsdag så ser det förmodligen rätt hyfsat ut inför fortsättningen. Även om det givetvis ser tungt ut just nu.
Till nästa säsong måste man göra allt för att behålla Svoboda.
Men snälla, kan ni inte se att Svebba är klart sämsta back i truppen, jämte CJ? Att han sen gör en bra match ibland väger icke upp mängden dåliga, lika lite som en dålig match av Sanny drar ner bertyget på alla bra han gjort.
Största missen på backsidan ligger dock i att Hasse får så pass lite speltid. För nog är det bra mycket mer utvecklande för en lovande kille än för en föredetting som CJ att få kvalitativ istid?
MB: helt riktigt, Sanny gjorde ingen glad idag ! Backbesättningen denna säsong räcker inte till, man har hjärtat i halsgropen mest hela tiden. Det skulle varit kanon med ett sent backförvärv innan fönstret stänger!!
Fantastiskt roligt iallafall att vi har en RIKTIG TIMRÅKILLE i toppen på SHL målligan framför alla coola kanadicker och finnar. Stort Grattis Filip ♥️♥️♥️
Men nu hyfsar vi statistiken med en uddavinst!