1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

NHL lockout 2012

« · 1518561 · » Till forumet

Sv: NHL lockout 2012
Modano: Håller med. Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Kommentera

Släpp in alla NHL svenskar för helvete jävla dår landet svergie Fbk Lhc vi kommer ändå att dö även om du är miljonär eller gatuliggar även fröken lobb och jag.
Kommentera

Jack Daniels: Men ändock; Tommy är en skärpt jäkel :-)
Kommentera

Mardröm för alla timåfans...
Kommentera

Timrå Icon: fast nu verkar dom ha haft sitt telefonmöte och överklagan lämnas in till veckan . Beslutet står fast
Kommentera

superfalle: Friberg-Boyce fixar biffen!
Kommentera

Jack Daniels: Du har en poäng där tycker jag. Snackar vi Hockeyligan i stort så tror jag inte många där skulle ens bli liiiiite ledsen om Timrå IK försvann från Elitserien, för gott. Tvärtom tror jag. Dom skulle nog jubla. Tillsammans med en stor del av Hockeysverige.
Kommentera

Skarin: ser ut som djurgården får en skaplig backuppsättning . Kul och åka in i zon i full fart och mötas av kronvall och murray :)
Kommentera

Kerstin_k, mikenomad m.fl: Alltså, det Nubben är ute efter är att det ska vara lika för alla. Det ska vara samma regelverk för HA och HL i ett sådant här specifikt fall. Vi har upp & nedflyttning här i Sverige och allt vad det innebär.....

Ingen som håller på Timrå vill hamna i en Kvalserie igen. Det vill inte Nubben heller. Framförallt inte om vi får möta lag från Allsvenskan som förstärkt med NHL-spelare. Då kan det bli för svårt, även för oss.

Det är väl detta det handlar om i stort från Nubbens sida.

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: Tror att det måste vara Tommy. Inte direkt mannen som är känd för talets gåva direkt...tyvärr.
Kommentera

Per HApps: Kan väl inte vara uppdaterad??
Kommentera

Jack Daniels: jag tycker dom kan hålla på och tjafsa fram till jul . Sen kan dom komma överens om att varje lag får ta in max 2 spelare .
Kommentera

Jag skrev att HL överklagar....jag menar FBK, HV, LHC....det är ju samma sak. Sorry allihopans.
Kommentera

Per HApps: nu är jag inte med. Är C.E vår representant i Hockeyligan? Låter jättemärkligt. I min värld är det antingen Nollan eller Andersson. Har jag missat något?
Kommentera

ÖstrandsNisse: HL överklagar KKV:s dom.
Såpan går vidare.
Kommentera

Kerstin_k: det är nog så enkelt att Timrå IK har den trupp man har (med reservation för något/några namn i händelse av en längre konflikt). Att då ha i baktanke att detta lag mycket väl kan komma att spela i en kvalserie med lag som tagit tillfället i akt - och haft ekonomin - att värva spelare från NHL och gjort laget samspelt...det är det jag antar att Nubben inte gillar.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Klart man håller med. Det värsta är att man inte vet hur länge den har lockouten håller i sig.
Att då HA förstärker men HL inte gör det kan ju vara ytterst ödesdigert. Nu verkar ju det ändras.Om Timrå tar in nåt så tror jag att Nubben vet vad han gör när det gäller vilka spelare.

Det bästa hade varit om NHL med Bettman i spetsen inte varit så blåsta.
Kommentera

mikenomad: Man tycker ju att Nubben borde resonerat precis så också. Men OM han nu gör det vore det ju onödigt av honom att gå ut i media och ogilla HL's beslut om korttidskontrakt. Då borde han ju vara en av dom som försvarar beslutet.

Han har kanske koll på marknaden och vad övriga lag kan tänkas få in och anser att han sitter på triumf.

Kommentera

Per HApps: Tommy Andersson
Kommentera

ÖstrandsNisse: Precis. En lockout rör till det för oss och skapar sämre sportsliga chanser. Jag skiter ärligt talat i några månaders glamour som dessutom främst företräds av andra lag än Timrå i es. Den här säsongen är vårat nålsöga, vi MÅSTE klara oss igenom den levande för att det ska finnas en framtid värd namnet. En kapprustning med NHL-spelare är gör inte detta lättare för oss. Såvida Nubben inte sitter inne med några djävulska triumfkort vill säga...

Redigerad kommentar

Kommentera

Själv hoppas jag att denna lockout blir kortvarig, så in i helvete. Vi har något på gång med dagens trupp. Det finns en vilja och inställning som inte funnits på flera år. Det finns inga divor som kostar massor som inte får vara diva för att en tränare sätter käppar i hjulet. Det finns en organisation som byggt detta med enkla medel och det finns en sportchef med de rätta kontakterna.

Nej, låt denna lockout ta slut lika fort som den började. Jag gillar det här laget. Jag behöver ingen Zäta efter jul. Jag behöver ett lag som tror på sig själv, individer som är beredda att ta skitjobbet och en tränare som vet hur man gör.
Kommentera

jå1: Ja jag har alltid blandat ihop de där lökhandlarna
Kommentera

Timrå Icon: Du är lockoutad från tävlingen:D
Kommentera

Per HApps: Va fan var det tävling?? Då hade jag tagit på mig spikskorna
Kommentera

snabelhåkan:
Du vann :)
Kommentera

Per HApps: TJ
Kommentera

Per HApps: C.E ?
Kommentera

Timrås IK's representant i Hockeyligan är .............någon?

Tips, "memory lane"
Kommentera

Frella: Tvekar på att Herning har råd att ha både Nielsen och Regin, men vad vet jag, dom lär väl ha bättre ekonomi än Timrå iallafall. :)
Kommentera

Frella: "Med tanke på vår svaga trupp tror jag ändå vi blir förlorare".

Ja så kan man ju också se på saken.

Det kan bli en overkligt tuff Kvalserie, vad det lider, Frella ;) Om jag tolkar dig rätt.
Kommentera

Frella: Tror nog att de hellre väljer elitserien, nu när det är en möjlighet.
Kommentera

Jack Daniels: Erik Gustafsson lär man kunna locka hem och ev Nielsen och Z om lockouten blir långvarig :)
Kommentera

Frella: Ja det negativa mantrat bland Timråiter har blivit en självuppfyllelse som inte går att komma ifrån.
Det blir nog så....vi vet ju hur det alltid blir ändå.

Redigerad kommentar

Kommentera

Lemmy: Du har helt rätt. Lite Gudfadern Corleone över Loob med anhang.
Kommentera

Jack Daniels: Med tanke på vår svaga trupp tror jag ändå vi blir förlorare. Våra spelare får nog svårare mot Erik Karlsson, Nicklas Bäckström osv även om vi spetsar med Strålman och Nielsen. Nu verkar ju Regin vara på väg till Herning och fan vet om inte Nielsen hakar på där.
Kommentera

Jack Daniels: Ja, hur är det med sammanhållningen i HL egentligen? Nu ska alla lyda Loob och company eftersom det passar vissa lag bättre nu, ja vi vet ju vilka de är host host. Annat var det för några år sedan då de skulle bryta sig ur HL och köra ihop det med KHL eller vad det nu var de svamlade om. Sa jag att jag inte gillade Loob förresten?
Kommentera

mikenomad: Tss...all naivititet är vackert. Har du inte lärt dig det än? :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Mackelito: Helt ärligt så har jag inga större förhoppningar om förstärkningar utan jag tror att det är laget vi har som vi måste lita på och det tänker jag göra.

Kommer det någon/några senare, så får man ta det då.

Kommentera

Hälge: Vad 17 ska han dit o göra? Waste of talent.....
Kommentera

Jack Daniels: Realisten Nomad om jag får be...;)
Kommentera

Hälge: Wandell på väg till KHL och annars blir det nog SSK för honom, så vi kan nog glömma han också.

Själva fan att nära vi väl har en storstjärna i NHL som är ledig till en lockout - ja då vill han inte komma. Jävla Z:a.
Kommentera

Regin till Herning. Kanske.

Det lär visa sig snart vad som händer med allt och alla...

Kommentera

Michael90: Ja då sket det sig. Ni ska se att Dysterkvisten Nomad får rätt....den skiten.
Jag tycker det är bättre att jag får rätt. :)
Kommentera

Jack Daniels: Han spelar i AHL, dom har ingen lockout. :)

Samma med MPS, tyvärr!

Kommentera

Blizzard: Erik Gustafsson Flyers
Kommentera

Laken:

Anders Lindbäck - Markström i AHL, Anders till BIF?

Anton Strålman - troligt

Frans Nielsen - fan absolut ingen aning

Peter Regin - lika här

Tom Wandell - SSK, nuff said

Anton Lander - AHL

Magnus Pääjärvi-Svensson - ingen känsla för TIK, väljer de som är bäst för honom

Glömt någon?

Kommentera

Laken: Oddsen på att Anders Lindbäck INTE går till Brynäs måste vara hundra gånger degen. Minst.
Kommentera

Spelare med Timrå-anknytning som jag helst skulle vilja se i den rödvita dressen:

"Z"

Anders Lindbäck

Anton Strålman

Frans Nielsen

Peter Regin

Tom Wandell

Anton Lander

Magnus Pääjärvi-Svensson

Glömt någon?

Kommentera

Kerstin_k: Tror inte heller att det kommer några megastjärnor till ES. Henke till Vf, Zäta till oss, Bäckström till Brynäs, Sedins till Modo kanske...sen då?

Då har vi de som vi nämner...inte så dåligt.
Kommentera

« · 1518561 · »