1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

NHL lockout 2012

« · 1516180 · » Till forumet

Sv: NHL lockout 2012
Simmalugnt: Egentligen rent tekniskt är ju inte ks Elitserien och då borde avtalet upphöra och de lag som hamnar i ks kan ta ta in NHL-spelare då.
Problemet är väl att att de andra som haft dem tillgängliga längre fått spela ihop sig och tagit de bästa (och kanske enda).
Det lär inte finnas någon kvar att stoppa in i ks.
Nä vi måste följa as och ta in dem även vi. Tyvärr
Kommentera

Timrå Icon: Jag röstar för att vi tar in hela Detroit.

Redigerad kommentar

Kommentera

Wayne Gresky: Det där var faktiskt ett av dina snyggare inlägg. Ett plus från en huvudklappare till en annan.
Kommentera

Bragd-Birger:

Ja det är rätt. Pompösa narcissister ska hålla ihop.

Kommentera

Simmalugnt: I och med att Näslund uttalat en målsättning att komma ganska högt upp i tabellen så skulle det kanske sticka lite ögonen, men med tanke på våra tunga skador så skulle jag inte lagt någon störra vikt vid ett sådant uttalande. 
Kommentera

Jack Daniels: Nu hoppas jag bara att Jocke får chansen även imorgon.
Kommentera

Wayne Gresky:

Snygg helgardering.

Kommentera

Jack Daniels: De som känner sig säkra på att undvika kvalserien (typ HV och FBK) kommer att motarbeta Timrå & co. De skiter i om Timrå åker ur. Med dagens förutsättningar har de goda möjligheter att vinna SM-guld, vilket är det enda som de bryr sig om. Med NHL-spelare skulle deras lagbyggen och deras "fantastisk" nyförvärv helt plötsligt bli medelmåttiga i jämförelse...
Kommentera

Wayne Gresky: Jag håller med dej ja. Å dä ä sant dä!
Kommentera

Nubben tagit ut förlusten i förskott?? Härliga signaler han sänder ut. Om inte han tror på sitt lag, vem ska då göra det?

Två fina poäng till er igår iallafall!

Kommentera

Gurra88:
1. gå in och kolla på min presentation
2. logga ut

trevlig helg!
Kommentera

Gurra88:

Precis, men så ska man tydligen inte känna här utan man ska bara vara glad att Timrå får uppmärksamhet i media och sitta och nicka belåtet när sportchefen sänker sitt lag efter premiärsegern.

Kommentera

Blizzard: Haha! Ser det som en ära att du lagt tid på att nämna mig i din presentation. Men allvarligt talat. Kan du inte läsa en text uppifrån och ner och dra slutsatsen att han tror på kvalseriespel? 
Kommentera

Simmalugnt: Jo men det var ju mer allmänt;

"– De två (elitserielag) som kommer att hamna i kvalserien kommer få ett helskotta om det skulle se ut som i dag att Djurgården kan få sex sju NHL-spelare och vi inte kan ta in några, eller de två lag som hamnar där, inte kan ta in spelare, säger Timrås sportchef Kent Norberg till Radiosporten."
Kommentera

Timrå Icon:

"– De två (elitserielag) som kommer att hamna i kvalserien kommer få ett helskotta om det skulle se ut som i dag att Djurgården kan få sex sju NHL-spelare och vi inte kan ta in några, eller de två lag som hamnar där, inte kan ta in spelare, säger Timrås sportchef Kent Norberg till Radiosporten."

Just vid det fetmarkerade känns det ju som om han försäger sig rätt rejält.

Kommentera

Simmalugnt: Jag håller med dig i sak, alltså vad gäller signalerna ett uttalande som Nubbens vibbar. Och när jag tänker efter håller jag nog med om den pompösa narcissist-biten också. Putell på sig!
Kommentera

Simmalugnt: Ja eller så lade murveln till det själv ;-)
Kommentera

Bragd-Birger:

Nämen inte komma och vara eftertänksamt ödmjuk nu. ;P

Kommentera

Timrå Icon:

Texten är tagen från Radiosporten där även inspelningen finns. :)

Kommentera

Simmalugnt: Lugn, lugn...det är nog bara det stundande fredagsmyset som gör mig tillfälligt fryntlig.
Kommentera

Simmalugnt: Men Balders balle :-(.
Jaja. Du har väl rätt igen då.....Mr Green hehe
Kommentera

Timrå Icon: Han är medveten om att det kan bli ks även i år, det är väl bra att han tänker framåt om det skulle ske. Sen kanske han uttrycker sig lite klumpigt, men men.
Kommentera

jå1: Ja så är det. Och samma sak gäller för hälften av alla es-lagen
Kommentera

Timrå Icon: Ja precis. Det är inte bara vi som ska vara oroliga över den saken.
Kommentera

Nubben är talesman för halva ES.
The End.
Kommentera

Simmalugnt:

tror knappast att nubben räknar med att vi ska hamna i kvalserien, tycker heller inte att det är en felsägning utan det är mer som tänk om...

samtidigt förstår jag han inte riktigt... för om vi hamnar i kvalserien samt lockouten pågår, då borde ju nhl-lirare vilja skriva på för en hel säsong, samt att mr Z med största sannolikhet spelar hos oss :)

don't worry be happy.

imorrn snor vi 3 friska av öviks främlingslegion !

Kommentera

Simmalugnt: Vi i elitserien . Inte dom i allsvenskan . Vi är 12 lag i elitserien som är vi
Kommentera

superfalle:

Ja så skulle det kunna vara, men kan du då förklara varför han blixtsnabbt ändrar sig från "vi" till "eller de två elitserielagen"?

Det är klart som fan att det är Timrå han syftar på med vi.

Kommentera

Simmalugnt: Eller så kom han på att det lät som om han syftade på oss vilket han inte gjorde:) Nu lägger vi ner det här, vi kommer inte fram till något anyway.
Kommentera

jå1:

Ja så kan det faktiskt också vara. :)

Fast det bästa vore om han höll käften i media så det inte fanns något att misstolka, haha.

Kommentera

Simmalugnt: Ok.. Ja så måste de ju vara . Då jag läste artikeln så fattade jag de som vi i elitserien i alla fall . Exakt allt han säger pekar på de med min ringa erfarenhet av konversationer. Tur man inte är en offentlig person som måste väga varenda ord med pesola våg . Allt man säger analyseras ju i betraktarens hjärna och dom funkar ju lite olika
Kommentera

Simmalugnt: Jag är helt säker på att han menar "vi, Elitserielagen". Sedan lägger han till det andra för att klargöra att det endast drabbar de två lag som hamnar i Kvalserien.
Kommentera

hubbenorlen:

Ja det är väl så. Men sådant här ska skötas internt. Det skadar bara klubben om man springer till media och grinar om det.

Kommentera

hubbenorlen: Precis.
Det var MoDo och Rögle han syftade på
Kommentera

Simmalugnt: Spelar det egentligen någon roll vad han menade eller vad han sa? Killarna i laget fattar väl att vi siktar högre än kvalserien och media har ju redan dömt ut oss och hånat oss så vad spelar det för roll?

Kanske publiken kommer att svika nu då nubben annonserat att vi ska spela kvalserie igen? Eller vänta nu, 90% av publiken förväntar sig redan att vi ska hamna i kvalserien så det spelar nog inte så stor roll.

Nä nu är säsongen igång, nu ska vi spy galla över domarjävlar och modoiter, inte bry oss om petitesser i media.

Kommentera

Simmalugnt: Haha, skicka en munkavel åt han.
Kommentera

Olle:

Jag har bara lite svårt att fatta varför Nubben måste ta striden i media om det nu är så att han är "talesman för halva Elitserien"?

Hur tänker de andra klubbarna? Vi skickar fram Nubben för hela Sverige garvar ju redan åt Timrå!

Om EU ska göra ett gemensamt uttalande i FN så inte fan skickar de väl fram Greklands premiärminister?

Kommentera

Simmalugnt: Tja dom andra klubbarna känner väl sig rätt bekväma över "räddningsplankor" som timrå, Rögle, AIK, Modo, Växjö osv. när dessa räddningsplankor får möjlighet att värva spelare på samma villkor som de rika klubbarna så skiter dom ju ner sig fullständigt.

Jag tycker för övrigt att nubben har helt rätt. Om de allsvenska lagen ska få ta in NHL-spelare så ska elitserielagen få göra det med. Vi får mer tv-pengar och har större chanser att klara oss kvar i en kvalserie än vad de har att ta sig upp men 10 miljoner mer i tv-pengar väger inte upp en hel femma av världsstjärnor.

Tänk att tillhöra den organisation som åker ur när/om DIF går upp med 7 NHL-spelare i laget och veta att Hockeyligan sa nej till VÄRLDENS BÄSTA JÄVLA PR i form av de bästa artiser som sporten har att erbjuda, i en liga som är fullständigt på dekis i jämförelse med andra europeiska ligor.

Jag kommer att förbli fullständigt äcklad av hockeyligans beslut tills dess att de tar sitt förnuft till fånga, vilket dom bara måste göra.

Sen är väl nubben inte någon talesman för någon annan klubb än Timrå IK heller, han talade från hjärtat helt enkelt och han säger det alla redan tänkt, även de rika klubbarna.

Kommentera

Olle:

Jag har aldrig påstått annat än att Nubben har rätt i sak. Men detta ska diskuteras mellan klubbarna i hockeyligan inte på sportsidorna i skvallerpressen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Simmalugnt: Jag ser det inte på samma sätt som dig, jag ser det inte som "gnäll", "nervärderande" eller något sånt. Jag tycker att det är bra att någon uttrycker dom här tankarna i media. Nu har ju hockeyligan sagt nej, media är en bra plattform för att utöva vidare påtryckningar efter detta.

Hade inte nubben sagt det nu så hade någon annan sagt det senare och bättre att säga det nu än då man verkligen sitter i skiten rent tabellmässigt för DÅ kan det verka desperat och patetiskt.

Edit: Jaha nu hann du redigera :) Ja men majoriteten av klubbarna har ju redan röstat för att att motverka NHL-spelare i Elitserien? Jag tycker att det är bra att alla hockeyälskare i Sverige får reda på att det faktiskt finns klubbar som vill se världsstjärnorna i Elitserien och samtidigt, se att det finns klubbar som är så patetiskt småsinnta att dom hellre vinner tråkiga matcher med ett medelmåttigt lag än spelar jämna matcher med två riktigt bra lag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Simmalugnt: Börjar grubbla över om du är på riktigt eller om du är en slags seriefigur ;) Nej men allvarligt. Vad spelar det för roll om just detta med lockuten diskuteras i Media? Det är väl bra att sånna här aktuella ämnen syns för oss alla.

Det verkar alltså bli lockout. Inget tyder på något annat. Och nog lär den hålla på ett tag känns det som. Åtminstone av det man läser och hör om idag.

Har tidigare varit inne på att det skulle gynna TIK om det blir lockout. Det tycker Nubben och TIK i övrigt också. Det vet jag. Det vore patetiskt om Hockeyligan säger nej och Allsvenskan säger ja i det långa loppet. Inte minst inför en ev. Kvalserie. Inte fasen vill jag möta Leksand och DIF i dödens serie där dom har förstärkt med stjärnor. Det är bra att börja sätta extra press på Hockeyligan nu. Fler lär haka på. Skulle det bli en lång lockout vore det trevligt med Zäta, Nielsen och Strålman inför avslutande delen av säsongen. De två sistnämda kanske vi får nyttja tidigare t.o.m. Av bara farten kanske Regin trollas fram och då kan vi säga hej till slutspel.

Och räkna inte med några 4500 på läktarna vid lockout. Jag tror på fulla hus där det i sådana fall skulle betyda overkligt mycket för Timrås ekonomi.

Men visst. Vad kostar det att ta in dessa spelare? Ja säg det. Tydligen finns det åtminstone möjligheter att ta in 2-3 spelare iaf, som det verkar. Det blir ju ett svar i sig det.

Att storklubbar som HV, FBK etc etc har varit skeptisk är väl inte så konstigt då dessa trupper redan kostar enorma pengar. Topplagen är nog nöjda med sina trupper som dom är. Dessutom handlar det nog en del om vilka spelare som liksom "hör ihop" med de olika klubbarna. TIK har skaffat sig några realistiska namn genom åren. Bra för oss.

Hur som haver. Allt styr ju av hur lång strejk det verkligen blir. De som förhandlar och är inne i det vet nog vilket håll det lutar åt och det snackas säkert en hel del bakom kulisserna. Sedan sprids detta snabbare än snabbast runt om i hockeyvärlden.
Kommentera

Olle:

Jo, du har helt klart både en, två och tre poänger. :)

Det kanske bara är jag som är PMS:ig i dag men det kändes så bra i går för omväxlings skull och så plötsligt får man KS slängt i ansiktet lik förbannat, och från vår egen sportchef ( som jag tolkade det) dessutom. :)

Kommentera

Olle: Jag tycker att man ska vara jävligt försiktiga med att ta in NHL-spelare, i synnerhet innan man kan börja vibba om längden på lock-outen. Timrås hela lagbygge handlar ju om sammanhållning, om att få mindre meriterade/ratade spelare att svetsas samman och tillsammans prestera över förväntan. Att i det läget plocka in en femma NHL-spelare som 'ska görat' är klart risky. I a f om dom drar en månad senare.

Men, med det sagt är alternativet - att Elitserien säger nej och Allsvenskan ja - så klart också småläbbigt. Jag tror att det, om det blir så, kommer att sippra in spelare i elitserien också. 2/lag vore kanske något? Och sen total-frenzy om det fortfarande är lockout kring jul?

Kommentera

Olle: Jag delar dina åsikter här. Som sagt.
Kommentera

Skarin: Faktum är att "topplagen" har väldigt få spelare i NHL idag. HV:s och Skellefteås talanger i Nordamerika kan t ex spela i AHL vid en lockout. Det är MoDo, Timrå, Frölunda och Brynäs som har riktigt bra spelare att få hem av elitserielagen. Övriga lag måste värva och antagligen betala en slant för sina NHL-förstärkningar. Eftersom många lag redan har två nordamerikanska spelare så kan de dessutom inte plocka in sådana hur som helst.

Om alla elitserielag hade haft lika bra spelare som Frölunda att plocka hem så skulle det varit lockoutspelare i litserien redan från början. Så enkelt är det. Det är egoism som ligger bakom beslutet att stänga dem ute.

Kommentera

Skarin: Precis. Det här med hur många nhl-spelare vi har råd med löser sig. Om det blir så har vi en helt annan mycket attraktivare produkt att lansera för sponsorerna.
Vilka vill inte förknippas med Zäta exempelvis?
Då lär pengarna rulla in
Kommentera

Simmalugnt: KS är ju ett reelt hot men det är inget vi ska tänka på just nu. Vi har precis börjat en helt ny säsong i den bästa sporten som finns i hela världen och nu är det bara ångest varvat med glädje, tre dagar i veckan, i flera flera månader.

KS är ett lika stort hot för Rögle, Växjö och AIK, jag tycker att vi ska fokusera på det istället. Dom är nu de kaxiga klubbarna som blåser sin nya rikedom på stjärnspelare (precis som vi gjort tidigare), som inte riktigt lever i verkligheten. Jag tycker att det är något som talar för oss just nu.

Kommentera

Skarin:

Frågan är vilken genomslagskraft det får när det är den svagaste parten som driver frågan.

Sedan så tror jag att lockouten skulle vara gynnsam för Timrå på kort sikt men den skulle nog inte vara det varken för Timrå eller Elitserien i stort i ett mer långsiktigt perspektiv.

Jag tycker att det är helt rätt att inte ta in NHL-spelare på korttidskontrakt. Det var synd att Hockeyallsvenskan vek ned sig. Men om det skulle bli en lockout som sträcker sig över hela säsongen så hamnar saken i ett helt annat läge. Men då är jag också inne på Boorks linje att man bör stänga ES för en säsong.

Kommentera

Bragd-Birger: Jag vet inte men du skrev det ju själv. Småläbbigt alltså. Jag skulle byta ut det mot åtminstone dödsligt. Kan bli tufft att hamna topp två i dödens serie då. Vi har överraskat förr. Men det där blir nog för svårt, även för oss ;)
Kommentera

Wayne Gresky: Exakt, precis!
Kommentera

« · 1516180 · »