TIK-Supporter: Artistskatt och förmögenhetsskatt är två skilda saker. Förmögenhetsskatt betalar spelaren själv när han har varit här i sex månader, om han är svensk vill säga. Artistskatten däremot betalas av klubbarna, när en utländsk spelare varit i Sverige längre än 6 månader. Typ.
TIK-Supporter: Slappna av. Sverige tog en poäng i sin första jävla match! Att försöka hitta orsaken till varenda baklängesmål i det här läget är som att spöa skiten ur en hundvalp som försöker sluta kissa inne. Frågan är om den blir gladare av det?
I Första målet stötte Sanny för Högt och blev en kontring!
Tredje målet va Tallinders fel men Timrås Hagos, Nodgren och Hedström var olykligtsvis inne på isen Timrå Spelarna ska inte lastas för det sista men TVÅ baklänges mål va eras FEL.
TIK-Supporter: Tjeckernas Andra mål va ett teknigsmål sådana som Luleå gjorde på Timrå då de tog i kapp till 4-4 Timrå måste lära sig att teka i egen ZON. Ta me FAAAAAN
Luleå matchen USCH, va faan tog ja upp den för Jo Tjeckerna gör osso mål på "Timrå" vid offensiva tecknigar
Jag begär skärpning på detta. Lär er teka i egen ZON!!!!!
tjobba: Dom Va inne på 2/3 bakåt okså. Först målet var Sanny och Jonsoon inne, inte kedjan 2 målet va hela femman inne, Hagos, Nodgren Hedström Sanny och Jonsson och sista målet va kedjan inne
Första målet Bakåt : Back paret inne Andra målet Bakåt : Hela femman inne Tredje målet Bakåt : Kedjan inne
Detta va inte så roligt tycker jag i alla fall!!!!
Lumber Jack: Jag fattar inte gnället från Nubben. Har han slarvat bort närminnet? Hur har han själv lyckats få Timrå att bli ett stabilt ES-lag? Genom en satsning på ungdomspelare? Nä, tänkte just det.
Vadå tog vi in ett gäng lockoutade NHL stjärnor och gjorde till ett mittenlag eller?? Jag har för mig att vi tog några hungriga killar o lite rutinerade rinkrävar och byggde utifrån det Vi har fortfarande vår stomme kvar men tvivlar på att Hossa är kvar i Mora nästa säsaong.
Metal Guru: Tolkar ditt inlägg som en omskrivning av 'Bragd-Birger, mitt ljus och ledstjärna, tack vare dig har fjällen fallit från mina ögon'. Rocka på själv. Kör för guldet!
Smokey och Bragd-Birger: Tolkar er som om ni anser er vara förlorare i den egentliga debatten, och försöker hålla huvudet högt genom att på olika sätt försöka göra er lustiga. Rock on, dudes.
Jag fattar inte gnället från Nubben. Har han slarvat bort närminnet? Hur har han själv lyckats få Timrå att bli ett stabilt ES-lag? Genom en satsning på ungdomspelare? Nä, tänkte just det.
Simons lyckas på det här viset att fixa ett "friår" för Mora, ett extra år att bygga för framtiden. Han vore en idiot om han inte chansade, utan lät Mora bli ett stryklag.
Metal Guru: Aha. Så debatteknik innebär att man hittar på två ståndpunkter och sedan tvingar någon att välja försvara en av dom? Intressant. Ska gärna göra det, men först vill jag att du väljer en av m i n a punkter, samt förklarar dig villig att gå i döden för dess riktighet.
1) Människor med udda utseende (såsom puckelrygg eller onormal kroppsbehåring) bör betala straffskatt för den olust dom åsamkar andra.
2) Siljansbygden bör förklaras 'sanitär olägenhet', och utsättas för en kraftig asfalteringsinsats.
Metal Guru: Jag vitsordar inte reglerna i sak. Men den moraliska aspekten måste komma innifrån dig själv. Enligt lagboken så är det inte i alla lägen fel med tidelag... Bara ditt eget samvete ger dig frid i sinnet.
Klart att nästan allt kan köpas för pengar... Över till en mycket viktigare fråga.
Smokey och Bragd-Birger: sorry, but jag har käkat lunch.
Nu när ni lekt rommen av er, och förmodligen haft lite kul på vad ni tror är min bekostnad, kan vi inte då skippa junksnacket för att en gång för alla utreda kärnfrågan i tråden. Välj en av punkterna nedan, och stå sedan fortsättningsvis rakryggat för den:
(A) Det [f]är[/f] o.k. att värva lediga spelare (s.k. NHL-lockoutisar) under ett öppet transferfönster i årets Elitserie för samtliga lag.
(B) Det [f]är inte[/f] o.k. att värva lediga spelare (s.k. NHL-lockoutisar) under ett öppet transferfönster i årets Elitserie för samtliga lag.
Utveckla gärna varför, så kan vi debattera vidare därifrån.
Smokey: Vår enade front gör mig fuktig i ögonvrån. Vi har alla ett ansvar för våra barn, de mindre bemedlade, i deras stapplande försök att tolka omvärlden. Tala om för dem hur saker och ting egentligen är. Annars är ju risken att dom tror att det är så här saker och ting är. Att det alltid ska vara sötebrödsdagar och regnfria skyar. Det finns ett liv efter Marian Hossa. Hans namn är Håkan Bogg.
Metal Guru: Visst kan det vara trevligt att gå på bordell ibland... Men att leva och växa upp i denna falska värld brukar leda till missär och förfall. Sök vård i tid;)
Metal Guru: Men jag måste säga att jag impas lite av att du suttit och sökt på tidigare inlägg. Samt delar den njutning du måste ha känt när du hittade vad du sökte, kursiverade citatet samt med ett lätt darrande pekfinger tryckte på 'Skicka meddelande'-knappen. Ett stort ögonblick. Inte bara för dig, eller Janne Josefsson, utan också för Hockeysnack som företeelse.
Metal Guru: Svammel? Och det ska komma från en gök häckar i närheten av Vasaloppsmålet. Du tror väl fortfarande att Gustav Vasa åkte från Sälen till Mora bara för att tusentals blåbär gör så i någon jävla fruktbarhetsrit år efter år... Även om Ni ser världen ur ett perspektiv där "splitvision" är en dalahäst i ena hörnet och en knätoffs i det andra så får du väl ta och kyla ner dig lite... Jag håller med Birger i allt!!!
Metal Guru: Släpp falsetten, dra en treo. Handlar väl inte om dubbelmoral här. Jag skriver ju att jag ser Mora som ett symptom på en sjuk säsong. Måhända provocerande, men knappast något att tappa kroppsfunktionskontrollen över.
Citerar Bragd-Birger från 2004.12.08: [k]Koskinen och Kapanen i startblocken, en godbit med ljuv eftersmak. Behovet av tvåkommasju millar känns plötsligt lite krystat. Frågan är om man kan få Kippru-/Berg på en korttidare till, dvs fram till transferfönstret i januari. Ingen optimal lösning för dom om man tror på en helsäsongslockout, men om man vibbar positivt i NHL-förhandlingarna, så...kanske? Timrå skulle i a f skrocka förnöjt över något slikt.[/k]
Finns det någon möjlighet att du rakryggat kan ha [f]EN[/f] uppfattning i frågan om att värva NHL-folk? Eller är du en politiker?
Smokey: Om jag inte visste bättre skulle jag tro att du är en smula sarkastiskt. Och visst, ålrajt. Jag har nog dom skeva glasögonen på mig. Men faktum är att jag snart lägger ner den här säsongen. Det pirrar jävligt lite. Vilket jag hatar, eftersom jag älskar det. Pirret alltså. Hellre en streckkamp ett vanligt år, än en topp-trea i år. Jag blir ljummet nöjd vid vinst, lika ljummet småirro vid torsk. Följer Kipprusoffs/A-K:s kontraktsäventyr smågäspande. Njuter av Zätas konster, men det är som vuxenorienterad underhållningsfilm. Inte på riktigt.
Äh vad fan. Hoppas att Mora får sitt guld. Om inte annat så för skadeglädjen när 'Världens bästa klubblag!' fått korten synade.
Smokey och Bragd-Birger: Skicka hem Kipper och gossen Berg då. Och låt bli att handla nytt. Annars är er dubbelmoral patetisk. För det är väl [k]handla SM-guld[/k] som är syftet med dem, eller..?
Kom inte dragandes med nåt svammel om skadade spelare nu. Det hör till spelet att spelare ibland blir skadade, och är lika naturligt som att man värvar för att fylla upp andra luckor.
Bragd-Birger: "jag hotas hellre av Mora än Modo" Den refrängen låter mer Orup i mina öron;)
Kan man köpa ett SM-guld så lägger jag av med hockeyn! Jag kör snart en Apache om det är på det viset. Timrå skulle i alla fall aldrig sälja ett SM-guld! Men den där platåträskomannen Simon verkar ju kunna hitta på vad som helst.
Låt oss starta ett nytt Dalauppror! Leksand! Kom hem! Allt är förlåtet. Mora är dum. Jättedum.
Metal Guru: Jo faktiskt. Lunchen alltså. Ser att det hela utbrutit i ett enda stort myskalas av samförståelse, harmoni och male-bonding. Vågar man sig på ett avvikande inlägg månne?
Ålrajt, så här. Jag har som sagt full förståelse för Moras situation. Klart att dom gör som dom gör, eftersom dom plötsligt har möjlighet att göra det. Inget olagligt i det. Knappt ens omoraliskt. Alla försöker, mer eller mindre. Mora har gjort det ganska mycket, och vad det verkar så går telefonledningarna heta därborta comb-over-country. So fuckin what, är det ett potatisår bör man ha grepen till hands.
Men. Aber. Det luktar pajaseri över hela skiten. Hela serien egentligen, och hur mycket clownnäsa det är på sporten vi alla älskar just nu sammanfattas, i mina dumma koögon, av just Mora. Det finns helt enkelt inga regler längre. Oavsett vilket lag du började säsongen med har du möjlighet att köpa ett SM-guld. Handlar bara om vilja och risktagande.
Mora började ju serien jävligt punkigt. Vi snackar Ramones, vi snackar Timrå i kvadrat. Bogg, Skrbek, Sandberg, Bergqvist...idel nobodys/leftovers var 'grabbarna som skulle göra't '. Klart det vibbade i den lediga tummen. Klart man ville att storlagen skulle få sig en välbehövd arbetarkänga i fläskbaken.
Nu har dom vibbarna lagt sig. Inte eftersom mitt Timrå är hotat, fuck it, jag hotas hellre av Mora än Modo. Det är bara det att...punken är borta. Det svänger inte ett skit. Nu är det LHC/Percys Pågar som lirar signaturmelodin. Att ni moringar älskar det lika mycket som malmöiter och LHC-are gjorde/gör är begripligt. Jag tycker dock det hela är meningslöst. Återigen: men Mora är egentligen bara en symbol för hela skiten. En symbol som jag inte kan känna någon som helst sympati för, längre.
Att lag i stora städer (Timrå är stort) har har många NHL-are är mer naturligt på något vis... Kan väl vara mer sponsorer, å möjlig publikrusning som ger mig dessa vibbar...
Men när Mora pumpar in världsnamnen så är det klart man rycker till. Förstår att Simons och masjävlarna retar gallfeber på hockeyetablisimanget;)
Det är väl som att trä upp värsta fotomodellsprofset på en sketen falukorv... Man vet inte om man ska gilla läget eller inte.
Rocka fett! Även om jag tror många får århundradets kallsup när konflikten om NHL-gräddtårtan plötsligt och oväntat bara tar slut.
Tant-Gert: Ok. Skönt att vi tycks ha kunnat reda ut det här utan allt för mycket blodvite rinnandes utefter våra vituella mungipor. De ivrigaste artikel-bejakarna i ert läger (som lyckades hitta och aktivera argumetationsnerven i mig) tycks också påpassligt gått på lunch. Eller nåt...
Peace, brothers and sisters. Må era fienders skägg växa inåt.
Artistskatten däremot betalas av klubbarna, när en utländsk spelare varit i Sverige längre än 6 månader. Typ.