Vad är det som ger 12 större eller 10 för den delen rätt att bära istid men inte 23 som åtminstone jobbar genom situationerna och täcker skott med kroppsdelar som inte ännu uppfunnits…
Smokey: Är det inte dags att sätta Rattie i 1a nu? Istället för Hartmann, 94 har inte varit tillräckligt delaktig i spelet senaste två matcherna, samtidigt som Rattie är het.
thorwald: han är en legoknekt som får topplön för att prestera poäng. Han skulle kolla lite mer på Rattie kanske så att vi kan börja få betalt för honom?
Icingpucken: 5 insläppta kassar på 6 minuter mot Skelet i torsdags och nu 3 i baken i första mot Leksand. Bara att joppas att LHCs stabilitet bakåt fortsätter så 10-15 omgångar nu.
Mcmac: för att vara offensiv spets av toppklass (?) så tar Lodin ganska många utvisningar. Med vår boxplaystatistik så vore det ju kalas om vi höll oss från utvisningsbåset resten av den här matchen.
Olle:Timrå spelar rätt så bra i första perioden. Jag tycker att man ger bort många puckar alldeles för lätt när man skarvar in puckarna i motståndarzonen och inte hinner sätta tryck. Det blir omänskligt jobbigt en hel match om man inte försöker flytta upp spelet och och vara mer rädd om pucken. Vidare så tycker jag backarna är alldeles för stillastående i egen zon när dom skall starta uppspelen. Det behövs att man rör på benen eftersom dom blir så lätta för Ö-bro att checka annars. Och man måste bli bättre på fasta situationer både i försvar och anfallszon. Vunna tekningar är skitviktigt. Kan tycka att tränarna är dåliga på bland annat den detaljen. Sätt in bästa tekaren även i försvarszonen ibland för att få lite lugn i laget. Kan tycka att tränarna måste/borde ha den fingertoppskänslan. Hoppas spelarna orkar hela matchen men jag tror det blir svårt som sagt beroende på ovanstående. Kämpa på:-)
Nisse1: direktiven från motståndarnas bås känns solklara, det är superaggressivt forecheck på Timrås backar, inte sällan med alla tre forwards, och det är ju så klart för att vi är för trubbiga när det gäller att starta anfall. Det borde finnas utrymme för kontringar men än så länge är det mer Örebro än vi som kommer i 2-1 och 3-2 lägen.
Kolla när Örebro forecheckar våra backar och jämför insatsen när Timrå gör det på Örebros… Örebro checkar hårdare på JJ än vi gör på deras backar… Kolla även på hur planerad LaLeggia är när han ska vara delaktig i uppbyggnaden av anfall från egen zon…
thorwald: Nu blir det intressant att se hur Freddan o Ante förbereder laget inför 2-a! Men vi är verkligen bedrövliga i egen zon, total förvirring så fort man kommer under press. Sen måste vi sätta chanserna som vi skapar.
kattan: Den stora skillnaden på LHC och Timrå är att de konsekvent har satt sitt försvarsspel. De saknar firepower offensivt, men har under majoriteten av den här säsongen haft ett försvarsspel som funkat. Man drar tillbaka och stänger slottet och jagar inte bakom förlängda mållinje som Timrå gör på samma sätt.. Sista två matcherna har man dock tappat försvaret, och det syns på spelet. Och när de inte får ihop defensiven så kan man inte, som Timrå gjort ibland, ändå ta poäng på grund av att man har en offensiv som kan kompensera.
Nisse på Mon or: Inte förstått grejen med LHC, alla matcher jag sett dem spela och när de spelat mot oss har de varit oerhört bleka. Nu har de även många fler matcher spelade än andra lag. Malmö och Brynäs är bättre, skulle inte bli förvånad om vi kommer slåss med LHC om att undvika kval när serien sammanfattas.
Nisse på Mon or: Lite frustrerande att dom har lyckats skrapa ihop 50 pinnar, dock 4 mer spelade matcher. Men dom borde vara mer indragna i denna bottenstrid än vad dom just nu är. Tycker dom har varit det sämsta motståndet vi mött. Mycket poäng kvar att spela om så chansen att dom blir indragna på riktigt finns ju fortfarande.
Erixon verkar lite nere över att ha förlorat C:et med tanke på att han knappt åker skridskor. Varken fart eller form.
Jag tycker att med tanke på att det är Örebro vi möter på borta is så gör vi en bra första period, hade inte sagt nej till att gå in i andra med en 1-0 ledning men, men.
Så länge vi kommer ut med mer energi än vad vi hade mot Växjö 2:a så tror jag på 3 pinnar!
Bra 1a, förutom att det är tandlöst framåt i sista skedet. Sen släpps det till lite enkelt bakåt också. Otypiskt med en sån markeringsmiss av #2 på målet.
Lite taktiska direktiv nu i paus, så får vi en repris på förra matchen och tappar allt. ;)
kulltorp: framåt tycker jag det ser riktigt bra ut! Några långa anfall och flera avslut mitt i slottet. Tyvärr tycker jag känslan är att vi behöver handikapp på tre plusmål för att vinna en sån här match när vi släpper till så absurda lägen bakåt. Poäng idag så är åtminstone jag sjukt nöjd så länge det ser ut så här bakåt.
kulltorp: Det är en bra första period, helt klart. Det finns vilja i dag. Vi får bara hopps på lite bättre utdelning i andra. Det ser misstänkt mycket ut som Växjö. Inga utvisningar nu, fortsätt åka skridskor.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
En fet ”rädda kvar klubben”-bonus har han iallafall, det har framgått i medier. Vi får hoppas att han kan rädda kvar klubben för alla parters skull.