thorwald: Yes, lägger absolut inte förlusten idag på JJ. Snarare ett konstaterande att det är en av bristerna i Nubbens bygge denna säsong. En förstamålis som i vissa matcher inte tagit de han bör eller laget behövt i andra matcher.
Varken Växjö eller Örebro har varit i toppform men vi hittar ju sätt att förlora ändå... Men det är klart vi kommer säkert vinna mot Djurgården på ett fullsatt Hovet i kvalmatcherna.
Laken: Möter hellre LHC i ett negativt kval. Fast nu har de ju plockat endel poäng, så kanske osannolikt DIF går om dem. DIF i negativt ger ångest, samt jag tycker de spelat bra mot oss.
Andersson: Vi måste ha tålamod säger tränartrojkan!! Nä, vi behöver lite mer desperation, vinnarskalle, ge järnet, sluta mesa, sätt er i respekt, hjälp varandra, ta bort motståndare framför egen kasse, bänka iskalla spelare, bänka divor som ibland spelar för sig själva och inte förlaget, kortare byten, håll ihop laget för ofta är ni utspridda över hela banan-funkar inte=för långt lag, tränartrojkan mer proactiv för vad som kan ske på isen, och för i helvete peppa varandra, bry er om varandra, stå upp som ett lag. Ge spelare som Walli Walterholm mer istid-han går rätt på mål och har rätt inställning. Nej, - jag har ingen favorit eller personlig koppling men jag tycker fler borde vara som honom. Sist men inte minst, vi har ju sett att ni kan om ni vill så gör oss inte besvikna. Lycka Till! Vi vill ju att det skall gå bra men det krävs hårt arbete.
Bee: Har vi nåt spelsystem saknar vettiga uppspel en back som klarar av uppspelen nr 85 spelar 14 min säger väl allt om back coachen, nä in med Uffe Dahlen o rädda laget innan det är försent . gör en första femma med hanzl,åberg,rattie alt lodin sluta sprid ut laget använd fille i pp kan ta upp pucken hur han vill
gustav9: Nog för att Uffe säkert kan funka, men oerhört vanskligt att ta in Uffe med historiken kring Nubben och han. Risken är ator att vi sitter där igen med att Nubben inte vill kicka en vän..
Sputnik: Sen till Hanzls försvar. Kan förstå att hans offensiv brister när man spelar förstecentern i BP. Har vi inte tillräckligt med breddcentrar i laget redan? Skulle hellre se att han använder sitt krut i de offensiva lägena han mest behövs. Ännu en anledning till att en till mer offensiv center måste in. Helst igår.
Blixten: Därför att man ansåg att vi hade spelet under kontroll, att sedan någon {Lodin?) strulade vid egen blå och tappade pucken räknade man nog inte med.
Timrågogogo: Verkar som att vår blivande förbundskapten Sam Hallam skällde ut laget rejält effter första perioden. Vänt 0-3 till 3-4 inför sista perioden. Blir spännande.
Växjö har vunnit 6 av de 7 senaste matcherna mot Malmö...
Jag börjar fundera om ens spelarna riktigt tror på detta, det verkar inte vara någon glädje vid mål, man engagerar sig dåligt i spelet, inget pep i båset osv, har Freddans uppgivenhet (där han anser att vi spelar bra men får inte betalt, där han ifrågasätter klara utvisningar, där han anser vi är förfördelade, där han tycker synd om sig själv) smittat av sig till spelarna, ja jag tror det.
Villervalla: precis, vart finns glädjen. Det som gör fan vad kul det är med hockey. Grinigt. Råttan surade till hur ofta händer detta denna säsongen? Typ aldrig
Pratas för lite om att Blomman blev bänkad i tredje till förmån för Andersson och Walli? Har väl varit vår hetaste spelare senaste 7-8 matcherna och stod för framspelning till 0-1😅
Villervalla: låt säga att spelarna har hälften av misstroendet som finns här inne, gällande tränarna. Sen har sportchefen sagt att det inte kommer bytas tränare oavsett vad. Då kanske det är lätt att känna uppgivenhet som spelare? Då väntar man bara in nästa fönster för agenten att förhandla nytt kontrakt med annan klubb.
Även om vi klarar kvalet så lär ju tränarkatastrofen spilla över även på nästa säsong eftersom våra bästa spelare med utgående kontrakt redan lär sitta och förhandla med andra klubbar.
Sputnik: f..n är alla blinda eller??,vårt lag är f..n inte sämre än så många andra lag i den dj..la serie,det är ju från ledarhåll bristerna finns,jag vill ha bort denna tränartrojka,jag lider med många spelare,Hanzl .rattie osv,dock inte Alvares,slappare får man leta efter,oojjj.lLodin sämst idag igen,vilken parvel,med hans fart,så grejar han knappt tekniken,(like sweden damer mot Nippon i förra matchen) Å detta visar sig igen när damerna möter Tjeckien,f.n vi åker inga grillor längre, eller vi kan inte,ha ha,kanske vi tränar fel alt. vi måstte tycka allt är kul,åh i nge djävlar annama no more. Sorry för massa skrivfel men det är vad jag tycker,Sverige blötisar..
Växjö-matchen beskriver bra vårat fullständiga tränarhaveri:
1) Först har vi andra perioden när Växjö bor i vår zon men F/A totalvägrar ta timeout. Hela hockey-Sverige ser att Växjö har allt momentum dessa 20 minuter.
2) Sedan har vi ”genidraget” att plocka målvakten när Växjö drygt en minut innan gjort 4-2. Laget är på botten mentalt men varför inte spä på lidandet ytterligare?
Olle: Vad har du som tyder på att spelarna inte har förtroende för tränarna?
Att Nubben inte kan tänka sig att sparka en tränare är med största sannolikhet en övertolkning. Han lär byta tränare om tränaren exempelvis brister i skicklighet, om tränaren har tappat gruppen/gruppen inte har något förtroende för tränaren och/eller om tränaren har bristande motivation. Allt annat vore orimligt.
Uttalandet ska nog snarare ses som kritik och ett ställningstagande mot det automatiska ropet om att sparka tränaren när det går dåligt sportsligt.
roger_sundsvall: Nubben och Freddan kommer att spela ut oss ur shl igen, det är bara att ställa in sig på det. Kanske lika bra det så att man slipper alla besvikelser i framöver. I framtiden blir det tv-soffan och inte en krona till i bidrag. Man känner sig lurad o uppgiven.
Kongo: Man undrar ju lite hur pass mycket spelarna tänker på att det t.ex aldrig tas time out i trängda lägen, eller att spelarna får spela på mindre optimala konstellationer/positioner bara för att tränarna vill sprida ut spetsen över fyra femmor. Kanske orkar dom inte bry sig eller så vill de tro på att spelet skall "sätta sig", för det har ju tränarna sagt att det kommer göra bara man ger det tillräckligt tid. Vet inte.
kulltorp: Inga fler ursäkter från Nubben, tränare och sportsliga ledningen nu! Händer ingen förändring så kan jag förstå om folk har ursäkter för att inte gå på fler hemmamatcher framöver!
Sputnik: Att läsa ett citat och tolka det bokstavligt utan sammanhang kan leda fel.
Bara som referens och spontant: Nubben har sparkat Ulf Dahlén under pågående säsong, avslutat med Perra under pågående säsong samt avslutat med Rolf Nilsson och Roger Forsberg. Jag lovar dig att han även nu kan göra det, om han bedömer att det är motiverat.
Nu börjar det bli dags att sätta 1a och 2a kedjan. Helt hopplöst att det ska vaskas runt hele tin..... Känns sinnessjukt, att efter 35 matcher och inga skador att tala om, fortfarande känna osäkerhet hur det ser ut när cmore presenterar femmorna strax innan matchen....
bar mofftak: Är det läge mot Rögle att spela i röda hemmastället för att få lite positiv känsla i laget då det tar bort lite av bortaspöket förhoppningsvis.... kanske..... eller nåt?
Kongo: Han har sparkat 1 i den listan du uppgav, det i Frölunda som har en helt annan kravbild än Timrå IK. Resten har han valt att inte förlänga med. Sen efter det som hände i Frölunda har han uppgett att han aldrig kommer sparka en tränare likt Uffe igen.
Kongo: nej det var spekulation från min sida. Man kan vända på resonemanget och säga att OM spelarna saknar förtroende för ledarna så är det inte så konstigt att vi snart får kvala och att det ser ut som det gör på isen.
Varför tror du att vi inte bytt tränare denna säsong?
Sputnik: Vad menar du med ”inga fler ursäkter”? Vill du inte höra deras analys om varför laget har förlorat? Jag tycker det är intressant och viktigt. Ett förslag till dig är att i så fall inte läsa ST efter en förlustmatch.
JonteD: Man kan konstatera att det enda jag önskar mig av tomten i år är en fullständig överkörning av nolaskogsarna imorgon. På nivån att efter två perioder är det bara TIK-fans kvar i arenan och alla andra har gått hem. TV4 bryter ... | #Läs mer ·