sikth: Viktigt att vi vågar stå kvar och skymma som Hållander gör på målet. Absolut nödvändigt att ta skitjobbet framför mål mot målvakter av Enroths kaliber.
Sputnik: Jag har svårt att inte gilla Mieho när han går in i offensiv zon, tar tacklingen vid kortsarg och vinner pucken. I stället för omställning till försvar så får vi ett anfall. Ett så viktigt jobb!
erathoo: I den vinkeln måste man täcka. Ser ut som det två spelarna närmast lämnar allt ansvar till JJ i det läget. Att släppa fram det där skottet är att likna vid att släppa ett friläge.
Dubbeld: Vi kanske ska lära oss något av det skottet, man gör inga mål om man skjuter mitt i magen på målisarna. Linköpingsmatchen all over again, fast idag lär vi bli utan poäng.
söder över: Ja Dahlen var en mot en och borde ha utmanat istället för att vänta. Jag gillar inte hans viktnedgång. Inte har han blivit bättre av det iaf
Tredje matchen i rad där vi är det klart bättre laget och ändå inte kan komfortabelt spela hem en match.
Jag skiter faktiskt i att det "ser bra ut", inget lag får stilpoäng i tabellen. Jag ger mig fan på att när vi summerar kvällen om en kvart så har vi förlorat med 4-1
pingvin: Fast å andra sidan är det ju inte spelarna vi saknar som förväntas vara i ansiktet på målisen, ta returer och skymma sikten. Ingen är ju där. Det är väldigt mjukt anfallsspel just nu.
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·
Absolut nödvändigt att ta skitjobbet framför mål mot målvakter av Enroths kaliber.