Mitt hockeyhjärta blöder!
Tyvärr är det nog sanning att vi är konkursmässiga, föreningen har för stor organisation och avlönar en hel del.
Det finns inga pengar till nyförvärv, tränare...
Vi får hoppas att Timrå IK tar nya tag, gör en nystart och siktar långsiktigt, har vi tur klarar vi Elitseriekontraktet, har vi otur ramlar vi långt ner i seriesystemet...
Timrå IK är dom bästa
Per HApps:
Ja och hade inte perra och claes visat lite förstånd så hade vi fortfarande haft de som tränare, för inte har vår styrelse sparkat någon ....
Dunc:
"Vill det sog riktigt illa så är klubben konkusrmässig redan i april. Nu vet inte jag om den nye har samma ekonomiska kunskaper som TJ hade."
Vi får väl ändå hoppas på att Nollan har mer ekonomiskt kunnande än TJ som tillsammans med C.E. lämnar efter sig ett sjunkande Titanic.
Om Timrå IK som du säger ev är konkursmässiga i April så är det fan ingen annans fel än Thomas Johansson, Christer Ericson och dom övriga lakejerna i Styrelsen.
Du kan väl inte med den godaste viljan i universum påstå att dessa två tomtar lämnar över ett dukat bord till Nollan!
inte ett skit kommer hända sälja nån spelare för att få loss pengar till tränare? lika bra ta ner nubben i båset så spar vi pengar till konkursboet
Gott slut...
Hahl Bundy:
Måste säga att jag håller med dig där. Verkar som det inte finns någon tanke med värvningarna och vilken typ av hockey som ska spelas. Man har tagit en spelare här och där som varit lediga och ut och kör ungefär! Ett grymt bra exempel är Brynäs, som har ett mediokert lag på papperet men har en stenhård linje på hur man vill spela. Spelare värvas för att passa in i det spelet och man ligger i topp i tabellen.
73Sjöbba:
Man kanske ska sköta sina åtaganden i ledningen och inte kontrollera andras åtaganden som man inte klarar av. Kan tänka mig nåt sånt
Fortfarande högst oklart för mig om Timrå kommer tvingas betala lön åt Perra och Clabbe resten av kontraktstiden.....?
Paddan: Så någon skulle ha snittat mer än 10.76 poäng per match i Stavanger?
I dare you. In fact: I double dare you.
Och nu såg jag din redigering...
Redigerad kommentar
hubbenorlen: Inte ens klubbrekord i Stavanger
Äh, läste fel i Stavangers egen statistik... som dessutom bara har Kestis poängsumma från 03/04 som rekord för en säsong.
Redigerad kommentar
Dunc:"Säg någon som kan o har möjligheter att ersätta Tomas."
Så skrev du om Linkan också.
TJ har visat gång på gång att inte är rätt man för att styra det här skeppet.
Och svaret likaså:
Redigerad kommentar
Smokey: Även fast jag ser dig som en bra kompis så måste jag säga att du har helfel ang. T.J. Först. Skulle laget ha spelat i ES utan att han hade fixat så TIK återuppstod från ST-hockey. För du vet väl att det var han som låg bakom. Vilken tror du låg bakom så att det kom folk till Timrå IK så att laget kunde avancera till ES. Du vet ju att "Nubben" var en av dom som lirade o inte hade tid med annat.
Vad jag ser som konstigt nu är att Tomas har aviserat att kliva av. Säg någon som kan o har möjligheter att ersätta Tomas. Jag vill gärna stryka under ordet möjligheter. Nämn gärna också några namn om du kan. Själv funderar jag runt Kent, men har insett att han är för upptagen med att få ihop spillrorna.
Tre saker den nye tränaren ska lyckas med:
* Ett stabilt grundspel/försvarsspel
* Ett bra boxplay
* Ett bra powerplay
Då tror jag vi fixar Kvalserien när det väl blir dags!
Dessutom hoppas jag på tydliga roller för spelarna. Bremberg till exempel ska ju spela alla powerplay han orkar.
En uttalad förstemålvakt.
Gör Hallin eller Hedström till lagkapten (och assisterande).
Sedan ska spelare som inte brinner för det här (läs till exempel: Murley) bort, bort, BORT!
[Edit] Glömde avslutningen som ALLA borde ha efter sina inlägg:
In Nubben we trust.
Redigerad kommentar
Wayne Gresky:
Det som är skrämmande är att du inte har ett mer kritiskt förhållningssätt till det du läser i media.
Han är rolig den där Ros.
"En nystart – en chans till ny förbrödring med Sundsvall och en chans att bygga en superarena i centrala Sundsvall. 2016 kan Sundsvall/Timrå Hockey komma tillbaka till eliten."
Det han missar är att det finns så många som hellre ser Timrå IK spela i Sörberge än inne i centrala Sundsvall, till vilket pris som helst.
Grattis till Er förresten, ni är på väg att bli bönhörda. Kul att några blir nöjda i alla fall.
Nu är iofs inte en arena i stan något "hiv vaccin" Det har tagits monumentala felbeslut dom fyra senaste åren som har placerat oss där vi nu är.
KORITFW:
Ros har väl haft skrämmande rätt i fallet Timrå?
Jag ber om ursäkt för det långa och till stora delar ihopklippta inlägget, men det känns lättare att följa än en blandning av 10 olika länkar.
Har varit ledig hela helgen.
Så skönt.
Men vad gör jag då? Jo, ser Timrå på Hovet på lördagseftermiddagen.
Slår mig att Timrå är det lag som kommer att få det svårt i framtiden.
Alla extra pengar lägger man på spelare. Man har inte samma fina intäktsbringande arena som storstadslagen eller topplagen.
Man har inte samma tryck på biljetter som HV eller Frölunda.
Man har inte samma stöd från lokala näringslivet som konkurrenterna.
Timrå lever på lånad tid.
Vet att Timrå-spelare gnäller över att det saknas tillräckligt personal runt laget, som materialare och vård-personal.
Nu tror jag inte att Timrå åker ur. Men kommer inte vara ett topp-fyra-lag inom några år. Timrås filosofi är; hellre en ny andrakedja än en ny jumbotron - typ.
Sedan är sportchef Kent Norberg en av de som tillämpar gynnsamma skatteregler för utlänningar hårdast. Pärssinen, Hahl med flera fick en stor sudd med sign-on-bonus när de var i Finland. Det gör det svårt för Norberg att ge samma lön vid nästra kontraktsskrivning eftersom kostnaden blir så mycket högre.
Några kommentarer:
The Fat Bastard: Det skrivs om nystart ? Vi ligger t.a.b.m 11 poäng från 10e plats ? Sen blir man inte ett lag bara för Tränarna går,det är åndå spelarna som presterar på isen det är dom som fixar res. och poäng och spelarna är densamma ? Nog om pess. nu tar vi nya tag 2012!!Vi skall klara av att ta den 9-10e platsen då är säkert fler än jag nöjd ! Så till er Supportrar Önskar jag "GOTT NYTT ÅR" vi kommer att klara detta tillsamans med spelarna. Till er spelare säger jag bara ni som läser detta "KOM IGEN NI FIXAR DETTA"
GOTT NYTT ÅR till er spelare